Onderdelen en accessoires motor Aprilia RSV4 1000 Biaggi Superbike Replica
DeAprilia RSV4 Biaggi Superbike Replica 1000 is een motorfiets die elke sportfietsliefhebber in vervoering zal brengen. Deze gelimiteerde editie, gelanceerd in 2010, is rechtstreeks geïnspireerd op de fabrieksversie van Max Biaggi in het wereldkampioenschap Superbike en heeft zijn stempel gedrukt op de geschiedenis van het Italiaanse merk
Accessoires en onderdelen voor Aprilia RSV4 1000 Biaggi Superbike Replica
Vind alles wat je nodig hebt voor je Aprilia RSV4 1000 Biaggi Superbike Replica volgens het jaar.
Het technische specificatieblad van dit iconische model maakt indruk met zijn niveau van engineering. Zijn 998 cc, 65° V4-motor levert 200 pk bij 12.500 t/min en 12,5 kg koppel bij 10.000 t/min, dankzij een 48 mm gasklephuis, twee injectoren per cilinder en Ride by Wire elektronisch management. De boordelektronica, afgeleid van Superbike, omvat tractiecontrole, een Shift, motorremcontrole, een stand-by snelheidsbegrenzer, tractiecontrole, anti-wheeling, een anti-dribbelkoppeling en een data-acquisitiesysteem, die allemaal kunnen worden ingesteld vanaf de linker bedieningseenheid of via Aprilia Racing-software. De complete Akrapovic lijn in carbon en titanium verbetert het geluid en de prestaties. Het chassis is verder voorzien van een aluminium perimeterframe met dubbele balken, een 43 mm Öhlins omgekeerde voorvork, een lichtgewicht racetop, een Öhlins TTX 36 achterschokdemper en Marchesini gesmede magnesium wielen. Pirelli Diablo SBK slickbanden (120/75 voor, 190/65 achter) zorgen voor optimale grip op het circuit. De remmen worden verzorgd door Brembo monobloc radiale remklauwen aan de voorzijde (2 x 320 mm schijven) en een 220 mm schijf aan de achterzijde. De motor heeft een drooggewicht van 175 kg, een zithoogte van 880 mm, een wielbasis van 1440 mm en een brandstoftank van 17 liter. Alles is verstelbaar: de hoek van de pilaar, de positie van de motor en de achterbrug, om aan elke rijstijl te kunnen voldoen. Met een topsnelheid van meer dan 310 km/u en een vermogen-gewichtsverhouding van 0,88 kg/pk is deze motor een referentie op het circuit. Laten we overgaan naar het gebruik in de praktijk en de meningen van rijders die de kans hebben gehad om ermee te rijden.
In het dagelijks gebruik wordt de RSV4 Biaggi Superbike Replica 1000 gezien als een echte circuitmachine, ontworpen voor competitie en adrenaline. Motorrijders die hem hebben geprobeerd, hebben het over indrukwekkend vermogen, ongeëvenaarde rijprecisie en geavanceerde elektronica die elke circuitsessie veilig maakt. De kwaliteit van het chassis, het reactievermogen van het rijwielgedeelte en de mogelijkheid om elke parameter aan te passen worden bijzonder gewaardeerd, waardoor de motor kan worden aangepast aan de stijl van de rijder en de omstandigheden op het circuit. Het gevoel aan het stuur is er een van totale betrokkenheid, met elke beweging natuurgetrouw gereproduceerd, wat een unieke verbinding biedt tussen rijder en machine. Velen roemen het gevoel op een echte fabrieksmotor te rijden, met een voorbeeldige afwerking en een esthetiek die niemand onverschillig laat. Sterke punten zijn het motorvermogen, de kwaliteit van de Öhlins-vering, de Brembo-remmen en de exclusiviteit van het model, waardoor het net zo goed een verzamelobject is als een wapen voor op het circuit. Feedback benadrukt ook de voldoening van het bezitten van zo'n zeldzame, high-performance motorfiets, die sensaties kan leveren die de grootste circuits waardig zijn. De zeer hoge prijs en het feit dat de motor alleen voor het circuit is bedoeld, worden echter vaak genoemd als beperkingen, net als de technische vereisten die nodig zijn om het volledige potentieel van de machine te benutten. Dit model is vooral bedoeld voor veeleisende liefhebbers, verzamelaars en ervaren coureurs die op zoek zijn naar prestaties en authenticiteit.
Voor degenen die meer willen weten, volgen hier de belangrijkste technische details over deze uitzonderlijke superbike.
- Licentie vereist: exclusief circuitgebruik aanbevolen, A-licentie aanbevolen voor deze motorinhoud en dit vermogen.
- Cilinderinhoud: 998 cc (boring x slag: 78 x 52,3 mm)
- Motortype: 4-cilinder, 65° V-twin, 4-takt, brandstofinspuiting Ø 48 mm, vloeistofgekoeld, 2 OHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 200 pk bij 12.500 tpm, 12,50 mkg bij 10.000 tpm
- Gewicht (onbeladen): 175 kg
- Zithoogte: 880 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: Ongeveer 7,5 tot 8,5 liter/100 km (gecombineerd gebruik op de weg en op het circuit)
- Geschatte actieradius: Ongeveer 200 km
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 310 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundair door ketting
- Remmen: voor: 2 schijven Ø 320 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 220 mm, remklauw met 1 zuiger
- Onderhoud en gebruikskosten: veeleisend, duur onderhoud, specifieke, zeer technische onderdelen; vereist regelmatig onderhoud, vooral op het circuit, om de betrouwbaarheid te behouden