Onderdelen en accessoires motor Aprilia SMV 750 Dorsoduro Factory ABS
DeAprilia SMV Dorsoduro Factory ABS 750 belichaamt de geest van de sportieve, leuke en exclusieve supermotard, trouw aan de Italiaanse traditie van het merk
Accessoires en onderdelen voor Aprilia SMV 750 Dorsoduro Factory ABS
Vind alles wat je nodig hebt voor je Aprilia SMV 750 Dorsoduro Factory ABS volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een stalen buizenframe dat is verbonden met twee aluminium platen, wat stijfheid en lichtheid garandeert. De afneembare achterbok vergemakkelijkt reparaties en onderhoud, een pluspunt dat door veeleisende rijders wordt gewaardeerd. De aluminium achterbrug maakt dit hoogwaardige chassis compleet. Aan de voorkant biedt de 43 mm omgekeerde, op afstand bedienbare hydraulische vork, die volledig instelbaar is voor veervoorspanning, ingaande demping en uitgaande demping, 160 mm veerweg. Achter heeft de Sachs-monoshock drievoudige verstelling en evenveel veerweg, zodat de motorfiets aan alle rijstijlen kan worden aangepast. De vloeistofgekoelde 90° L-twin 4-taktmotor met brandstofinspuiting ontwikkelt 92 pk bij 8.750 t/min en een koppel van 8,40 mkg bij 4.500 t/min. Het Ride by Wire elektronische managementsysteem biedt drie mapping-modi (Rain, Touring, Sport), om de respons van de motor aan elke situatie aan te passen. De nauwkeurige 6-versnellingsbak is gecombineerd met een secundaire kettingaandrijving. De remmen worden verzorgd door twee 320 mm radiaal gemonteerde voorschijven met Brembo 4-zuiger remklauwen en een 240 mm achterschijf met een enkelzuiger remklauw. ABS, verkrijgbaar als optie, verhoogt de veiligheid. De brandstoftank van 12 liter beperkt de actieradius tot ongeveer 185 km, maar draagt bij aan de compactheid van de motorfiets. Met een zithoogte van 870 mm is de Factory een van de hoogste supermotards in zijn segment, terwijl het leeggewicht 210 kg bedraagt. Tot de standaarduitrusting behoren ook 17-inch wielen, een uitgebreid instrumentenpaneel en ergonomie die is ontworpen om het rijplezier te vergroten. Laten we eens kijken [comment] hoe dit model presteert in het dagelijks gebruik en wat motorrijders erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik maakt de Dorsoduro Factory indruk met zijn wendbaarheid en speelsheid. Motorrijders waarderen de levendigheid van de motor in bochten en het gemak waarmee hij door de stad manoeuvreert, dankzij de kleine draaicirkel en de natuurlijke zithouding. Het hoge zadel biedt goed zicht, maar kan intimiderend zijn voor kortere rijders. De algehele ergonomie is prijzenswaardig, met een houding die mobiliteit op de motor stimuleert en een behoorlijk comfort voor woon-werkverkeer in de stad of dynamische ritten. De precisie van het chassis en de stijfheid in de bochten worden regelmatig geprezen, net als de kwaliteit van de Brembo-remmen en de mogelijkheid om de vering naar wens af te stellen. Gebruikers benadrukken het plezier van de motor, vol bij alle toerentallen, en het reactievermogen van het Ride by Wire elektronische managementsysteem. Met de drie mappingmodi kan de motorfiets aan alle omstandigheden worden aangepast, hoewel het veranderen van modus tijdens het rijden enige oefening vereist. Als zwakke punten worden vaak de beperkte actieradius door de brandstoftank van 12 liter en het comfort van het zadel op lange ritten genoemd. Sommigen betreurden het ontbreken van Öhlins-vering, zoals verwacht op een Factory-versie, maar prezen de kwaliteit van de Sachs-onderdelen. De Dorsoduro Factory onderscheidt zich als een geloofwaardig alternatief voor sportroadsters en andere supermotards en biedt een ideaal compromis tussen plezier, efficiëntie en exclusiviteit.
Voor meer informatie vind je hier de volledige specificaties van dit iconische model.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorvarianten)
- Cilinderinhoud: 749,9 cc
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, brandstofinjectie, vloeistofgekoeld, 2 OHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 92 pk bij 8.750 tpm, 8,40 mkg bij 4.500 tpm
- Gewicht (leeg & vol) : Droog gewicht: 184 kg, leeggewicht: 210 kg
- Zithoogte: 870 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: ongeveer 185-200 km
- Inhoud brandstoftank: 12 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 200 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundair door ketting
- Remmen: Voor: 2 x 320 mm schijven, radiaal gemonteerd, 4-zuiger remklauw; achter: 1 x 240 mm schijf, 1-zuiger remklauw
- Onderhoud en gebruikskosten: Mechanisch ontworpen voor eenvoud: standaard onderhoud, maar regelmatig onderhoud aanbevolen voor vering, injectie en remmen. Gematigde kosten voor een geavanceerde twin.