Onderdelen en accessoires motor Aprilia RSV4 RF 1000 Limited Edition
DeAprilia RSV4 RF Limited Edition 1000 is een hypersportmotor die de racegeest en innovatie van het merk uit Noale belichaamt. Dit model, dat werd onthuld tijdens de GP of the Americas, is ontworpen om liefhebbers een concentraat van technologie en exclusiviteit te bieden, rechtstreeks geïnspireerd door de MotoGP-prototypes
Accessoires en onderdelen voor Aprilia RSV4 RF 1000 Limited Edition
Vind alles wat je nodig hebt voor je Aprilia RSV4 RF 1000 Limited Edition volgens het jaar.
Dit model van het Italiaanse merk is gebaseerd op een aluminium perimeterchassis met dubbele balken, een garantie voor stijfheid en precisie. Zijn 65° V4, 4-takt, 48mm injectiemotor ontwikkelt 201 pk bij 13.000 tpm en 11,7kg koppel bij 10.500 tpm, voor een cilinderinhoud van exact 999,6cc (boring x slag: 78 x 52,3mm). De motor profiteert van opnieuw ontworpen cilinderkoppen, titanium kleppen, lichtere nokkenassen en krukas en een geoptimaliseerde airbox en brandstofinjectiesysteem. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak en secundaire ketting. Het chassis is even ambitieus als altijd, met een Öhlins 43mm telehydraulische omgekeerde voorvork (120mm veerweg), een Öhlins monoshock achter (130mm veerweg), gesmede aluminium wielen (Race Pack), Brembo remmen met dubbele 330mm radiale remschijven voor (4-zuiger remklauwen) en 220mm remschijven achter (2-zuiger remklauwen). De elektronica aan boord omvat Bosch 9MP ABS, 8-traps tractiecontrole, 4-traps anti-wheeling, 3-traps Race ABS, drie selecteerbare motormodi en een Shift (alleen bergop). Het drooggewicht is 180 kg, met een leeggewicht van 204 kg. De zithoogte is 845 mm en de brandstoftank heeft een inhoud van 18,5 liter, wat een geschatte actieradius geeft van 277 km. Het gemiddelde brandstofverbruik is 6,67 liter/100 km. De ergonomie van dit model is herzien, met een hogere bobbel, slankere koplampen, bredere achteruitkijkspiegels en bredere middengeleiders. Voor de veeleisende rijder is de RSV4 RF Limited Edition verkrijgbaar met een breed scala aan accessoires en motoronderdelen voor onderhoud en upgrading. Laten we eens kijken hoe deze hypersportmotor wordt ervaren door alledaagse motorrijders.
De feedback van motorrijders over deze machine benadrukt een opwindende en veeleisende rijervaring, in overeenstemming met zijn racestamboom. Velen roemden de vermogensstijging van de vintage, de precisie van het chassis en de stabiliteit in bochten, die er allemaal voor zorgen dat het volledige potentieel van de V4 kan worden benut, vooral boven de 9.000 tpm, waar het vermogen op een lineaire en efficiënte manier binnenkomt. De geruststellende elektronische hulpmiddelen, zoals tractiecontrole en antidoorslipregeling, worden gewaardeerd om hun effectiviteit zonder afbreuk te doen aan het rijplezier. De handling van de motor op bochtige wegen, het gemak waarmee hij in balans kan worden gehouden in snelle bochten of na hard remmen, en het verbeterde comfort door de hogere bel en bredere halve spatborden, worden regelmatig genoemd als sterke punten. De prijs, die goed wordt geacht voor zo'n exclusieve editie, en de kwaliteit van de onderdelen (Öhlins-vering, gesmede velgen) versterken de aantrekkingskracht van dit model op liefhebbers. Zwakke punten zijn de positiegevoeligheid voor de rijder, telemetrie die alleen als optie leverbaar is en ongeschiktheid voor de '100 pk-wet' op de weg. De Shift, die alleen bergop werkt, is even wennen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt, kun je het beste uit de motor halen. De exclusiviteit van het model, voorbehouden aan Noord-Amerika, en het decoratieve karakter van de winglets worden soms betreurd. In het dagelijkse leven blijft deze hypersport veeleisend en richt hij zich vooral op liefhebbers van sensatie en geavanceerde technologie, terwijl hij een assertieve Italiaanse identiteit en uniek rijplezier biedt.
Voor de liefhebbers van cijfers is hier het volledige specificatieblad van deze gelimiteerde editie.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorvarianten, afhankelijk van lokale wetgeving)
- Cilinderinhoud: 999,6 cm³
- Motortype: 4-cilinder, 65° V-twin, 4-takt, brandstofinspuiting Ø 48 mm, vloeistofgekoeld, 2 OHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 201 pk bij 13.000 tpm, 11,7 mkg bij 10.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 180 kg droog, 204 kg in rijklare toestand
- Zithoogte: 845 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,67 l/100 km
- Geschatte actieradius: 277 km
- Inhoud brandstoftank: 18,5 liter
- Topsnelheid: ongeveer 300 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 330 mm Brembo dubbele schijf, radiale remklauwen met 4 zuigers; achter: 220 mm schijf, remklauw met 2 zuigers, Bosch 9MP ABS
- Onderhoud en gebruikskosten: Regelmatig onderhoud, hoogwaardige onderdelen en verbruiksartikelen, sportverzekering