Meest bekeken vragen

Ik ben mijn wachtwoord of mijn login vergeten, wat moet ik doen?

Uw login is uw e-mailadres. Wanneer u uw wachtwoord moet invoeren lijdt u aan plots geheugenverlies? Klik op de link "Wachtwoord vergeten?", u ontvangt vervolgens een nieuw wachtwoord op uw e-mailadres.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

U ontvangt e-mails en sms'jes om u te informeren over de belangrijkste fasen van de levering van uw pakket. U kunt de voortgang ook volgen vanuit de rubriek "Mijn account", die toegankelijk is vanaf de homepage van onze site. Klik op "Mijn Bestellingen" in het linkermenu, u ziet de lijst van uw bestellingen en hun status. Voor een bestelling van banden raden wij u aan rechtstreeks contact op te nemen met de ophaalwinkel.

Welke betaalmiddelen worden aanvaard?

De geaccepteerde betaalmiddelen om uw online bestellingen te betalen op onze site https://nl.dafy-moto.be/ zijn:

  • BanContact ;
  • Kredietkaart of Visa en Mastercard;
  • PayPal;
  • Dafy-cadeaubon;
  • Dafy-krediet uitgegeven door de online site

Let op: er worden enkel kredietkaarten geaccepteerd voor online aankopen van banden met afhaling in de Dafy-winkel.

Welke leveringsmethoden zijn beschikbaar?

2 leveringswijzen zijn beschikbaar voor België. U kunt kiezen:

  • Levering in Chrono Relais Pickup
  • Levering aan huis.

Behalve voor banden, waarvoor wij u uitnodigen om ze in de winkel op te komen halen (in Frankrijk).

Vanuit onze site https://nl.dafy-moto.be/ leveren we in heel België. Omdat we echter geen fysieke winkels in België hebben, is het niet mogelijk om producten af te halen in België, behalve voor bestellingen van banden (afhalen in winkels in de buurlanden). Indien u andere producten wenst te bestellen en in de winkel wenst af te halen, nodigen wij u uit te bestellen op onze website https://nl.dafy-moto.be/ of rechtstreeks naar de winkel te gaan.

Winkels in de buurt van België voor afhaling van uw banden:

  • Dafy Moto Lille / Seclin: ZAC de l'Epinette, Rue de l'Industrie, 59113 Seclin
  • Dafy Speed Hazebrouck: 2 Rue de Verdun, 59190 Hazebrouck
  • Dafy Moto Valenciennes: Rue des Vignes, 59174 La Sentinelle
  • Dafy Speed Mézières: 3 Rue des Hautes Chaussées, 08000 Charleville-Mézières
  • DafyHallennes-lez-Haubourdin:  3 Rue de la Source, 59320 Hallennes-lez-Haubourdin, Frankrijk
  • Dafy Moto Thionville: 5 Rue Abel Gance, 57100 Thionville, Frankrijk
Hoeveel bedragen de leveringskosten?

De prijzen zijn aangegeven in euro's, inclusief btw, exclusief verzendkosten. De prijzen houden rekening met de Belgische btw die van kracht is op de dag van de bestelling.
Dafy@Store behoudt zich het recht voor zijn prijzen op elk ogenblik en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, maar verbindt zich ertoe de tarieven toe te passen die van kracht zijn op het ogenblik van de registratie van de bestelling.
Afhankelijk van het bedrag van de bestelling en het soort levering, zal de consument verzendkosten moeten betalen.

LIJST VAN VERZENDKOSTEN


 

Bestellingen met Chrono Relais worden binnen 48 uur geleverd*

Bestellingen met thuisbezorging worden binnen 48 uur geleverd*

Bestellingen met levering in de winkel Dafy (alleen mogelijk voor bestellingen van banden)

Bestelling < €20 incl. btw

€ 5,85

€ 5,95

Gratis

Bestelling > of = €20 incl. btw

Gratis

Gratis

Gratis

Meerdere leveringsopties

toeslag van € 3,95

toeslag van € 4,95

Gratis

 *De geschatte tijd is 48 uur, maar in zeldzame gevallen kan dit uitlopen tot 72 uur.

Vanaf onze Belgische site leveren wij in heel België, maar aangezien wij geen fysieke winkel in België hebben, bieden wij geen afhaling van producten in de winkel aan, behalve voor bestellingen van banden (afhaling in winkels in de buurlanden). Indien u andere producten wenst te bestellen en in de winkel wenst af te halen, nodigen wij u uit te bestellen op onze Dafy-website of rechtstreeks naar de winkel te gaan.

Winkels in de buurt van België voor afhaling van uw banden:

  • Dafy Moto Lille / Seclin: ZAC de l'Epinette, Rue de l'Industrie, 59113 Seclin
  • Dafy Speed Hazebrouck: 2 Rue de Verdun, 59190 Hazebrouck
  • Dafy Moto Valenciennes: Rue des Vignes, 59174 La Sentinelle
  • Dafy Speed Mézières: 3 Rue des Hautes Chaussées, 08000 Charleville-Mézières
  • Dafy Hallennes-lez-Haubourdin:  3 Rue de la Source, 59320 Hallennes-lez-Haubourdin, Frankrijk
  • Dafy Moto Thionville: 5 Rue Abel Gance, 57100 Thionville, Frankrijk

Hoeveel tijd heb ik om van gedachten te veranderen?

Vanaf de datum van ontvangst van uw pakket, heeft u 100 dagen om uw producten terug te sturen voor een omruiling of terugbetaling. Om te worden aanvaard, moet het product worden teruggestuurd in nieuwe staat, in de originele verpakking, al dan niet geopend, geprobeerd maar niet gebruikt. De etiketten moeten aanwezig zijn en mogen niet afgescheurd zijn. Technische onderdelen of accessoires in doorzichtige blisterverpakkingen mogen niet worden geopend. Het geretourneerde product moet geschikt zijn voor verdere verkoop. Let op: sommige producten kunnen niet worden geretourneerd, zoals spuitbussen, schoonmaakdoekjes en ondergoed.

Moet ik betalen voor de retourzending?

Retourkosten zijn gratis (bij uw eerste omruiling) via Chrono Relais. Het is eenvoudig, na het volgen van de stappen van op uw account, ontvangt u een label om op uw pakket te plakken. Geef het gewoon af bij uw dichtstbijzijnde Chrono Relais-afhaalpunt!

Hoe vind ik de dichtstbijzijnde winkel?

Wij zijn nog niet aanwezig in België. Winkels het dichtst bij België (voor afhaling van banden of rechtstreekse aankoop in de winkel):

  • Dafy Moto Lille / Seclin: ZAC de l'Epinette, Rue de l'Industrie, 59113 Seclin
  • Dafy Speed Hazebrouck: 2 Rue de Verdun, 59190 Hazebrouck
  • Dafy Moto Valenciennes: Rue des Vignes, 59174 La Sentinelle
  • Dafy Speed Mézières: 3 Rue des Hautes Chaussées, 08000 Charleville-Mézières
  • DafyHallennes-lez-Haubourdin:  3 Rue de la Source, 59320 Hallennes-lez-Haubourdin, Frankrijk
  • Dafy Moto Thionville: 5 Rue Abel Gance, 57100 Thionville, Frankrijk

Mijn account

Hoe maak ik een klantenaccount aan?

Klik op de startpagina van de site op de knop "Mijn account", rechtsboven. Voer uw e-mailadres in en vink het vakje "Nee, ik heb nog geen account" aan. Kies uw wachtwoord en klik op de knop "Valideren". Volg dan de stappen zoals aangegeven. Er zal u om persoonlijke informatie worden gevraagd. Deze informatie blijft vertrouwelijk, cfr. het vertrouwelijkheidshandvest.

Wat is het doel van mijn klantenaccount?

Vanuit uw klantenaccount kunt u de geschiedenis van uw bestellingen raadplegen, de levering van uw lopende bestelling volgen, artikelen retourneren, uw persoonsgegevens beheren en uw inschrijving op onze nieuwsbrief bijwerken.

Hoe krijg ik toegang tot mijn account?

Klik op de startpagina van de site op de knop "Mijn account", rechtsboven. Voer uw e-mailadres in en vink het vakje "Ja, ik voer mijn Dafy-wachtwoord in" aan. Voer uw wachtwoord in om toegang te krijgen tot uw account. Als u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u op de link "Wachtwoord vergeten".

Ik ben mijn wachtwoord of mijn login vergeten, wat moet ik doen?

Uw login is uw e-mailadres. Als u bij het invoeren van uw wachtwoord vast komt te zitten, klikt u op de knop "Wachtwoord vergeten?" U ontvangt dan een nieuw wachtwoord op het e-mailadres dat u hebt opgegeven bij het aanmaken van uw account.

Hoe kan ik mijn wachtwoord en persoonsgegevens wijzigen?

Log in op "Mijn Account" met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens in het linkermenu op het tabblad "Mijn informatie". U zult de mogelijkheid hebben om uw persoonsgegevens bij te werken of uw wachtwoord te wijzigen. Vergeet niet op te slaan voor u vertrekt.

Worden mijn persoonsgegevens vertrouwelijk behandeld? Worden ze doorverkocht?

Dafy verbindt zich ertoe om aan zijn klanten de vertrouwelijkheid van de doorgegeven gegevens te waarborgen en deze gegevens nooit aan derden door te verkopen. Voor meer informatie, zie ons privacybeleid en ons beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens.

Hoe beheer ik mijn abonnementen: nieuwsbrieven, SMS, meldingen?

Indien u zich wenst in te schrijven en onze nieuwsbrief, sms en notificaties wenst te ontvangen, ga dan naar de rubriek "Mijn account" en klik op het tabblad "Mijn inschrijvingen" in het linkermenu. Vink de abonnementen aan die u wel of niet wilt ontvangen, en sla op. Om u uit te schrijven en niet langer onze nieuwsbrief en/of SMS en/of notificaties te ontvangen, vinkt u de vakjes uit en slaat u op.

Hoe kan ik mijn persoonsgegevens verwijderen?

Om uw account en uw persoonsgegevens definitief te verwijderen, kunt u een verzoek indienen door ons een e-mail te sturen via het contactformulier dat tot uw beschikking staat. Onze functionaris voor gegevensbescherming (Functionaris voor gegevensbescherming, DPO) is beschikbaar om uw vragen te beantwoorden op het volgende adres: informatique-et-libertes@dafy-moto.fr

Hoe kan ik stoppen met het ontvangen van advertenties?

U kunt te allen tijde contact opnemen met onze klantendienst om dit te vragen. Om u uit te schrijven voor het ontvangen van nieuwsbrieven/sms’en/notificaties, volstaat het om STOP te antwoorden op het ontvangen bericht en om u uit te schrijven voor het ontvangen van publicitaire e-mails, vindt u een link om u uit te schrijven voor dit doel op elk van onze mailings, onderaan de pagina. U kunt uw abonnementen ook op elk moment wijzigen door naar uw online klantenzone te gaan https://nl.dafy-moto.be/account

Hoe kunt u profiteren van de verjaardagsaanbieding van Dafy?

Om te profiteren van de exclusieve Dafy-aanbieding in de maand van uw verjaardag, mag u niet vergeten uw geboortedatum door te geven en u in te schrijven voor de Dafy-nieuwsbrief. U kunt van uw aanbieding gebruik maken op onze site, u moet dan de promocode die u per e-mail ontvangt invoeren in het daarvoor bestemde vakje in uw winkelwagen. 

Het artikel dat ik online wil kopen is elders goedkoper, wat moet ik doen?

Wanneer u merkt dat het artikel dat u op onze site https://nl.dafy-moto.be/ wilt kopen goedkoper is op een andere site, nodigen wij u uit contact op te nemen met onze klantendienst om hen te informeren goedkoper is op een andere site, nodigen wij u uit contact op te nemen met onze klantendienst om hen dat te laten weten. Om van dezelfde prijs te kunnen profiteren, dient u ons alle elementen te verschaffen die voor de vergelijking nodig zijn: referentie van het gewenste artikel, kleur, maat, merk en pagina van de site waarop het product goedkoper is. U moet ons het bewijs leveren dat het genoemde product momenteel een lagere prijs heeft dan die op onze site wordt berekend. Zodra al deze informatie is geverifieerd, zullen wij u hetzelfde tarief aanbieden. Wij wijzen u erop dat de prijzen van producten die te koop worden aangeboden op een veilingsite, in de wederverkoop of op een marktplaats, een site die niet op het Franse vasteland is gevestigd, niet het voorwerp kunnen zijn van een tariefaanpassing door ons. Het (de) product(en) moet(en) op voorraad zijn in ons logistiek e-commerce magazijn. Dafy@store behoudt zich het recht voor om een tariefaanpassing te weigeren indien bepaalde voorwaarden niet in overeenstemming zijn met de handelsvoorschriften (bv. verkoop met verlies, kennelijk onjuiste of onbillijke prijzen). Deze bepalingen zijn niet van toepassing op producten die worden verkocht zoals ze zijn, noch op producten met kortingen (solden, flash sales, voorraadvermindering, privéverkopen, enz...).

Waarom kan ik niet inloggen op mijn account?

In de meeste gevallen kunnen onze klanten geen verbinding maken omdat ze een fout hebben gemaakt bij het invoeren van hun e-mailadres of wachtwoord: een hoofdletter in plaats van een kleine letter, een fout bij het invoeren van een speciaal teken, enz... Merk ook op dat op een smartphone of tablet, bij het invoeren van tekst, hoofdletters standaard geactiveerd zijn. Daarom is het belangrijk dat u deze punten niet vergeet te controleren. Als u echt niet kunt inloggen, vraag dan om uw wachtwoord te wijzigen door op "Wachtwoord vergeten" te klikken.

Mijn bestellingen

Het product dat ik zoek is niet beschikbaar. Wat is de oplossing?

Het product dat u zoekt is niet langer beschikbaar in de kleur of maat die u wenst? Aarzel niet om contact met ons op te nemen; wij zullen ons best doen om het te bestellen bij onze leveranciers of in een van onze winkels Dafy!

De prijs op de website wijkt af van de prijs in de Dafy-catalogus. Welke prijs is correct?

De in onze catalogi vermelde prijzen zijn aan wijzigingen onderhevig. Maar het kan ook een menselijke fout zijn... Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantendienst om de juiste prijs te bevestigen.

Ik twijfel over de maat van mijn product, wat moet ik doen?

Op elk artikelblad vindt u een link om de bijbehorende matengids te raadplegen. Raadpleeg deze gids om de juiste maat te vinden (gebruik van een meetlint is vereist) https://nl.dafy-moto.be/maatgids.html. Als uw verder blijft twijfelen staan onze adviseurs Dafy klaar om u te helpen, doe een beroep op hen. In geval van een vergissing hebt u altijd de mogelijkheid om uw artikel gratis om te ruilen of terugbetaald te krijgen. Raadpleeg hiervoor onze retourvoorwaarden

Ik heb een promocode, hoe gebruik ik die?

Als u een promocode hebt, is het gemakkelijk, voer de code gewoon in het daarvoor bestemde veld op de overzichtspagina van uw winkelwagen in. De korting waarop u recht heeft, wordt automatisch berekend en afgetrokken.

Waarom werkt mijn promocode niet?

In de overgrote meerderheid van de gevallen, als de promocode niet geldig is, is dat omdat deze niet voldoet aan de vereiste geschiktheidscriteria. Vergeet niet de voorwaarden van de aanbieding met een asterisk (*) in de WINKELWAGEN-stap te controleren. Als aan alle voorwaarden is voldaan en de couponcode werkt niet, neem dan contact op met onze klantendienst.

Wat moet ik doen als ik geen e-mail ter bevestiging van mijn bestelling heb ontvangen?

De e-mail kan in uw spam-map terecht zijn gekomen, dus controleer uw ongewenste e-mail. Als u deze e-mail echter niet vindt, kunt u controleren of uw bestelling gevalideerd is en verwerkt wordt, als deze verschijnt in de lijst van uw bestellingen in de rubriek "Mijn account"/"Mijn bestellingen".

Kan ik een lopende bestelling wijzigen?

Als het pakket nog niet verzonden is, is het mogelijk om wijzigingen aan te brengen in uw bestelling, neem hiervoor contact op met onze klantendienst. Als het pakket al verzonden is, is het helaas te laat, maar u kunt altijd een artikel retourneren, omruilen of uw geld terugvragen.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

U ontvangt e-mails en/of sms'jes om u te informeren over de belangrijkste fasen van de levering van uw pakket. U kunt de voortgang ook volgen vanuit de rubriek "Mijn account", die toegankelijk is vanaf de homepage van onze site. Klik op "Mijn bestellingen" in het linkermenu en u ziet een lijst van uw bestellingen en hun status. Als het om een bestelling van banden gaat, verzoeken wij u rechtstreeks contact op te nemen met uw winkel.

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling ontvang?

Controleer na ontvangst van uw bestelling of de ontvangen producten en hoeveelheden overeenstemmen met uw oorspronkelijke bestelling.

Wat moet ik doen als het pakket beschadigd of geopend is bij ontvangst?

Weiger het pakket te accepteren en neem contact op met de klantendienst. Als u besluit het te aanvaarden, vergeet dan niet de afwijking te vermelden in de "opmerkingen" van het transportbiljet.

Ik heb niet de juiste referentie gekregen: wat moet ik doen?

Hebben we een fout gemaakt met de verzonden goederen? Neem contact op met onze klantendienst om ons op de hoogte te brengen, wij zullen het controleren en uitleggen welke stappen u moet volgen om de fout snel te herstellen.

Er ontbreken een of meer producten aan mijn bestelling: wat moet ik doen?

Indien uw bestelling niet volledig werd geleverd, vragen wij u onze klantendienst te contacteren.

Hoe krijg ik mijn factuur?

Uw facturen zijn toegankelijk via de rubriek "Mijn account", bereikbaar via de startpagina. Wanneer u bent ingelogd op uw account, klikt u op "Mijn bestellingen" in het menu aan de linkerkant. Alle geplaatste bestellingen worden opgesomd, van de meest recente tot de oudste. Voor elke bestelling, is er een knop "Factuur weergeven". Klik en u krijgt uw factuur in PDF-formaat. Uw factuur wordt gegenereerd zodra uw pakket is verzonden. Als het om een Click&Collect-bestelling van banden gaat, moet de factuur rechtstreeks worden aangevraagd bij de winkel waar u de bestelling hebt geplaatst.

Het artikel dat ik online wil kopen is elders goedkoper, wat moet ik doen?

Wanneer u merkt dat het artikel dat u op onze site https://nl.dafy-moto.be/ wilt kopen goedkoper is op een andere site, nodigen wij u uit contact op te nemen met onze klantendienst om hen te informeren goedkoper is op een andere site, nodigen wij u uit contact op te nemen met onze klantendienst om hen dat te laten weten. Om van dezelfde prijs te kunnen profiteren, dient u ons alle elementen te verschaffen die voor de vergelijking nodig zijn: referentie van het gewenste artikel, kleur, maat, merk en pagina van de site waarop het product goedkoper is. U moet ons het bewijs leveren dat het genoemde product momenteel een lagere prijs heeft dan die op onze site wordt berekend. Zodra al deze informatie is geverifieerd, zullen wij u hetzelfde tarief aanbieden. Wij wijzen u erop dat de prijzen van producten die te koop worden aangeboden op een veilingsite, in de wederverkoop of op een marktplaats, een site die niet op het Franse vasteland is gevestigd, niet het voorwerp kunnen zijn van een tariefaanpassing door ons. Het (de) product(en) moet(en) op voorraad zijn in ons logistiek e-commerce magazijn. Dafy@store behoudt zich het recht voor om een tariefaanpassing te weigeren indien bepaalde voorwaarden niet in overeenstemming zijn met de handelsvoorschriften (bv. verkoop met verlies, kennelijk onjuiste of onbillijke prijzen). Deze bepalingen zijn niet van toepassing op producten die worden verkocht zoals ze zijn, noch op producten met kortingen (solden, flash sales, voorraadvermindering, privéverkopen, enz...).

Betaalmiddelen

Welke betaalmiddelen worden aanvaard?

De geaccepteerde betaalmiddelen om uw online bestellingen op onze site https://nl.dafy-moto.be/ te betalen zijn:

  • BanContact ;
  • kredietkaart of Visa en Mastercard;
  • Paypal;
  • Dafy-cadeaubon;
  • Dafy-krediet.

Let op: er worden enkel kredietkaarten geaccepteerd voor online aankopen van banden met afhaling in de Dafy-winkel.

Zijn de betalingen via kredietkaart en Paypal veilig?

De betaling gebeurt op de beveiligde bankserver van onze financiële partner DALENYS. Dit betekent dat er geen bankgegevens over u worden doorgegeven via de site https://nl.dafy-moto.be/. De betaling met kredietkaart en/of Paypal is volkomen veilig en betrouwbaar. De betaling gebeurt altijd op een gecodeerde pagina.

Uw kredietkaartgegevens worden gecodeerd door middel van het SSL-protocol (Secure Socket Layer) en worden nooit onversleuteld over het netwerk verstuurd. De betaling geschiedt rechtstreeks aan de bank. Dafy@Store heeft nooit toegang tot deze gegevens en slaat ze niet op haar servers op. Daarom wordt u bij elke nieuwe transactie op onze site opnieuw om deze gegevens gevraagd. Om maximale veiligheid te garanderen, kunnen wij u vragen om uw identiteit en adres te bewijzen. Dit wordt gedaan om u te beschermen tegen frauduleuze transacties, waarvan u het slachtoffer zou kunnen worden. Door middel van deze controles garanderen wij u een optimale veiligheid, door u ervan te verzekeren dat u de eigenaar bent van de gebruikte bankkaart. Wij houden ons ook aan het 3DSecure-systeem, zie de volgende vraag.

Wat is 3DSecure?

3DSecure is een bankauthenticatiedienst die de veiligheid van een online betalingstransactie met een kredietkaart verbetert. Dit protocol is ontwikkeld door Visa en Mastercard en wordt gebruikt onder de namen "Verified by Visa" en "MasterCard SecureCode". Na het invoeren van uw bankgegevens op de site van onze bank, wordt u in bepaalde gevallen automatisch doorverwezen naar de site van uw eigen bank, voor de 3DSecure-authenticatie. U zult een wachtwoord moeten invoeren. De verificatieprocedures verschillen naargelang van de bank die uw kaart heeft uitgegeven. De meeste banken sturen een code per sms naar het mobiele telefoonnummer dat bij uw bankrekening hoort. Als de verificatie niet werkt, controleer dan of uw bank de juiste telefoonnummers heeft.

Kan ik in meerdere termijnen betalen zonder kosten?

Voor de aankoop van je motoruitrusting, Dafy biedt verschillende betalingsmogelijkheden met ALMA en PAYPAL :

 

Betaling in 2X of 3X gratis met ALMA

Bij Dafyheb je nu de mogelijkheid om je aankopen in 2X of 3X te betalen zonder kosten met ALMA. Heb je één of meerdere producten op onze site gespot, maar wil je deze liever in meerdere maandelijkse termijnen betalen, dan is dat mogelijk. Selecteer gewoon de betaalservice in 2X of 3X zonder kosten bij het valideren van uw winkelwagen. Deze betalingsfaciliteit Dafy is geldig voor alle bestellingen van meer dan € 50 en tot € 3000.

 

Betaling in 4X zonder kosten met PAYPAL

Bij Dafy, PAYPAL betaling in 4X gratis is ook beschikbaar voor een aankoop van meer dan 50€ en binnen de limiet van 2000€, allemaal gespreid in 4 maandelijkse termijnen. Om dit te doen, selecteer je bij het valideren van je winkelwagen gewoon PAYPAL. Maak vervolgens verbinding met je PAYPAL-ACCOUNT of maak er een aan. Selecteer betaling in 4X zonder kosten. Zodra je bestelling is geverifieerd, hoef je alleen nog maar je betaling te valideren.

Zie onze Algemene verkoopvoorwaarden voor meer informatie.

Waarom wordt mij om bewijs gevraagd?

Om maximale veiligheid te garanderen, kunnen wij u vragen om uw identiteit en adres te bewijzen. Dit wordt gedaan om u te beschermen tegen frauduleuze transacties, waarvan u het slachtoffer zou kunnen worden als iemand met kwade bedoelingen uw bankgegevens zou achterhalen. Door middel van deze controles garanderen wij u een betere veiligheid, door u ervan te verzekeren dat u de eigenaar bent van de gebruikte bankkaart.

Levering

Welke leveringsmethoden zijn beschikbaar?

Er worden 2 leveringsmethoden voorgesteld. U kunt kiezen:

  • Levering in Chrono Relais-afhaalpunt;
  • Levering aan huis.

Behalve voor banden, waarvoor wij u uitnodigen om ze in de winkel op te komen halen (in Frankrijk).

Hoeveel bedragen de leveringskosten?

De prijzen zijn aangegeven in euro's, inclusief btw, exclusief verzendkosten. De prijzen houden rekening met de Belgische btw die van kracht is op de dag van de bestelling.
Dafy@Store behoudt zich het recht voor zijn prijzen op elk ogenblik en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, maar verbindt zich ertoe de tarieven toe te passen die van kracht zijn op het ogenblik van de registratie van de bestelling.
Afhankelijk van het bedrag van de bestelling en het soort levering, zal de consument verzendkosten moeten betalen.

LIJST VAN VERZENDKOSTEN


 

Bestellingen met Chrono Relais worden binnen 48 uur geleverd*

Bestellingen met thuisbezorging worden binnen 48 uur geleverd*

Bestellingen met levering in de winkel Dafy (alleen mogelijk voor bestellingen van banden)

Bestelling < €20 incl. btw

€ 5,85

€ 5,95

Gratis

Bestelling > of = €20 incl. btw

Gratis

Gratis

Gratis

Meerdere leveringsopties

toeslag van € 3,95

toeslag van € 4,95

Gratis

 *De geschatte tijd is 48 uur, maar in zeldzame gevallen kan dit uitlopen tot 72 uur.

Vanaf onze Belgische site leveren wij in heel België, maar aangezien wij geen fysieke winkel in België hebben, bieden wij geen afhaling van producten in de winkel aan, behalve voor bestellingen van banden (afhaling in winkels in de buurlanden). Indien u andere producten wenst te bestellen en in de winkel wenst af te halen, nodigen wij u uit te bestellen op onze Dafy-website of rechtstreeks naar de winkel te gaan.

Winkels in de buurt van België voor afhaling van uw banden:

  • Dafy Moto Lille / Seclin: ZAC de l'Epinette, Rue de l'Industrie, 59113 Seclin
  • Dafy Speed Hazebrouck: 2 Rue de Verdun, 59190 Hazebrouck
  • Dafy Moto Valenciennes: Rue des Vignes, 59174 La Sentinelle
  • Dafy Speed Mézières: 3 Rue des Hautes Chaussées, 08000 Charleville-Mézières
  • Dafy Hallennes-lez-Haubourdin:  3 Rue de la Source, 59320 Hallennes-lez-Haubourdin, Frankrijk
  • Dafy Moto Thionville: 5 Rue Abel Gance, 57100 Thionville, Frankrijk
Wat zijn de leveringstermijnen?

De beschikbaarheid van de producten wordt voor elk product aangekondigd op de productpagina en in uw winkelwagen. Afhankelijk van het product kan dit 24-48 uur of 5 tot 7 dagen zijn. Vanaf het moment dat de vervoerder uw pakje in ontvangst neemt, moet u rekening houden met een vertraging van:

  • 48 uur voor een levering aan huis of een levering in een Chrono Relais-afhaalpunt. Let op: deze tijd is een schatting, in zeldzame gevallen kan deze tijd oplopen tot 72 uur.
  • tussen 24 uur en 7 werkdagen voor een afhaling van banden in een Dafy-winkel, afhankelijk van de beschikbaarheid van de bestelde banden.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten leveren dan het adres dat ik normaal gebruik (werk, vrienden, enz...)?

Ja. Tijdens het bestelproces moet u een leveringsadres opgeven. Het adres dat u bij het aanmaken van uw account hebt opgegeven, is het standaardadres. Maar het kan veranderd worden als u bijvoorbeeld op uw werkplaats wilt worden afgeleverd of een cadeau naar een vriend wilt sturen.

Wat moet ik doen als mijn pakket verzonden is maar ik niets ontvang?

Neem contact op met onze klantendienst, wij zorgen voor de nodige verificaties bij de vervoerder.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op het moment van de levering aan huis?

De vervoerder zal een leveringsbericht in uw brievenbus achterlaten. U moet dan uw pakket ophalen volgens de aanwijzingen op het leveringsbericht.

Hoe haal ik mijn pakket op bij een pakketpunt?

U ontvangt een e-mail en/of sms met de melding dat uw pakket beschikbaar is in het pakketpunt dat u bij uw bestelling hebt gekozen. Zodra u uw bestelling heeft ontvangen, kunt u naar dit pakketpunt gaan met een ID. Denk eraan de openingsuren van uw pakketpunt te controleren voor u gaat.

Hoe kan ik mijn pakket volgen?

U ontvangt e-mails en/of sms'jes om u te informeren over de belangrijkste fasen van de levering van uw pakket. U kunt de voortgang ook volgen vanuit de rubriek "Mijn account", die toegankelijk is vanaf de homepage van onze site. Klik op "Mijn bestellingen" in het linkermenu en u krijgt een lijst te zien van uw bestellingen en hun status. Als het om een Click&Collect-bestelling voor banden gaat, neem dan rechtstreeks contact op met de winkel.

Wat zijn de wijzen van levering van banden?

De banden kunnen gratis worden afgehaald bij de Dafy-winkel van uw keuze (in Frankrijk).

Retourzendingen, omruilingen en terugbetalingen

Hoeveel tijd heb ik om van gedachten te veranderen?

Vanaf de datum van ontvangst van uw pakket, heeft u 100 dagen om uw producten terug te sturen voor een omruiling of terugbetaling. Om te worden aanvaard, moet het product worden teruggestuurd in nieuwe staat, in de originele verpakking, al dan niet geopend, geprobeerd maar niet gebruikt. De etiketten moeten aanwezig zijn en mogen niet afgescheurd zijn. Technische onderdelen of accessoires in doorzichtige blisterverpakkingen mogen niet worden geopend. Het geretourneerde product moet geschikt zijn voor verdere verkoop. Let op: sommige producten kunnen niet worden geretourneerd, zoals spuitbussen, schoonmaakdoekjes en ondergoed.

Kan ik een lopende bestelling annuleren?

U kunt uw bestelling op elk moment tijdens de verwerking annuleren. Neem contact op met onze klantendienst. Als het pakket nog niet is verzonden, zullen wij overgaan tot terugbetaling. Indien de producten zijn verzonden, dient u de procedure voor herroeping en retourzending van de producten te volgen. Zie de Algemene verkoopvoorwaarden.

De maat of het model past me niet, wat moet ik doen?

U hebt een herroepingstermijn van 100 dagen vanaf de levering van de producten en u kunt ze retourneren om ze om te ruilen of terug te laten betalen als de maat of het model niet geschikt is. Ga hiervoor naar de rubriek "Mijn account", die toegankelijk is vanaf de homepage van onze website. Klik op "Een item retourneren" in het linkermenu. Selecteer de betreffende bestelling en klik op de knop "Een artikel retourneren". Volg de stappen zoals aangegeven. De retourzending is gratis (slechts één retourzending is gratis; de andere zijn voor rekening van de klant) door het pakket af te geven bij een Chrono Relais-punt. U kunt ook kiezen voor een andere manier van retourneren dan Chrono Relais, maar de kosten zijn dan voor uw rekening. Zodra wij de goederen ontvangen, zullen wij overgaan tot de terugbetaling of de omruiling van het product, naargelang uw keuze.

Ik heb mijn product net ontvangen, het is beschadigd of heeft een defect.

Als uw product tijdens het transport is beschadigd of een fabricagefout vertoont, nodigen wij u uit de retourprocedure voor het product direct online toe te passen in de rubriek "Mijn account", die toegankelijk is vanaf de startpagina van onze site. Gelieve de reden van de retourzending uit te leggen en bij problemen contact op te nemen met onze klantendienst.

Hoe kan ik een retourzending doen?

Ga naar de rubriek "Mijn account" die toegankelijk is vanaf de startpagina van de website. Klik op "Een item retourneren" in het linkermenu. Selecteer de betreffende bestelling en klik op de knop "Een artikel retourneren". Volg de stappen zoals aangegeven. De eerste retourzending is gratis door het gelabelde pakket af te geven bij een Chrono Relais-punt. Zodra wij de goederen ontvangen, zullen wij overgaan tot de terugbetaling of de omruiling van het product, naargelang uw keuze.

Hoe weet ik of mijn retourpakket is aangekomen?

U kunt de status van uw productretouren volgen in de rubriek "Mijn account", die toegankelijk is vanaf de startpagina van de site. Klik op "Mijn retourzendingen in behandeling" in het linkermenu.

Moet ik betalen voor de retourzending?

De retourkosten zijn gratis wanneer Chrono Relais de eerste retourzending voor zijn rekening neemt (alle andere retourzendingen zijn voor rekening van de klant). Het is eenvoudig, na het volgen van de stappen van op uw account, ontvangt u een label om op uw pakket te plakken. Geef het gewoon af bij je dichtstbijzijnde Chrono Relais-punt! Indien u gebruik wenst te maken van een andere vervoerder dan Chrono Relais, is dit mogelijk, maar zijn de kosten voor uw rekening.

Hoelang duurt het om een terugbetaling te krijgen?

Zodra wij uw retourpakket hebben ontvangen en als de retourvoorwaarden van uw pakket goed zijn nageleefd, zal de terugbetaling binnen gemiddeld 7 tot 14 dagen na ontvangst van uw pakket plaatsvinden. Lees de Algemene verkoopsvoorwaarden voor meer informatie.

Kan ik een retourzending doen via een Dafy-winkel?

Retourzendingen van bestellingen die thuis of in een pakketpunt zijn afgeleverd, kunnen niet via een Dafy-winkel worden gedaan. De producten moeten worden teruggestuurd naar ons logistiek platform, volgens de procedure vermeld in de Algemene verkoopsvoorwaarden.

Voor Click&Collect-bestellingen van banden die in de Dafy-winkel worden afgeleverd, wordt de omruiling of terugbetaling rechtstreeks in de winkel van afhaling uitgevoerd.

Click&Collect Banden

Wat is Click&Collect Banden?

Click&Collect Banden betekent dat u online banden kunt bestellen op https://nl.dafy-moto.be/ en ze gratis op kunt halen in uw Dafy-winkel. Het is ook de mogelijkheid om uw Dafy-winkel/-werkplaats te vragen uw banden te monteren/demonteren.

Hoelang duurt het om mijn bestelling in de winkel af te halen?

Er is geen specifieke tijdslimiet. Wanneer uw winkel contact met u heeft opgenomen om u te informeren over de beschikbaarheid van uw banden in uw winkel, kunt u komen wanneer u maar wilt (tijdens de openingsuren)!

Als u voor de optie online montage hebt gekozen, zal de adviseur u een afspraak voor de dienst voorstellen.

Let op: alle Dafy-winkels streven ernaar altijd voldoende voorraad aan te houden, maar de bestelde band kan tijdelijk niet beschikbaar zijn. In dat geval wordt u zo snel mogelijk op de hoogte gebracht door de winkel waar u uw banden moet ophalen. Uw Dafy-adviseur zal u dan drie oplossingen voorstellen:

  1. hij/zij kan de band bij de leverancier bestellen en zal u op de hoogte brengen zodra de band in de winkel is ontvangen
  2. als de band niet beschikbaar is bij de leverancier, kan uw adviseur een andere Dafy-winkel vragen om de band naar zijn/haar winkel te sturen (de leveringskosten zijn dan voor uw rekening)
  3. als geen van de oplossingen voor u geschikt is, zal uw adviseur voorstellen uw bestelling te annuleren en u terug te betalen
Welke bewijzen moet ik overleggen om mijn goederen af te halen?

Om uw bestelling in de winkel op te halen, moet u de bevestiging die u per e-mail hebt ontvangen met een streepjescode en uw identiteitsbewijs meebrengen.

Hoe is de dienst na verkoop voor dit type bestelling (annulering, omruiling, terugbetaling)

De dienst na verkoop voor Click&Collect Banden wordt rechtstreeks beheerd door de afhaalwinkel. 

Ik kan mijn winkel niet vinden in de lijst van voorgestelde Clic&Collect Banden-verkooppunten?

Er zijn twee redenen waarom uw winkel niet voorkomt op de lijst van winkels die Dafy voorstelt voor Click&Collect:

  • Het verkooppunt is tijdelijk gesloten (bv. vakantie, werken)
  • Het verkooppunt beschikt niet over een werkplaats en/of biedt geen afhaling van banden aan
Ik laat mijn banden in de winkel leveren en ik wil ze laten monteren: hoe doe ik dat?

Wanneer u banden bestelt op onze website https://nl.dafy-moto.be/ moet u ze afhalen in een van onze winkels Dafy. Zodra u uw afhaalpunt hebt gekozen, stellen wij u voor uw motortype in te voeren en de bijbehorende montageservice te boeken. Alles wordt online ingesteld (banden + montage) en alles wat u hoeft te doen is wachten tot uw winkel contact met u opneemt om een tijd met u af te spreken. Als u het model van uw motor niet in de lijst vindt, betaalt u de montageservice rechtstreeks in uw Dafy-winkel.

Welke betaalmiddelen zijn er voor dit soort bestellingen?

Voor Click&Collect Banden-bestellingen wordt alleen de betaalwijze met kredietkaart aanvaard.

Er wordt een cadeau aangeboden tijdens het bestellen van banden maar dit verschijnt niet in de winkelwagen. Waarom?

Wanneer u een Click&Collect Banden-bestelling plaatst en er een geschenk wordt aangeboden bij de aankoop van een bepaalde band, verschijnt de prijs niet in de winkelwagen aangezien deze u persoonlijk zal worden overhandigd wanneer u uw banden afhaalt in de Dafy-winkel die u hebt geselecteerd toen u uw online bestelling plaatste.

De Dafy-cadeaubon

Wat is de e-cadeaubon?

Met de e-cadeaubon kunt u iemand per e-mail een virtuele cadeaubon met een streepjescode sturen. Met deze e-cadeaubon kunt u online winkelen op https://nl.dafy-moto.be/. U kunt de streepjescode invoeren op de winkelwagenpagina wanneer u online bestelt.

Ben ik vrij om het bedrag te kiezen dat ik wil?

Op de site https://nl.dafy-moto.be/ kunnen vooraf bepaalde bedragen worden gekozen uit de volgende lijst: € 20,€ 50,€ 80€,€ 100,€ 150€,€ 200,€ 250€ en€ 300.

Hoelang is de cadeaubon geldig?

De cadeaubon is een jaar geldig.

Wordt de cadeaubon aanvaard in Dafy-winkels?

De cadeaubon die u op de site https://nl.dafy-moto.be/ koopt is virtueel. Hij zal alleen online worden aanvaard op https://nl.dafy-moto.be/.

Kan de cadeaubon in termijnen worden gebruikt?

De cadeaubon kan geheel of gedeeltelijk worden gebruikt, tot het beschikbare bedrag. Als het bedrag van uw Dafy-cadeaubon hoger is dan het bedrag van uw online bestelling, dan sturen we u het resterende bedrag van uw cadeaubon per e-mail. In deze e-mail vindt u een streepjescode waarmee u het restant van uw kaart later kunt gebruiken.

Contact opnemen met Dafy

Hoe neem ik contact op met de Dafy-klantendienst?

 

De Dafy-klantendienst is bereikbaar op Maandag tot vrijdag van9.00 tot 18.30 uur op het nummer +32 (0)2 465 53 85 (geen extra kosten). U kunt ook een bericht sturen via het daartoe bestemde contactformulier.

Meest bekeken vragen

Ik ben mijn wachtwoord of mijn login vergeten, wat moet ik doen?

Uw login is uw e-mailadres. Wanneer u uw wachtwoord moet invoeren lijdt u aan plots geheugenverlies? Klik op de link "Wachtwoord vergeten?", u ontvangt vervolgens een nieuw wachtwoord op uw e-mailadres.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

U ontvangt e-mails en sms'jes om u te informeren over de belangrijkste fasen van de levering van uw pakket. U kunt de voortgang ook volgen vanuit de rubriek "Mijn account", die toegankelijk is vanaf de homepage van onze site. Klik op "Mijn Bestellingen" in het linkermenu, u ziet de lijst van uw bestellingen en hun status. Voor een bestelling van banden raden wij u aan rechtstreeks contact op te nemen met de ophaalwinkel.

Welke betaalmiddelen worden aanvaard?

De geaccepteerde betaalmiddelen om uw online bestellingen te betalen op onze site https://nl.dafy-moto.be/ zijn:

  • BanContact ;
  • Kredietkaart of Visa en Mastercard;
  • PayPal;
  • Dafy-cadeaubon;
  • Dafy-krediet uitgegeven door de online site

Let op: er worden enkel kredietkaarten geaccepteerd voor online aankopen van banden met afhaling in de Dafy-winkel.

Welke leveringsmethoden zijn beschikbaar?

2 leveringswijzen zijn beschikbaar voor België. U kunt kiezen:

  • Levering in Chrono Relais Pickup
  • Levering aan huis.

Behalve voor banden, waarvoor wij u uitnodigen om ze in de winkel op te komen halen (in Frankrijk).

Vanuit onze site https://nl.dafy-moto.be/ leveren we in heel België. Omdat we echter geen fysieke winkels in België hebben, is het niet mogelijk om producten af te halen in België, behalve voor bestellingen van banden (afhalen in winkels in de buurlanden). Indien u andere producten wenst te bestellen en in de winkel wenst af te halen, nodigen wij u uit te bestellen op onze website https://nl.dafy-moto.be/ of rechtstreeks naar de winkel te gaan.

Winkels in de buurt van België voor afhaling van uw banden:

  • Dafy Moto Lille / Seclin: ZAC de l'Epinette, Rue de l'Industrie, 59113 Seclin
  • Dafy Speed Hazebrouck: 2 Rue de Verdun, 59190 Hazebrouck
  • Dafy Moto Valenciennes: Rue des Vignes, 59174 La Sentinelle
  • Dafy Speed Mézières: 3 Rue des Hautes Chaussées, 08000 Charleville-Mézières
  • DafyHallennes-lez-Haubourdin:  3 Rue de la Source, 59320 Hallennes-lez-Haubourdin, Frankrijk
  • Dafy Moto Thionville: 5 Rue Abel Gance, 57100 Thionville, Frankrijk
Hoeveel bedragen de leveringskosten?

De prijzen zijn aangegeven in euro's, inclusief btw, exclusief verzendkosten. De prijzen houden rekening met de Belgische btw die van kracht is op de dag van de bestelling.
Dafy@Store behoudt zich het recht voor zijn prijzen op elk ogenblik en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, maar verbindt zich ertoe de tarieven toe te passen die van kracht zijn op het ogenblik van de registratie van de bestelling.
Afhankelijk van het bedrag van de bestelling en het soort levering, zal de consument verzendkosten moeten betalen.

LIJST VAN VERZENDKOSTEN


 

Bestellingen met Chrono Relais worden binnen 48 uur geleverd*

Bestellingen met thuisbezorging worden binnen 48 uur geleverd*

Bestellingen met levering in de winkel Dafy (alleen mogelijk voor bestellingen van banden)

Bestelling < €20 incl. btw

€ 5,85

€ 5,95

Gratis

Bestelling > of = €20 incl. btw

Gratis

Gratis

Gratis

Meerdere leveringsopties

toeslag van € 3,95

toeslag van € 4,95

Gratis

 *De geschatte tijd is 48 uur, maar in zeldzame gevallen kan dit uitlopen tot 72 uur.

Vanaf onze Belgische site leveren wij in heel België, maar aangezien wij geen fysieke winkel in België hebben, bieden wij geen afhaling van producten in de winkel aan, behalve voor bestellingen van banden (afhaling in winkels in de buurlanden). Indien u andere producten wenst te bestellen en in de winkel wenst af te halen, nodigen wij u uit te bestellen op onze Dafy-website of rechtstreeks naar de winkel te gaan.

Winkels in de buurt van België voor afhaling van uw banden:

  • Dafy Moto Lille / Seclin: ZAC de l'Epinette, Rue de l'Industrie, 59113 Seclin
  • Dafy Speed Hazebrouck: 2 Rue de Verdun, 59190 Hazebrouck
  • Dafy Moto Valenciennes: Rue des Vignes, 59174 La Sentinelle
  • Dafy Speed Mézières: 3 Rue des Hautes Chaussées, 08000 Charleville-Mézières
  • Dafy Hallennes-lez-Haubourdin:  3 Rue de la Source, 59320 Hallennes-lez-Haubourdin, Frankrijk
  • Dafy Moto Thionville: 5 Rue Abel Gance, 57100 Thionville, Frankrijk

Hoeveel tijd heb ik om van gedachten te veranderen?

Vanaf de datum van ontvangst van uw pakket, heeft u 100 dagen om uw producten terug te sturen voor een omruiling of terugbetaling. Om te worden aanvaard, moet het product worden teruggestuurd in nieuwe staat, in de originele verpakking, al dan niet geopend, geprobeerd maar niet gebruikt. De etiketten moeten aanwezig zijn en mogen niet afgescheurd zijn. Technische onderdelen of accessoires in doorzichtige blisterverpakkingen mogen niet worden geopend. Het geretourneerde product moet geschikt zijn voor verdere verkoop. Let op: sommige producten kunnen niet worden geretourneerd, zoals spuitbussen, schoonmaakdoekjes en ondergoed.

Moet ik betalen voor de retourzending?

Retourkosten zijn gratis (bij uw eerste omruiling) via Chrono Relais. Het is eenvoudig, na het volgen van de stappen van op uw account, ontvangt u een label om op uw pakket te plakken. Geef het gewoon af bij uw dichtstbijzijnde Chrono Relais-afhaalpunt!

Hoe vind ik de dichtstbijzijnde winkel?

Wij zijn nog niet aanwezig in België. Winkels het dichtst bij België (voor afhaling van banden of rechtstreekse aankoop in de winkel):

  • Dafy Moto Lille / Seclin: ZAC de l'Epinette, Rue de l'Industrie, 59113 Seclin
  • Dafy Speed Hazebrouck: 2 Rue de Verdun, 59190 Hazebrouck
  • Dafy Moto Valenciennes: Rue des Vignes, 59174 La Sentinelle
  • Dafy Speed Mézières: 3 Rue des Hautes Chaussées, 08000 Charleville-Mézières
  • DafyHallennes-lez-Haubourdin:  3 Rue de la Source, 59320 Hallennes-lez-Haubourdin, Frankrijk
  • Dafy Moto Thionville: 5 Rue Abel Gance, 57100 Thionville, Frankrijk

Mijn account

Hoe maak ik een klantenaccount aan?

Klik op de startpagina van de site op de knop "Mijn account", rechtsboven. Voer uw e-mailadres in en vink het vakje "Nee, ik heb nog geen account" aan. Kies uw wachtwoord en klik op de knop "Valideren". Volg dan de stappen zoals aangegeven. Er zal u om persoonlijke informatie worden gevraagd. Deze informatie blijft vertrouwelijk, cfr. het vertrouwelijkheidshandvest.

Wat is het doel van mijn klantenaccount?

Vanuit uw klantenaccount kunt u de geschiedenis van uw bestellingen raadplegen, de levering van uw lopende bestelling volgen, artikelen retourneren, uw persoonsgegevens beheren en uw inschrijving op onze nieuwsbrief bijwerken.

Hoe krijg ik toegang tot mijn account?

Klik op de startpagina van de site op de knop "Mijn account", rechtsboven. Voer uw e-mailadres in en vink het vakje "Ja, ik voer mijn Dafy-wachtwoord in" aan. Voer uw wachtwoord in om toegang te krijgen tot uw account. Als u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u op de link "Wachtwoord vergeten".

Ik ben mijn wachtwoord of mijn login vergeten, wat moet ik doen?

Uw login is uw e-mailadres. Als u bij het invoeren van uw wachtwoord vast komt te zitten, klikt u op de knop "Wachtwoord vergeten?" U ontvangt dan een nieuw wachtwoord op het e-mailadres dat u hebt opgegeven bij het aanmaken van uw account.

Hoe kan ik mijn wachtwoord en persoonsgegevens wijzigen?

Log in op "Mijn Account" met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens in het linkermenu op het tabblad "Mijn informatie". U zult de mogelijkheid hebben om uw persoonsgegevens bij te werken of uw wachtwoord te wijzigen. Vergeet niet op te slaan voor u vertrekt.

Worden mijn persoonsgegevens vertrouwelijk behandeld? Worden ze doorverkocht?

Dafy verbindt zich ertoe om aan zijn klanten de vertrouwelijkheid van de doorgegeven gegevens te waarborgen en deze gegevens nooit aan derden door te verkopen. Voor meer informatie, zie ons privacybeleid en ons beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens.

Hoe beheer ik mijn abonnementen: nieuwsbrieven, SMS, meldingen?

Indien u zich wenst in te schrijven en onze nieuwsbrief, sms en notificaties wenst te ontvangen, ga dan naar de rubriek "Mijn account" en klik op het tabblad "Mijn inschrijvingen" in het linkermenu. Vink de abonnementen aan die u wel of niet wilt ontvangen, en sla op. Om u uit te schrijven en niet langer onze nieuwsbrief en/of SMS en/of notificaties te ontvangen, vinkt u de vakjes uit en slaat u op.

Hoe kan ik mijn persoonsgegevens verwijderen?

Om uw account en uw persoonsgegevens definitief te verwijderen, kunt u een verzoek indienen door ons een e-mail te sturen via het contactformulier dat tot uw beschikking staat. Onze functionaris voor gegevensbescherming (Functionaris voor gegevensbescherming, DPO) is beschikbaar om uw vragen te beantwoorden op het volgende adres: informatique-et-libertes@dafy-moto.fr

Hoe kan ik stoppen met het ontvangen van advertenties?

U kunt te allen tijde contact opnemen met onze klantendienst om dit te vragen. Om u uit te schrijven voor het ontvangen van nieuwsbrieven/sms’en/notificaties, volstaat het om STOP te antwoorden op het ontvangen bericht en om u uit te schrijven voor het ontvangen van publicitaire e-mails, vindt u een link om u uit te schrijven voor dit doel op elk van onze mailings, onderaan de pagina. U kunt uw abonnementen ook op elk moment wijzigen door naar uw online klantenzone te gaan https://nl.dafy-moto.be/account

Hoe kunt u profiteren van de verjaardagsaanbieding van Dafy?

Om te profiteren van de exclusieve Dafy-aanbieding in de maand van uw verjaardag, mag u niet vergeten uw geboortedatum door te geven en u in te schrijven voor de Dafy-nieuwsbrief. U kunt van uw aanbieding gebruik maken op onze site, u moet dan de promocode die u per e-mail ontvangt invoeren in het daarvoor bestemde vakje in uw winkelwagen. 

Het artikel dat ik online wil kopen is elders goedkoper, wat moet ik doen?

Wanneer u merkt dat het artikel dat u op onze site https://nl.dafy-moto.be/ wilt kopen goedkoper is op een andere site, nodigen wij u uit contact op te nemen met onze klantendienst om hen te informeren goedkoper is op een andere site, nodigen wij u uit contact op te nemen met onze klantendienst om hen dat te laten weten. Om van dezelfde prijs te kunnen profiteren, dient u ons alle elementen te verschaffen die voor de vergelijking nodig zijn: referentie van het gewenste artikel, kleur, maat, merk en pagina van de site waarop het product goedkoper is. U moet ons het bewijs leveren dat het genoemde product momenteel een lagere prijs heeft dan die op onze site wordt berekend. Zodra al deze informatie is geverifieerd, zullen wij u hetzelfde tarief aanbieden. Wij wijzen u erop dat de prijzen van producten die te koop worden aangeboden op een veilingsite, in de wederverkoop of op een marktplaats, een site die niet op het Franse vasteland is gevestigd, niet het voorwerp kunnen zijn van een tariefaanpassing door ons. Het (de) product(en) moet(en) op voorraad zijn in ons logistiek e-commerce magazijn. Dafy@store behoudt zich het recht voor om een tariefaanpassing te weigeren indien bepaalde voorwaarden niet in overeenstemming zijn met de handelsvoorschriften (bv. verkoop met verlies, kennelijk onjuiste of onbillijke prijzen). Deze bepalingen zijn niet van toepassing op producten die worden verkocht zoals ze zijn, noch op producten met kortingen (solden, flash sales, voorraadvermindering, privéverkopen, enz...).

Waarom kan ik niet inloggen op mijn account?

In de meeste gevallen kunnen onze klanten geen verbinding maken omdat ze een fout hebben gemaakt bij het invoeren van hun e-mailadres of wachtwoord: een hoofdletter in plaats van een kleine letter, een fout bij het invoeren van een speciaal teken, enz... Merk ook op dat op een smartphone of tablet, bij het invoeren van tekst, hoofdletters standaard geactiveerd zijn. Daarom is het belangrijk dat u deze punten niet vergeet te controleren. Als u echt niet kunt inloggen, vraag dan om uw wachtwoord te wijzigen door op "Wachtwoord vergeten" te klikken.

Mijn bestellingen

Het product dat ik zoek is niet beschikbaar. Wat is de oplossing?

Het product dat u zoekt is niet langer beschikbaar in de kleur of maat die u wenst? Aarzel niet om contact met ons op te nemen; wij zullen ons best doen om het te bestellen bij onze leveranciers of in een van onze winkels Dafy!

De prijs op de website wijkt af van de prijs in de Dafy-catalogus. Welke prijs is correct?

De in onze catalogi vermelde prijzen zijn aan wijzigingen onderhevig. Maar het kan ook een menselijke fout zijn... Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantendienst om de juiste prijs te bevestigen.

Ik twijfel over de maat van mijn product, wat moet ik doen?

Op elk artikelblad vindt u een link om de bijbehorende matengids te raadplegen. Raadpleeg deze gids om de juiste maat te vinden (gebruik van een meetlint is vereist) https://nl.dafy-moto.be/maatgids.html. Als uw verder blijft twijfelen staan onze adviseurs Dafy klaar om u te helpen, doe een beroep op hen. In geval van een vergissing hebt u altijd de mogelijkheid om uw artikel gratis om te ruilen of terugbetaald te krijgen. Raadpleeg hiervoor onze retourvoorwaarden

Ik heb een promocode, hoe gebruik ik die?

Als u een promocode hebt, is het gemakkelijk, voer de code gewoon in het daarvoor bestemde veld op de overzichtspagina van uw winkelwagen in. De korting waarop u recht heeft, wordt automatisch berekend en afgetrokken.

Waarom werkt mijn promocode niet?

In de overgrote meerderheid van de gevallen, als de promocode niet geldig is, is dat omdat deze niet voldoet aan de vereiste geschiktheidscriteria. Vergeet niet de voorwaarden van de aanbieding met een asterisk (*) in de WINKELWAGEN-stap te controleren. Als aan alle voorwaarden is voldaan en de couponcode werkt niet, neem dan contact op met onze klantendienst.

Wat moet ik doen als ik geen e-mail ter bevestiging van mijn bestelling heb ontvangen?

De e-mail kan in uw spam-map terecht zijn gekomen, dus controleer uw ongewenste e-mail. Als u deze e-mail echter niet vindt, kunt u controleren of uw bestelling gevalideerd is en verwerkt wordt, als deze verschijnt in de lijst van uw bestellingen in de rubriek "Mijn account"/"Mijn bestellingen".

Kan ik een lopende bestelling wijzigen?

Als het pakket nog niet verzonden is, is het mogelijk om wijzigingen aan te brengen in uw bestelling, neem hiervoor contact op met onze klantendienst. Als het pakket al verzonden is, is het helaas te laat, maar u kunt altijd een artikel retourneren, omruilen of uw geld terugvragen.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

U ontvangt e-mails en/of sms'jes om u te informeren over de belangrijkste fasen van de levering van uw pakket. U kunt de voortgang ook volgen vanuit de rubriek "Mijn account", die toegankelijk is vanaf de homepage van onze site. Klik op "Mijn bestellingen" in het linkermenu en u ziet een lijst van uw bestellingen en hun status. Als het om een bestelling van banden gaat, verzoeken wij u rechtstreeks contact op te nemen met uw winkel.

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling ontvang?

Controleer na ontvangst van uw bestelling of de ontvangen producten en hoeveelheden overeenstemmen met uw oorspronkelijke bestelling.

Wat moet ik doen als het pakket beschadigd of geopend is bij ontvangst?

Weiger het pakket te accepteren en neem contact op met de klantendienst. Als u besluit het te aanvaarden, vergeet dan niet de afwijking te vermelden in de "opmerkingen" van het transportbiljet.

Ik heb niet de juiste referentie gekregen: wat moet ik doen?

Hebben we een fout gemaakt met de verzonden goederen? Neem contact op met onze klantendienst om ons op de hoogte te brengen, wij zullen het controleren en uitleggen welke stappen u moet volgen om de fout snel te herstellen.

Er ontbreken een of meer producten aan mijn bestelling: wat moet ik doen?

Indien uw bestelling niet volledig werd geleverd, vragen wij u onze klantendienst te contacteren.

Hoe krijg ik mijn factuur?

Uw facturen zijn toegankelijk via de rubriek "Mijn account", bereikbaar via de startpagina. Wanneer u bent ingelogd op uw account, klikt u op "Mijn bestellingen" in het menu aan de linkerkant. Alle geplaatste bestellingen worden opgesomd, van de meest recente tot de oudste. Voor elke bestelling, is er een knop "Factuur weergeven". Klik en u krijgt uw factuur in PDF-formaat. Uw factuur wordt gegenereerd zodra uw pakket is verzonden. Als het om een Click&Collect-bestelling van banden gaat, moet de factuur rechtstreeks worden aangevraagd bij de winkel waar u de bestelling hebt geplaatst.

Het artikel dat ik online wil kopen is elders goedkoper, wat moet ik doen?

Wanneer u merkt dat het artikel dat u op onze site https://nl.dafy-moto.be/ wilt kopen goedkoper is op een andere site, nodigen wij u uit contact op te nemen met onze klantendienst om hen te informeren goedkoper is op een andere site, nodigen wij u uit contact op te nemen met onze klantendienst om hen dat te laten weten. Om van dezelfde prijs te kunnen profiteren, dient u ons alle elementen te verschaffen die voor de vergelijking nodig zijn: referentie van het gewenste artikel, kleur, maat, merk en pagina van de site waarop het product goedkoper is. U moet ons het bewijs leveren dat het genoemde product momenteel een lagere prijs heeft dan die op onze site wordt berekend. Zodra al deze informatie is geverifieerd, zullen wij u hetzelfde tarief aanbieden. Wij wijzen u erop dat de prijzen van producten die te koop worden aangeboden op een veilingsite, in de wederverkoop of op een marktplaats, een site die niet op het Franse vasteland is gevestigd, niet het voorwerp kunnen zijn van een tariefaanpassing door ons. Het (de) product(en) moet(en) op voorraad zijn in ons logistiek e-commerce magazijn. Dafy@store behoudt zich het recht voor om een tariefaanpassing te weigeren indien bepaalde voorwaarden niet in overeenstemming zijn met de handelsvoorschriften (bv. verkoop met verlies, kennelijk onjuiste of onbillijke prijzen). Deze bepalingen zijn niet van toepassing op producten die worden verkocht zoals ze zijn, noch op producten met kortingen (solden, flash sales, voorraadvermindering, privéverkopen, enz...).

Betaalmiddelen

Welke betaalmiddelen worden aanvaard?

De geaccepteerde betaalmiddelen om uw online bestellingen op onze site https://nl.dafy-moto.be/ te betalen zijn:

  • BanContact ;
  • kredietkaart of Visa en Mastercard;
  • Paypal;
  • Dafy-cadeaubon;
  • Dafy-krediet.

Let op: er worden enkel kredietkaarten geaccepteerd voor online aankopen van banden met afhaling in de Dafy-winkel.

Zijn de betalingen via kredietkaart en Paypal veilig?

De betaling gebeurt op de beveiligde bankserver van onze financiële partner DALENYS. Dit betekent dat er geen bankgegevens over u worden doorgegeven via de site https://nl.dafy-moto.be/. De betaling met kredietkaart en/of Paypal is volkomen veilig en betrouwbaar. De betaling gebeurt altijd op een gecodeerde pagina.

Uw kredietkaartgegevens worden gecodeerd door middel van het SSL-protocol (Secure Socket Layer) en worden nooit onversleuteld over het netwerk verstuurd. De betaling geschiedt rechtstreeks aan de bank. Dafy@Store heeft nooit toegang tot deze gegevens en slaat ze niet op haar servers op. Daarom wordt u bij elke nieuwe transactie op onze site opnieuw om deze gegevens gevraagd. Om maximale veiligheid te garanderen, kunnen wij u vragen om uw identiteit en adres te bewijzen. Dit wordt gedaan om u te beschermen tegen frauduleuze transacties, waarvan u het slachtoffer zou kunnen worden. Door middel van deze controles garanderen wij u een optimale veiligheid, door u ervan te verzekeren dat u de eigenaar bent van de gebruikte bankkaart. Wij houden ons ook aan het 3DSecure-systeem, zie de volgende vraag.

Wat is 3DSecure?

3DSecure is een bankauthenticatiedienst die de veiligheid van een online betalingstransactie met een kredietkaart verbetert. Dit protocol is ontwikkeld door Visa en Mastercard en wordt gebruikt onder de namen "Verified by Visa" en "MasterCard SecureCode". Na het invoeren van uw bankgegevens op de site van onze bank, wordt u in bepaalde gevallen automatisch doorverwezen naar de site van uw eigen bank, voor de 3DSecure-authenticatie. U zult een wachtwoord moeten invoeren. De verificatieprocedures verschillen naargelang van de bank die uw kaart heeft uitgegeven. De meeste banken sturen een code per sms naar het mobiele telefoonnummer dat bij uw bankrekening hoort. Als de verificatie niet werkt, controleer dan of uw bank de juiste telefoonnummers heeft.

Kan ik in meerdere termijnen betalen zonder kosten?

Voor de aankoop van je motoruitrusting, Dafy biedt verschillende betalingsmogelijkheden met ALMA en PAYPAL :

 

Betaling in 2X of 3X gratis met ALMA

Bij Dafyheb je nu de mogelijkheid om je aankopen in 2X of 3X te betalen zonder kosten met ALMA. Heb je één of meerdere producten op onze site gespot, maar wil je deze liever in meerdere maandelijkse termijnen betalen, dan is dat mogelijk. Selecteer gewoon de betaalservice in 2X of 3X zonder kosten bij het valideren van uw winkelwagen. Deze betalingsfaciliteit Dafy is geldig voor alle bestellingen van meer dan € 50 en tot € 3000.

 

Betaling in 4X zonder kosten met PAYPAL

Bij Dafy, PAYPAL betaling in 4X gratis is ook beschikbaar voor een aankoop van meer dan 50€ en binnen de limiet van 2000€, allemaal gespreid in 4 maandelijkse termijnen. Om dit te doen, selecteer je bij het valideren van je winkelwagen gewoon PAYPAL. Maak vervolgens verbinding met je PAYPAL-ACCOUNT of maak er een aan. Selecteer betaling in 4X zonder kosten. Zodra je bestelling is geverifieerd, hoef je alleen nog maar je betaling te valideren.

Zie onze Algemene verkoopvoorwaarden voor meer informatie.

Waarom wordt mij om bewijs gevraagd?

Om maximale veiligheid te garanderen, kunnen wij u vragen om uw identiteit en adres te bewijzen. Dit wordt gedaan om u te beschermen tegen frauduleuze transacties, waarvan u het slachtoffer zou kunnen worden als iemand met kwade bedoelingen uw bankgegevens zou achterhalen. Door middel van deze controles garanderen wij u een betere veiligheid, door u ervan te verzekeren dat u de eigenaar bent van de gebruikte bankkaart.

Levering

Welke leveringsmethoden zijn beschikbaar?

Er worden 2 leveringsmethoden voorgesteld. U kunt kiezen:

  • Levering in Chrono Relais-afhaalpunt;
  • Levering aan huis.

Behalve voor banden, waarvoor wij u uitnodigen om ze in de winkel op te komen halen (in Frankrijk).

Hoeveel bedragen de leveringskosten?

De prijzen zijn aangegeven in euro's, inclusief btw, exclusief verzendkosten. De prijzen houden rekening met de Belgische btw die van kracht is op de dag van de bestelling.
Dafy@Store behoudt zich het recht voor zijn prijzen op elk ogenblik en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, maar verbindt zich ertoe de tarieven toe te passen die van kracht zijn op het ogenblik van de registratie van de bestelling.
Afhankelijk van het bedrag van de bestelling en het soort levering, zal de consument verzendkosten moeten betalen.

LIJST VAN VERZENDKOSTEN


 

Bestellingen met Chrono Relais worden binnen 48 uur geleverd*

Bestellingen met thuisbezorging worden binnen 48 uur geleverd*

Bestellingen met levering in de winkel Dafy (alleen mogelijk voor bestellingen van banden)

Bestelling < €20 incl. btw

€ 5,85

€ 5,95

Gratis

Bestelling > of = €20 incl. btw

Gratis

Gratis

Gratis

Meerdere leveringsopties

toeslag van € 3,95

toeslag van € 4,95

Gratis

 *De geschatte tijd is 48 uur, maar in zeldzame gevallen kan dit uitlopen tot 72 uur.

Vanaf onze Belgische site leveren wij in heel België, maar aangezien wij geen fysieke winkel in België hebben, bieden wij geen afhaling van producten in de winkel aan, behalve voor bestellingen van banden (afhaling in winkels in de buurlanden). Indien u andere producten wenst te bestellen en in de winkel wenst af te halen, nodigen wij u uit te bestellen op onze Dafy-website of rechtstreeks naar de winkel te gaan.

Winkels in de buurt van België voor afhaling van uw banden:

  • Dafy Moto Lille / Seclin: ZAC de l'Epinette, Rue de l'Industrie, 59113 Seclin
  • Dafy Speed Hazebrouck: 2 Rue de Verdun, 59190 Hazebrouck
  • Dafy Moto Valenciennes: Rue des Vignes, 59174 La Sentinelle
  • Dafy Speed Mézières: 3 Rue des Hautes Chaussées, 08000 Charleville-Mézières
  • Dafy Hallennes-lez-Haubourdin:  3 Rue de la Source, 59320 Hallennes-lez-Haubourdin, Frankrijk
  • Dafy Moto Thionville: 5 Rue Abel Gance, 57100 Thionville, Frankrijk
Wat zijn de leveringstermijnen?

De beschikbaarheid van de producten wordt voor elk product aangekondigd op de productpagina en in uw winkelwagen. Afhankelijk van het product kan dit 24-48 uur of 5 tot 7 dagen zijn. Vanaf het moment dat de vervoerder uw pakje in ontvangst neemt, moet u rekening houden met een vertraging van:

  • 48 uur voor een levering aan huis of een levering in een Chrono Relais-afhaalpunt. Let op: deze tijd is een schatting, in zeldzame gevallen kan deze tijd oplopen tot 72 uur.
  • tussen 24 uur en 7 werkdagen voor een afhaling van banden in een Dafy-winkel, afhankelijk van de beschikbaarheid van de bestelde banden.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten leveren dan het adres dat ik normaal gebruik (werk, vrienden, enz...)?

Ja. Tijdens het bestelproces moet u een leveringsadres opgeven. Het adres dat u bij het aanmaken van uw account hebt opgegeven, is het standaardadres. Maar het kan veranderd worden als u bijvoorbeeld op uw werkplaats wilt worden afgeleverd of een cadeau naar een vriend wilt sturen.

Wat moet ik doen als mijn pakket verzonden is maar ik niets ontvang?

Neem contact op met onze klantendienst, wij zorgen voor de nodige verificaties bij de vervoerder.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op het moment van de levering aan huis?

De vervoerder zal een leveringsbericht in uw brievenbus achterlaten. U moet dan uw pakket ophalen volgens de aanwijzingen op het leveringsbericht.

Hoe haal ik mijn pakket op bij een pakketpunt?

U ontvangt een e-mail en/of sms met de melding dat uw pakket beschikbaar is in het pakketpunt dat u bij uw bestelling hebt gekozen. Zodra u uw bestelling heeft ontvangen, kunt u naar dit pakketpunt gaan met een ID. Denk eraan de openingsuren van uw pakketpunt te controleren voor u gaat.

Hoe kan ik mijn pakket volgen?

U ontvangt e-mails en/of sms'jes om u te informeren over de belangrijkste fasen van de levering van uw pakket. U kunt de voortgang ook volgen vanuit de rubriek "Mijn account", die toegankelijk is vanaf de homepage van onze site. Klik op "Mijn bestellingen" in het linkermenu en u krijgt een lijst te zien van uw bestellingen en hun status. Als het om een Click&Collect-bestelling voor banden gaat, neem dan rechtstreeks contact op met de winkel.

Wat zijn de wijzen van levering van banden?

De banden kunnen gratis worden afgehaald bij de Dafy-winkel van uw keuze (in Frankrijk).

Retourzendingen, omruilingen en terugbetalingen

Hoeveel tijd heb ik om van gedachten te veranderen?

Vanaf de datum van ontvangst van uw pakket, heeft u 100 dagen om uw producten terug te sturen voor een omruiling of terugbetaling. Om te worden aanvaard, moet het product worden teruggestuurd in nieuwe staat, in de originele verpakking, al dan niet geopend, geprobeerd maar niet gebruikt. De etiketten moeten aanwezig zijn en mogen niet afgescheurd zijn. Technische onderdelen of accessoires in doorzichtige blisterverpakkingen mogen niet worden geopend. Het geretourneerde product moet geschikt zijn voor verdere verkoop. Let op: sommige producten kunnen niet worden geretourneerd, zoals spuitbussen, schoonmaakdoekjes en ondergoed.

Kan ik een lopende bestelling annuleren?

U kunt uw bestelling op elk moment tijdens de verwerking annuleren. Neem contact op met onze klantendienst. Als het pakket nog niet is verzonden, zullen wij overgaan tot terugbetaling. Indien de producten zijn verzonden, dient u de procedure voor herroeping en retourzending van de producten te volgen. Zie de Algemene verkoopvoorwaarden.

De maat of het model past me niet, wat moet ik doen?

U hebt een herroepingstermijn van 100 dagen vanaf de levering van de producten en u kunt ze retourneren om ze om te ruilen of terug te laten betalen als de maat of het model niet geschikt is. Ga hiervoor naar de rubriek "Mijn account", die toegankelijk is vanaf de homepage van onze website. Klik op "Een item retourneren" in het linkermenu. Selecteer de betreffende bestelling en klik op de knop "Een artikel retourneren". Volg de stappen zoals aangegeven. De retourzending is gratis (slechts één retourzending is gratis; de andere zijn voor rekening van de klant) door het pakket af te geven bij een Chrono Relais-punt. U kunt ook kiezen voor een andere manier van retourneren dan Chrono Relais, maar de kosten zijn dan voor uw rekening. Zodra wij de goederen ontvangen, zullen wij overgaan tot de terugbetaling of de omruiling van het product, naargelang uw keuze.

Ik heb mijn product net ontvangen, het is beschadigd of heeft een defect.

Als uw product tijdens het transport is beschadigd of een fabricagefout vertoont, nodigen wij u uit de retourprocedure voor het product direct online toe te passen in de rubriek "Mijn account", die toegankelijk is vanaf de startpagina van onze site. Gelieve de reden van de retourzending uit te leggen en bij problemen contact op te nemen met onze klantendienst.

Hoe kan ik een retourzending doen?

Ga naar de rubriek "Mijn account" die toegankelijk is vanaf de startpagina van de website. Klik op "Een item retourneren" in het linkermenu. Selecteer de betreffende bestelling en klik op de knop "Een artikel retourneren". Volg de stappen zoals aangegeven. De eerste retourzending is gratis door het gelabelde pakket af te geven bij een Chrono Relais-punt. Zodra wij de goederen ontvangen, zullen wij overgaan tot de terugbetaling of de omruiling van het product, naargelang uw keuze.

Hoe weet ik of mijn retourpakket is aangekomen?

U kunt de status van uw productretouren volgen in de rubriek "Mijn account", die toegankelijk is vanaf de startpagina van de site. Klik op "Mijn retourzendingen in behandeling" in het linkermenu.

Moet ik betalen voor de retourzending?

De retourkosten zijn gratis wanneer Chrono Relais de eerste retourzending voor zijn rekening neemt (alle andere retourzendingen zijn voor rekening van de klant). Het is eenvoudig, na het volgen van de stappen van op uw account, ontvangt u een label om op uw pakket te plakken. Geef het gewoon af bij je dichtstbijzijnde Chrono Relais-punt! Indien u gebruik wenst te maken van een andere vervoerder dan Chrono Relais, is dit mogelijk, maar zijn de kosten voor uw rekening.

Hoelang duurt het om een terugbetaling te krijgen?

Zodra wij uw retourpakket hebben ontvangen en als de retourvoorwaarden van uw pakket goed zijn nageleefd, zal de terugbetaling binnen gemiddeld 7 tot 14 dagen na ontvangst van uw pakket plaatsvinden. Lees de Algemene verkoopsvoorwaarden voor meer informatie.

Kan ik een retourzending doen via een Dafy-winkel?

Retourzendingen van bestellingen die thuis of in een pakketpunt zijn afgeleverd, kunnen niet via een Dafy-winkel worden gedaan. De producten moeten worden teruggestuurd naar ons logistiek platform, volgens de procedure vermeld in de Algemene verkoopsvoorwaarden.

Voor Click&Collect-bestellingen van banden die in de Dafy-winkel worden afgeleverd, wordt de omruiling of terugbetaling rechtstreeks in de winkel van afhaling uitgevoerd.

Click&Collect Banden

Wat is Click&Collect Banden?

Click&Collect Banden betekent dat u online banden kunt bestellen op https://nl.dafy-moto.be/ en ze gratis op kunt halen in uw Dafy-winkel. Het is ook de mogelijkheid om uw Dafy-winkel/-werkplaats te vragen uw banden te monteren/demonteren.

Hoelang duurt het om mijn bestelling in de winkel af te halen?

Er is geen specifieke tijdslimiet. Wanneer uw winkel contact met u heeft opgenomen om u te informeren over de beschikbaarheid van uw banden in uw winkel, kunt u komen wanneer u maar wilt (tijdens de openingsuren)!

Als u voor de optie online montage hebt gekozen, zal de adviseur u een afspraak voor de dienst voorstellen.

Let op: alle Dafy-winkels streven ernaar altijd voldoende voorraad aan te houden, maar de bestelde band kan tijdelijk niet beschikbaar zijn. In dat geval wordt u zo snel mogelijk op de hoogte gebracht door de winkel waar u uw banden moet ophalen. Uw Dafy-adviseur zal u dan drie oplossingen voorstellen:

  1. hij/zij kan de band bij de leverancier bestellen en zal u op de hoogte brengen zodra de band in de winkel is ontvangen
  2. als de band niet beschikbaar is bij de leverancier, kan uw adviseur een andere Dafy-winkel vragen om de band naar zijn/haar winkel te sturen (de leveringskosten zijn dan voor uw rekening)
  3. als geen van de oplossingen voor u geschikt is, zal uw adviseur voorstellen uw bestelling te annuleren en u terug te betalen
Welke bewijzen moet ik overleggen om mijn goederen af te halen?

Om uw bestelling in de winkel op te halen, moet u de bevestiging die u per e-mail hebt ontvangen met een streepjescode en uw identiteitsbewijs meebrengen.

Hoe is de dienst na verkoop voor dit type bestelling (annulering, omruiling, terugbetaling)

De dienst na verkoop voor Click&Collect Banden wordt rechtstreeks beheerd door de afhaalwinkel. 

Ik kan mijn winkel niet vinden in de lijst van voorgestelde Clic&Collect Banden-verkooppunten?

Er zijn twee redenen waarom uw winkel niet voorkomt op de lijst van winkels die Dafy voorstelt voor Click&Collect:

  • Het verkooppunt is tijdelijk gesloten (bv. vakantie, werken)
  • Het verkooppunt beschikt niet over een werkplaats en/of biedt geen afhaling van banden aan
Ik laat mijn banden in de winkel leveren en ik wil ze laten monteren: hoe doe ik dat?

Wanneer u banden bestelt op onze website https://nl.dafy-moto.be/ moet u ze afhalen in een van onze winkels Dafy. Zodra u uw afhaalpunt hebt gekozen, stellen wij u voor uw motortype in te voeren en de bijbehorende montageservice te boeken. Alles wordt online ingesteld (banden + montage) en alles wat u hoeft te doen is wachten tot uw winkel contact met u opneemt om een tijd met u af te spreken. Als u het model van uw motor niet in de lijst vindt, betaalt u de montageservice rechtstreeks in uw Dafy-winkel.

Welke betaalmiddelen zijn er voor dit soort bestellingen?

Voor Click&Collect Banden-bestellingen wordt alleen de betaalwijze met kredietkaart aanvaard.

Er wordt een cadeau aangeboden tijdens het bestellen van banden maar dit verschijnt niet in de winkelwagen. Waarom?

Wanneer u een Click&Collect Banden-bestelling plaatst en er een geschenk wordt aangeboden bij de aankoop van een bepaalde band, verschijnt de prijs niet in de winkelwagen aangezien deze u persoonlijk zal worden overhandigd wanneer u uw banden afhaalt in de Dafy-winkel die u hebt geselecteerd toen u uw online bestelling plaatste.

De Dafy-cadeaubon

Wat is de e-cadeaubon?

Met de e-cadeaubon kunt u iemand per e-mail een virtuele cadeaubon met een streepjescode sturen. Met deze e-cadeaubon kunt u online winkelen op https://nl.dafy-moto.be/. U kunt de streepjescode invoeren op de winkelwagenpagina wanneer u online bestelt.

Ben ik vrij om het bedrag te kiezen dat ik wil?

Op de site https://nl.dafy-moto.be/ kunnen vooraf bepaalde bedragen worden gekozen uit de volgende lijst: € 20,€ 50,€ 80€,€ 100,€ 150€,€ 200,€ 250€ en€ 300.

Hoelang is de cadeaubon geldig?

De cadeaubon is een jaar geldig.

Wordt de cadeaubon aanvaard in Dafy-winkels?

De cadeaubon die u op de site https://nl.dafy-moto.be/ koopt is virtueel. Hij zal alleen online worden aanvaard op https://nl.dafy-moto.be/.

Kan de cadeaubon in termijnen worden gebruikt?

De cadeaubon kan geheel of gedeeltelijk worden gebruikt, tot het beschikbare bedrag. Als het bedrag van uw Dafy-cadeaubon hoger is dan het bedrag van uw online bestelling, dan sturen we u het resterende bedrag van uw cadeaubon per e-mail. In deze e-mail vindt u een streepjescode waarmee u het restant van uw kaart later kunt gebruiken.

Contact opnemen met Dafy

Hoe neem ik contact op met de Dafy-klantendienst?

 

De Dafy-klantendienst is bereikbaar op Maandag tot vrijdag van9.00 tot 18.30 uur op het nummer +32 (0)2 465 53 85 (geen extra kosten). U kunt ook een bericht sturen via het daartoe bestemde contactformulier.

Niet gevonden wat je zocht?

Onze motorfietsadviseurs staan tot je beschikking via ons contactformulier.

Neem contact met ons op