Onderdelen en accessoires motor Aprilia RSV4 1100 Factory
DeAprilia RSV4 Factory 1100 is de typische Italiaanse sportmotor, een model dat liefhebbers al sinds 2009 in vervoering brengt. Vanaf het moment dat hij werd gelanceerd, heeft deze motorfiets de wereld van de hypersport op zijn kop gezet met zijn uniek klinkende V4-motor en adembenemende vermogen
Accessoires en onderdelen voor Aprilia RSV4 1100 Factory
Vind alles wat je nodig hebt voor je Aprilia RSV4 1100 Factory volgens het jaar.
Het technische informatieblad van de Aprilia maakt indruk met de kwaliteit van het aluminium chassis, dat zowel stijf als licht is, waardoor de motor kan worden verplaatst of de hoek van de pilaar kan worden aangepast aan de voorkeur van de rijder. De achterbrug, die volledig opnieuw is ontworpen, wint aan stijfheid dankzij een versteviging die onder de structuur is geplaatst, terwijl de motorfiets tegelijkertijd enkele honderden grammen lichter wordt. Lichtere gesmede aluminium wielen helpen het onafgeveerde gewicht te verminderen en de wendbaarheid te vergroten. De vooras is uitgerust met een 43mm Öhlins NIX vork met semi-actief Smart EC 2.0 elektronisch management, die zichzelf automatisch kan aanpassen aan de gekozen stand of een nauwkeurige handmatige afstelling kan bieden. Achteraan werkt de TTX-schokdemper, ook van Öhlins en elektronisch gestuurd, samen met een Öhlins-stuurdemper. Het hele systeem kan worden bediend via het 5-inch TFT-scherm en de OBTi-bediening, zodat elke instelling kan worden aangepast aan de stijl van de rijder of het circuit van de dag. Motorisch levert de 1.099 cc 65° V4 217 pk bij 13.000 t/min en 12,74 kg koppel bij 10.500 t/min. De bidirectionele versnellingspook, 6 rijmodi (3 op het circuit, 3 op de weg), motormapping, ABS in bochten, tractiecontrole, wheeliecontrole, cruisecontrol en Autres APRC-pakketten zorgen voor topprestaties en gebruiksgemak. Om deze raket af te remmen heeft Aprilia gekozen voor twee 330mm Brembo remschijven aan de voorkant, met Stylema 4-zuiger remklauwen, en een 220mm remschijf aan de achterkant. De banden op de 17-inch wielen zijn gemaakt voor het circuit, maar de motor blijft vergevingsgezind op de weg dankzij het elektronische veersysteem. Het hele pakket belooft een intense ervaring, of je nu streeft naar een rondetijd op het circuit of een serie bochten op de weg. De meningen van motorrijders bevestigen de uitzonderlijke status van deze sportmotor... Laten we eens kijken wat zij ervan vinden in hun dagelijks leven.
In het dagelijks gebruik is de RSV4 Factory 1100 verrassend veelzijdig voor een hypersportmotor. Motorrijders roemen de precisie van het chassis en de stabiliteit bij hoge snelheden, een pluspunt voor degenen die veel op het circuit rijden. De semi-actieve Öhlins-vering wordt geprezen om zijn vermogen om oneffenheden van de weg te filteren en tegelijkertijd een direct gevoel te geven tijdens het sportieve rijden. Het uitgebreide APRC elektronicapakket stelt zelfs minder ervaren bestuurders gerust met zijn vele hulpmiddelen, zonder ooit de authenticiteit van de rijervaring te verraden. De V4-motor is expressief als altijd en levert bij elke acceleratie rauw plezier. Met een koppel dat over een breed bereik beschikbaar is en vermogen dat lineair wordt geleverd, is het eenvoudig om het maximale uit de machine te halen, of je nu je grenzen opzoekt op het circuit of geniet van een dynamische rit. Sommige gebruikers wijzen op het relatief hoge brandstofverbruik en het beperkte comfort tijdens lange ritten, waarbij het zadel stevig blijft en de [position] typisch is voor racemotoren. De nieuwste generaties, met hun verlaagde zadel en herziene voetsteunen, hebben de ergonomie verbeterd, maar deze motorfiets is nog steeds vooral ontworpen voor efficiëntie. De meningen zijn unaniem over het formidabele remgedrag en de voorbeeldige besturing van de motor, ook al betreuren puristen soms het ontbreken van een standaard Akrapovic uitlaatsysteem en het verdwijnen van bepaalde carbon onderdelen. Gebruikers waarderen de aerodynamica van de nieuwe kuip, de LED-lichtsignatuur en de precisie van de stuurbediening. Deze hypersport blijft een benchmark voor sensatiezoekers en kan zich meten met zijn Japanse en Italiaanse rivalen. Voor wie ervan droomt om met een Grand Prix-machine over de open weg te rijden, is het moeilijk om een scherper stuk gereedschap te vinden dan deze Factory.
Voor de nieuwsgierigen is hier de volledige lijst met technische specificaties die je niet wilt missen!
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorinhouden)
- Cilinderinhoud: 1.099 cm³
- Motortype: V4 65°, 4-takt, injectie-Ø 48 mm, vloeistofgekoeld, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 217 pk bij 13.000 tpm; 12,74 mkg bij 10.500 tpm
- Gewicht (rijklaar): 202 kg
- Zithoogte: 845 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,90 L/100 km
- Geschatte actieradius: 259 km
- Inhoud brandstoftank: 17,9 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 305 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, tweewegschakeling, ketting
- Remmen: 2 Brembo 330 mm remschijven voor, Stylema 4-zuiger remklauwen; 220 mm remschijf achter, 2-zuiger remklauw
- Onderhoud en gebruikskosten: Regelmatig onderhoud, hoge onderhoudskosten voor een hypersportmotor van dit niveau