Onderdelen en accessoires motor Ducati 1100 Monster
De Ducati 1100 Monster heeft zichzelf gevestigd als een benchmark in de wereld van roadsters. Hij werd voor het eerst geïntroduceerd op de Autosalon van Keulen in 2008 en bouwt voort op het erfgoed van het originele model dat vijftien jaar eerder al een revolutie in het segment teweegbracht
Accessoires en onderdelen voor Ducati 1100 Monster
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 1100 Monster volgens het jaar.
De Ducati onderscheidt zich door een specificatieblad dat gericht is op prestaties en betrouwbaarheid. Het chassis is gebaseerd op een stalen buizenframe met trellis, gecombineerd met een achterste deel van gegoten aluminium, dat zowel stijfheid als lichtheid garandeert. De motor, een 90° V-twin, 4-takt, luchtgekoelde eenheid, ontwikkelt 95 pk bij 7.500 tpm en 10,5 kg koppel bij 6.000 tpm. Het vermogen wordt geleverd door een Siemens 45 mm elektronisch brandstofinjectiesysteem, dat nauwkeurig reageert op acceleraties. De traditionele droge meervoudige plaatkoppeling van Ducati is gekoppeld aan een 6-versnellingsbak en kettingaandrijving. Het chassis is ook niet onbelangrijk: de voorwielophanging is een 43 mm telescoopvork (veerweg 130 mm), terwijl een monoshock achter 148 mm veerweg biedt. De remmen worden verzorgd door Brembo, met twee zwevende remschijven van 320 mm aan de voorkant, met radiale remklauwen met vier zuigers, en een remschijf van 245 mm aan de achterkant met remklauwen met twee zuigers. De wielen zijn 120/70 x 17 voor en 180/55 x 17 achter voor een optimale wegligging. De S-versie heeft Öhlins-vering, gesmede aluminium wielen en koolstofvezel onderdelen, terwijl de Evo-versie, geïntroduceerd in 2010, is voorzien van een Marzocchi-voorvork, tienspaaks wielen en een verhoogde compressieverhouding. De brandstoftank van 13,5 liter (inclusief een reserve van 3,5 liter) is ideaal voor een breed scala aan excursies. Een zithoogte van 810 mm maakt de Monster toegankelijk voor een breed scala aan rijders. Klaar om de weg op te gaan? Laten we eens kijken wat gebruikers dagelijks van deze roadster vinden.
Rijdend op de Ducati 1100 Monster is de feedback van rijders unaniem: dit model maakt indruk met zijn wendbaarheid en speelsheid. De lichtheid van het totaalpakket, gecombineerd met een nauwkeurig frame en een goed ontworpen zithouding, betekent dat hij net zo leuk is in de stad als op bochtige wegen, terwijl het compacte formaat hem makkelijk hanteerbaar maakt, zelfs voor middelgrote rijders, wat bijdraagt aan zijn populariteit. De driehoek voetsteun/zadel/handvat is gestroomlijnder dan bij de vorige generaties en biedt aanzienlijk meer comfort voor zowel het dagelijkse woon-werkverkeer als langere ritten. De tweecilindermotor is expressief en karaktervol en levert vanaf lage toerentallen veel koppel, wat zorgt voor een levendige, dynamische rit die bij de geringste aanraking van het gaspedaal graag weer op gang komt, met een keelgeluid dat typerend is voor luchtgekoelde Ducati's en bijdraagt aan de charme van de motorfiets. De S- en Evo-versies worden vooral gewaardeerd om hun rigoureuze demping en topuitrusting, terwijl de Diesel limited serie fans van origineel design aantrekt. Tot de sterke punten die door gebruikers worden genoemd behoren de sterke visuele identiteit, het stijve chassis en de levendige motor. Sommigen vonden het dashboard echter moeilijk af te lezen en de droge koppeling een beetje moeilijk te bedienen, vooral bij zwaar stadsgebruik. De Monster 1100 is gericht op mensen die op zoek zijn naar een veelzijdige motorfiets die zowel sportief als toegankelijk is, zonder in te boeten aan rijplezier. Hij slaagt erin traditionele mechanica te combineren met moderne efficiëntie, met behoud van een echt Italiaans karakter. Dankzij de verschillende versies kan iedereen de configuratie vinden die bij hem past, of hij nu de voorkeur geeft aan comfort, prestaties of originaliteit.
Bekijk voor meer informatie het volledige specificatieblad van deze iconische roadster hieronder.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A
- Cilinderinhoud: 1078 cm³
- Motortype: 90° V-twin, 4-takt, luchtgekoeld, 1 ACT desmodromisch, 2 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 95 pk (70 kW) bij 7.500 tpm; 10,5 kg-m (103 Nm) bij 6.000 tpm
- Gewicht (droog): 169 kg
- Zithoogte: 810 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: Tussen 5,8 en 6,3 L/100 km, afhankelijk van rijstijl
- Geschatte actieradius: Ongeveer 210-235 km
- Brandstoftankinhoud: 13,5 liter (inclusief 3,5 liter reserve)
- Maximumsnelheid: Meer dan 210 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, ketting, droge meervoudige plaatkoppeling
- Remmen: Voor: 2 x 320 mm schijven, Brembo 4-zuiger radiale remklauwen; achter: 245 mm schijf, 2-zuiger remklauw
- Onderhouds- en gebruikskosten: Elke 12.000 km revisie, geschat op ongeveer € 400 bij een dealer; betrouwbare onderdelen, matige slijtage, Desmo-service waarvoor een specialist nodig is