De klant beschikt, overeenkomstig de wet, over een herroepingstermijn van 14 (veertien) dagen vanaf de levering van de producten (en in geval van meerdere bestellingen met levering in verschillende keren, vanaf de ontvangst van het laatste product) en kan deze retourneren voor omruiling of terugbetaling. Dafy@Store verlengt deze wettelijke termijn en kent de consument in bepaalde gevallen een herroepingstermijn van 100 (honderd) dagen toe.
Alle Click&Collect-bestellingen van banden genieten systematisch van een herroepingstermijn van 14 (veertien) dagen vanaf de levering van de artikelen.
Voor leveringen aan huis of in een pakketpunt:
Het herroepingsrecht van de klant kan alleen worden uitgeoefend door middel van een ondubbelzinnige verklaring aan Dafy@store waarin deze laatste van de beslissing van de klant op de hoogte wordt gebracht. De klant stuurt zijn/haar aangifte online via een herroepingsformulier (en niet in de Dafy-winkel). Om de herroepingstermijn in acht te nemen, volstaat het dat de klant zijn/haar verklaring vóór het verstrijken van de herroepingstermijn verzendt.
Om zijn/haar herroepingsrecht uit te oefenen, moet de klant naar de site gaan, verbinding maken met zijn/haar account met persoonlijke toegangsgegevens, en vervolgens klikken op "Een artikel retourneren" in het linkermenu. De klant zal de betrokken bestelling en vervolgens het betrokken artikel kunnen selecteren en de vermelde aanwijzingen volgen. Aan het einde van de procedure wordt een retourbon afgedrukt die in het retourpakket wordt gestopt; een transportetiket wordt afgedrukt en op het retourpakket geplakt.
Om te worden aanvaard, moet het geretourneerde product in nieuwe staat verkeren, in de originele, ongeopende en ongebruikte verpakking. De etiketten moeten aanwezig zijn en mogen niet afgescheurd zijn. De reflecterende stickers in de helmverpakking mogen niet op de helm worden geplakt. De beschermfolie van het helmscherm mag in geen geval worden verwijderd. Technische onderdelen of accessoires in doorzichtige blisterverpakkingen mogen niet worden geopend. Het geretourneerde product moet geschikt zijn voor verdere verkoop. Het product moet in een speciale transportverpakking worden geplaatst met een zichtbaar transportetiket.
Het pakket moet zonder onnodige vertraging, in elk geval uiterlijk 14 (veertien) dagen nadat de klant zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen heeft meegedeeld, samen met de samenvatting van de retourzending, in het door de consument tijdens de online procedure gekozen Chrono Relais-punt worden gedeponeerd.
In dit geval worden de retourkosten betaald door Dafy@Store, er worden geen kosten in rekening gebracht aan de consument.
Deze kan er echter voor kiezen het pakket op eigen gelegenheid terug te zenden, de kosten blijven dan voor zijn rekening.
In het geval van een omruiling verbindt Dafy@Store zich ertoe het gevraagde nieuwe product zo snel mogelijk te leveren.
In geval van terugbetaling zal Dafy@Store de klant zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 (veertien) dagen volgend op de datum waarop de ongewenste producten door onze logistieke dienst werden ontvangen, alle betaalde bedragen terugbetalen (inclusief leveringskosten). De terugbetaling zal gebeuren met dezelfde betaalmethode die voor de aankoop werd gebruikt. Dafy@Store kan aanbieden de transactie met een ander betaalmiddel uit te voeren, mits de klant daarmee instemt en dit geen extra kosten meebrengt. Dafy@Store zal de terugbetaling systematisch uitstellen tot de door de klant verzonden goederen ontvangen worden.
Opgelet: in het geval van commerciële operaties (korting in fasen bijvoorbeeld), kan de bestelling evolueren naargelang de wens van de klant: annulering of omruiling van een of meerdere artikelen. In dat geval zou de terugbetaling van de gehele bestelling of van een gedeelte ervan geschieden volgens de nieuwe samenstelling van de bestelling. Dit laatste zou dan de kortingspercentages van de bestelling, alsmede het bedrag van de terugbetaling, naar boven of naar beneden kunnen beïnvloeden.
In het geval van een betaling via Paypal die meer dan 6 maanden teruggaat, zal de terugbetaling gebeuren via een e-cadeaubon van Dafy, of via een Dafy-krediet (geldig gedurende 12 maanden vanaf de datum van uitgifte)
Voorbeeld van een herroepingsformulier
T.a.v. DAFY@STORE S.A.S - Rue Henri Becquerel - 63 110 BEAUMONT - FRANKRIJK :
Ik/wij (1) deel/delen (1) u hierbij mede dat ik/wij (1) de overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen (1)/dienst (1) herroep/herroepen:
Besteld op (1)/ontvangen op (1):
Naam van de consument(en):
Adres van de consument(en):
Handtekening van de consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
Datum:
(1) Doorhalen wat niet van toepassing is
Voor bandenbestellingen die worden afgehaald in naburige verkooppunten van Dafy Moto/Dafy Speed:
De consument moet zich begeven naar het Dafy Moto/Dafy Speed-verkooppunt dat hij/zij op het moment van zijn/haar bestelling heeft gekozen. Alleen in deze winkel kan de consument aanspraak maken op terugbetaling of omruiling.
In geval van een omruiling verbindt het betrokken Dafy Moto/Dafy Speed-verkooppunt zich ertoe het gevraagde nieuwe product zo snel mogelijk te leveren indien het niet in voorraad was.
In geval van terugbetaling betaalt het betrokken Dafy Moto/Dafy Speed-verkooppunt de consument zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 (veertien) dagen na de datum waarop van het herroepingsrecht gebruik is gemaakt, het totaalbedrag van de betaalde bedragen terug. De terugbetaling zal gebeuren met dezelfde betaalmethode die voor de aankoop werd gebruikt. Het Dafy Moto/Dafy Speed-verkooppunt kan aanbieden de transactie met een ander betaalmiddel uit te voeren, mits het de instemming van de consument heeft en dit geen extra kosten met zich meebrengt.
100 dagen voor retourzending
De klant heeft 100 dagen de tijd, vanaf de datum van verzending van de artikelen, om de artikelen terug te sturen, mits aan de voorwaarden voor teruggave/omruiling/terugbetaling wordt voldaan. Dit recht op retour gedurende 100 dagen houdt geen beperking in van de wettelijke rechten en waarborgen. Deze periode van 100 dagen is niet van toepassing op bestellingen van banden.
De geretourneerde artikelen moeten nieuw en ongebruikt zijn en in hun originele, perfect intacte doos zitten. Elke omruiling of retourzending moet worden aangevraagd via de rubriek "Mijn account" op https://nl.dafy-moto.be/
De klant kan per bestelling op de site https://nl.dafy-moto.be/ één enkel verzoek om gratis terugzending of omruiling online indienen door naar zijn klantenzone te gaan en vervolgens het verzoek via het online formulier in te dienen; de klant kan de betrokken bestelling selecteren, vervolgens het betrokken artikel en de gegeven instructies volgen; de klant kiest ervoor het artikel via Chrono Relais terug te zenden; de kosten van de terugzending zijn dan voor rekening van dafy@store. Aan het einde van de procedure wordt een retourbon afgedrukt die in het retourpakket wordt gestopt; een transportetiket wordt afgedrukt en op het retourpakket geplakt.
Indien de klant de artikelen terugstuurt met een niet door dafy@store gevalideerde transportmethode en retourzendingskosten moet betalen, heeft hij/zij geen recht op terugbetaling door dafy@store.
Indien de klant artikelen uit verschillende bestellingen wenst terug te sturen, dient hij/zij de genoemde artikelen bij de retourzending in verschillende verpakkingen te versturen. Retourzendingen van artikelen uit verschillende bestellingen die niet aan deze voorwaarde voldoen, zullen niet worden verwerkt binnen de termijn die in onze Algemene voorwaarden is vastgesteld.
Alle teruggestuurde artikelen (product, originele verpakking, accessoires, gebruiksaanwijzing...) moeten perfect intact worden teruggestuurd. Bij ontvangst van het pakket zal dafy@store de perfecte staat van de geretourneerde goederen beoordelen. Retourzendingen worden niet aanvaard indien de geretourneerde artikelen zichtbaar door de klant zijn gebruikt of beschadigd en dit gebruik of deze beschadiging de artikelen ongeschikt maakt voor verkoop. Indien de retourzending door dafy@store wordt geweigerd, worden de artikelen op kosten van dafy@store aan de klant teruggezonden zonder dat de klant aanspraak kan maken op enige vergoeding of recht op terugbetaling, met uitzondering van de latere uitoefening van zijn/haar rechten op garantie van de verkochte goederen.
Als, in het geval van een omruiling, de geretourneerde artikelen zichtbaar gebruikt of beschadigd zijn door de klant en dat dit gebruik of deze schade ze ongeschikt maakt voor verkoop, kan dafy@store alle overeenkomstige invorderingsacties tegen de klant uitoefenen.
Dafy@Store neemt enkel de kosten voor de eerste retourzending voor zijn rekening. Indien de consument na een omwisseling een of meer artikelen wenst terug te sturen, zijn de retourkosten voor zijn rekening.
Uitzondering
Om redenen van hygiëne en veiligheid kan de klant zijn/haar herroepingsrecht niet uitoefenen voor de volgende artikelen:
- sokken
- ondergoed
- petten en mutsen
- niet-verzegelde schoonmaakmiddelen: spuitbussen, sprays, schoonmaakdoekjes, oliën en vetten
Voor vragen over het omruilen/retourneren van deze producten kun je contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier.
Verzending van het omruilorder
De klant moet het bewijs van afgifte van het pakket bewaren dat hem/haar door het Chrono Relais-afhaalpunt zal worden overhandigd. In geval van verlies van het pakket kan zonder dit bewijs van afgifte geen vrijgave van de bestelling, omruiling of terugbetaling plaatsvinden. De klant beschikt over 30 werkdagen vanaf de datum van afgifte van zijn/haar retourpakket om een klacht in te dienen met betrekking tot zijn/haar retourzending. Na deze periode worden geen aanvragen meer aanvaard.
De klant moet zijn/haar klacht per e-mail via het contactformulier of per post naar het volgende adres sturen: Klantendienst/DAFY@STORE S.A.S - Rue Henri Becquerel - 63 110 BEAUMONT – Frankrijk.