Artikel 1 : Toepassingsgebied en wijziging van de Algemene verkoopvoorwaarden

Welkom op https://nl.dafy-moto.be/, een website die uitrustingen en accessoires voor motoren en motorrijders verkoopt. Wij nodigen u uit de onderhavige algemene gebruiksvoorwaarden en algemene verkoopvoorwaarden (hierna samen de "Algemene voorwaarden" genoemd) alsmede ons Beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens aandachtig te lezen om op onze website te kunnen surfen en bestellen. De gebruiker, natuurlijke persoon, klant of niet, wordt ervan op de hoogte gebracht dat hij/zij gebonden is door het onderhavige. Het gebruik van de diensten van onze site, evenals elke bestelling impliceert de voorafgaande, volledige en aanvaarding van deze Algemene voorwaarden en van ons Beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens waarvan u erkent kennis te hebben genomen. De onderhavige algemene verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op elk gebruik van de site en op de bestellingen die op de site https://nl.dafy-moto.be/ worden geplaatst van uit België.

Dafy@Store behoudt zich het recht voor om de huidige algemene verkoopsvoorwaarden op elk ogenblik aan te passen of te wijzigen. In geval van wijziging worden de Algemene voorwaarden die van kracht zijn op de dag van de bestelling, toegepast op elke bestelling. Dafy@Store raadt de gebruiker aan deze Algemene voorwaarden op te slaan en/of af te drukken zodat hij/zij deze op een veilige en duurzame manier kan bewaren en indien nodig op elk moment tijdens de uitvoering van het contract kan inroepen. De Algemene voorwaarden worden systematisch meegestuurd in de e-mail ter bevestiging van de bestelling.

Artikel 2 : Voorwaarden voor toegang en gebruik van de site

Het doel van deze algemene gebruiks-/verkoopvoorwaarden is om de rechten en plichten van de partijen en de voorwaarden te omschrijven die van toepassing zijn op elk bezoek en/of aankoop gedaan via de handelaarssite van Dafy@Store, https://nl.dafy-moto.be/, ongeacht of de koper een bedrijf of een privépersoon is. 

Deze algemene gebruiks-/verkoopvoorwaarden vormen daarom een contract tussen het bedrijf dafy@store en de gebruiker/klant.

De site is gratis toegankelijk voor elke gebruiker met internettoegang. De gebruiker is verantwoordelijk voor zijn/haar computerapparatuur en zijn/haar internettoegang. Alle kosten met betrekking tot toegang tot de site blijven de verantwoordelijkheid van de gebruiker/klant.

De gebruiker krijgt pas toegang tot zijn/haar account na identificatie met zijn/haar gebruikersnaam en wachtwoord. De gebruiker moet zijn/haar gebruikersnaam/wachtwoord geheim houden en mag deze niet aan derden meedelen.

dafy@store zal alle middelen inzetten om 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang tot de site te garanderen, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor enig probleem of storing van de site die toegang tot de site en/of de verschillende diensten, aangeboden door dafy@store, zou verhinderen. Dafy@store zal er alles aan doen om eventuele problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Door een account aan te maken op onze site https://nl.dafy-moto.be/, krijgt de gebruiker toegang tot en profiteert hij/zij van de volgende diensten/aanbiedingen:

- op de hoogte worden gehouden van nieuws van dafy@store (promotionele aanbiedingen, tracking van bestellingen, enz.)

- een waarschuwing instellen voor een product

- een bestelling plaatsen, een retour/ruil beheren

Door een account aan te maken, accepteert de gebruiker deze algemene gebruiks-/verkoopvoorwaarden en ons privacybeleid. Een account aanmaken op de site https://nl.dafy-moto.be/ is voorbehouden aan iedere natuurlijke persoon van ten minste 18 jaar. Elke gebruiker kan slechts één account aanmaken.

De toegang tot diensten omvat abonnementen op nieuwsbrieven van dafy@store. De geïdentificeerde gebruiker heeft de mogelijkheid de informatie die hij/zij wenst te ontvangen te wijzigen of zich uit te schrijven door te klikken op de daartoe bestemde link onderaan elke nieuwsbrief. Deze link is toegankelijk op de site onder de rubriek "Mijn account".

Alle velden in het formulier voor het aanmaken van een rekening moeten worden ingevuld, behalve de velden die als facultatief zijn aangegeven. Doet u dit niet, dan wordt er geen account aangemaakt. Alle door de gebruiker verstrekte informatie moet juist zijn. 

Wanneer de gebruiker een account aanmaakt op de site, ontvangt hij/zij dezelfde dag nog een e-mail ter bevestiging van de aanmaak van de account. Dafy@store behoudt zich het recht voor om elke account te verwijderen die niet aan deze contractuele voorwaarden voldoet. 

Artikel 3 : Bestelling en prijs

De bestelling kan alleen worden geregistreerd als de gebruiker duidelijk geïdentificeerd is: hetzij door in te loggen op zijn/haar account met zijn toegangscodes, hetzij door een account aan te maken op https://nl.dafy-moto.be/ als hij/zij nog niet geregistreerd is.

De bestelprocedure is als volgt:

- selectie van de artikelen en toevoegen aan de winkelwagen

- validatie van de inhoud van de winkelwagen

- identificatie of aanmaken van een account op de site https://nl.dafy-moto.be/

- keuze van betalingswijze en aanvaarding van de Algemene voorwaarden

- validatie van de betaling


Elke bestelling impliceert de aanvaarding van de prijzen en de beschrijving van de te koop aangeboden producten. Dafy@store verbindt zich ertoe de op de website ontvangen bestellingen slechts uit te voeren binnen de grenzen van de beschikbare voorraden. De overeenkomst wordt geacht tot stand te zijn gekomen wanneer de bevestiging van de bestelling is afgegeven. Zodra de bestelling gevalideerd is, wordt ze naar onze logistieke afdeling gestuurd voor verwerking. De gebruiker/klant kan zijn bestelling op elk moment volgen, hetzij door in te loggen op zijn account, rubriek "Mijn bestellingen" of door gebruik te maken van het contactformulier.

Dafy@Store heeft het recht om de bestelling van een klant te annuleren of te weigeren om legitieme redenen, met name in geval van weigering van betaling, te late betaling van eerdere bestellingen, het bestaan van een geschil met betrekking tot de betaling van een eerdere bestelling, frauduleus gebruik van het systeem van promotiecodes of vouchers of bestellingen die volgens dafy@store enige vorm van risico zouden inhouden. Indien een van onze leveranciers een van de door de klant gekochte producten niet op voorraad heeft, zullen wij de klant zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen en een alternatief product of een annulering en terugbetaling van de bestelling voorstellen binnen een maximumtermijn van 7 werkdagen. De bestelling wordt dan automatisch geannuleerd.

Dafy@store behoudt zich het recht voor om de door de klant meegedeelde persoonsgegevens te verifiëren en alle maatregelen te nemen die nodig worden geacht om na te gaan of de persoon die de bestelling heeft geplaatst wel degelijk de persoon is die houder is van de klantenaccount en/of het gebruikte betaalmiddel is, teneinde identiteitsdiefstal of frauduleuze betaling te voorkomen.

Dafy@Store behoudt zich tevens het recht voor een bestelling van banden en de bijbehorende montage te annuleren of te weigeren indien de door de klant gekozen banden om veiligheidsredenen niet geschikt blijken te zijn voor zijn/haar motormodel. 

Alle prijzen zijn aangegeven in euro's en inclusief btw, behalve het aandeel in de verzendingskosten (zie artikel Verzending en levering). De artikelen zullen worden gefactureerd op basis van de tarieven die gelden op het moment van de registratie van de bestellingen. De artikelen blijven eigendom van dafy@store tot volledige betaling is ontvangen door dafy@store. Deze prijs is in zijn geheel te betalen.

Artikel 4 : Aanvaarding en bewijs

De aanvaarding van de Algemene voorwaarden wordt geacht te zijn verworven wanneer de gebruiker surft op de site https://nl.dafy-moto.be/ en wanneer de klant klikt op de knop "Ik bestel" op de Winkelwagen-pagina. Dit vormt een onherroepelijke en onvoorwaardelijke aanvaarding van de bestelling door de klant.
De geautomatiseerde registers, die in optimale veiligheidsomstandigheden worden bewaard in de computersystemen van de vennootschap Dafy@Store, zullen worden beschouwd als bewijs van mededelingen, bestellingen en betalingen tussen de partijen.

Artikel 5 : Productinformatie

Dafy@Store presenteert op zijn website de te koop aangeboden producten en de nodige kenmerken, zodat de gebruiker/klant vóór de definitieve bestelling de essentiële kenmerken kent van de producten die hij/zij wil kopen.

Artikel 6 : Product- en leveringsprijzen

De prijzen worden weergegeven in euro's, inclusief alle belastingen en exclusief leveringskosten. Ze houden rekening met de Franse btw die van kracht is op de dag van de bestelling.
Dafy@Store behoudt zich het recht voor om zijn prijzen op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, maar verbindt zich ertoe om de prijzen toe te passen die gelden op het moment van registratie van de bestelling.
Afhankelijk van het bedrag van de bestelling en het type levering, zal de consument leveringskosten moeten betalen.

Lijst van leveringskosten in Frankrijk

Bestellingen met levering aan huis door Chronopost binnen 24 uur Bestellingen met Colissimo levering aan huis binnen 48 uur Bestellingen met Chrono Relay levering binnen 24 uur Bestellingen met Chronopost levering in een Dafy winkel Bestellingen met levering in een Dafy-winkel binnen de 2 uur
Bestelling < 35 € ttc 9,95 € 5,95 € 4,95 € Gratis Gratis
Bestelling > of = €35 incl. btw 9,95 € 5,95 € Gratis Gratis Gratis
Bestelling > of = €75,00 incl. BTW 8,95 € Gratis Gratis Gratis Gratis
Multi-bezorg optie Toeslag van 4,95 Toeslag van €4,95 Extra €3.95 Extra €2,95 NA
Corsica toeslag Toeslag van €20 Geen toeslag 20 € toeslag Toeslag van 20 € Gratis

Lijst met bezorgkosten in België

Bestellingen met Chronopost levering aan huis binnen 24 uur Bestellingen met Chrono Relais levering binnen 24 uur Bestellingen met Chronopost levering in een Dafy winkel Bestellingen met levering in een Dafy-winkel binnen de 2 uur
Bestelling Gratis Gratis Gratis Gratis
Optie voor meerdere leveringen 4,95 toeslag Extra €3.95 2,95 toeslag NA

Lijst met bezorgkosten in Italië

Bestellingen met Chronopost thuisbezorging binnen 24 uur Bestellingen met Chrono Relay levering binnen 24 uur Bestellingen met Chronopost levering in Dafy winkel Bestellingen met levering in een Dafy winkel binnen 2 uur
Bestelling Gratis Gratis Gratis Gratis
Optie voor meerdere leveringen 4,95 toeslag Extra €3.95 2,95 toeslag NA

Lijst met bezorgkosten naar Franse overzeese departementen en gebiedsdelen

Bestellingen met Chronopost levering naar Dafy winkels
Bestelling
  • Bezorgkosten: €80
  • OMI-tarief (berekend op de totale waarde van het winkelmandje inclusief btw): 7%.
  • OMRI-tarief (berekend over de totale waarde van het winkelmandje inclusief btw): 2,5
  • Invoer-BTW (berekend over [total] mandje incl. BTW): 8,5
  • Douanekosten: €19
  • Administratiekosten: €15

Lijst van uitzonderingen (alle landen)

Bestellingen met Chronopost levering aan huis binnen 24 uur Bestellingen met Colissimo levering aan huis binnen 48 uur Bestellingen met Chrono Relay levering binnen 24 uur Bestellingen met Chronopost levering in een Dafy winkel Bestellingen met levering in een Dafy-winkel binnen 2 uur
Volumineuze producten Geen extra kosten NA NA Geen toeslag Gratis
Prieel 10,95 € NA NA 9,95 € Gratis
Cadeaubon 4,95 € 4,95 € 4,95 € 4,95 € Gratis

De toegepaste verzendkosten zullen altijd de hoogste zijn: ze zijn niet cumulatief, behalve wanneer de woorden "Supplement" zijn aangegeven.
Als een product van een bestelling met meerdere producten wordt geannuleerd, worden de verzendkosten niet terugbetaald.

Artikel 7 : Wijze van betaling

De betaling van de aankopen geschiedt naar keuze van de klant en volgens de mogelijkheden die hem/haar worden geboden:

- Bancontact

- Kredietkaart

- PayPal

- Betaling in meerdere termijnen

- Dafy-cadeaubon

- Dafy-krediet

Gelieve er nota van te nemen dat voor bandenbestellingen enkel betaling met kredietkaart (in één keer) zal worden aangeboden (af te halen in een Dafy-winkel.)

 

7.1 BANCONTACT

Om via Bancontact te betalen, moet de klant een bankrekening hebben bij een deelnemende Belgische bank en een Bancontact-kaart. De klant kan zijn/haar bestelling betalen met zijn /haar Bancontact kaart of met de Payconiq by Bancontact applicatie online; door dit betaalmiddel machtigt de klant zijn/haar bank, die is aangesloten op het Bancontact systeem, om de betalingsopdracht uit te voeren. Na goedkeuring van dit betalingsverzoek wordt het factuurbedrag afgeschreven van de rekening van de klant en overgemaakt naar de rekening van de verkoper. 

Voor meer informatie: https://www.bancontact.com/fr 

7.2 BANKKAART

De klant kan zijn/haar bestelling betalen met één van de volgende betaalkaarten:

  • VISA
  • MasterCard
  • Andere kredietkaarten

Bij betaling met kredietkaart wordt de bankrekening van de klant gedebiteerd wanneer de bestelling gevalideerd wordt.de kredietkaartgegevens van de klant worden gecodeerd door middel van het SSL-protocol (Secure Socket Layer) en worden nooit onversleuteld over het netwerk verstuurd. de betaling geschiedt rechtstreeks aan de bank. Dafy@Store n'heeft geen toegang tot deze gegevens en slaat ze niet op haar servers op. Het'daarom wordt u bij elke nieuwe transactie op onze site opnieuw om deze gegevens gevraagd. 

Om maximale veiligheid te garanderen, kunnen wij u vragen om uw identiteit en adres te bewijzen.dit wordt gedaan om u te beschermen tegen frauduleuze transacties, waarvan u het slachtoffer zou kunnen worden als iemand met kwade bedoelingen uw bankgegevens zou achterhalen.door middel van deze controles garanderen wij u een betere veiligheid, door u ervan te verzekeren dat u de eigenaar bent van het gebruikte betaalmiddel. Ditelk verzoek om een identiteitsbewijs /adres moet door de klant worden teruggestuurd binnen 2 dagen na het verzoek vandafy@store. Als de klant niet binnen deze termijn heeft gereageerd, dafy@store behoudt zich het recht voor de bestelling in kwestie automatisch te annuleren, zonder mogelijkheid tot reclamatie achteraf. 

7,3 PAYPAL

Het PayPal-systeem is een elektronische betaalservice waarmee de klant aankopen in één keer of in 4 (vier) keer op Dafy kan betalen. 

Meer informatie op https://www.paypal.com/be/home

 

7.4 Betaling in termijnen met Alma

Betaling in termijnen is mogelijk via onze partner Alma. De de betalingszekerheid wordt verstrekt door Alma en haar dienstverleners. Aanbetalingen worden beschermd door 3D Secure.

Aantal aankopen :

  • 2X : Seuaankopen tussen € 50 en € 3.000 komen in aanmerking voor betaling bij Alma.
  • 3X : Alleenaankopen tussen € 50 en € 3.000 komen in aanmerking voor betaling met Alma.

Spawnings :

Door met Alma in meerdere termijnen te betalen, betaalt de Klant geen kosten.

Alma is een telebetalingsmanager en geeft een elektronisch certificaat af dat zal dienen als bewijs van het bedrag en de datum van de transactie in overeenstemming met de bepalingen van de artikelen 1316 en volgende van het Burgerlijk Wetboek.

Beëindiging :

Elke beëindiging van de AV die de Verkoper en de klant bindt, resulteert in de beëindiging van de AGV tussen Alma en de klant.

7.5 DE E-CADEAUBON VAN DAFY

Met de e-cadeaubon Dafy kunt u de hele bestelling of een deel ervan betalen. Meerer kunnen meerdere cadeaubonnen worden gebruikt om dezelfde aankoop te betalen.evanche, de betaling van een cadeaubon kan niet met een andere cadeaubon worden verricht. Zij kunnen geheel of gedeeltelijk worden gebruikt, binnen de grenzen van het beschikbare bedrag.het bedrag van de bestelling hoger is dan het bedrag van de cadeaubon gebruikt voor de betaling, kan de klant zijn/haar betaling voltooien door een betaling via kredietkaart of PayPal Dafyof via eenhet bedrag van de bestelling lager is dan het bedrag van de cadeaubon die voor de betaling werd gebruikt, ontvangt de klant per e-mail een krediet ter waarde van het verschil.het geschenk kan geen aanleiding geven tot enige teruggave van geld, noch tot enige geldelijke tegenprestatie.

De -cadeaubon Dafy kan worden gebruikt op de website https://nl.dafy-moto.be/ en in -winkels waar cadeaubonnen worden Dafy geaccepteerdDafy.- Cadeaubon kan niet worden omgeruild, terugbetaald of herladen.aas van diefstal, verlies of het verstrijken van de geldigheidsdatum kan de -cadeaubon Dafy niet worden vervangen. Celde bon is geldig voor 12 maanden vanaf de datum van afgifte.

 

7.6 DAFY-KREDIET

Indien de klant in het bezit is van een -kredietDafy, kan hij/zij deze gebruiken om zijn/haar internetbestelling volledig of gedeeltelijk te betalen ophttps://nl.dafy-moto.be/.volledig of gedeeltelijk worden gebruikt, binnen de grenzen van het beschikbare bedrag.er kunnen meerdere kredieten gebruikt worden om dezelfde aankoop te betalen.het bedrag van de bestelling hoger is dan het bedrag van het voor de betaling gebruikte krediet, zal de klant zijn/haar betaling kunnen aanvullen met een betaling via kredietkaart, PayPal of -cadeaubonDafy. Indienhet bedrag van de bestelling lager is dan het bedrag van het voor de betaling gebruikte krediet, ontvangt de klant per e-mail een nieuw krediet ter waarde van het verschil.dit kan niet ingewisseld worden tegen een geldelijk bedrag of een tegenprestatie in geld.Dafy de bon is geldig voor 12 maanden vanaf de datum van afgifte.

 

 

Artikel 8 : Verzending en leveringstermijnen

De beschikbaarheid van elk product (maat - kleur) wordt weergegeven op de artikelpagina en op de pagina "Winkelwagen". Afhankelijk van het product kan de levertijd variëren van 24 uur tot 30 dagen (werkdagen). Dafy doet haar uiterste best om klanten te voorzien van nauwkeurige levertijden. In zeer zeldzame gevallen kunnen onze leveranciers te maken krijgen met productievertragingen en verzuimen om deze informatie aan ons door te geven. Dafy@Store kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor kleine vertragingen in de verzending.

Als het winkelmandje van de klant producten bevat met verschillende beschikbaarheid, biedt Dafy@Store aan om de artikelen apart te verzenden, zodat de klant de beschikbare artikelen zo snel mogelijk ontvangt. Hiervoor worden extra kosten in rekening gebracht (in het geval van meerleveringen, zie artikel 6 hierboven). Vanaf het moment dat de vervoerder het pakket in ontvangst neemt, is de levertijd :

In Frankrijk

  • 24 uur voor levering aan huis door Chronopost; levering aan een Chrono Relais-relaispunt; levering aan een verkooppunt van Dafy Moto / Dafy Speed (uitgezonderd banden).
  • 48 uur voor levering aan huis door Colissimo.
  • Tussen 24 uur en 10 werkdagen voor het ophalen van banden in een Dafy-winkel, afhankelijk van de beschikbaarheid van de bestelde banden.

In Italië en België

  • 48 uur voor levering aan huis door Chronopost; levering aan een Chrono Relais relaispunt; levering aan een Dafy Moto / Dafy Speed verkooppunt (exclusief banden).

DOM TOM

  • 48 uur voor levering aan een verkooppunt van Dafy Moto (uitgezonderd banden).

Deze service is niet beschikbaar wanneer de bestelling van de klant producten bevat die "binnen 2 uur" en "binnen 24 uur" beschikbaar zijn.

In het algemeen, met uitzondering van verkoopperiodes en feestdagen, wordt elke bestelling die van maandag tot vrijdag (met uitzondering van feestdagen) vóór 14.00 uur op de https://nl.dafy-moto.be/ website wordt geplaatst, dezelfde dag nog klaargemaakt en verzonden, onder voorbehoud van validatie van betaling en beschikbaarheid van het product.

Artikel 9 : Leveringsvoorwaarden

In Frankrijk: de klant heeft de keuze uit 4 (vier) manieren van levering:

  • Thuisbezorging door Chronopost op het Franse vasteland.
  • Levering aan huis door Colissimo op het Franse vasteland.
  • Levering op een steunpunt via Chrono Relais (zie de lijst van verkooppunten door hier te klikken).
  • Afhaling bij de deelnemende verkooppunten van Dafy Moto / Dafy Speed (de enige beschikbare leveringsmethode voor banden).
  • Banden kunnen alleen worden opgehaald bij Dafy Moto / Dafy Speed verkooppunten.
  • Grote producten kunnen enkel thuis geleverd worden door Chronopost of afgehaald worden in de verkooppunten van Dafy Moto / Dafy Speed.
  • Dainese artikelen kunnen enkel thuis geleverd worden of in een Chrono Relay punt.

In België : de klant kan kiezen tussen deze 2 (twee) leveringswijzen:

  • Levering aan huis door Chronopost.
  • Levering op een Relaispunt via Chrono Relais (zie de lijst van retailers door hier te klikken).
  • Banden kunnen enkel geleverd worden in Dafy Moto / Dafy speed verkooppunten.
  • Grote producten kunnen enkel thuis geleverd worden door Chronopost of afgehaald worden in de verkooppunten van Dafy Moto / Dafy Speed.
  • Dainese artikelen kunnen enkel thuis of in een Chrono Relay punt geleverd worden.

In Italië: de klant kan kiezen tussen deze 2 (twee) leveringswijzen:

  • Levering aan huis door Chronopost.
  • Levering op een Relaispunt via Chrono Relais (zie de lijst van retailers door hier te klikken).
  • Banden kunnen enkel geleverd worden aan verkooppunten van Dafy Moto / Dafy Speed.
  • Grote producten kunnen enkel thuis geleverd worden door Chronopost of afgehaald worden in de verkooppunten van Dafy Moto / Dafy Speed.
  • Dainese artikelen kunnen enkel aan huis geleverd worden of aan een Chrono Relay punt.

DOM TOM: wijze van levering :

  • Afhaling bij de deelnemende verkooppunten van Dafy Moto.
  • Omvangrijke producten kunnen enkel thuis geleverd worden door Chronopost of afgehaald worden in Dafy Moto / Dafy Speed verkooppunten.

Artikel 10 : Leveringsproblemen te wijten aan de vervoerder

Bij ontvangst van het pakket moet de consument de staat van het pakket controleren in aanwezigheid van de bezorger (of in aanwezigheid van het personeel voor leveringen aan pakketpunten en verkooppunten van Dafy Moto en Dafy Speed). Indien de consument vaststelt dat het pakket beschadigd, onvolledig of geopend is, moet hij/zij het pakket weigeren. Dafy@Store zal dan instaan voor de regeling van het geschil met de vervoerder indien de klant het pakket inderdaad heeft geweigerd of schriftelijke, nauwkeurige, volledige, gedateerde en ondertekende reserveringen op de leveringsbon heeft geplaatst in strijd met de vervoerder, het pakketpunt of het Dafy-verkooppunt.

Elke onregelmatigheid betreffende de artikelen (beschadiging, ontbrekend artikel in vergelijking met de bestelbon, beschadigd of geopend pakje, gebroken artikel...) zal verplicht moeten worden aangegeven binnen de 48u volgend op de levering, door Dafy@Store op de hoogte te brengen (het stempel van de post geldt als bewijs) via een aangetekend schrijven met ontvangstbewijs waarin de voornoemde klachten aan de kaak worden gesteld of via het contactformulier:

Dafy@Store
Klantendienst
Rue Henri Becquerel
CS30127
63110 Beaumont cedex

Indien de bestelling wordt aanvaard zonder geldig voorbehoud van de ontvanger of zijn vertegenwoordiger, wordt zij geacht te zijn aanvaard en gaan alle risico's van schade en verlies over op de ontvanger. 

Artikel 11 : Leveringsfouten

Zodra het pakket is ontvangen, moet de klant de conformiteit van zijn/haar bestelling controleren. Elke klacht wegens leveringsfout en/of non-conformiteit van de producten moet telefonisch aan de klantendienst worden gericht op de dag van de levering of ten laatste 48 werkuren na de levering.

Er zijn twee mogelijke scenario's voor de consument:

  • Een van de ontvangen producten komt niet overeen met de informatie op de bestelbon van de klantenaccount (referentiefout). De klant dient contact op te nemen met de klantendienst via het  terugzenden.
  • De klant dient contact op te nemen met de klantendienst via het contactformulier Dafy@Store zal de kosten van de retourzending voor zijn rekening nemen en de juiste referentie zo spoedig mogelijk aan de klant.
  • Een van de producten ontbreekt: de consument moet zich met zijn/haar klacht wenden tot de klantendienst via het contactformulier. Na controle door onze logistieke dienst zal Dafy@Store het ontbrekende product op eigen kosten naar de klant terugsturen, indien er sprake was van een nalatigheid van de logistieke dienst. In het geval dat onze verificaties rechtvaardigen dat het product is verzonden naar de klant, zal geen verzoek tot terugbetaling of retournering van het genoemde product worden gedaan door Dafy@Store.

Artikel 12 : Onbeschikbaarheid van het bestelde product

In geval van niet-uitvoering van de overeenkomst door Dafy@Store ten gevolge van de onbeschikbaarheid van het bestelde product, zal Dafy@Store de klant hiervan op de hoogte brengen en hem/haar desgevallend onverwijld en ten laatste binnen 14 (veertien) dagen na de betaling van de door hem/haar betaalde sommen terugbetalen. De bestelling wordt automatisch geannuleerd. Indien mogelijk, zal Dafy@Store de consument de mogelijkheid bieden om goederen van gelijkwaardige kwaliteit en prijs te leveren.

Artikel 13 : Productgarantie

Alle artikelen die worden aangeboden door https://nl.dafy-moto.be/ zijn onderworpen aan de wettelijke garantie van artikelen 1649bis tot 1649octies van het Belgisch Burgerlijk Wetboek betreffende de garantie van consumptiegoederen en artikelen 1641 en volgende betreffende verborgen gebreken.

De klant heeft 2 (twee) jaar de tijd om een beroep te doen op een van deze garanties. In het geval van een gebrek aan overeenstemming gaat de termijn in op de datum van levering. De consument hoeft niet te bewijzen dat het gebrek aan overeenstemming aanwezig was op het moment van levering. De klant heeft de keuze tussen herstel of vervanging van het niet-conforme artikel; terugbetaling is eveneens mogelijk indien herstel of vervanging niet mogelijk is. Voor verborgen gebreken begint de termijn te lopen vanaf de ontdekking van het gebrek.

Dafy@store kan niet aansprakelijk gesteld worden voor verkeerd en/of intensief gebruik van de artikelen door de klant. Dafy@store kan evenmin verantwoordelijk worden gesteld voor het terugsturen van een product dat niet op de site wordt verkocht door de Klant. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om het juiste product terug te sturen.

Dafy@store biedt geen commerciële garantie.

Uitzondering

De dienst na verkoop voor het product IX-AIRBAG U03 is onderworpen aan de strikte regels van de leverancier. In geval van een probleem met het textielgilet (stiksel, sluiting, scheur, enz.) wordt de klant gevraagd het product terug te sturen naar de dienst naverkoop van Dafy@store, die je aanvraag zal afhandelen met de leverancier IXON. Neem telefonisch contact op met onze klantendienst op +32 2 465 53 85 of gebruik het contactformulier. Als het probleem te maken heeft met de box (bug, bedieningsprobleem, enz...), moet de klant zijn verzoek rechtstreeks indienen op de website van de leverancier IN&MOTION.

Als de airbag geactiveerd is en de klant de gaspatroon wil herladen, kan de klant rechtstreeks naar de website van de leverancier IN&MOTION gaan https://www.inemotion.com.

In het geval van 3 activeringen moet de klant zijn airbag-gordijn terugsturen naar de dienst-na-verkoop van Dafy@store, die uw verzoek zal afhandelen met de IXON-leverancier. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice op +32 2 465 53 85 of via het contactformulier. Zij zullen het repareren tegen een vergoeding van € 249 (tweehonderdnegenenveertig euro), te betalen door de klant.

Artikel 14 : Herroepingsrecht/voorwaarden voor omruiling of terugbetaling

De klant heeft, in overeenstemming met de wet, een herroepingstermijn van 14 (veertien) volle dagen vanaf de levering van de producten (en in het geval van een meervoudige bestelling met levering in meerdere termijnen, vanaf de ontvangst van het laatste product) en kan deze terugsturen voor omruiling of terugbetaling. Dafy@Store verlengt deze wettelijke termijn en geeft de consument in bepaalde gevallen een herroepingstermijn van 100% (honderd) volle dagen.

Er moet worden opgemerkt dat voor alle bestellingen van banden en Click & Collect 2h (bestelling afgehaald binnen 2 uur in een Dafy-winkel) systematisch een herroepingstermijn geldt van 14 (veertien) volle dagen vanaf de levering van de artikelen.

Voor leveringen en afhalingen thuis, in een relaispunt of in een verkooppunt van Dafy Moto / Dafy Speed (met uitzondering van banden en Click & Collect 2h-bestellingen):

De consument moet direct online een retouraanvraag indienen en niet in een Dafy-winkel. Hiervoor moet hij naar de website gaan, inloggen op zijn account met zijn persoonlijke toegangsgegevens en vervolgens klikken op "retourneren" in de bestelgegevens. De klant kan het betreffende artikel selecteren en de gegeven instructies volgen. Aan het einde van de procedure moet een retourbon worden afgedrukt en in het retourpakket worden gedaan; er moet een transportlabel worden afgedrukt en op het retourpakket worden geplakt.

Om geaccepteerd te worden, moet het geretourneerde product in nieuwe staat zijn, in de originele, ongeopende en onbeschadigde verpakking, getest maar ongebruikt. Als je een "Daf'Assur bandenvervanging of -reparatie" en/of "Daf'Assur materiaalvervangingswaarde" verzekering hebt afgesloten, moet deze geldig zijn op het moment van retourneren. De labels moeten aanwezig zijn en mogen niet afgescheurd zijn. De reflecterende stickers in de helmverpakking mogen niet op de helm geplakt zijn. De beschermfolie op het helmscherm mag in geen geval worden verwijderd. Technische onderdelen of accessoires in doorzichtige blisterverpakkingen mogen niet geopend zijn. Het geretourneerde product moet geschikt zijn voor wederverkoop. Het moet in een speciale transportverpakking zitten, met het transportetiket zichtbaar aangebracht.

Het pakket moet zonder onnodige vertraging, en in ieder geval niet later dan 14 (veertien) dagen nadat de klant zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen heeft meegedeeld, samen met de samenvatting van de retourzending, worden afgeleverd bij het door de consument tijdens de online procedure gekozen relaispunt.

In Frankrijk: Dafy@Store neemt de kosten voor het terugzenden van de goederen op zich en er worden geen kosten in rekening gebracht aan de consument.
De consument kan ervoor kiezen om het pakket met eigen middelen terug te sturen, in welk geval de kosten voor zijn rekening zijn.
In België: de retourkosten worden gedragen door Dafy@Store, er worden geen kosten aangerekend aan de consument.
De consument kan ervoor kiezen om het pakket op eigen kosten terug te sturen, in dat geval zijn de kosten voor zijn rekening.

In Italië: de consument moet het pakket op eigen kosten naar ons terugsturen. De retourkosten zijn voor zijn rekening.
In Franse Overzeese Departementen en Gebiedsdelen: de consument moet het pakket op eigen kosten aan ons terugsturen. de kosten voor het terugsturen zijn voor rekening van de consument.

In geval van omruiling verbindt Dafy@Store zich ertoe het gevraagde nieuwe product zo snel mogelijk te leveren.

In het geval van een terugbetaling zal Dafy@Store alle betaalde bedragen (inclusief leveringskosten) zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 (veertien) werkdagen na de datum van ontvangst van de ongewenste producten door onze logistieke dienst aan de klant terugbetalen. De terugbetaling vindt plaats met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de aankoop is gedaan. Dafy@Store kan aanbieden om de transactie met een ander betaalmiddel uit te voeren, op voorwaarde dat de klant hiermee akkoord gaat en er geen extra kosten ontstaan. Dafy@Store zal de terugbetaling systematisch uitstellen tot de ontvangst van de door de klant opgestuurde goederen.

Opgelet: in het kader van commerciële operaties (korting in etappes bijvoorbeeld) kan de bestelling wijzigen volgens de wensen van de Klant: annulering of omruiling van een of meer artikelen. In dit geval wordt de bestelling geheel of gedeeltelijk terugbetaald op basis van de nieuwe samenstelling van de bestelling. Dit kan dan een op- of neerwaartse impact hebben op de kortingspercentages voor de bestelling, evenals op het bedrag van de terugbetaling.

In het geval van een betaling via Paypal die meer dan 6 maanden oud is, zal de terugbetaling worden gedaan door middel van een Dafy cadeaubon of een Dafy tegoedbon (12 maanden geldig vanaf de datum van uitgifte).

Modelformulier voor herroeping


Ter attentie van DAFY@STORE S.A.S - Rue Henri Becquerel - 63 110 BEAUMONT - FRANCE :
Ik/Wij (1) deel/delen (1) u (1) hierbij mede dat ik/wij (1) het contract voor de verkoop van de goederen (1)/voor de levering van de dienst (1) hieronder herroep/herroepen:
Besteld op (1)/ontvangen op (1) :
Naam van consument(en) :
Adres van de consument(en) :
Handtekening van de consument(en) (alleen bij kennisgeving van dit formulier op papier)
[date]:
(1) Doorhalen wat niet van toepassing is

Voor bestellingen van banden of Click & Collect 2h-bestellingen die worden opgehaald bij een Dafy Moto / Dafy Speed verkooppunt:

De consument moet zich begeven naar het Dafy Moto / Dafy Speed verkooppunt dat hij bij zijn bestelling heeft gekozen. Alleen in dit verkooppunt kan de consument om een terugbetaling of omruiling vragen.

In geval van omruiling verbindt de betrokken winkel van Dafy Moto / Dafy Speed zich ertoe het gevraagde nieuwe product zo snel mogelijk te leveren indien het niet in voorraad was.

In geval van terugbetaling betaalt het betrokken verkooppunt van Dafy Moto / Dafy Speed de consument zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 (veertien) werkdagen na de uitoefening van het herroepingsrecht alle betaalde bedragen terug. De terugbetaling vindt plaats met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de aankoop is gedaan. Het verkooppunt van Dafy Moto / Dafy Speed kan aanbieden de transactie uit te voeren met een ander betaalmiddel, op voorwaarde dat de consument hiermee akkoord gaat en dit geen extra kosten met zich meebrengt.

100 dagen retour

Bij dafy@store beschikt de klant over een termijn van 100 dagen vanaf de datum van verzending van de artikelen om deze terug te sturen, mits de voorwaarden voor teruggave/omruiling/terugbetaling worden nageleefd. Dit retourrecht binnen de 100 dagen beperkt de wettelijke rechten en garanties niet. Deze periode van 100 dagen geldt niet voor bestellingen van banden of Click & Collect 2h-bestellingen.

De geretourneerde artikelen moeten nieuw, ongebruikt en in de originele, onbeschadigde doos zitten. Elke omruiling of terugzending moet worden aangevraagd via de rubriek"Mijn Account" op de Dafy-website.

In Frankrijk: de klant kan slechts één gratis online retouraanvraag doen per bestelling op de site.
De Klant zal ervoor kiezen om terug te sturen via de Dafy-drager van zijn/haar keuze; dafy@store zal dan de kosten van deze terugzending dragen.
Indien de Klant artikelen zou terugsturen via een niet door dafy@store gevalideerd transportmiddel en hiervoor retourkosten zou moeten maken, heeft hij geen recht op enige terugbetaling door dafy@store.

In België: de Klant kan één enkele aanvraag tot gratis terugzending online doen, per bestelling, op de site.
De Klant kiest voor terugzending via de Dafy vervoerder van zijn keuze; dafy@store neemt dan de kosten van deze terugzending op zich.
Indien de Klant artikelen zou terugsturen via een niet door dafy@store gevalideerd transportmiddel, en hierdoor retourkosten zou oplopen, heeft de Klant geen recht op terugbetaling door dafy@store.

In Italië: er is geen gratis terugzending per bestelling.
De klant kiest voor de terugzending via de vervoerder van zijn keuze; dafy@store neemt de kosten van deze terugzending niet ten laste.

In de Franse overzeese departementen en gebiedsdelen: er is geen gratis terugzending per bestelling.
De Klant kiest voor de terugzending via de vervoerder van zijn keuze; dafy@store neemt de kosten van deze terugzending niet ten laste.

Indien de Klant artikelen van verschillende bestellingen wenst terug te sturen, moet hij deze artikelen in verschillende verpakkingen terugsturen. Elke terugzending van artikelen van verschillende bestellingen die niet aan deze voorwaarde voldoet, zal niet in behandeling worden genomen binnen de termijnen die in onze Algemene Verkoopsvoorwaarden zijn vastgesteld.

Alle geretourneerde artikelen (product, originele verpakking, accessoires, instructies, enz. Bij ontvangst van het pakket beoordeelt dafy@store of de geretourneerde goederen in perfecte staat zijn. Geen enkele terugzending wordt aanvaard indien de teruggezonden artikelen zichtbaar gebruikt of beschadigd werden door de Klant en dit gebruik of deze beschadiging de artikelen ongeschikt maakt voor verkoop. Indien de terugzending door dafy@store wordt geweigerd, dan worden de artikelen teruggestuurd naar de Klant op kosten van dafy@store, zonder dat de Klant enige schadevergoeding of recht op terugbetaling kan eisen, met uitzondering van de latere uitoefening van zijn recht op garantie op de verkochte goederen.

In geval van omruiling, indien de teruggestuurde artikelen zichtbaar gebruikt of beschadigd werden door de Klant en dit gebruik of deze beschadiging ze ongeschikt maakt voor verkoop, kan dafy@store alle overeenkomstige terugvorderingsvorderingen tegen de Klant uitoefenen.

Dafy@Store zal enkel de eerste terugzending betalen. Indien de consument, na omruiling, één of meerdere artikelen wenst terug te sturen, zijn de retourkosten ten zijnen laste.

Uitzondering

Om redenen van hygiëne en veiligheid kan de Klant geen gebruik maken van zijn herroepingsrecht voor de volgende artikelen:

- sokken

- ondergoed

- petten en mutsen

- niet-gesloten schoonmaakproducten: spuitbussen, sprays, reinigingsdoekjes, oliën en vetten

- priëlen

Neem contact op met onze klantenservice als je vragen hebt over het ruilen of retourneren van deze producten(04 73 26 85 69).

Verzending van de ruilorder

De klant moet het bewijs van afgifte van het pakket bewaren dat hem door het postkantoor van Chrono Relais of La Poste wordt overhandigd. In geval van verlies van het pakje kan de bestelling niet worden vrijgegeven, geruild of terugbetaald zonder dit bewijs van afgifte. De klant beschikt over een termijn van 30 werkdagen vanaf de datum van afgifte van het retourpakket om elke klacht met betrekking tot de terugzending in te dienen. Na deze periode wordt geen enkele klacht aanvaard.

De klant moet zijn klacht per e-mail via het contactformulier of per post naar het volgende adres sturen:

Dafy@winkel

Klantenservice

Rue Henri Becquerel

63 110 Beaumont Cedex

Terugzenden van het juiste product

De klant moet het product dat hij op de website van Dafy heeft gekocht en waarvoor hij zijn herroepingsrecht heeft uitgeoefend, terugsturen. Indien de klant het juiste product niet terugstuurt, stuurt dafy@store hem een e-mail waarin hij wordt uitgenodigd om het product op zijn kosten op te halen, en dit binnen een termijn van 2 (twee) maanden vanaf de datum van de e-mail. Na deze termijn beschouwt dafy@store zich als eigenaar in de zin van artikel 2276, lid 1 van het Burgerlijk Wetboek, dat stelt: "Bij roerende goederen staat bezit gelijk met eigendom" en behoudt zich het recht voor de goederen te vernietigen. Dafy@store kan niet aansprakelijk gesteld worden voor deze vernietiging.

Bovendien behoudt dafy@store zich het recht voor om, in geval van niet teruggave van de goederen die het voorwerp uitmaken van het herroepingsrecht, een klacht in te dienen wegens misbruik van vertrouwen (artikel 314-1, paragraaf 2 stelt: "misbruik van vertrouwen wordt gestraft met 3 (drie) jaar gevangenisstraf en een boete van 375.000 euro").

Voor bestellingen tijdens een commercieel evenement

Consumenten die een bestelling plaatsen op een commercieel evenement hebben geen herroepingsrecht (artikel L. 224-59 van de Franse consumentenwet).

Artikel 15 : Niet opgeëiste pakketten

De consument heeft 7 dagen de tijd om zijn pakje op het pakketpunt op te halen. Na deze periode wordt het pakket teruggestuurd naar het logistieke platform van Dafy@Store. 

Na ontvangst van het pakket, zal de bestelling worden terugbetaald. Het (de) bestelde product(en) wordt (worden) eigendom van Dafy@Store en zal (zullen) worden vrijgegeven voor verkoop.

In geval van levering van Click&Collect Banden in een Dafy-winkel heeft de consument 1 maand de tijd om het pakket af te halen vanaf het moment dat de winkel bevestigt dat de bestelling in de winkel beschikbaar is. Na deze periode, en zonder nieuws van de consument, wordt het pakket terug in de voorraad van de winkel gelegd.

Artikel 16 : Toepasselijk recht en bevoegde rechter in geval van een geschil

De onderhavige algemene voorwaarden zijn onderworpen aan het Belgisch recht. In geval van een geschil nodigen wij u uit uw klacht te melden via het onlineformulier of per telefoon op +32 2 465 53 85, er zal naar een minnelijke schikking worden gezocht voordat er juridische stappen worden ondernomen, die de termijn voor het nemen van maatregelen onder garantie niet onderbreken.

Indien dit niet het geval is, kan de klant zich wenden tot de bevoegde rechter, die, tenzij anders bepaald, die is van het land waar de verweerder woont, d.w.z. België.

Bemiddeling

De klant heeft als consument de mogelijkheid een beroep te doen op een consumentenbemiddelaar om een geschil met dafy@store in der minne op te lossen. Het gaat om de Dienst voor Consumentenbemiddeling, waarvan de opdrachten zijn omschreven in boek XVI van het Wetboek van economisch recht en nader zijn uitgewerkt in het koninklijk besluit van 16 februari 2015.

Albert II-laan 8 bus 1 - 1000 Brussel
Tel.: 02.702.52.20
Fax.: 02/808.71.29
E-mail: contact@mediationconsommateur.be Ondernemingsnummer: 0553.755.479

Aansprakelijkheid 

Dafy@store is jegens de klant volledig verantwoordelijk voor de goede uitvoering van het met de klant gesloten contract. dafy@store kan echter niet aansprakelijk worden gesteld voor de niet-uitvoering of slechte uitvoering van het gesloten contract in geval van overmacht, het optreden van een aan de klant toe te schrijven gebeurtenis of elke andere onvoorzienbare en onoverkomelijke hinder of schade die inherent is aan het gebruik van het internetnetwerk, met name een onderbreking van de dienst, een indringing van buitenaf of de aanwezigheid van computervirussen.

Eigendomsvoorbehoud

Dafy@store blijft eigenaar van de goederen tot volledige betaling van de prijs door de klant.

Artikel 17 : Informatietechnologie en burgerlijke vrijheden

De aan de klant gevraagde informatie is noodzakelijk om de bestelling te verwerken. De klant heeft te allen tijde recht op toegang tot, rectificatie en verwijdering van de gegevens die betrekking hebben op hem/haar, onder de voorwaarden voorzien in de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

De klant kan het verzoek indienen via het contactformulier of per post, met bewijs van identiteit, aan:

Dafy@Store
Klantendienst
Rue Henri Becquerel
CS30127
63110 Beaumont Cedex, Frankrijk

"Bel-me-niet"-lijst: Indien uw telefoonnummer wordt gevraagd bij het aanmaken van uw account of het plaatsen van uw bestelling, delen wij u mede dat uw telefoongegevens uitsluitend zullen worden gebruikt voor de correcte uitvoering van uw bestellingen. Onverminderd het bovenstaande wordt u er overeenkomstig de wettelijke bepalingen van in kennis gesteld dat u zich desgewenst kunt laten opnemen in de "bel-me-niet"-lijst. U kunt zich gratis inschrijven op deze lijst, waaraan alle beroepsbeoefenaars zich moeten houden.

 

 

Artikel 1 : Toepassingsgebied en wijziging van de Algemene verkoopvoorwaarden

Welkom op https://nl.dafy-moto.be/, een website die uitrustingen en accessoires voor motoren en motorrijders verkoopt. Wij nodigen u uit de onderhavige algemene gebruiksvoorwaarden en algemene verkoopvoorwaarden (hierna samen de "Algemene voorwaarden" genoemd) alsmede ons Beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens aandachtig te lezen om op onze website te kunnen surfen en bestellen. De gebruiker, natuurlijke persoon, klant of niet, wordt ervan op de hoogte gebracht dat hij/zij gebonden is door het onderhavige. Het gebruik van de diensten van onze site, evenals elke bestelling impliceert de voorafgaande, volledige en aanvaarding van deze Algemene voorwaarden en van ons Beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens waarvan u erkent kennis te hebben genomen. De onderhavige algemene verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op elk gebruik van de site en op de bestellingen die op de site https://nl.dafy-moto.be/ worden geplaatst van uit België.

Dafy@Store behoudt zich het recht voor om de huidige algemene verkoopsvoorwaarden op elk ogenblik aan te passen of te wijzigen. In geval van wijziging worden de Algemene voorwaarden die van kracht zijn op de dag van de bestelling, toegepast op elke bestelling. Dafy@Store raadt de gebruiker aan deze Algemene voorwaarden op te slaan en/of af te drukken zodat hij/zij deze op een veilige en duurzame manier kan bewaren en indien nodig op elk moment tijdens de uitvoering van het contract kan inroepen. De Algemene voorwaarden worden systematisch meegestuurd in de e-mail ter bevestiging van de bestelling.

Artikel 2 : Voorwaarden voor toegang en gebruik van de site

Het doel van deze algemene gebruiks-/verkoopvoorwaarden is om de rechten en plichten van de partijen en de voorwaarden te omschrijven die van toepassing zijn op elk bezoek en/of aankoop gedaan via de handelaarssite van Dafy@Store, https://nl.dafy-moto.be/, ongeacht of de koper een bedrijf of een privépersoon is. 

Deze algemene gebruiks-/verkoopvoorwaarden vormen daarom een contract tussen het bedrijf dafy@store en de gebruiker/klant.

De site is gratis toegankelijk voor elke gebruiker met internettoegang. De gebruiker is verantwoordelijk voor zijn/haar computerapparatuur en zijn/haar internettoegang. Alle kosten met betrekking tot toegang tot de site blijven de verantwoordelijkheid van de gebruiker/klant.

De gebruiker krijgt pas toegang tot zijn/haar account na identificatie met zijn/haar gebruikersnaam en wachtwoord. De gebruiker moet zijn/haar gebruikersnaam/wachtwoord geheim houden en mag deze niet aan derden meedelen.

dafy@store zal alle middelen inzetten om 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang tot de site te garanderen, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor enig probleem of storing van de site die toegang tot de site en/of de verschillende diensten, aangeboden door dafy@store, zou verhinderen. Dafy@store zal er alles aan doen om eventuele problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Door een account aan te maken op onze site https://nl.dafy-moto.be/, krijgt de gebruiker toegang tot en profiteert hij/zij van de volgende diensten/aanbiedingen:

- op de hoogte worden gehouden van nieuws van dafy@store (promotionele aanbiedingen, tracking van bestellingen, enz.)

- een waarschuwing instellen voor een product

- een bestelling plaatsen, een retour/ruil beheren

Door een account aan te maken, accepteert de gebruiker deze algemene gebruiks-/verkoopvoorwaarden en ons privacybeleid. Een account aanmaken op de site https://nl.dafy-moto.be/ is voorbehouden aan iedere natuurlijke persoon van ten minste 18 jaar. Elke gebruiker kan slechts één account aanmaken.

De toegang tot diensten omvat abonnementen op nieuwsbrieven van dafy@store. De geïdentificeerde gebruiker heeft de mogelijkheid de informatie die hij/zij wenst te ontvangen te wijzigen of zich uit te schrijven door te klikken op de daartoe bestemde link onderaan elke nieuwsbrief. Deze link is toegankelijk op de site onder de rubriek "Mijn account".

Alle velden in het formulier voor het aanmaken van een rekening moeten worden ingevuld, behalve de velden die als facultatief zijn aangegeven. Doet u dit niet, dan wordt er geen account aangemaakt. Alle door de gebruiker verstrekte informatie moet juist zijn. 

Wanneer de gebruiker een account aanmaakt op de site, ontvangt hij/zij dezelfde dag nog een e-mail ter bevestiging van de aanmaak van de account. Dafy@store behoudt zich het recht voor om elke account te verwijderen die niet aan deze contractuele voorwaarden voldoet. 

Artikel 3 : Bestelling en prijs

De bestelling kan alleen worden geregistreerd als de gebruiker duidelijk geïdentificeerd is: hetzij door in te loggen op zijn/haar account met zijn toegangscodes, hetzij door een account aan te maken op https://nl.dafy-moto.be/ als hij/zij nog niet geregistreerd is.

De bestelprocedure is als volgt:

- selectie van de artikelen en toevoegen aan de winkelwagen

- validatie van de inhoud van de winkelwagen

- identificatie of aanmaken van een account op de site https://nl.dafy-moto.be/

- keuze van betalingswijze en aanvaarding van de Algemene voorwaarden

- validatie van de betaling


Elke bestelling impliceert de aanvaarding van de prijzen en de beschrijving van de te koop aangeboden producten. Dafy@store verbindt zich ertoe de op de website ontvangen bestellingen slechts uit te voeren binnen de grenzen van de beschikbare voorraden. De overeenkomst wordt geacht tot stand te zijn gekomen wanneer de bevestiging van de bestelling is afgegeven. Zodra de bestelling gevalideerd is, wordt ze naar onze logistieke afdeling gestuurd voor verwerking. De gebruiker/klant kan zijn bestelling op elk moment volgen, hetzij door in te loggen op zijn account, rubriek "Mijn bestellingen" of door gebruik te maken van het contactformulier.

Dafy@Store heeft het recht om de bestelling van een klant te annuleren of te weigeren om legitieme redenen, met name in geval van weigering van betaling, te late betaling van eerdere bestellingen, het bestaan van een geschil met betrekking tot de betaling van een eerdere bestelling, frauduleus gebruik van het systeem van promotiecodes of vouchers of bestellingen die volgens dafy@store enige vorm van risico zouden inhouden. Indien een van onze leveranciers een van de door de klant gekochte producten niet op voorraad heeft, zullen wij de klant zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen en een alternatief product of een annulering en terugbetaling van de bestelling voorstellen binnen een maximumtermijn van 7 werkdagen. De bestelling wordt dan automatisch geannuleerd.

Dafy@store behoudt zich het recht voor om de door de klant meegedeelde persoonsgegevens te verifiëren en alle maatregelen te nemen die nodig worden geacht om na te gaan of de persoon die de bestelling heeft geplaatst wel degelijk de persoon is die houder is van de klantenaccount en/of het gebruikte betaalmiddel is, teneinde identiteitsdiefstal of frauduleuze betaling te voorkomen.

Dafy@Store behoudt zich tevens het recht voor een bestelling van banden en de bijbehorende montage te annuleren of te weigeren indien de door de klant gekozen banden om veiligheidsredenen niet geschikt blijken te zijn voor zijn/haar motormodel. 

Alle prijzen zijn aangegeven in euro's en inclusief btw, behalve het aandeel in de verzendingskosten (zie artikel Verzending en levering). De artikelen zullen worden gefactureerd op basis van de tarieven die gelden op het moment van de registratie van de bestellingen. De artikelen blijven eigendom van dafy@store tot volledige betaling is ontvangen door dafy@store. Deze prijs is in zijn geheel te betalen.

Artikel 4 : Aanvaarding en bewijs

De aanvaarding van de Algemene voorwaarden wordt geacht te zijn verworven wanneer de gebruiker surft op de site https://nl.dafy-moto.be/ en wanneer de klant klikt op de knop "Ik bestel" op de Winkelwagen-pagina. Dit vormt een onherroepelijke en onvoorwaardelijke aanvaarding van de bestelling door de klant.
De geautomatiseerde registers, die in optimale veiligheidsomstandigheden worden bewaard in de computersystemen van de vennootschap Dafy@Store, zullen worden beschouwd als bewijs van mededelingen, bestellingen en betalingen tussen de partijen.

Artikel 5 : Productinformatie

Dafy@Store presenteert op zijn website de te koop aangeboden producten en de nodige kenmerken, zodat de gebruiker/klant vóór de definitieve bestelling de essentiële kenmerken kent van de producten die hij/zij wil kopen.

Artikel 6 : Product- en leveringsprijzen

De prijzen worden weergegeven in euro's, inclusief alle belastingen en exclusief leveringskosten. Ze houden rekening met de Franse btw die van kracht is op de dag van de bestelling.
Dafy@Store behoudt zich het recht voor om zijn prijzen op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, maar verbindt zich ertoe om de prijzen toe te passen die gelden op het moment van registratie van de bestelling.
Afhankelijk van het bedrag van de bestelling en het type levering, zal de consument leveringskosten moeten betalen.

Lijst van leveringskosten in Frankrijk

Bestellingen met levering aan huis door Chronopost binnen 24 uur Bestellingen met Colissimo levering aan huis binnen 48 uur Bestellingen met Chrono Relay levering binnen 24 uur Bestellingen met Chronopost levering in een Dafy winkel Bestellingen met levering in een Dafy-winkel binnen de 2 uur
Bestelling < 35 € ttc 9,95 € 5,95 € 4,95 € Gratis Gratis
Bestelling > of = €35 incl. btw 9,95 € 5,95 € Gratis Gratis Gratis
Bestelling > of = €75,00 incl. BTW 8,95 € Gratis Gratis Gratis Gratis
Multi-bezorg optie Toeslag van 4,95 Toeslag van €4,95 Extra €3.95 Extra €2,95 NA
Corsica toeslag Toeslag van €20 Geen toeslag 20 € toeslag Toeslag van 20 € Gratis

Lijst met bezorgkosten in België

Bestellingen met Chronopost levering aan huis binnen 24 uur Bestellingen met Chrono Relais levering binnen 24 uur Bestellingen met Chronopost levering in een Dafy winkel Bestellingen met levering in een Dafy-winkel binnen de 2 uur
Bestelling Gratis Gratis Gratis Gratis
Optie voor meerdere leveringen 4,95 toeslag Extra €3.95 2,95 toeslag NA

Lijst met bezorgkosten in Italië

Bestellingen met Chronopost thuisbezorging binnen 24 uur Bestellingen met Chrono Relay levering binnen 24 uur Bestellingen met Chronopost levering in Dafy winkel Bestellingen met levering in een Dafy winkel binnen 2 uur
Bestelling Gratis Gratis Gratis Gratis
Optie voor meerdere leveringen 4,95 toeslag Extra €3.95 2,95 toeslag NA

Lijst met bezorgkosten naar Franse overzeese departementen en gebiedsdelen

Bestellingen met Chronopost levering naar Dafy winkels
Bestelling
  • Bezorgkosten: €80
  • OMI-tarief (berekend op de totale waarde van het winkelmandje inclusief btw): 7%.
  • OMRI-tarief (berekend over de totale waarde van het winkelmandje inclusief btw): 2,5
  • Invoer-BTW (berekend over [total] mandje incl. BTW): 8,5
  • Douanekosten: €19
  • Administratiekosten: €15

Lijst van uitzonderingen (alle landen)

Bestellingen met Chronopost levering aan huis binnen 24 uur Bestellingen met Colissimo levering aan huis binnen 48 uur Bestellingen met Chrono Relay levering binnen 24 uur Bestellingen met Chronopost levering in een Dafy winkel Bestellingen met levering in een Dafy-winkel binnen 2 uur
Volumineuze producten Geen extra kosten NA NA Geen toeslag Gratis
Prieel 10,95 € NA NA 9,95 € Gratis
Cadeaubon 4,95 € 4,95 € 4,95 € 4,95 € Gratis

De toegepaste verzendkosten zullen altijd de hoogste zijn: ze zijn niet cumulatief, behalve wanneer de woorden "Supplement" zijn aangegeven.
Als een product van een bestelling met meerdere producten wordt geannuleerd, worden de verzendkosten niet terugbetaald.

Artikel 7 : Wijze van betaling

De betaling van de aankopen geschiedt naar keuze van de klant en volgens de mogelijkheden die hem/haar worden geboden:

- Bancontact

- Kredietkaart

- PayPal

- Betaling in meerdere termijnen

- Dafy-cadeaubon

- Dafy-krediet

Gelieve er nota van te nemen dat voor bandenbestellingen enkel betaling met kredietkaart (in één keer) zal worden aangeboden (af te halen in een Dafy-winkel.)

 

7.1 BANCONTACT

Om via Bancontact te betalen, moet de klant een bankrekening hebben bij een deelnemende Belgische bank en een Bancontact-kaart. De klant kan zijn/haar bestelling betalen met zijn /haar Bancontact kaart of met de Payconiq by Bancontact applicatie online; door dit betaalmiddel machtigt de klant zijn/haar bank, die is aangesloten op het Bancontact systeem, om de betalingsopdracht uit te voeren. Na goedkeuring van dit betalingsverzoek wordt het factuurbedrag afgeschreven van de rekening van de klant en overgemaakt naar de rekening van de verkoper. 

Voor meer informatie: https://www.bancontact.com/fr 

7.2 BANKKAART

De klant kan zijn/haar bestelling betalen met één van de volgende betaalkaarten:

  • VISA
  • MasterCard
  • Andere kredietkaarten

Bij betaling met kredietkaart wordt de bankrekening van de klant gedebiteerd wanneer de bestelling gevalideerd wordt.de kredietkaartgegevens van de klant worden gecodeerd door middel van het SSL-protocol (Secure Socket Layer) en worden nooit onversleuteld over het netwerk verstuurd. de betaling geschiedt rechtstreeks aan de bank. Dafy@Store n'heeft geen toegang tot deze gegevens en slaat ze niet op haar servers op. Het'daarom wordt u bij elke nieuwe transactie op onze site opnieuw om deze gegevens gevraagd. 

Om maximale veiligheid te garanderen, kunnen wij u vragen om uw identiteit en adres te bewijzen.dit wordt gedaan om u te beschermen tegen frauduleuze transacties, waarvan u het slachtoffer zou kunnen worden als iemand met kwade bedoelingen uw bankgegevens zou achterhalen.door middel van deze controles garanderen wij u een betere veiligheid, door u ervan te verzekeren dat u de eigenaar bent van het gebruikte betaalmiddel. Ditelk verzoek om een identiteitsbewijs /adres moet door de klant worden teruggestuurd binnen 2 dagen na het verzoek vandafy@store. Als de klant niet binnen deze termijn heeft gereageerd, dafy@store behoudt zich het recht voor de bestelling in kwestie automatisch te annuleren, zonder mogelijkheid tot reclamatie achteraf. 

7,3 PAYPAL

Het PayPal-systeem is een elektronische betaalservice waarmee de klant aankopen in één keer of in 4 (vier) keer op Dafy kan betalen. 

Meer informatie op https://www.paypal.com/be/home

 

7.4 Betaling in termijnen met Alma

Betaling in termijnen is mogelijk via onze partner Alma. De de betalingszekerheid wordt verstrekt door Alma en haar dienstverleners. Aanbetalingen worden beschermd door 3D Secure.

Aantal aankopen :

  • 2X : Seuaankopen tussen € 50 en € 3.000 komen in aanmerking voor betaling bij Alma.
  • 3X : Alleenaankopen tussen € 50 en € 3.000 komen in aanmerking voor betaling met Alma.

Spawnings :

Door met Alma in meerdere termijnen te betalen, betaalt de Klant geen kosten.

Alma is een telebetalingsmanager en geeft een elektronisch certificaat af dat zal dienen als bewijs van het bedrag en de datum van de transactie in overeenstemming met de bepalingen van de artikelen 1316 en volgende van het Burgerlijk Wetboek.

Beëindiging :

Elke beëindiging van de AV die de Verkoper en de klant bindt, resulteert in de beëindiging van de AGV tussen Alma en de klant.

7.5 DE E-CADEAUBON VAN DAFY

Met de e-cadeaubon Dafy kunt u de hele bestelling of een deel ervan betalen. Meerer kunnen meerdere cadeaubonnen worden gebruikt om dezelfde aankoop te betalen.evanche, de betaling van een cadeaubon kan niet met een andere cadeaubon worden verricht. Zij kunnen geheel of gedeeltelijk worden gebruikt, binnen de grenzen van het beschikbare bedrag.het bedrag van de bestelling hoger is dan het bedrag van de cadeaubon gebruikt voor de betaling, kan de klant zijn/haar betaling voltooien door een betaling via kredietkaart of PayPal Dafyof via eenhet bedrag van de bestelling lager is dan het bedrag van de cadeaubon die voor de betaling werd gebruikt, ontvangt de klant per e-mail een krediet ter waarde van het verschil.het geschenk kan geen aanleiding geven tot enige teruggave van geld, noch tot enige geldelijke tegenprestatie.

De -cadeaubon Dafy kan worden gebruikt op de website https://nl.dafy-moto.be/ en in -winkels waar cadeaubonnen worden Dafy geaccepteerdDafy.- Cadeaubon kan niet worden omgeruild, terugbetaald of herladen.aas van diefstal, verlies of het verstrijken van de geldigheidsdatum kan de -cadeaubon Dafy niet worden vervangen. Celde bon is geldig voor 12 maanden vanaf de datum van afgifte.

 

7.6 DAFY-KREDIET

Indien de klant in het bezit is van een -kredietDafy, kan hij/zij deze gebruiken om zijn/haar internetbestelling volledig of gedeeltelijk te betalen ophttps://nl.dafy-moto.be/.volledig of gedeeltelijk worden gebruikt, binnen de grenzen van het beschikbare bedrag.er kunnen meerdere kredieten gebruikt worden om dezelfde aankoop te betalen.het bedrag van de bestelling hoger is dan het bedrag van het voor de betaling gebruikte krediet, zal de klant zijn/haar betaling kunnen aanvullen met een betaling via kredietkaart, PayPal of -cadeaubonDafy. Indienhet bedrag van de bestelling lager is dan het bedrag van het voor de betaling gebruikte krediet, ontvangt de klant per e-mail een nieuw krediet ter waarde van het verschil.dit kan niet ingewisseld worden tegen een geldelijk bedrag of een tegenprestatie in geld.Dafy de bon is geldig voor 12 maanden vanaf de datum van afgifte.

 

 

Artikel 8 : Verzending en leveringstermijnen

De beschikbaarheid van elk product (maat - kleur) wordt weergegeven op de artikelpagina en op de pagina "Winkelwagen". Afhankelijk van het product kan de levertijd variëren van 24 uur tot 30 dagen (werkdagen). Dafy doet haar uiterste best om klanten te voorzien van nauwkeurige levertijden. In zeer zeldzame gevallen kunnen onze leveranciers te maken krijgen met productievertragingen en verzuimen om deze informatie aan ons door te geven. Dafy@Store kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor kleine vertragingen in de verzending.

Als het winkelmandje van de klant producten bevat met verschillende beschikbaarheid, biedt Dafy@Store aan om de artikelen apart te verzenden, zodat de klant de beschikbare artikelen zo snel mogelijk ontvangt. Hiervoor worden extra kosten in rekening gebracht (in het geval van meerleveringen, zie artikel 6 hierboven). Vanaf het moment dat de vervoerder het pakket in ontvangst neemt, is de levertijd :

In Frankrijk

  • 24 uur voor levering aan huis door Chronopost; levering aan een Chrono Relais-relaispunt; levering aan een verkooppunt van Dafy Moto / Dafy Speed (uitgezonderd banden).
  • 48 uur voor levering aan huis door Colissimo.
  • Tussen 24 uur en 10 werkdagen voor het ophalen van banden in een Dafy-winkel, afhankelijk van de beschikbaarheid van de bestelde banden.

In Italië en België

  • 48 uur voor levering aan huis door Chronopost; levering aan een Chrono Relais relaispunt; levering aan een Dafy Moto / Dafy Speed verkooppunt (exclusief banden).

DOM TOM

  • 48 uur voor levering aan een verkooppunt van Dafy Moto (uitgezonderd banden).

Deze service is niet beschikbaar wanneer de bestelling van de klant producten bevat die "binnen 2 uur" en "binnen 24 uur" beschikbaar zijn.

In het algemeen, met uitzondering van verkoopperiodes en feestdagen, wordt elke bestelling die van maandag tot vrijdag (met uitzondering van feestdagen) vóór 14.00 uur op de https://nl.dafy-moto.be/ website wordt geplaatst, dezelfde dag nog klaargemaakt en verzonden, onder voorbehoud van validatie van betaling en beschikbaarheid van het product.

Artikel 9 : Leveringsvoorwaarden

In Frankrijk: de klant heeft de keuze uit 4 (vier) manieren van levering:

  • Thuisbezorging door Chronopost op het Franse vasteland.
  • Levering aan huis door Colissimo op het Franse vasteland.
  • Levering op een steunpunt via Chrono Relais (zie de lijst van verkooppunten door hier te klikken).
  • Afhaling bij de deelnemende verkooppunten van Dafy Moto / Dafy Speed (de enige beschikbare leveringsmethode voor banden).
  • Banden kunnen alleen worden opgehaald bij Dafy Moto / Dafy Speed verkooppunten.
  • Grote producten kunnen enkel thuis geleverd worden door Chronopost of afgehaald worden in de verkooppunten van Dafy Moto / Dafy Speed.
  • Dainese artikelen kunnen enkel thuis geleverd worden of in een Chrono Relay punt.

In België : de klant kan kiezen tussen deze 2 (twee) leveringswijzen:

  • Levering aan huis door Chronopost.
  • Levering op een Relaispunt via Chrono Relais (zie de lijst van retailers door hier te klikken).
  • Banden kunnen enkel geleverd worden in Dafy Moto / Dafy speed verkooppunten.
  • Grote producten kunnen enkel thuis geleverd worden door Chronopost of afgehaald worden in de verkooppunten van Dafy Moto / Dafy Speed.
  • Dainese artikelen kunnen enkel thuis of in een Chrono Relay punt geleverd worden.

In Italië: de klant kan kiezen tussen deze 2 (twee) leveringswijzen:

  • Levering aan huis door Chronopost.
  • Levering op een Relaispunt via Chrono Relais (zie de lijst van retailers door hier te klikken).
  • Banden kunnen enkel geleverd worden aan verkooppunten van Dafy Moto / Dafy Speed.
  • Grote producten kunnen enkel thuis geleverd worden door Chronopost of afgehaald worden in de verkooppunten van Dafy Moto / Dafy Speed.
  • Dainese artikelen kunnen enkel aan huis geleverd worden of aan een Chrono Relay punt.

DOM TOM: wijze van levering :

  • Afhaling bij de deelnemende verkooppunten van Dafy Moto.
  • Omvangrijke producten kunnen enkel thuis geleverd worden door Chronopost of afgehaald worden in Dafy Moto / Dafy Speed verkooppunten.

Artikel 10 : Leveringsproblemen te wijten aan de vervoerder

Bij ontvangst van het pakket moet de consument de staat van het pakket controleren in aanwezigheid van de bezorger (of in aanwezigheid van het personeel voor leveringen aan pakketpunten en verkooppunten van Dafy Moto en Dafy Speed). Indien de consument vaststelt dat het pakket beschadigd, onvolledig of geopend is, moet hij/zij het pakket weigeren. Dafy@Store zal dan instaan voor de regeling van het geschil met de vervoerder indien de klant het pakket inderdaad heeft geweigerd of schriftelijke, nauwkeurige, volledige, gedateerde en ondertekende reserveringen op de leveringsbon heeft geplaatst in strijd met de vervoerder, het pakketpunt of het Dafy-verkooppunt.

Elke onregelmatigheid betreffende de artikelen (beschadiging, ontbrekend artikel in vergelijking met de bestelbon, beschadigd of geopend pakje, gebroken artikel...) zal verplicht moeten worden aangegeven binnen de 48u volgend op de levering, door Dafy@Store op de hoogte te brengen (het stempel van de post geldt als bewijs) via een aangetekend schrijven met ontvangstbewijs waarin de voornoemde klachten aan de kaak worden gesteld of via het contactformulier:

Dafy@Store
Klantendienst
Rue Henri Becquerel
CS30127
63110 Beaumont cedex

Indien de bestelling wordt aanvaard zonder geldig voorbehoud van de ontvanger of zijn vertegenwoordiger, wordt zij geacht te zijn aanvaard en gaan alle risico's van schade en verlies over op de ontvanger. 

Artikel 11 : Leveringsfouten

Zodra het pakket is ontvangen, moet de klant de conformiteit van zijn/haar bestelling controleren. Elke klacht wegens leveringsfout en/of non-conformiteit van de producten moet telefonisch aan de klantendienst worden gericht op de dag van de levering of ten laatste 48 werkuren na de levering.

Er zijn twee mogelijke scenario's voor de consument:

  • Een van de ontvangen producten komt niet overeen met de informatie op de bestelbon van de klantenaccount (referentiefout). De klant dient contact op te nemen met de klantendienst via het  terugzenden.
  • De klant dient contact op te nemen met de klantendienst via het contactformulier Dafy@Store zal de kosten van de retourzending voor zijn rekening nemen en de juiste referentie zo spoedig mogelijk aan de klant.
  • Een van de producten ontbreekt: de consument moet zich met zijn/haar klacht wenden tot de klantendienst via het contactformulier. Na controle door onze logistieke dienst zal Dafy@Store het ontbrekende product op eigen kosten naar de klant terugsturen, indien er sprake was van een nalatigheid van de logistieke dienst. In het geval dat onze verificaties rechtvaardigen dat het product is verzonden naar de klant, zal geen verzoek tot terugbetaling of retournering van het genoemde product worden gedaan door Dafy@Store.

Artikel 12 : Onbeschikbaarheid van het bestelde product

In geval van niet-uitvoering van de overeenkomst door Dafy@Store ten gevolge van de onbeschikbaarheid van het bestelde product, zal Dafy@Store de klant hiervan op de hoogte brengen en hem/haar desgevallend onverwijld en ten laatste binnen 14 (veertien) dagen na de betaling van de door hem/haar betaalde sommen terugbetalen. De bestelling wordt automatisch geannuleerd. Indien mogelijk, zal Dafy@Store de consument de mogelijkheid bieden om goederen van gelijkwaardige kwaliteit en prijs te leveren.

Artikel 13 : Productgarantie

Alle artikelen die worden aangeboden door https://nl.dafy-moto.be/ zijn onderworpen aan de wettelijke garantie van artikelen 1649bis tot 1649octies van het Belgisch Burgerlijk Wetboek betreffende de garantie van consumptiegoederen en artikelen 1641 en volgende betreffende verborgen gebreken.

De klant heeft 2 (twee) jaar de tijd om een beroep te doen op een van deze garanties. In het geval van een gebrek aan overeenstemming gaat de termijn in op de datum van levering. De consument hoeft niet te bewijzen dat het gebrek aan overeenstemming aanwezig was op het moment van levering. De klant heeft de keuze tussen herstel of vervanging van het niet-conforme artikel; terugbetaling is eveneens mogelijk indien herstel of vervanging niet mogelijk is. Voor verborgen gebreken begint de termijn te lopen vanaf de ontdekking van het gebrek.

Dafy@store kan niet aansprakelijk gesteld worden voor verkeerd en/of intensief gebruik van de artikelen door de klant. Dafy@store kan evenmin verantwoordelijk worden gesteld voor het terugsturen van een product dat niet op de site wordt verkocht door de Klant. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om het juiste product terug te sturen.

Dafy@store biedt geen commerciële garantie.

Uitzondering

De dienst na verkoop voor het product IX-AIRBAG U03 is onderworpen aan de strikte regels van de leverancier. In geval van een probleem met het textielgilet (stiksel, sluiting, scheur, enz.) wordt de klant gevraagd het product terug te sturen naar de dienst naverkoop van Dafy@store, die je aanvraag zal afhandelen met de leverancier IXON. Neem telefonisch contact op met onze klantendienst op +32 2 465 53 85 of gebruik het contactformulier. Als het probleem te maken heeft met de box (bug, bedieningsprobleem, enz...), moet de klant zijn verzoek rechtstreeks indienen op de website van de leverancier IN&MOTION.

Als de airbag geactiveerd is en de klant de gaspatroon wil herladen, kan de klant rechtstreeks naar de website van de leverancier IN&MOTION gaan https://www.inemotion.com.

In het geval van 3 activeringen moet de klant zijn airbag-gordijn terugsturen naar de dienst-na-verkoop van Dafy@store, die uw verzoek zal afhandelen met de IXON-leverancier. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice op +32 2 465 53 85 of via het contactformulier. Zij zullen het repareren tegen een vergoeding van € 249 (tweehonderdnegenenveertig euro), te betalen door de klant.

Artikel 14 : Herroepingsrecht/voorwaarden voor omruiling of terugbetaling

De klant heeft, in overeenstemming met de wet, een herroepingstermijn van 14 (veertien) volle dagen vanaf de levering van de producten (en in het geval van een meervoudige bestelling met levering in meerdere termijnen, vanaf de ontvangst van het laatste product) en kan deze terugsturen voor omruiling of terugbetaling. Dafy@Store verlengt deze wettelijke termijn en geeft de consument in bepaalde gevallen een herroepingstermijn van 100% (honderd) volle dagen.

Er moet worden opgemerkt dat voor alle bestellingen van banden en Click & Collect 2h (bestelling afgehaald binnen 2 uur in een Dafy-winkel) systematisch een herroepingstermijn geldt van 14 (veertien) volle dagen vanaf de levering van de artikelen.

Voor leveringen en afhalingen thuis, in een relaispunt of in een verkooppunt van Dafy Moto / Dafy Speed (met uitzondering van banden en Click & Collect 2h-bestellingen):

De consument moet direct online een retouraanvraag indienen en niet in een Dafy-winkel. Hiervoor moet hij naar de website gaan, inloggen op zijn account met zijn persoonlijke toegangsgegevens en vervolgens klikken op "retourneren" in de bestelgegevens. De klant kan het betreffende artikel selecteren en de gegeven instructies volgen. Aan het einde van de procedure moet een retourbon worden afgedrukt en in het retourpakket worden gedaan; er moet een transportlabel worden afgedrukt en op het retourpakket worden geplakt.

Om geaccepteerd te worden, moet het geretourneerde product in nieuwe staat zijn, in de originele, ongeopende en onbeschadigde verpakking, getest maar ongebruikt. Als je een "Daf'Assur bandenvervanging of -reparatie" en/of "Daf'Assur materiaalvervangingswaarde" verzekering hebt afgesloten, moet deze geldig zijn op het moment van retourneren. De labels moeten aanwezig zijn en mogen niet afgescheurd zijn. De reflecterende stickers in de helmverpakking mogen niet op de helm geplakt zijn. De beschermfolie op het helmscherm mag in geen geval worden verwijderd. Technische onderdelen of accessoires in doorzichtige blisterverpakkingen mogen niet geopend zijn. Het geretourneerde product moet geschikt zijn voor wederverkoop. Het moet in een speciale transportverpakking zitten, met het transportetiket zichtbaar aangebracht.

Het pakket moet zonder onnodige vertraging, en in ieder geval niet later dan 14 (veertien) dagen nadat de klant zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen heeft meegedeeld, samen met de samenvatting van de retourzending, worden afgeleverd bij het door de consument tijdens de online procedure gekozen relaispunt.

In Frankrijk: Dafy@Store neemt de kosten voor het terugzenden van de goederen op zich en er worden geen kosten in rekening gebracht aan de consument.
De consument kan ervoor kiezen om het pakket met eigen middelen terug te sturen, in welk geval de kosten voor zijn rekening zijn.
In België: de retourkosten worden gedragen door Dafy@Store, er worden geen kosten aangerekend aan de consument.
De consument kan ervoor kiezen om het pakket op eigen kosten terug te sturen, in dat geval zijn de kosten voor zijn rekening.

In Italië: de consument moet het pakket op eigen kosten naar ons terugsturen. De retourkosten zijn voor zijn rekening.
In Franse Overzeese Departementen en Gebiedsdelen: de consument moet het pakket op eigen kosten aan ons terugsturen. de kosten voor het terugsturen zijn voor rekening van de consument.

In geval van omruiling verbindt Dafy@Store zich ertoe het gevraagde nieuwe product zo snel mogelijk te leveren.

In het geval van een terugbetaling zal Dafy@Store alle betaalde bedragen (inclusief leveringskosten) zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 (veertien) werkdagen na de datum van ontvangst van de ongewenste producten door onze logistieke dienst aan de klant terugbetalen. De terugbetaling vindt plaats met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de aankoop is gedaan. Dafy@Store kan aanbieden om de transactie met een ander betaalmiddel uit te voeren, op voorwaarde dat de klant hiermee akkoord gaat en er geen extra kosten ontstaan. Dafy@Store zal de terugbetaling systematisch uitstellen tot de ontvangst van de door de klant opgestuurde goederen.

Opgelet: in het kader van commerciële operaties (korting in etappes bijvoorbeeld) kan de bestelling wijzigen volgens de wensen van de Klant: annulering of omruiling van een of meer artikelen. In dit geval wordt de bestelling geheel of gedeeltelijk terugbetaald op basis van de nieuwe samenstelling van de bestelling. Dit kan dan een op- of neerwaartse impact hebben op de kortingspercentages voor de bestelling, evenals op het bedrag van de terugbetaling.

In het geval van een betaling via Paypal die meer dan 6 maanden oud is, zal de terugbetaling worden gedaan door middel van een Dafy cadeaubon of een Dafy tegoedbon (12 maanden geldig vanaf de datum van uitgifte).

Modelformulier voor herroeping


Ter attentie van DAFY@STORE S.A.S - Rue Henri Becquerel - 63 110 BEAUMONT - FRANCE :
Ik/Wij (1) deel/delen (1) u (1) hierbij mede dat ik/wij (1) het contract voor de verkoop van de goederen (1)/voor de levering van de dienst (1) hieronder herroep/herroepen:
Besteld op (1)/ontvangen op (1) :
Naam van consument(en) :
Adres van de consument(en) :
Handtekening van de consument(en) (alleen bij kennisgeving van dit formulier op papier)
[date]:
(1) Doorhalen wat niet van toepassing is

Voor bestellingen van banden of Click & Collect 2h-bestellingen die worden opgehaald bij een Dafy Moto / Dafy Speed verkooppunt:

De consument moet zich begeven naar het Dafy Moto / Dafy Speed verkooppunt dat hij bij zijn bestelling heeft gekozen. Alleen in dit verkooppunt kan de consument om een terugbetaling of omruiling vragen.

In geval van omruiling verbindt de betrokken winkel van Dafy Moto / Dafy Speed zich ertoe het gevraagde nieuwe product zo snel mogelijk te leveren indien het niet in voorraad was.

In geval van terugbetaling betaalt het betrokken verkooppunt van Dafy Moto / Dafy Speed de consument zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 (veertien) werkdagen na de uitoefening van het herroepingsrecht alle betaalde bedragen terug. De terugbetaling vindt plaats met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de aankoop is gedaan. Het verkooppunt van Dafy Moto / Dafy Speed kan aanbieden de transactie uit te voeren met een ander betaalmiddel, op voorwaarde dat de consument hiermee akkoord gaat en dit geen extra kosten met zich meebrengt.

100 dagen retour

Bij dafy@store beschikt de klant over een termijn van 100 dagen vanaf de datum van verzending van de artikelen om deze terug te sturen, mits de voorwaarden voor teruggave/omruiling/terugbetaling worden nageleefd. Dit retourrecht binnen de 100 dagen beperkt de wettelijke rechten en garanties niet. Deze periode van 100 dagen geldt niet voor bestellingen van banden of Click & Collect 2h-bestellingen.

De geretourneerde artikelen moeten nieuw, ongebruikt en in de originele, onbeschadigde doos zitten. Elke omruiling of terugzending moet worden aangevraagd via de rubriek"Mijn Account" op de Dafy-website.

In Frankrijk: de klant kan slechts één gratis online retouraanvraag doen per bestelling op de site.
De Klant zal ervoor kiezen om terug te sturen via de Dafy-drager van zijn/haar keuze; dafy@store zal dan de kosten van deze terugzending dragen.
Indien de Klant artikelen zou terugsturen via een niet door dafy@store gevalideerd transportmiddel en hiervoor retourkosten zou moeten maken, heeft hij geen recht op enige terugbetaling door dafy@store.

In België: de Klant kan één enkele aanvraag tot gratis terugzending online doen, per bestelling, op de site.
De Klant kiest voor terugzending via de Dafy vervoerder van zijn keuze; dafy@store neemt dan de kosten van deze terugzending op zich.
Indien de Klant artikelen zou terugsturen via een niet door dafy@store gevalideerd transportmiddel, en hierdoor retourkosten zou oplopen, heeft de Klant geen recht op terugbetaling door dafy@store.

In Italië: er is geen gratis terugzending per bestelling.
De klant kiest voor de terugzending via de vervoerder van zijn keuze; dafy@store neemt de kosten van deze terugzending niet ten laste.

In de Franse overzeese departementen en gebiedsdelen: er is geen gratis terugzending per bestelling.
De Klant kiest voor de terugzending via de vervoerder van zijn keuze; dafy@store neemt de kosten van deze terugzending niet ten laste.

Indien de Klant artikelen van verschillende bestellingen wenst terug te sturen, moet hij deze artikelen in verschillende verpakkingen terugsturen. Elke terugzending van artikelen van verschillende bestellingen die niet aan deze voorwaarde voldoet, zal niet in behandeling worden genomen binnen de termijnen die in onze Algemene Verkoopsvoorwaarden zijn vastgesteld.

Alle geretourneerde artikelen (product, originele verpakking, accessoires, instructies, enz. Bij ontvangst van het pakket beoordeelt dafy@store of de geretourneerde goederen in perfecte staat zijn. Geen enkele terugzending wordt aanvaard indien de teruggezonden artikelen zichtbaar gebruikt of beschadigd werden door de Klant en dit gebruik of deze beschadiging de artikelen ongeschikt maakt voor verkoop. Indien de terugzending door dafy@store wordt geweigerd, dan worden de artikelen teruggestuurd naar de Klant op kosten van dafy@store, zonder dat de Klant enige schadevergoeding of recht op terugbetaling kan eisen, met uitzondering van de latere uitoefening van zijn recht op garantie op de verkochte goederen.

In geval van omruiling, indien de teruggestuurde artikelen zichtbaar gebruikt of beschadigd werden door de Klant en dit gebruik of deze beschadiging ze ongeschikt maakt voor verkoop, kan dafy@store alle overeenkomstige terugvorderingsvorderingen tegen de Klant uitoefenen.

Dafy@Store zal enkel de eerste terugzending betalen. Indien de consument, na omruiling, één of meerdere artikelen wenst terug te sturen, zijn de retourkosten ten zijnen laste.

Uitzondering

Om redenen van hygiëne en veiligheid kan de Klant geen gebruik maken van zijn herroepingsrecht voor de volgende artikelen:

- sokken

- ondergoed

- petten en mutsen

- niet-gesloten schoonmaakproducten: spuitbussen, sprays, reinigingsdoekjes, oliën en vetten

- priëlen

Neem contact op met onze klantenservice als je vragen hebt over het ruilen of retourneren van deze producten(04 73 26 85 69).

Verzending van de ruilorder

De klant moet het bewijs van afgifte van het pakket bewaren dat hem door het postkantoor van Chrono Relais of La Poste wordt overhandigd. In geval van verlies van het pakje kan de bestelling niet worden vrijgegeven, geruild of terugbetaald zonder dit bewijs van afgifte. De klant beschikt over een termijn van 30 werkdagen vanaf de datum van afgifte van het retourpakket om elke klacht met betrekking tot de terugzending in te dienen. Na deze periode wordt geen enkele klacht aanvaard.

De klant moet zijn klacht per e-mail via het contactformulier of per post naar het volgende adres sturen:

Dafy@winkel

Klantenservice

Rue Henri Becquerel

63 110 Beaumont Cedex

Terugzenden van het juiste product

De klant moet het product dat hij op de website van Dafy heeft gekocht en waarvoor hij zijn herroepingsrecht heeft uitgeoefend, terugsturen. Indien de klant het juiste product niet terugstuurt, stuurt dafy@store hem een e-mail waarin hij wordt uitgenodigd om het product op zijn kosten op te halen, en dit binnen een termijn van 2 (twee) maanden vanaf de datum van de e-mail. Na deze termijn beschouwt dafy@store zich als eigenaar in de zin van artikel 2276, lid 1 van het Burgerlijk Wetboek, dat stelt: "Bij roerende goederen staat bezit gelijk met eigendom" en behoudt zich het recht voor de goederen te vernietigen. Dafy@store kan niet aansprakelijk gesteld worden voor deze vernietiging.

Bovendien behoudt dafy@store zich het recht voor om, in geval van niet teruggave van de goederen die het voorwerp uitmaken van het herroepingsrecht, een klacht in te dienen wegens misbruik van vertrouwen (artikel 314-1, paragraaf 2 stelt: "misbruik van vertrouwen wordt gestraft met 3 (drie) jaar gevangenisstraf en een boete van 375.000 euro").

Voor bestellingen tijdens een commercieel evenement

Consumenten die een bestelling plaatsen op een commercieel evenement hebben geen herroepingsrecht (artikel L. 224-59 van de Franse consumentenwet).

Artikel 15 : Niet opgeëiste pakketten

De consument heeft 7 dagen de tijd om zijn pakje op het pakketpunt op te halen. Na deze periode wordt het pakket teruggestuurd naar het logistieke platform van Dafy@Store. 

Na ontvangst van het pakket, zal de bestelling worden terugbetaald. Het (de) bestelde product(en) wordt (worden) eigendom van Dafy@Store en zal (zullen) worden vrijgegeven voor verkoop.

In geval van levering van Click&Collect Banden in een Dafy-winkel heeft de consument 1 maand de tijd om het pakket af te halen vanaf het moment dat de winkel bevestigt dat de bestelling in de winkel beschikbaar is. Na deze periode, en zonder nieuws van de consument, wordt het pakket terug in de voorraad van de winkel gelegd.

Artikel 16 : Toepasselijk recht en bevoegde rechter in geval van een geschil

De onderhavige algemene voorwaarden zijn onderworpen aan het Belgisch recht. In geval van een geschil nodigen wij u uit uw klacht te melden via het onlineformulier of per telefoon op +32 2 465 53 85, er zal naar een minnelijke schikking worden gezocht voordat er juridische stappen worden ondernomen, die de termijn voor het nemen van maatregelen onder garantie niet onderbreken.

Indien dit niet het geval is, kan de klant zich wenden tot de bevoegde rechter, die, tenzij anders bepaald, die is van het land waar de verweerder woont, d.w.z. België.

Bemiddeling

De klant heeft als consument de mogelijkheid een beroep te doen op een consumentenbemiddelaar om een geschil met dafy@store in der minne op te lossen. Het gaat om de Dienst voor Consumentenbemiddeling, waarvan de opdrachten zijn omschreven in boek XVI van het Wetboek van economisch recht en nader zijn uitgewerkt in het koninklijk besluit van 16 februari 2015.

Albert II-laan 8 bus 1 - 1000 Brussel
Tel.: 02.702.52.20
Fax.: 02/808.71.29
E-mail: contact@mediationconsommateur.be Ondernemingsnummer: 0553.755.479

Aansprakelijkheid 

Dafy@store is jegens de klant volledig verantwoordelijk voor de goede uitvoering van het met de klant gesloten contract. dafy@store kan echter niet aansprakelijk worden gesteld voor de niet-uitvoering of slechte uitvoering van het gesloten contract in geval van overmacht, het optreden van een aan de klant toe te schrijven gebeurtenis of elke andere onvoorzienbare en onoverkomelijke hinder of schade die inherent is aan het gebruik van het internetnetwerk, met name een onderbreking van de dienst, een indringing van buitenaf of de aanwezigheid van computervirussen.

Eigendomsvoorbehoud

Dafy@store blijft eigenaar van de goederen tot volledige betaling van de prijs door de klant.

Artikel 17 : Informatietechnologie en burgerlijke vrijheden

De aan de klant gevraagde informatie is noodzakelijk om de bestelling te verwerken. De klant heeft te allen tijde recht op toegang tot, rectificatie en verwijdering van de gegevens die betrekking hebben op hem/haar, onder de voorwaarden voorzien in de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

De klant kan het verzoek indienen via het contactformulier of per post, met bewijs van identiteit, aan:

Dafy@Store
Klantendienst
Rue Henri Becquerel
CS30127
63110 Beaumont Cedex, Frankrijk

"Bel-me-niet"-lijst: Indien uw telefoonnummer wordt gevraagd bij het aanmaken van uw account of het plaatsen van uw bestelling, delen wij u mede dat uw telefoongegevens uitsluitend zullen worden gebruikt voor de correcte uitvoering van uw bestellingen. Onverminderd het bovenstaande wordt u er overeenkomstig de wettelijke bepalingen van in kennis gesteld dat u zich desgewenst kunt laten opnemen in de "bel-me-niet"-lijst. U kunt zich gratis inschrijven op deze lijst, waaraan alle beroepsbeoefenaars zich moeten houden.