Onderdelen en accessoires motor Aprilia Sport City 200 E2
DeAprilia Sport City E2 200 is sinds zijn lancering in 2004 een benchmark in de wereld van de stedelijke maxiscooters. Dit model, dat tot 2013 werd geproduceerd, was ontworpen om een dynamisch en elegant alternatief te bieden aan stadsbewoners die op zoek waren naar wendbaarheid en comfort
Accessoires en onderdelen voor Aprilia Sport City 200 E2
Vind alles wat je nodig hebt voor je Aprilia Sport City 200 E2 volgens het jaar.
Dit model wordt aangedreven door een ééncilinder, viertakt, vloeistofgekoelde Piaggio Leader motor met 4 kleppen. In de eerste serie ontwikkelt hij 22 pk, vanaf 2006 verhoogd naar 18,5 pk om te voldoen aan de Euro 3-normen. Deze motor, die bekend staat om zijn betrouwbaarheid, zorgt voor een soepele, responsieve rit, ideaal voor verplaatsingen in de stad en voorsteden. Het solide chassis, in combinatie met de grote wielen, zorgt voor een stabiliteit die op alle soorten wegen wordt gewaardeerd, zelfs op ruwe wegen. Aan de voorzijde wordt geremd door een dubbele remschijf van 260 mm met remklauwen met dubbele zuigers en aan de achterzijde door een remschijf met enkele zuigers van 220 mm, voor een uitstekende veelzijdigheid en een korte remweg. Het multifunctionele instrumentenpaneel geeft de tijd weer, de motortemperatuur, het elektronische brandstofpeil, de dagteller, de totale kilometerteller, de accuspanning en waarschuwingslampjes. Er is voldoende ruimte onder het zadel voor een helm (met uitzondering van een integraalhelm) of andere accessoires, en er kan een optionele topkoffer worden toegevoegd om de opslagcapaciteit te vergroten. De vlakke vloer en het ruime zadel dragen bij aan het comfort, hoewel de exacte zithoogte niet altijd wordt aangegeven, afhankelijk van de uitvoering. De brandstoftank van 9 liter geeft je een actieradius die boven het gemiddelde in zijn klasse ligt. Onderhoud is eenvoudig dankzij de robuustheid van de Piaggio Leader motor en de gebruikskosten blijven redelijk voor een scooter in deze klasse. Laten we overgaan naar de ervaringen van motorrijders en het dagelijks gebruik van dit model.
In het dagelijks gebruik wordt de Sport City E2 200 geprezen om zijn veelzijdigheid en zijn vermogen om zich aan te passen aan zowel stadsritten als ritten in de buitenwijken. Gebruikers waarderen vooral de stabiliteit van de grote wielen, die voor zekerheid zorgen op ruwe wegen en bij het veranderen van richting. De wendbaarheid van de scooter wordt vaak genoemd als een sterk punt, waardoor het gemakkelijk is om door druk verkeer te manoeuvreren. Het rijcomfort wordt verhoogd door de natuurlijke zithouding, het ruime zadel en de vlakke vloer, waardoor reizen zelfs over lange afstanden aangenaam is. De opbergruimte onder het zadel is weliswaar niet geschikt voor een integraalhelm, maar wel praktisch om alledaagse spullen of accessoires in mee te nemen. Het vermogen van de 200cc-motor wordt voldoende geacht om veilig in te halen en gemakkelijk in te voegen in het verkeer, hoewel sommige motorrijders de lichte vermogensvermindering betreurden die de Euro 3-normen opleggen. Het remmen, vooral vooraan, wordt regelmatig geprezen voor zijn soepelheid en efficiëntie. Routinematig onderhoud wordt vergemakkelijkt door de betrouwbaarheid van de motor en de beschikbaarheid van onderdelen op de markt blijft goed. De verschillende upgrades aan het model, zoals de restyling en het verbeterde bereik, hebben de interesse van gebruikers door de jaren heen behouden. Deze scooter wordt vaak aanbevolen aan mensen die op zoek zijn naar een compromis tussen comfort, veiligheid en gebruiksgemak, terwijl ze gebruik kunnen maken van een breed scala aan accessoires om hun voertuig te personaliseren.
Voor meer informatie vind je hier de volledige lijst met technische specificaties van de Sport City E2 200.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A2 of B (met 7 uur opleiding)
- Cilinderinhoud: 200 cm³
- Motortype: Piaggio Leader 4-takt ééncilinder, vloeistofgekoeld, 4 kleppen
- Motorvermogen en -koppel: 22 pk (2004-2006), 18,5 pk vanaf 2006 (Euro 3)
- Actieradius en brandstofverbruik: Gemiddeld verbruik ongeveer 3,5 tot 4 liter/100 km; brandstoftank van 9,2 liter; geschatte actieradius tussen 220 en 260 km, afhankelijk van rijstijl
- Opbergruimte: Opbergvak onder het zadel voor een jethelm en enkele andere zaken; optionele topkoffer voor een integraalhelm; opbergvak in de schort (sommige versies)
- Comfort: Ruim, comfortabel zadel, zithoogte ongeveer 780 mm; vlakke vloer voor gemakkelijk op- en afstappen; voorvering: Ø 35 mm hydraulische vork, 100 mm veerweg; achter: dubbel instelbare hydraulische schokdemper, 80 mm veerweg.
- Gewicht (leeg & vol): 129 kg droog en ca. 145 kg TPF
- Remmen: 260 mm dubbele remschijf voor, remklauwen met dubbele zuigers; 220 mm remschijf met enkele zuigers achter
- Wielmaat: 15-inch 6-spaaks wielen (120/70-15 voor, 130/80-15 achter).
- Maximumsnelheid: Ongeveer 125-130 km/u
- Onderhoud en gebruikskosten: Standaard onderhoud (olie elke 5-6.000 km verversen, riem rond de 12.000 km), Piaggio Leader-motor staat bekend om zijn betrouwbaarheid en duurzaamheid; matige gebruikskosten, standaardonderdelen verkrijgbaar.