Onderdelen en accessoires motor BMW HP2 1200 Enduro
De BMW HP2 1200 Enduro, die tussen 2005 en 2007 op de markt kwam, veroorzaakte een revolutie in de wereld van trailmotoren door zich te profileren als een radicale en innovatieve machine
Accessoires en onderdelen voor BMW HP2 1200 Enduro
Vind alles wat je nodig hebt voor je BMW HP2 1200 Enduro volgens het jaar.
Vanuit technisch oogpunt is de HP2 Enduro 1200 gebouwd op een stalen buizenframe met een dragende motor, wat lichtheid en stijfheid garandeert. Zijn wielbasis van 1.610 mm en totale lengte van 2.350 mm zorgen voor een opmerkelijke stabiliteit, terwijl zijn breedte van 880 mm hem gemakkelijk off-road te hanteren maakt. Met een drooggewicht van 175 kg (196,5 kg leeggewicht) is het een van de lichtste sportaanhangers in zijn klasse. Met de doorzichtige brandstoftank van 13 liter kun je het brandstofpeil in één oogopslag controleren en de zithoogte van 920 mm bevestigt zijn focus op ervaren rijders, hoewel een optioneel laag zadel kan worden verlaagd tot 895 mm. De voorvering is gebaseerd op een Telelever-systeem dat hier is vervangen door een 45 mm omgekeerde vork, specifiek voor dit model, die een uitstekende offroad veerweg biedt (270 mm voor, 250 mm achter). De aluminium achterbrug in combinatie met de centrale Öhlins schokdemper zorgt voor een nauwkeurig rijgedrag op ruwe wegen. Spaakvelgen van 21 inch voor en 17 inch achter verbeteren de terreinvaardigheid van de motorfiets, terwijl de cardanoverbrenging, die zeldzaam is op een motorfiets van dit type, het onderhoud in extreme omstandigheden vermindert. En last but not least getuigen de brede voetsteunen, het standaard aluminium motorblok en de endurobanden die tot de originele uitrusting behoren, van een oprechte zorg voor offroadprestaties.
De HP2 Enduro 1200 is vooral bedoeld voor offroad-, raid- en adventure-enthousiastelingen die op zoek zijn naar een veelzijdige, lichtgewicht motorfiets met hoge prestaties. Ervaren rijders zullen blij zijn met het sportieve ontwerp en de technische innovaties, in het bijzonder de luchtmonoshock achter, die een uitzonderlijk rijgedrag biedt op moeilijk terrein en eenvoudig is af te stellen dankzij de geïntegreerde pomp. Het feit dat de Telelever is vervangen door een conventionele voorvork en de lange veerweg zijn bijzonder waardevol voor de geëngageerde rijeigenschappen en het vermogen om obstakels te overwinnen. Het vermogen van de motor, de lichtheid en robuustheid van het chassis worden regelmatig genoemd als sterke punten, net als de kwaliteit van de vering en de mogelijkheid om de motorfiets aan te passen aan het gebruik dankzij het lage zadel of het wegchassis dat vanaf 2006 wordt aangeboden. De doorzichtige brandstoftank wordt ook geprezen voor zijn praktische bruikbaarheid op lange etappes. De hoge zithoogte kan echter kleinere rijders afschrikken en het comfort over lange afstanden kan nog worden verbeterd, aangezien de HP2 Enduro duidelijk in de eerste plaats bedoeld is voor avontuur en prestaties. Het rauwe karakter van de motor, zonder balansas, zal puristen aanspreken maar kan ook de minder ervaren rijder verrassen. Dit model, geproduceerd in een beperkte serie, staat bekend om zijn zeldzaamheid, exclusiviteit en topklasse. Het heeft zichzelf gevestigd als een benchmark in de wereld van trailsporten, gewild bij adventure- en thrill-seekers die op zoek zijn naar een high-performance, lichtgewicht machine met een sterke persoonlijkheid. Dankzij de verschillende versies die tussen 2005 en 2007 op de markt zijn gebracht, heeft de HP2 Enduro een blijvende naam opgebouwd in de wereld van sportieve trailbikes uit het topsegment.
Voor de liefhebbers van cijfers is hier het volledige specificatieblad van dit model.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorvarianten)
- Cilinderinhoud: 1.170 cm³ (boring x slag: 101 x 73 mm)
- Motortype: Flat-twin, 4-takt, injectie-Ø 47 mm, luchtgekoeld, 1 bovenliggende nokkenas per cilinder, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 105 pk bij 7.000 tpm, 11,5 mkg bij 5.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 175 kg droog, 196,5 kg in rijklare toestand
- Zithoogte: 920 mm (895 mm met optioneel laag zadel)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,5 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 236 km
- Brandstoftankinhoud: 13 liter (inclusief 2 liter reserve)
- Topsnelheid: 200 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, cardanaandrijving
- Remmen: Voor: 1 x 305 mm schijf, remklauw met 4 zuigers; Achter: 1 x 265 mm schijf, remklauw met 2 zuigers; luchtslangen; ABS niet beschikbaar
- Onderhoud en gebruikskosten: BMW befaamde betrouwbaarheid, gemakkelijk onderhoud (gemakkelijke toegang tot luchtfilter), redelijk brandstofverbruik, gematigde totale kosten voor een topklasse motorfiets.