Onderdelen en accessoires motor BMW K 1600 GT
De BMW K 1600 GT belichaamt de geest van reizen op de weg en prestaties, en is sinds 2011 de maatstaf voor topklasse auto's voor de weg
Accessoires en onderdelen voor BMW K 1600 GT
Vind alles wat je nodig hebt voor je BMW K 1600 GT volgens het jaar.
Technisch gezien is de BMW gebaseerd op een aluminium perimeterchassis dat stijfheid en stabiliteit garandeert, in combinatie met de elektronische Dynamic ESA-ophanging die de demping automatisch aanpast aan de belading en de wegomstandigheden. De Duolever vooras met twee parallelle schakels en de Paralever achteras zorgen voor een voorbeeldige wegligging, zelfs op lange ritten en in scherpe bochten. De betrouwbare, onderhoudsarme PTO-aandrijflijn zal langeafstandsrijders aanspreken, terwijl de 6-versnellingsbak met optionele Shift Pro zorgt voor snel en nauwkeurig schakelen. De 1.649 cc zescilinder lijnmotor met elektronische brandstofinspuiting en vloeistofkoeling ontwikkelt 160 pk bij 7.750 t/min en een maximumkoppel van 17,8 kg bij 5.250 t/min. Het resultaat is een lineaire vermogensafgifte en een opmerkelijke flexibiliteit, ideaal voor zowel accelereren op de snelweg als ontspannen cruisen. Dankzij het regelingssysteem voor het motorkoppel (MSR) en de rijmodi kan de motorfiets aan elke situatie worden aangepast. De veiligheid wordt vergroot door ABS Pro, DTC tractiecontrole en richtbare LED koplampen, zodat je dag en nacht met een gerust hart kunt rijden. Tot de standaarduitrusting behoren een verwarmd zadel en handvatten, een TFT-scherm, cruisecontrol, een elektrisch verstelbaar windscherm met geheugen, een boordcomputer, bandenspanningscontrole, elektrische achteruitversnelling en geoptimaliseerde opbergruimte. De Comfort en Touring pakketten en de Option 719 uitrustingsniveaus gaan nog een stap verder op het gebied van personalisering en comfort. Met een gemiddeld brandstofverbruik van 5,7 liter/100 km en een brandstoftankinhoud van 26,5 liter heeft de K 1600 een actieradius tot 456 km, genoeg voor lange, ontspannende ritten. Al deze kenmerken maken van de K&N 1600 GT een tourer die perfect is opgewassen tegen de eisen van alledag, maar ook tegen langeafstandsritten. Laten we nu eens kijken hoe motorrijders deze ervaring dagelijks beleven.
Motorrijders die met de K 1600 GT rijden, zijn unaniem vol lof over het uitzonderlijke comfort dat dit model biedt, zowel voor de rijder als voor de passagier. Het uitnodigende zadel, de windbescherming en de verwarmde uitrusting zorgen ervoor dat je de kilometers kunt afleggen zonder moe te worden, of je nu een lange reis maakt of regelmatig rijdt. De stabiliteit en wegligging worden bijzonder gewaardeerd, net als het verrassende rijgedrag voor een motor van dit formaat, dat heel gemakkelijk onder de knie te krijgen is zodra je begint te rijden. De zescilinder motor wordt vaak omschreven als fantastisch, met een dankbaar geluid en vermogen beschikbaar bij alle toerentallen. Gebruikers roemen de soepele transmissie en het reactievermogen van de optionele pro Shift. De elektrische achteruitversnelling is een pluspunt bij het manoeuvreren vanuit stilstand en alle elektronische hulpmiddelen dragen bij aan de veiligheid en het rijplezier. De bouwkwaliteit en afwerking worden regelmatig benadrukt, net als de mogelijkheid om de motorfiets aan te passen dankzij een breed scala aan uitrustingen en opties. Als zwakke punten noemen sommigen de hoge onderhoudskosten, een versnellingsbak die wat stroef is bij lage toerentallen, een paar schokjes in de transmissie en beperkte opbergruimte voor zeer lange ritten. De regenbescherming zou volgens sommigen verbeterd kunnen worden, maar de veelzijdigheid en betrouwbaarheid van de K 1600 GT blijven belangrijke argumenten. Recente versies worden gezien als een aanzienlijke vooruitgang op het gebied van comfort en boordtechnologie, waardoor de aantrekkingskracht van deze tourer voor motorrijders die op zoek zijn naar avontuur en sensatie op de weg wordt versterkt.
Voor meer informatie volgt hier een overzicht van de technische specificaties van dit iconische model.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorinhouden)
- Cilinderinhoud: 1.649 cm³
- Motortype: 6-cilinder-in-lijn, 4-takt, brandstofinjectie, vloeistofgekoeld, 2 OHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 160 pk bij 7.750 tpm, maximumkoppel 17,8 mkg bij 5.250 tpm
- Gewicht (leeg & vol) : Droog gewicht 306 kg, leeggewicht 334 kg
- Zithoogte: Verstelbaar tussen 810 mm en 830 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,70 l/100 km
- Geschatte actieradius: 456 km
- Inhoud brandstoftank: 26,5 liter
- Maximumsnelheid: Meer dan 200 km/u
- Type transmissie: Handgeschakelde 6-versnellingsbak (shifter pro optioneel), cardan-as secundaire transmissie
- Remmen: Voor: 2 x 320 mm schijven, 4-zuiger remklauwen; achter: 1 x 320 mm schijf, 2-zuiger remklauw; ABS gedeeltelijk geïntegreerd
- Onderhouds- en gebruikskosten: Hoge onderhoudskosten volgens gebruikers; terugroepacties van fabrikant met betrekking tot achterwielophanging en versnellingsbak