De klant heeft, in overeenstemming met de wet, een herroepingstermijn van 14 (veertien) volle dagen vanaf de levering van de producten (en in het geval van een meervoudige bestelling met levering in meerdere termijnen, vanaf de ontvangst van het laatste product) en kan deze terugsturen voor omruiling of terugbetaling. Dafy@Store verlengt deze wettelijke termijn en geeft de consument in bepaalde gevallen een herroepingstermijn van 100% (honderd) volle dagen.
Merk op dat voor alle bestellingen van banden en Click & Collect 2h (bestelling afgehaald binnen 2 uur in een Dafy-winkel) systematisch een herroepingstermijn geldt van 14 (veertien) volle dagen vanaf de levering van de artikelen.
Voor leveringen en afhalingen thuis, in een relaispunt of in een verkooppunt van Dafy Moto / Dafy Speed (met uitzondering van banden en Click & Collect 2h-bestellingen):
De consument moet direct online een retouraanvraag indienen en niet in een Dafy-winkel. Hiervoor moet hij naar de website gaan, inloggen op zijn account met zijn persoonlijke toegangsgegevens en vervolgens klikken op "retourneren" in de bestelgegevens. De klant kan het betreffende artikel selecteren en de gegeven instructies volgen. Aan het einde van de procedure moet een retourbon worden afgedrukt en in het retourpakket worden gedaan; er moet een transportlabel worden afgedrukt en op het retourpakket worden geplakt.
Om geaccepteerd te worden, moet het geretourneerde product in nieuwstaat verkeren, in de originele, ongeopende en onbeschadigde verpakking, getest maar ongebruikt zijn. Als je een "Daf'Assur bandenvervanging of -reparatie" en/of "Daf'Assur materiaalvervangingswaarde" verzekering hebt afgesloten, moet deze geldig zijn op het moment van retourneren. De labels moeten aanwezig zijn en mogen niet afgescheurd zijn. De reflecterende stickers in de helmverpakking mogen niet op de helm geplakt zijn. De beschermfolie op het helmscherm mag in geen geval worden verwijderd. Technische onderdelen of accessoires in doorzichtige blisterverpakkingen mogen niet geopend zijn. Het geretourneerde product moet geschikt zijn voor wederverkoop. Het moet in een speciale transportverpakking zitten, met het transportetiket zichtbaar aangebracht.
Het pakket moet zonder onnodige vertraging, en in ieder geval niet later dan 14 (veertien) dagen nadat de klant zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen heeft meegedeeld, samen met de samenvatting van de retourzending, worden afgeleverd bij het door de consument tijdens de online procedure gekozen relaispunt.
In Frankrijk: Dafy@Store neemt de kosten voor het terugzenden van de goederen op zich en er worden geen kosten in rekening gebracht aan de consument.
De consument kan ervoor kiezen om het pakket met eigen middelen terug te sturen, in welk geval de kosten voor zijn rekening zijn.
In België: de retourkosten worden gedragen door Dafy@Store, er worden geen kosten aangerekend aan de consument.
De consument kan ervoor kiezen om het pakket op eigen kosten terug te sturen, in dat geval zijn de kosten voor zijn rekening.
In Italië: de retourkosten worden gedekt door Dafy@Store, er worden geen kosten in rekening gebracht aan de consument.
De consument kan ervoor kiezen om het pakket op eigen kosten terug te sturen, in dat geval zijn de kosten voor zijn rekening.
In de Franse overzeese departementen en gebiedsdelen: de consument moet het pakket op eigen kosten naar ons terugsturen. De kosten van de terugzending zijn voor zijn rekening.
In geval van omruiling verbindt Dafy@Store zich ertoe het gevraagde nieuwe product zo snel mogelijk te leveren.
In geval van terugbetaling zal Dafy@Store de Klant alle betaalde bedragen (inclusief leveringskosten) zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 (veertien) werkdagen na de datum van ontvangst van de ongewenste producten door onze logistieke dienst terugbetalen. De terugbetaling vindt plaats met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de aankoop is gedaan. Dafy@Store kan aanbieden om de transactie met een ander betaalmiddel uit te voeren, op voorwaarde dat de klant hiermee akkoord gaat en er geen extra kosten ontstaan. Dafy@Store zal de terugbetaling systematisch uitstellen tot de ontvangst van de door de klant opgestuurde goederen.
Opgelet: in het kader van commerciële operaties (korting in etappes bijvoorbeeld) kan de bestelling wijzigen volgens de wensen van de Klant: annulering of omruiling van een of meer artikelen. In dit geval wordt de bestelling geheel of gedeeltelijk terugbetaald volgens de nieuwe samenstelling van de bestelling. Dit kan dan een op- of neerwaartse impact hebben op de kortingspercentages voor de bestelling, evenals op het bedrag van de terugbetaling.
In het geval van een betaling via Paypal die meer dan 6 maanden oud is, zal de terugbetaling worden gedaan door middel van een Dafy cadeaubon of een Dafy tegoedbon (12 maanden geldig vanaf de datum van uitgifte).
Modelformulier voor herroeping
Ter attentie van DAFY@STORE S.A.S - Rue Henri Becquerel - 63 110 BEAUMONT - FRANCE :
Ik/Wij (1) deel/delen (1) u (1) hierbij mede dat ik/wij (1) het contract voor de verkoop van de goederen (1)/voor de levering van de dienst (1) hieronder herroep/herroepen:
Besteld op (1)/ontvangen op (1) :
Naam van consument(en) :
Adres van de consument(en) :
Handtekening van de consument(en) (alleen bij kennisgeving van dit formulier op papier)
[date]:
(1) Doorhalen wat niet van toepassing is
Voor bestellingen van banden of Click & Collect 2h-bestellingen die worden opgehaald bij een Dafy Moto / Dafy Speed verkooppunt:
De consument moet zich begeven naar het Dafy Moto / Dafy Speed verkooppunt dat hij bij zijn bestelling heeft gekozen. Alleen in dit verkooppunt kan de consument om een terugbetaling of omruiling vragen.
In geval van omruiling verbindt de betrokken winkel van Dafy Moto / Dafy Speed zich ertoe het gevraagde nieuwe product zo snel mogelijk te leveren indien het niet in voorraad was.
In geval van terugbetaling betaalt het betrokken verkooppunt van Dafy Moto / Dafy Speed de consument zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 (veertien) werkdagen na de uitoefening van het herroepingsrecht alle betaalde bedragen terug. De terugbetaling vindt plaats met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de aankoop is gedaan. Het verkooppunt van Dafy Moto / Dafy Speed kan aanbieden de transactie uit te voeren met een ander betaalmiddel, op voorwaarde dat de consument hiermee akkoord gaat en dit geen extra kosten met zich meebrengt.
100 dagen retour
Bij dafy@store beschikt de klant over een termijn van 100 dagen vanaf de datum van verzending van de artikelen om deze terug te sturen, mits de voorwaarden voor teruggave/omruiling/terugbetaling worden nageleefd. Dit retourrecht binnen de 100 dagen beperkt de wettelijke rechten en garanties niet. Deze periode van 100 dagen geldt niet voor bestellingen van banden of Click & Collect 2h-bestellingen.
De geretourneerde artikelen moeten nieuw, ongebruikt en in de originele, onbeschadigde doos zitten. Elke omruiling of terugzending moet worden aangevraagd via de rubriek"Mijn Account" op de Dafy-website.
In Frankrijk: de klant kan slechts één gratis online retouraanvraag doen per bestelling op de site.
De Klant zal ervoor kiezen om terug te sturen via de Dafy-drager van zijn/haar keuze; dafy@store zal dan de kosten van deze terugzending dragen.
Indien de Klant artikelen zou terugsturen via een niet door dafy@store gevalideerd transportmiddel en hiervoor retourkosten zou moeten maken, heeft hij geen recht op enige terugbetaling door dafy@store.
In België: de Klant kan één enkele aanvraag tot gratis terugzending online doen, per bestelling, op de site.
De Klant kiest voor terugzending via de Dafy vervoerder van zijn keuze; dafy@store neemt dan de kosten van deze terugzending op zich.
Indien de Klant artikelen zou terugsturen via een niet door dafy@store gevalideerd transportmiddel, en hierdoor retourkosten zou oplopen, heeft de Klant geen recht op terugbetaling door dafy@store.
In Italië: er is geen gratis terugzending per bestelling.
De klant kiest voor de terugzending via de vervoerder van zijn keuze; dafy@store neemt de kosten van deze terugzending niet ten laste.
In de Franse overzeese departementen en gebiedsdelen: er is geen gratis terugzending per bestelling.
De Klant kiest voor de terugzending via de vervoerder van zijn keuze; dafy@store neemt de kosten van deze terugzending niet ten laste.
Indien de Klant artikelen van verschillende bestellingen wenst terug te sturen, moet hij deze artikelen in verschillende verpakkingen terugsturen. Elke terugzending van artikelen van verschillende bestellingen die niet aan deze voorwaarde voldoet, zal niet in behandeling worden genomen binnen de termijnen die in onze Algemene Verkoopsvoorwaarden zijn vastgesteld.
Alle geretourneerde artikelen (product, originele verpakking, accessoires, instructies, enz. Bij ontvangst van het pakket beoordeelt dafy@store of de geretourneerde goederen in perfecte staat zijn. Geen enkele terugzending wordt aanvaard indien de teruggezonden artikelen zichtbaar gebruikt of beschadigd werden door de Klant en dit gebruik of deze beschadiging de artikelen ongeschikt maakt voor verkoop. Indien de terugzending door dafy@store wordt geweigerd, dan worden de artikelen teruggestuurd naar de Klant op kosten van dafy@store zonder dat de Klant enige schadevergoeding of recht op terugbetaling kan eisen, met uitzondering van de latere uitoefening van zijn recht op garantie op de verkochte goederen.
In geval van omruiling, indien de teruggestuurde artikelen zichtbaar gebruikt of beschadigd werden door de Klant en dit gebruik of deze beschadiging ze ongeschikt maakt voor verkoop, kan dafy@store alle overeenkomstige terugvorderingsvorderingen tegen de Klant uitoefenen.
Dafy@Store zal enkel de eerste terugzending betalen. Indien de consument na omruiling opnieuw één of meerdere artikelen wenst terug te sturen, zijn de retourkosten ten laste van de consument.
Uitzondering
Om redenen van hygiëne en veiligheid kan de klant geen gebruik maken van zijn herroepingsrecht voor de volgende artikelen:
- sokken
- ondergoed
- petten en mutsen
- niet-gesloten schoonmaakproducten: spuitbussen, sprays, reinigingsdoekjes, oliën en vetten
- priëlen
Neem contact op met onze klantenservice als je vragen hebt over het ruilen of retourneren van deze producten(04 73 26 85 69).
Verzending van de ruilorder
De klant moet het bewijs van afgifte van het pakket bewaren dat hem door het postkantoor van Chrono Relais of La Poste wordt overhandigd. In geval van verlies van het pakje kan de bestelling niet worden vrijgegeven, geruild of terugbetaald zonder dit bewijs van afgifte. De klant beschikt over een termijn van 30 werkdagen vanaf de datum van afgifte van het retourpakket om elke klacht met betrekking tot de terugzending in te dienen. Na deze periode wordt geen enkele klacht aanvaard.
De klant moet zijn klacht per e-mail via het contactformulier of per post naar het volgende adres sturen:
Dafy@winkel
Klantenservice
Rue Henri Becquerel
63 110 Beaumont Cedex
Terugzenden van het juiste product
De klant moet het product dat hij op de website van Dafy heeft gekocht en waarvoor hij zijn herroepingsrecht heeft uitgeoefend, terugsturen. Indien de klant het juiste product niet terugstuurt, stuurt dafy@store hem een e-mail waarin hij wordt uitgenodigd om het op zijn kosten op te halen, en dit binnen een termijn van 2 (twee) maanden vanaf de datum van de e-mail. Na deze termijn beschouwt dafy@store zich als eigenaar in de zin van artikel 2276, lid 1 van het Burgerlijk Wetboek, dat stelt: "Bij roerende goederen staat bezit gelijk met eigendom" en behoudt zich het recht voor de goederen te vernietigen. Dafy@store kan niet aansprakelijk gesteld worden voor deze vernietiging.
Bovendien behoudt dafy@store zich het recht voor om, in geval van niet teruggave van de goederen die het voorwerp uitmaken van het herroepingsrecht, een klacht in te dienen wegens misbruik van vertrouwen (artikel 314-1, paragraaf 2 stelt: "misbruik van vertrouwen wordt bestraft met 3 (drie) jaar gevangenisstraf en een boete van 375.000 euro").
Voor bestellingen tijdens een commercieel evenement
Consumenten die een bestelling plaatsen op een commercieel evenement hebben geen herroepingsrecht (artikel L. 224-59 van de Franse consumentenwet).