Onderdelen en accessoires motor Ducati 1100 Hypermotard Evo SP Corse
De Ducati 1100 Hypermotard Evo SP Corse is een sleutelfiguur in de supermotardsport, geboren uit Ducati's wens om een radicale machine aan te bieden die direct geïnspireerd is door de racerij
Accessoires en onderdelen voor Ducati 1100 Hypermotard Evo SP Corse
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 1100 Hypermotard Evo SP Corse volgens het jaar.
De Ducati is gebouwd op een stalen buizenchassis, dat zowel stijf als licht is en bijdraagt aan het precieze rijgedrag waar sportrijders naar op zoek zijn. Aan de voorkant biedt de volledig instelbare Marzocchi-inversievork met een diameter van 50 mm 195 mm veerweg, ideaal om onregelmatigheden op te vangen en voor maximale stabiliteit bij hard remmen. De achterkant is uitgerust met een Öhlins-monoshock met 156 mm veerweg, voor voorbeeldige tractie in bochten. De ultralichte, gesmede Marchesini-velgen dragen bij aan de levendigheid van de motorfiets en verminderen het onafgeveerde gewicht. De remmen worden verzorgd door twee 305 mm radiaal gemonteerde voorschijven met 4-zuiger remklauwen en een 245 mm achterschijf met 2-zuiger remklauw, voor een beet en kracht die een racemachine waardig is. De luchtgekoelde, 45 mm brandstofingespoten, 90° L-twin 4-taktmotor ontwikkelt 95 pk bij 7.500 t/min en 10,50 kg koppel bij 5.750 t/min. Deze motor, die bekend staat om zijn karakter, is gekoppeld aan een 6-versnellingsbak en een secundaire kettingaandrijving, voor een scherpe acceleratie en optimaal vermogensbeheer. De zithoogte van 875 mm en de brandstoftank van 12,40 liter onderstrepen de sportieve kwaliteiten van de motorfiets, terwijl het DDA-gegevensverzamelsysteem rijders in staat stelt hun prestaties te controleren en te analyseren. De standaard gemonteerde Pirelli Diablo Supercorsa SP banden zorgen voor maximale grip op zowel de weg als het circuit. Voordat we gedetailleerd ingaan op hoe rijders zich dagelijks voelen, kijken we eerst naar het gebruik en de meningen van deze uitzonderlijke machine in de praktijk.
In het dagelijks gebruik is de Ducati 1100 Hypermotard Evo SP Corse duidelijk gericht op ervaren rijders die op zoek zijn naar adrenaline. Feedback van gebruikers benadrukt een zeer sportieve rijervaring, met meer efficiëntie dankzij de grotere bodemvrijheid, het hogere stuur en de voetsteunen met hoge grip. De krachtige Brembo-remmen en ultralichte Marchesini-velgen worden bijzonder gewaardeerd om hun bijdrage aan de handling en veiligheid, zowel op de weg als op het circuit. Het karakter van de motor, zowel pittig als ruw, spreekt sensatiezoekers aan, net als de aanwezigheid van carbon onderdelen en het DDA-systeem voor technologieliefhebbers. Sterke punten zijn het opvallende uiterlijk, de boordapparatuur en de mogelijkheid tot aanpassing door middel van raceaccessoires. Sommige motorrijders hebben echter zwakke punten geïdentificeerd, zoals de hoge zithoogte, die intimiderend kan zijn, de hoge prijs en de wens voor een desmoquattro motor voor nog meer sportiviteit. Dagelijks gebruik van dit model is voorbehouden aan mensen met een groot budget en gedegen ervaring, want de motor vereist inzet en doet geen concessies aan comfort of toegankelijkheid. Dit model, dat in 2012 werd geproduceerd en het jaar daarop werd vervangen, heeft een speciale uitstraling onder liefhebbers van sportieve supermoto's. Hij wordt gezien als een echt sportobject. Hij wordt gezien als een echt object van passie, gebouwd voor prestaties en exclusiviteit, en blijft diegenen aanspreken die op zoek zijn naar een machine met een sterk karakter.
Voor wie meteen ter zake wil komen, zijn hier de belangrijkste technische kenmerken om rekening mee te houden.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (motor met alle cilinderinhoud)
- Cilinderinhoud: 1.078 cm³ (boring x slag: 98 x 71,5 mm)
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, brandstofinspuiting Ø 45 mm, luchtgekoeld, 1 ACT desmodromisch, 2 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 95 pk (70 kW) bij 7.500 tpm, 10,5 mkg (103 Nm) bij 5.750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 171 kg droog en ongeveer 200 kg in rijklare toestand
- Zithoogte: 875 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: Ongeveer 5,5 tot 6,5 L/100 km, afhankelijk van gebruik en rijstijl
- Geschatte actieradius: Gemiddeld tussen 190 en 220 km
- Inhoud brandstoftank: 12,40 liter
- Maximumsnelheid: Ongeveer 220 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundair door ketting
- Remmen: Voor: 2 schijven Ø 305 mm, radiaal gemonteerd, 4-zuiger remklauw; Achter: 1 schijf Ø 245 mm, 2-zuiger remklauw
- Onderhoud en gebruikskosten: Motorolie verversen: elke 12.000 km of 12 maanden; klepspeling controleren (desmo): elke 12.000 km; ketting, banden en koppeling regelmatig controleren bij sportief gebruik.