Onderdelen en accessoires motor BMW K 1600 GTL
De BMW K 1600 GTL heeft zich gevestigd als de benchmark voor Grand Touring in Duitse stijl en belichaamt exclusiviteit en comfort voor motorrijders die op zoek zijn naar sportieve reizen voor twee
Accessoires en onderdelen voor BMW K 1600 GTL
Vind alles wat je nodig hebt voor je BMW K 1600 GTL volgens het jaar.
De basis van de BMW is een aluminium perimeterframe dat stabiliteit en precisie garandeert. Hij is uitgerust met een Duolever vooras met twee parallelle schommelarmen (115 mm veerweg) en een Paralever enkelzijdige achteras (135 mm veerweg). Zijn 1.649 cc zescilinder-in-lijn, 4-takt, DOHC, 4-kleppen per cilinder, brandstofingespoten en vloeistofgekoeld ontwikkelt 160 pk bij 7.750 tpm en 17,8kg koppel bij 5.250 tpm, allemaal in overeenstemming met de Euro 4-normen. De 6-versnellingsbak is handgeschakeld, met een shifter pro als optie, en de secundaire transmissie verloopt via een cardankoppeling. De remmen zijn voorzien van dubbele 320mm voorschijven met 4-zuiger remklauwen en een 320mm achterschijf met 2-zuiger remklauwen, met standaard gedeeltelijk gekoppeld ABS Pro. Met een zadelhoogte van 750 mm en een drooggewicht van 323 kg (350 kg leeggewicht) maakt deze tourer een indrukwekkend statement. De 26-liter brandstoftank biedt een geschatte actieradius van 456 km, met een gemiddeld brandstofverbruik van 5,7 liter/100 km. Qua uitrusting beschikt de K 1600 GTL over DTC dynamische tractiecontrole, een elektrisch verstelbare voorruit met geheugenfunctie, xenon koplampen, een TFT scherm, een bandenspanningssensor, verwarmde handgrepen en zadel, cruisecontrol, een boordcomputer en een USB/MP3/Bluetooth audiosysteem. Sinds 2021 is hij uitgerust met adaptieve bochtverlichting en dagrijverlichting, terwijl de semi-actieve ESA Dynamic-ophanging de demping in realtime aanpast aan de rijomstandigheden, met twee standen: ROAD en DYNAMIC. De achteruitversnelling, standaard sinds 2020, wordt geactiveerd met een speciale knop. Optionele extra's zijn een shifter pro, e-Call, sleutelloze ontsteking en GPS. Met een vermogen-gewichtsverhouding van 2,02 kg/pk, een topsnelheid van meer dan 200 km/u en een CO2-uitstoot van 133 g/km combineert dit model prestaties met comfort. Laten we eens kijken hoe deze kenmerken zich vertalen naar dagelijks gebruik en feedback van motorrijders.
Motorrijders die met de BMW K 1600 GTL rijden, zijn unaniem in hun lof voor het uitzonderlijke comfort dat hij biedt, zowel voor de rijder als voor de passagier. De zorgvuldig ontworpen ergonomie, de lage zithoogte en de topkoffer met rugleuning maken van lange ritten echte momenten van ontspanning, terwijl de ontspannen zithouding ervoor zorgt dat u kilometers kunt maken zonder moe te worden. De zescilindermotor staat bekend om zijn vermogen, koppel en soepelheid, waardoor elke reis soepel en plezierig verloopt. Comfort- en veiligheidsvoorzieningen zoals semi-actieve vering, shifter pro, achteruitversnelling en Hill Start Control Pro worden zeer gewaardeerd om hun effectiviteit en bijdrage aan de gemoedsrust van de berijder. Gebruikers roemen ook de kwaliteit van de afwerking, de luxueuze ambiance aan boord, de integratie van moderne technologieën (TFT-scherm, audio, connectiviteit) en de ruime opbergruimte. Sommigen betreuren echter de hoge prijs van het model, de aanwezigheid van bepaalde optionele extra's (GPS, sleutelloze ontsteking) en een aantal tekortkomingen zoals de lawaaierige versnellingsbak bij het inschakelen van de premier, de achteruitversnelling die niet erg effectief is over bepaalde obstakels en het verdwijnen van bepaalde audiofuncties in modeljaar 2021. De bescherming tegen wind en lawaai bij hoge snelheden kan ook variëren afhankelijk van het postuur van de rijder. Ondanks deze punten blijft dit model een referentie voor veeleisende Grand Touring-liefhebbers en biedt het een opmerkelijk compromis tussen comfort, prestaties en rijplezier.
Om meer te weten te komen, vind je hier alle gedetailleerde technische specificaties van dit model.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorvarianten)
- Cilinderinhoud: 1.649 cm³
- Motortype: 6-cilinder-in-lijn, 4-takt, brandstofingespoten, vloeistofgekoeld, 2 OHC, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 160 pk bij 7.750 tpm, 17,8 mkg bij 5.250 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 323 kg droog, 350 kg leeggewicht
- Zithoogte: 750 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,7 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 456 km
- Inhoud brandstoftank: 26 liter
- Maximumsnelheid: meer dan 200 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, optionele shifter pro, secundaire cardanaandrijving
- Remmen: voor: 2 x 320 mm schijven, 4-zuiger remklauwen; achter: 1 x 320 mm schijf, 2-zuiger remklauw; ABS Pro gedeeltelijk gekoppeld
- Onderhoud en gebruikskosten: robuuste cardanaandrijflijn, regelmatig onderhoud, naar verluidt eenvoudig te onderhouden; terugroepacties van de fabrikant voor de achterwielophanging en de zesde versnelling