Onderdelen en accessoires motor Ducati 1100 Hypermotard Evo
De Ducati 1100 Hypermotard Evo roept onmiddellijk de brutaliteit en creativiteit op van het Italiaanse merk, dat zijn visie op de supermotard eind jaren 2000 vestigde
Accessoires en onderdelen voor Ducati 1100 Hypermotard Evo
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 1100 Hypermotard Evo volgens het jaar.
Deze supermotard heeft een stalen buizenframe, dat lichter is geworden door de vermindering van het aantal lasnaden en het gebruik van gesmede onderdelen, wat resulteert in een gewichtsbesparing van 1,8 kg ten opzichte van de vorige generatie. De luchtgekoelde 90° L-twin-motor profiteert van het Vacural-proces om het carter lichter te maken, magnesium zijkappen en een startmotorvrijloop geïnspireerd op de 848, voor een totaal verlies van 5,2 kg. De bovenkant van de motor is bewerkt met een nieuwe cilinderkop, een gewijzigde nokkenas, geoptimaliseerde in- en uitlaatkanalen, zuigers met hoge compressie en één bougie per cilinder. De volumeverhouding is verhoogd naar 11,3:1, met een vermogen van 95 pk bij 7.500 tpm en een koppel van 10,5 mkg bij 5.750 tpm. De voorvering is een Marzocchi omgekeerde vork met een diameter van 50 mm en een veerweg van 165 mm, terwijl de achtervering een monoshock met een veerweg van 141 mm is. De monoshock, die is afgeleid van de 916-1098 lijn, voegt een uniek esthetisch en technisch tintje toe. De remmen worden verzorgd door twee 305mm radiaal gemonteerde voorschijven met Brembo 4-zuiger remklauwen en een 245mm achterschijf met 2-zuiger remklauw. Het instrumentenpaneel, dat is overgenomen van Ducati superbikes, geeft alle essentiële informatie weer. De SP-versie heeft een langere ophanging, een Öhlins schokdemper, gesmede Marchesini-velgen, Pirelli Dragon Supercorsa SP-banden, Brembo Monobloc-remklauwen, een grotere bodemvrijheid en carbon onderdelen. Een optionele racekit voegt nog eens 5 pk en 7 kg toe. Accessoires zijn onder andere vloermatten, zadeltassen, windscherm, motorhoes, comfortzadel, goedgekeurde Termignoni carbon dempers en nog veel meer. Al deze technische uitrusting maakt dit model een van de meest aanpasbare en efficiënte in zijn categorie. Het enige wat je hoeft te doen om een duidelijk beeld te krijgen van hoe het is om ermee te rijden, is luisteren naar de feedback die we dagelijks krijgen van rijders.
In het dagelijks gebruik maakt de Ducati Hypermotard Evo indruk met zijn lichtheid en wendbaarheid, waardoor hij gemakkelijk van hoek kan veranderen en een uitstekende wegligging biedt, zowel op de weg als op het circuit. Motorrijders zullen het royale koppel in het middengebied waarderen, dat zorgt voor onmiddellijke sensatie en ongefilterd rijplezier. De supermotard-rijpositie, met een breed stuur en een recht bovenlichaam, bevordert het vertrouwen en de controle, ook al vergt het een zekere fysieke inspanning, vooral op de SP-versie met het hogere zadel. De krachtige, progressieve remmen, de nauwkeurige voorkant en het stijve chassis van de motorfiets worden regelmatig geprezen, net als de bouwkwaliteit en de agressieve styling. Dankzij een breed scala aan accessoires kan de motorfiets worden aangepast aan elke behoefte, of het nu gaat om comfort, sportiviteit of veelzijdigheid. De SP-versie, met zijn opgewaardeerde vering en sportievere uitrusting, is een genot voor serieuze rijders, terwijl de racekit het karakter van de motor transformeert voor wie op zoek is naar nog meer sensatie. Sommige gebruikers hebben echter een licht gebrek aan motorvermogen bij hoge toerentallen opgemerkt, vooral op het circuit, en een beperkte bodemvrijheid op de standaardversie bij intensief gebruik. Ook de hoge prijs van de SP- en raceversie kan sommige liefhebbers afschrikken. Ondanks deze bedenkingen blijft dit model een benchmark voor wie op zoek is naar een karakteristieke, krachtige motorfiets vol sensatie, zowel op de weg als op het circuit.
Bekijk voordat je je keuze maakt het technische gegevensblad om te controleren of deze machine aan je verwachtingen voldoet.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (motor met alle cilinderinhoud)
- Cilinderinhoud: 1.078 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, injectie-Ø 45 mm, luchtgekoeld, 1 pk, desmodromisch, 2 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 95 pk bij 7.500 tpm, 10,5 mkg bij 5.750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 172 kg droog en ongeveer 198 kg in rijklare toestand
- Zithoogte: 845 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 5,5 tot 6,5 L/100 km, afhankelijk van het gebruik
- Geschatte actieradius: ongeveer 190-220 km, afhankelijk van tempo en wegtype
- Inhoud brandstoftank: 12,40 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 220 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 x 305 mm schijven, radiaal gemonteerd, 4-zuiger remklauw; Achter: 1 x 245 mm schijf, 2-zuiger remklauw
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 12.000 km of 12 maanden onderhoud; matig hoge onderhoudskosten; robuust mechaniek maar gevoelig voor rigoureus onderhoud