Onderdelen en accessoires motor Ducati 1100 Hypermotard Evo SP
De Ducati 1100 Hypermotard Evo SP belichaamt de supermotard spirit in zijn meest radicale versie, ontworpen voor liefhebbers die op zoek zijn naar sensatie en stijl
Accessoires en onderdelen voor Ducati 1100 Hypermotard Evo SP
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 1100 Hypermotard Evo SP volgens het jaar.
Op technisch gebied heeft Ducati radicale keuzes gemaakt om efficiëntie en rijplezier te garanderen. Het stalen buizenframe zorgt voor maximale stijfheid en lichtheid, met een drooggewicht van slechts 171 kg. De luchtgekoelde, 90° L-twin 4-taktmotor met 45 mm brandstofinjectie ontwikkelt 95 pk bij 7.500 t/min en 10,50 mkg koppel bij 5.750 t/min. In combinatie met een 6-versnellingsbak en kettingaangedreven secundaire transmissie levert de motor een scherpe acceleratie en direct reactievermogen, ideaal voor sensatiezoekers. De vooras is uitgerust met een Marzocchi omgekeerde vork met een diameter van 50 mm en een veerweg van 195 mm, terwijl de achteras is uitgerust met een volledig instelbare Öhlins monoshock met een veerweg van 141 mm. De remmen worden bediend door Brembo-componenten uit het topsegment: twee radiaal gemonteerde schijven van 305 mm en remklauwen met 4 zuigers aan de voorkant, een schijf van 245 mm en remklauw met 2 zuigers aan de achterkant. De Marchesini gesmede lichtmetalen velgen, voorzien van Pirelli Diablo Supercorsa SP banden, garanderen uitstekende grip en wendbaarheid op zowel de weg als het circuit. Tot de standaarduitrusting behoren de Ducati Data Analyser (DDA) voor telemetrie, een digitaal instrumentenpaneel, compacte bedieningselementen, carbon onderdelen en aanpassingsopties die bij Ducati verkrijgbaar zijn. De zithoogte van 875 mm reserveert dit model voor rijders van minimaal 1,75 m lang, maar het optionele alcantara zadel verbetert de toegankelijkheid. De brandstoftank van 12,4 liter geeft een actieradius van ongeveer 200 km onder gematigde rijomstandigheden. Laten we nu eens horen wat rijders te zeggen hebben over deze uitzonderlijke supermotard.
In het dagelijks gebruik maakt de Ducati 1100 Hypermotard Evo SP indruk met zijn indrukwekkende rijpositie en wendbaarheid, zelfs in de stad ondanks het hoge zadel en brede stuur. Motorrijders waarderen het gemak waarmee dit model in en uit het verkeer weeft, zijn mobiliteit in zittende positie en zijn vermogen om obstakels in de stad te nemen. Op de weg laat de motor al zijn potentieel zien: de lineaire motor, het alom aanwezige koppel en het karakteristieke geluid van de Ducati tweecilinder zorgen voor een uniek rijplezier. De kwaliteit van het remmen, de effectiviteit van de hypersport banden en de precisie van het chassis worden regelmatig geprezen door gebruikers. Andere hoogtepunten zijn de verhoogde efficiëntie, de hoogwaardige uitrusting aan boord, het zeer gewaardeerde uiterlijk en de mogelijkheid om de voorbereiding te optimaliseren met Ducati opties. De rijpositie, het rijgedrag en de wegligging werden ook benadrukt, net als het karakter van de motor. Aan de andere kant kan de hoge zithoogte kleinere rijders afschrikken en de prijs plaatst dit model in de topklasse. De beperkte actieradius door de kleine brandstoftank betekent dat er vaker gestopt moet worden tijdens lange ritten en de windbescherming blijft minimaal, in overeenstemming met de geest van de supermotard. Motorrijders die voor dit model hebben gekozen, benadrukken de kwaliteit van de accessoires en motoronderdelen, zijn veelzijdigheid op de weg en zijn vermogen om Superbike-achtige sensaties te bieden, terwijl hij binnen het supermotard-universum blijft.
Voor degenen die meer willen weten, volgt hier een overzicht van de belangrijkste technische specificaties van de Ducati Hypermotard Evo SP 1100 :
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorvarianten)
- Cilinderinhoud: 1.078 cc
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, 45 mm brandstofinspuiting, luchtgekoeld, 1 ACT desmodromisch, 2 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 95 pk bij 7.500 tpm, 10,50 mkg bij 5.750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 171 kg droog en ongeveer 198 kg volgeladen
- Zithoogte: 875 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: Ongeveer 5,5 tot 6,5 l/100 km, afhankelijk van rijstijl
- Geschatte actieradius: 190-220 km
- Inhoud brandstoftank: 12,4 liter
- Maximumsnelheid: Ongeveer 220 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundair door ketting
- Remmen: Voor: 2 schijven Ø 305 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 2 zuigers
- Onderhoud en gebruikskosten: Motorolie verversen: elke 12.000 km of 12 maanden; klepspeling instellen: elke 12.000 tot 24.000 km, afhankelijk van gebruik; matige onderhoudskosten, maar vereist rigoureus onderhoud vanwege desmodromisch systeem en luchtkoeling.