Onderdelen en accessoires motor Aprilia RSV4 R-FW 1000 W-SBK
DeAprilia RSV4 R-FW W-SBK 1000 roept onmiddellijk beelden op van competitie op topniveau en de exclusiviteit die is voorbehouden aan liefhebbers van extreme sporten
Accessoires en onderdelen voor Aprilia RSV4 R-FW 1000 W-SBK
Vind alles wat je nodig hebt voor je Aprilia RSV4 R-FW 1000 W-SBK volgens het jaar.
Het technische specificatieblad van dit model maakt indruk met de kwaliteit van de onderdelen en de technologie aan boord. Het chassis is gebaseerd op een aluminium perimeterframe met dubbele balken dat stijfheid en lichtheid garandeert, terwijl het chassis wordt ondersteund door gesmede aluminium velgen en een achterbrug die is geïnspireerd op het WSBK-model. Aan de voorkant zorgen de 43mm Öhlins FG 300 telehydraulische upside-down vorken voor een uitstekende stuurprecisie, terwijl aan de achterkant een Öhlins TTX-GP monoshock wordt gebruikt, die beide volledig instelbaar zijn. De remmen worden verzorgd door Brembo, met dubbele radiale remschijven van 328 mm voor en GP4 RR monoblokremklauwen, en een remschijf van 218 mm achter met 2-zuigerremklauw voor optimale stopkracht op het circuit. Onder de carbon kuip ontwikkelt de 65°, 999,60cc, 4-takt, vloeistofgekoelde, brandstofingespoten V4-motor ongeveer 220 pk bij 14.500 tpm. Een 6-versnellingsbak en secundaire kettingaandrijving zorgen ervoor dat al het beschikbare vermogen optimaal wordt benut. De boordelektronica is volledig configureerbaar, van het chassis tot anti-wheeling, race-ABS en motormapping. De lichtgewicht aluminium brandstoftank van 22,5 liter biedt een grotere actieradius voor circuitsessies. Het lichtere elektrische systeem en de lithiumaccu helpen het gewicht te verlagen, net als de carbon zadelsteun. Voor veeleisende rijders is er een breed scala aan afstellingen, accessoires en motoronderdelen beschikbaar om de motorfiets aan elke behoefte aan te passen. Ga naar het volgende gedeelte om meer te weten te komen over hoe deze sportieve motorfiets presteert in het dagelijks gebruik en wat rijders ervan vinden.
De feedback van motorrijders over dit model is net zo goed als zijn afkomst: de nabijheid van de officiële WK Superbike-machine heeft wedstrijdliefhebbers over de streep getrokken. De kwaliteit van de voorbereiding, het uitgebreide maatwerk en Aprilia Racing's toegang tot het allerbeste worden regelmatig geprezen. Rijders waarderen vooral de precisie van het chassis, de efficiëntie van de Brembo-remmen en de lichtheid van de gesmede velgen, die zorgen voor een gevoel van controle en veiligheid tijdens circuitsessies. Ook het rijcomfort wordt benadrukt, dankzij de mogelijkheid om het chassis en de elektronica aan te passen aan individuele voorkeuren. Als sterke punten worden de pure prestaties, de technologie aan boord en de betrouwbaarheid van de componenten unaniem geprezen. Dit model wordt gezien als een benchmark in de wereld van sportauto's en biedt een unieke rijervaring en een totale onderdompeling in de wereld van de competitie. Dankzij de verschillende versies kan elke rijder de configuratie vinden die het best bij zijn behoeften past, wat het imago van een uitzonderlijke motorfiets versterkt. Als zwak punt wordt vaak de hoge prijs genoemd, evenals de noodzaak van regelmatig, rigoureus onderhoud om de veiligheid en prestaties te garanderen. Dit model is gericht op een veeleisende klantenkring met een passie voor competitie en de bereidheid om te investeren in exclusiviteit en geavanceerde technologie.
Voor wie meer wil weten, vind je hieronder de volledige lijst met technische specificaties van deze sportwagen van Factory Works.
- Rijbewijs vereist: Niet vereist, model is niet goedgekeurd voor gebruik op de weg, alleen voor gebruik op het circuit.
- Cilinderinhoud: 999,60 cm³ (boring x slag: 78 x 52,3 mm)
- Motortype: 4-cilinder V 65°, 4-takt, brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, 2 OHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: ≈ 220 pk bij 14.500 tpm (koppel niet gespecificeerd)
- Gewicht (leeg): ca. 175 kg droog
- Zithoogte: ca. 840 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 8 tot 9 L/100 km bij intensief circuitgebruik
- Geschatte actieradius: ongeveer 200-230 km
- Inhoud brandstoftank: 22,50 liter
- Topsnelheid: 300 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundair door ketting
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven Ø 328 mm (Race), radiaal gemonteerd, 4-zuiger remklauwen GP4 RR monoblok; achter: 1 schijf Ø 218 mm, remklauw met 2 zuigers
- Onderhoud en gebruikskosten: Regelmatig onderhoud en een goede staat van de uitrusting zijn essentieel voor de veiligheid en de prestaties; zeer rigoureus onderhoud is verplicht, met follow-up na elke intensieve rit.