Onderdelen en accessoires motor Aprilia SL 1000 Falco
DeAprilia SL Falco 1000 is een uitnodiging om een Italiaanse motorfiets te ontdekken op het kruispunt van sportiviteit en veelzijdigheid
Accessoires en onderdelen voor Aprilia SL 1000 Falco
Vind alles wat je nodig hebt voor je Aprilia SL 1000 Falco volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een chassis van aluminium-magnesiumlegering met dubbele balken, een garantie voor stijfheid en lichtheid. Aan de voorkant heeft de omgekeerde thermohydraulische voorvork een veerweg van 120 mm, terwijl de achterkant is uitgerust met een monoshock met een veerweg van 130 mm, voor een nauwkeurig en comfortabel rijgedrag. De remmen worden verzorgd door twee 320mm schijven aan de voorzijde met remklauwen met 4 zuigers en een 220mm schijf aan de achterzijde met een remklauw met 2 zuigers. De motor, een 60° V-twin, 4-takt, brandstofingespoten en vloeistofgekoeld, ontwikkelt 118 pk bij 9.250 tpm en 9,60 mkg koppel bij 7.000 tpm. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak en een secundaire ketting, voor een optimaal reactievermogen op alle soorten terrein. Dankzij de zithoogte van 815 mm kunnen de meeste rijders comfortabel zitten en het leeggewicht van 219 kg blijft redelijk voor deze categorie. De brandstoftank van 21 liter, gecombineerd met een gemiddeld brandstofverbruik van 9,90 liter/100 km, geeft een geschatte actieradius van 212 km, ideaal voor lange ritten. Het uitgebreide instrumentenpaneel bevat alle informatie die je nodig hebt en de halve kuip in Sport GT-stijl biedt de rijder effectieve bescherming. Met een topsnelheid van 240 km/u heeft de Falco genoeg te bieden voor sensatiezoekers. Deze solide technische basis betekent dat iedereen de motor kan aanpassen aan zijn eigen behoeften, zowel voor op de weg als voor customisation. Laten we nu overgaan naar de dagelijkse ervaring van motorrijders, met zijn sterke punten en verbeterpunten.
Motorrijders die dagelijks op de SL Falco 1000 rijden, roemen zijn levendige chassis en uitstekende rijeigenschappen, zowel op bochtige wegen als op lange ritten. De krachtige remmen en het uitgebreide instrumentenpaneel worden regelmatig geprezen, net als de betrouwbaarheid van de Rotax-motor, die zonder grote problemen 75.000 tot 90.000 km kan afleggen. De 60-graden twin maakt indruk met zijn koppel en karakter, ook al hebben sommigen een gebrek aan souplesse bij lage toerentallen en een soms temperamentvolle motor in deze omstandigheden opgemerkt. De rijpositie, die het midden houdt tussen sportief en wegrijden, betekent dat lange afstanden kunnen worden afgelegd zonder al te veel vermoeidheid, ook al blijft het comfort voor de passagier beperkt. De actieradius die de 21-liter brandstoftank biedt, wordt gewaardeerd voor langeafstandsritten. Sterke punten van de motorfiets zijn zijn veelzijdigheid, de mogelijkheid om de uitrusting aan te passen aan individuele behoeften en zijn unieke, opvallende styling. Eigenaars waarderen ook de algemene robuustheid en het onderhoudsgemak van de motorfiets, ook al blijft de prijs wat hoog in vergelijking met sommige van zijn rivalen. Er worden een paar zwakke punten genoemd, zoals de fragiele starterfreewheel, onvoldoende bescherming tegen de Vent voor snelle ritten en een gewicht dat voelbaar is bij lage snelheden. Versies met verschillende achterbruggen of vorken bieden iets andere sensaties, maar ze delen allemaal hetzelfde sportieve, betrouwbare DNA. De SL Falco 1000 blijft een zeldzame, ondergewaardeerde motorfiets, die wordt verleid door zijn plezier/prijsverhouding en zijn vermogen om zich van de massa te onderscheiden.
Als je nieuwsgierig bent, vind je hier het volledige specificatieblad van dit model.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (motor met alle cilinderinhoud)
- Cilinderinhoud: 997,60 cc
- Motortype: 60° V-twin, 4-takt, brandstofinjectie, vloeistofgekoeld, 2-takt, vierkleps
- Motorvermogen en -koppel: 118 pk bij 9.250 tpm, 9,60 mkg bij 7.000 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 190 kg droog, 219 kg in rijklare toestand
- Zithoogte: 815 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ca. 5,6 L/100 km
- Geschatte actieradius: 212 km
- Inhoud brandstoftank: 21 liter
- Topsnelheid: 240 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundair door ketting
- Remmen: Voor: 2 schijven Ø 320 mm, remklauwen met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 220 mm, remklauw met 2 zuigers
- Onderhoud en gebruikskosten: Revisie elke 7.500 km; Solide betrouwbaarheid, aanbevolen voor koppeling receiver CRC seal, starter vrijloop en waterslangen; Onderhoudskosten geacht gemiddeld tot hoog maar lager dan grote Italianen, bandenverbruik ≈ 6.000 km/achterrem