Onderdelen en accessoires motor Aprilia Leonardo 125 ST
DeAprilia Leonardo ST 125 is sinds zijn lancering in 1996 niet meer weg te denken uit het stadslandschap en heeft meer dan 100.000 gebruikers in heel Europa voor zich gewonnen
Accessoires en onderdelen voor Aprilia Leonardo 125 ST
Vind alles wat je nodig hebt voor je Aprilia Leonardo 125 ST volgens het jaar.
Dit model heeft een 124,9 cc vloeistofgekoelde viertakt eencilindermotor die wordt gevoed door een 26 mm carburateur met bovenliggende nokkenas en 4 kleppen. Hij levert 12 pk en 11 Nm koppel bij 7.000 t/min, waardoor hij ideaal is voor stadsverkeer en buiten de stad. De CVT automatische transmissie, gecombineerd met een droge centrifugaalkoppeling en riemaandrijving, zorgt voor een soepele, moeiteloze rit, terwijl elektrisch starten het eenvoudig maakt om de alledaagse ritten onder de knie te krijgen. Het chassis is gebaseerd op een voorframe met enkele ligger en een dubbele stalen wieg achteraan, wat garant staat voor stevigheid en stabiliteit. Het chassis is zorgvuldig ontworpen, met een 35 mm telescopische voorvork (90 mm veerweg) en dubbele hydraulische schokdempers achter, voor optimaal comfort op stadswegen. De remmen worden verzorgd door twee remschijven: een 220 mm schijf met dubbele zuigers aan de voorzijde en een 190 mm schijf met dubbele zuigers aan de achterzijde, voor een aanzienlijke veiligheid in de stad. Tot de standaarduitrusting behoren een volledige carrosseriehoes, een beschermend windscherm, een tweezitszadel uit één stuk, een tassenhaak en een multifunctionele topkofferdrager. De brandstoftank van 9,5 liter betekent dat je lange ritten kunt maken zonder vaak te hoeven tanken. Vijfspaaks lichtmetalen wielen dragen bij aan de wendbaarheid en sportieve stijl van de scooter. Een nieuwe carburateur maakt het gemakkelijk om te starten, zelfs bij koud weer. Nu is het [place] om dit model in het dagelijks gebruik te testen.
In het dagelijks gebruik wordt de Leonardo ST 125 geprezen om zijn veelzijdigheid en gebruiksgemak in de stad. Motorrijders waarderen vooral de wendbaarheid die wordt geboden door het goed uitgebalanceerde chassis en de vijfspaakswielen, die het rijden in de stad soepel en plezierig maken. De goed afgestelde vering vangt onregelmatigheden in het wegdek effectief op, terwijl het verlaagde en opnieuw ontworpen eendelige tweezitszadel zelfs op lange ritten voor een comfortabele zit zorgt. Het vergrote windscherm en de vergrote bekleding worden geprezen om de bescherming die ze bieden tegen de elementen, waardoor deze scooter in elk seizoen een plezier is om op te rijden. De nieuwe carburateur maakt het gemakkelijk om te starten, zelfs bij koud weer, en de motor wordt beschouwd als betrouwbaar en zuinig. Gebruikers roemen ook het onderhoudsgemak en de beschikbaarheid van originele onderdelen, voor gemoedsrust op de lange termijn. Sommigen betreurden echter de beperkte opbergruimte, die zelfs de meest veeleisende rijder zou kunnen belemmeren in termen van laadvermogen, of de ontoereikende bescherming tegen de wind op lange reizen. Ondanks deze punten benadrukt de meerderheid van de meningen de coherente evolutie van het model en zijn succesvolle aanpassing aan de behoeften van stadsbewoners. De Leonardo ST 125 is de perfecte keuze voor wie op zoek is naar een betrouwbare, praktische en stijlvolle scooter, met de mogelijkheid om hem aan te passen met een breed scala aan accessoires.
Als je nieuwsgierig bent, vind je hier de volledige lijst met technische specificaties.
- Vereist rijbewijs: A1 of B rijbewijs met 125 cm³ opleiding
- Cilinderinhoud: 124,9 cm3
- Motortype: 4-takt, vloeistofgekoeld, ééncilinder, 26 mm carburateur, 1 pk / 4 kleppen, elektrische start
- Motorvermogen en -koppel: 12 pk, 11 Nm bij 7.000 tpm
- Actieradius en brandstofverbruik: Gemiddeld brandstofverbruik van ongeveer 3,5 tot 4 liter/100 km; brandstoftank van 9,5 liter voor een actieradius van 220 tot 250 km.
- Opbergruimte: Opbergvak onder het zadel voor een integraalhelm, bagagerek met plateloos bevestigingssysteem voor topkoffer, tassenhaak vooraan.
- Comfort: Tweedelig zadel uit één stuk, verlaagd en opnieuw ontworpen om de toegankelijkheid voor kleinere rijders te verbeteren, zithoogte geschat op 790-800 mm; Vergroot windscherm biedt superieure bescherming tegen de Vent; Hydraulische telescoopvork Ø 35 mm met 90 mm veerweg; Twee instelbare hydraulische schokdempers achter (90 mm veerweg)
- Gewicht (leeg en vol): 139 kg droog, ongeveer 150 kg volgeladen
- Remmen: 220 mm dubbelzuigerremschijf voor, 190 mm dubbelzuigerremschijf achter, schijfremmen voor en achter met 2-zuigerremklauwen
- Wielmaat: Voor: 13 inch; Achter: 12 inch; Vijfspaaks lichtmetalen velgen (maat niet gespecificeerd)
- Topsnelheid: 127 km/u
- Onderhoud en gebruikskosten: Nieuwe carburateur voor gemakkelijker koud starten; onderhoudsbeurt aanbevolen elke 5.000 tot 6.000 km; matige gebruikskosten, onderdelen nog steeds beschikbaar op de tweedehandsmarkt; eenvoudig, betrouwbaar mechanisme