Onderdelen en accessoires motor Aprilia RSV4 RR 1000
DeAprilia RSV4 RR 1000 belichaamt de uitmuntendheid van de Italiaanse sportmotor, ontworpen voor mensen met een passie voor prestaties en adrenaline
Accessoires en onderdelen voor Aprilia RSV4 RR 1000
Vind alles wat je nodig hebt voor je Aprilia RSV4 RR 1000 volgens het jaar.
Dit model heeft een aluminium perimeterchassis met dubbele balken, bekend om zijn stijfheid en precisie, dat zorgt voor een opmerkelijke wendbaarheid met een drooggewicht van slechts 180 kg. Aan de voorkant is de RSV4 RR 1000 uitgerust met een volledig verstelbare 43mm Sachs omgekeerde voorvork met 120mm veerweg, terwijl de achterkant is uitgerust met een verstelbare Sachs monoshock met 130mm veerweg. De remmen worden verzorgd door dubbele Brembo-schijven van 330 mm aan de voorkant, met radiale remklauwen met 4 zuigers, en een schijf van 220 mm aan de achterkant, aangevuld met Bosch MP9.1 Cornering ABS-technologie voor optimale veiligheid in de bochten. De motor, een 999,60 cc, 65° V-twin, ontwikkelt 201 pk bij 13.000 t/min en 11,70 kg koppel bij 10.500 t/min, wat een topsnelheid van rond de 300 km/u oplevert. De 48 mm brandstofinjectie, vloeistofkoeling, lichtere zuigers en nieuwe zuigerveren getuigen allemaal van de focus van de motor op prestaties. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak met Aprilia Quick Shift voor koppelingsloos op- en terugschakelen en een secundaire kettingaandrijving. De elektronica aan boord omvat het APRC-pakket met 8-voudig instelbare tractiecontrole, 3-traps antidoorslipregeling, Launch Control, Pit Limiter, cruisecontrol, Bosch traagheidsunit en drie motormappings (Sport, Track, Race). Het volledig digitale TFT-instrumentenpaneel heeft twee displays (weg/track) en met het optionele V4-MP telemetrieplatform kun je de instellingen fijn afstellen via je smartphone. Een brandstoftank van 18,5 liter en een zadel van 840 mm maken het pakket compleet, terwijl banden van 120/70-17 voor en 200/55-17 achter zorgen voor optimale grip. Om erachter te komen hoe deze hypersport presteert in het dagelijks gebruik en wat rijders ervan vinden, kijken we naar wat gebruikers te zeggen hebben.
Motorrijders die de RSV4 RR 1000 hebben geadopteerd zijn unaniem in hun lof voor het vermogen van de V4-motor, zijn wendbaarheid en de precisie van zijn chassis, die zorgen voor uitzonderlijke rijsensaties op zowel de weg als het circuit. Velen noemen ook het intense plezier dat wordt geboden door het geluid van de V4 en de efficiëntie van de motorfiets in bochten en bij hard remmen. Het bedieningsgemak, ondanks het vermogen, en de kwaliteit van de boordelektronica worden regelmatig genoemd, net als het gevoel van veiligheid dat de rijhulp biedt. Sommigen wijzen erop dat deze hypersport vooral bedoeld is voor ervaren rijders die het volledige potentieel kunnen benutten en dat de extreme prestaties het moeilijk kunnen maken om hem op de openbare weg te gebruiken. Als een van de zwakke punten wordt vaak de snelle opwarming van de motor bij stilstand genoemd, waardoor gebruik in de stad of frequent stoppen minder plezierig is. Motorrijders waarderen ook het langeafstandscomfort, de wendbaarheid en veelzijdigheid van het chassis, dat het gemakkelijk maakt om bochten te nemen. Het racerige ontwerp en het race-DNA spreken liefhebbers aan, die dit model beschouwen als een echte weg-legale racemachine. Sommige mensen hebben geklaagd dat de after-sales service niet naar wens is, maar de meerderheid van de feedback is zeer positief en beschrijft dit als een motor die liefhebbers minstens één keer in hun leven moeten proberen. De verschillende versies van het model, van 2015 tot 2020, hebben deze balans tussen prestaties, technologie en rijplezier behouden en de reputatie van het merk onder sensatiezoekers versterkt.
Voor degenen die dieper in de technische aspecten willen duiken of dit model met zijn rivalen willen vergelijken, bieden de gedetailleerde specificaties een inzicht van onschatbare waarde.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorvarianten)
- Cilinderinhoud: 999,60 cm³
- Motortype: 4-cilinder, 65° V-twin, 4-takt, brandstofinspuiting Ø 48 mm, vloeistofgekoeld, 2 OHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 201 pk bij 13.000 tpm, 11,70 mkg bij 10.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 180 kg droog; 204 kg volgeladen
- Zithoogte: 840 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 6,5 tot 7,0 l/100 km
- Geschatte actieradius: ongeveer 260 tot 280 km in gematigde omstandigheden, 180 tot 200 km in sportieve omstandigheden
- Brandstoftankinhoud: 18,5 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 300 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, ketting
- Remmen: Voor: 2 Brembo Ø 330 mm schijven, 4 zuiger radiale remklauwen; achter: 1 x 220 mm schijf, 2 zuiger remklauw; ABS Bosch MP9.1 Cornering
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 10.000 km of na intensief gebruik (circuit) onderhouden. Vaker onderhoud aanbevolen voor racegebruik. Hoge onderhoudskosten, in verhouding tot de prestaties. 2 jaar garantie, inclusief onderdelen en arbeidsloon.