Onderdelen en accessoires motor BMW R 1100 S Boxer Cup
De BMW R 1100 S [box] Cup is een sportwagen die zijn stempel heeft gedrukt op de geschiedenis van het Duitse merk en sensatiezoekers aanspreekt
Accessoires en onderdelen voor BMW R 1100 S Boxer Cup
Vind alles wat je nodig hebt voor je BMW R 1100 S Boxer Cup volgens het jaar.
Op technisch vlak is de BMW gebaseerd op een chassis dat bestaat uit een gegoten aluminium voorframe en een stalen achterframe, wat garant staat voor een voorbeeldige stijfheid en stabiliteit. De vooras maakt gebruik van de beroemde Telelever-voorvork met 110 mm veerweg, terwijl de achteras is gebaseerd op een monoshock en Paralever monobar met 130 mm veerweg. De 17-inch wielen in combinatie met dubbele 320mm remschijven voor (4-zuiger remklauwen) en 276mm remschijven achter (2-zuiger remklauwen) zorgen voor optimale controle, met volledig ABS als optie voor extra veiligheid. Het hart van de machine wordt gevormd door een 1.085 cc, brandstofingespoten, lucht- en oliegekoelde flat-twin-motor met een vermogen van 98 pk bij 7.500 t/min en een koppel van 9,7 kg bij 5.750 t/min. De transmissie verloopt via een handgeschakelde 6-versnellingsbak en cardankoppeling voor betrouwbaarheid en onderhoudsgemak. Het drooggewicht is 229 kg, en 245 kg in rijklare toestand, en de zithoogte is 800 mm, waardoor hij toegankelijk is voor een breed scala aan rijders. De brandstoftank van 18 liter geeft een geschatte actieradius van ongeveer 250 km, met een gemiddeld brandstofverbruik van 7 liter/100 km. Tot de standaarduitrusting behoren remassistentie en, afhankelijk van de versie, volledig ABS. Motorrijders kunnen ook rekenen op 2 jaar onderdelen- en arbeidsgarantie en hulp. Laten we eens kijken [comment] hoe dit model presteert in het dagelijks gebruik en wat gebruikers erover te zeggen hebben.
Motorrijders hebben gemerkt dat de R 1100 S Boxer Cup een verrassende veelzijdigheid biedt voor een sportmotor die is geïnspireerd op competitie. De flat-twin motor maakt indruk met zijn royale koppel en karakteristieke geluid en zorgt voor een sensatie die zowel op de weg als op het circuit wordt gewaardeerd. Het rijgedrag wordt geprezen om zijn stabiliteit en wendbaarheid, mits de juiste banden zijn gekozen. De Telelever voor zorgt voor echte remprecisie zonder massaoverdracht, wat geruststellend is bij hard rijden. De effectieve remwerking en bouwkwaliteit worden regelmatig geprezen, net als de betrouwbaarheid van het model, zelfs na tienduizenden kilometers. De sportieve zithouding is naar verluidt comfortabel voor de rijder tijdens dagelijkse woon-werkritten of dynamische ritten, maar kan op lange afstanden vermoeiend zijn voor de polsen. Het duo profiteert van een goed ontworpen zadel en voetsteunen, hoewel het comfort voor de passagier verbeterd kan worden. Sommige gebruikers hebben geklaagd over het gebrek aan opbergruimte onder het zadel en het feit dat de actieradius als wat kort wordt beschouwd voor lange ritten, waarbij de brandstoftank van 18 liter regelmatige stops van ongeveer 200 tot 250 km vereist, afhankelijk van de snelheid. Het brandstofverbruik kan oplopen tijdens sportief gebruik, waardoor het des te noodzakelijker is om het tanken over lange afstanden te plannen. Het schakelen wordt soms als traag ervaren en het originele geluid kan worden verbeterd voor liefhebbers van auditieve sensaties. Op het circuit toont de motor zijn grenzen tijdens het accelereren in het middenbereik, maar hij blijft een plezier om mee te rijden dankzij zijn balans en het gemak waarmee de spiegels kunnen worden verwijderd voor gebruik op het circuit. Hij maakt ook indruk met zijn wendbaarheid in snelle sequenties en zijn vermogen om het op te nemen tegen modernere motoren dankzij zijn stijve chassis. Eigenaars waarderen de mogelijkheid om fietstassen toe te voegen voor onderweg, de warmte van de verwarmde handvatten en de stevigheid van de aandrijfas. Dit model heeft een unieke stijl, een zeldzaam en sportief karakter, terwijl het toch toegankelijk en zuinig in onderhoud blijft.
Als je nieuwsgierig bent, vind je hier het volledige specificatieblad van deze Duitse sportwagen.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (motor met alle cilinderinhoud)
- Cilinderinhoud: 1.085 cm³
- Motortype: flat-twin, 4-takt, brandstofinjectie, lucht/oliegekoeld, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 98 pk bij 7.500 tpm, 9,7 mkg bij 5.750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 229 kg droog, 245 kg in rijklare toestand
- Zithoogte: 800 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 7 liter/100 km
- Geschatte actieradius: ongeveer 250 km
- Inhoud brandstoftank: 18 liter
- Topsnelheid: 235 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, cardanoverbrenging
- Remmen: voor: 2 x 320 mm schijven (4-zuiger remklauwen), achter: 1 x 276 mm schijf (2-zuiger remklauw), volledig ABS optioneel
- Onderhoud en gebruikskosten: zuinig in onderhoud, erkende betrouwbaarheid, 2 jaar garantie op onderdelen en arbeidsloon, assistentie