Onderdelen en accessoires motor Aprilia RSV-R 1000 Factory Pista
DeAprilia RSV-R Factory Pista 1000 klinkt als een belofte van adrenaline voor alle fans van Italiaanse sportmotoren en circuitdagen
Accessoires en onderdelen voor Aprilia RSV-R 1000 Factory Pista
Vind alles wat je nodig hebt voor je Aprilia RSV-R 1000 Factory Pista volgens het jaar.
Dit model heeft een vloeistofgekoelde, 998 cc V-twin-viertaktmotor met een vermogen van 157 pk bij 10.000 t/min en een koppel van 107 Nm bij 7.500 t/min. Het titanium race-uitlaatsysteem, ontworpen door het Aprilia Racing Team, verhoogt het vermogen in het middengebied met 10 pk en nog eens 4 pk bij volgas, terwijl de motor 8 kg lichter is dan de standaardversie. De transmissie verloopt via een handgeschakelde zesversnellingsbak en kettingaandrijving, voor een optimaal reactievermogen op het circuit. Het chassis is gebaseerd op een volledig verstelbare 43mm Öhlins omgekeerde voorvork en een verstelbare Öhlins achterschokdemper, die zorgen voor een weggedrag en schokabsorptie die een echte racemotor waardig is. De remmen worden verzorgd door dubbele 320mm schijven met vierzuigerremklauwen voor en een 220mm schijf met tweezuigerremklauwen achter, die een uitzonderlijke 'bite' en remkracht bieden. De lichtgewicht gesmede wielen dragen bij aan de handling en het reactievermogen van het onderstel, een groot voordeel bij snelle bochtenwisselingen op het circuit. De Factory Pista is uitsluitend bedoeld voor gebruik op het circuit en heeft geen on-road uitrusting, waardoor het een radicale machine is die klaar is voor alle soorten accessoires en motoronderdelen voor wedstrijden of geavanceerde ritten. Om een idee te krijgen van hoe het is om ermee te rijden, is het de moeite waard om te kijken naar de meningen en gevoelens van rijders die met dit model op het circuit hebben gereden.
Bij echt gebruik op het circuit wordt de Factory Pista unaniem erkend door rijders en liefhebbers van circuitdagen als een uitzonderlijke machine, gemaakt voor pure prestaties. Feedback benadrukt het indrukwekkende vermogen van de motor, het reactievermogen van het chassis en de precisie van het onderstel, die er allemaal voor zorgen dat het volledige potentieel van de motorfiets kan worden benut op het circuit. De volledig instelbare Öhlins-vering biedt een nauwkeurig gevoel en een groot aanpassingsvermogen aan alle soorten parcours, terwijl het krachtige, duurzame remsysteem geruststelt bij hard remmen. Gebruikers waarderen ook de lichtheid van het hele pakket, mogelijk gemaakt door het gebruik van racematerialen en lichtere onderdelen, die de wendbaarheid en het snelle bochtenwerk bevorderen. Tot de sterke punten die het vaakst worden genoemd behoren het spookachtige geluid van de titanium uitlaat, de kwaliteit van het gevoel aan de voorkant en het gemak waarmee de motor in bochten kan worden genomen, allemaal grote voordelen voor veeleisende rijders. Sommigen merken echter op dat het volledig ontbreken van wegkenmerken en de radicale aard van de motorfiets hem ongeschikt maken voor gebruik op de openbare weg, waardoor hij alleen een keuze is voor circuit- en wedstrijdliefhebbers. Ervaren rijders zullen blij zijn met de mogelijkheid om de motorfiets verder te optimaliseren dankzij een breed scala aan accessoires en motoronderdelen, waardoor elk detail kan worden aangepast aan hun rijstijl of specifieke racebehoeften. De verschillende versies van de RSV 1000 R, en in het bijzonder de Factory Pista, worden gezien als benchmarks in de wereld van Italiaanse sportmotoren, waarbij de traditie van het merk wordt gecombineerd met technische innovaties uit de racerij.
Voor degenen die hun machine beter willen begrijpen of voorbereiden, is het de moeite waard om de gedetailleerde lijst met technische specificaties te raadplegen.
- Vereiste licentie: Niet van toepassing (alleen voor circuitgebruik, niet weglegaal)
- Cilinderinhoud: 998 cm³
- Motortype: V-twin, viertakt, vloeistofgekoeld
- Motorvermogen en -koppel: 157 pk bij 10.000 tpm; 107 Nm bij 7.500 tpm
- Gewicht (leeg): Drooggewicht 177 kg (8 kg lichter dan standaarduitvoering)
- Zithoogte: 810 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 8,5 tot 10 liter/100 km
- Geschatte actieradius: tussen 180 en 210 km
- Inhoud brandstoftank: 18 liter
- Maximumsnelheid: 290 km/u (278 km/u voor de wegversie)
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, kettingaandrijving
- Remmen: 320 mm dubbele remschijf voor, remklauwen met 4 zuigers, 220 mm remschijf achter, remklauw met dubbele zuiger
- Onderhoud en gebruikskosten: Gebruik en onderhoud in wedstrijdstijl, vereist regelmatig onderhoud en specifieke onderdelen