Onderdelen en accessoires motor Ducati 1100 Scrambler Pro
De Ducati 1100 Scrambler Pro zet de neo-retro traditie van het Italiaanse merk voort, geïnspireerd op de Scramblers uit de jaren '60, maar met een moderne, ontspannen stijl
Accessoires en onderdelen voor Ducati 1100 Scrambler Pro
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 1100 Scrambler Pro volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een stalen buizenframe met trellis, dat een toegankelijke ergonomie biedt met een zithoogte van 810 mm, die aan de voorkant taps toeloopt voor een betere grip. Aan de voorkant zorgt een 45mm Marzocchi omgekeerde vork met 150mm veerweg voor de vering, terwijl aan de achterkant een verstelbare Kayaba monoshock dezelfde veerweg biedt. De Sport Pro-versie heeft Öhlins-vering, een smaller stuur en Café Racer-spiegels. De remmen worden verzorgd door Brembo M4.32 remklauwen met dubbele 320mm schijven voor en een 245mm schijf achter, aangevuld met uitschakelbare ABS om de scrambler-uitstraling te benadrukken. De luchtgekoelde L-twin van 1.079 cc met desmodromisch systeem levert 86 pk bij 7.500 t/min en 90,5 Nm bij 4.750 t/min in de volledige versie, terwijl de A2-versie beperkt is tot 47,5 pk met behoud van een royaal koppel. Elektronische brandstofinjectie, een nauwkeurige zesversnellingsbak en een natte koppeling maken het pakket compleet. Het instrumentenpaneel bestaat uit een rond LCD-scherm met toerenteller, snelheidsmeter, versnellingspook en diverse functies. Drie rijmodi, drie niveaus van tractiecontrole (DTC) en uitschakelbaar ABS kunnen worden ingesteld via de linker schakelaar. De brandstoftank van 15 liter geeft een actieradius van bijna 300 km, met een brandstofverbruik van minder dan 5 liter per 100 km. De Pirelli MT-60 RS banden garanderen een uitstekende grip. De standaarduitrusting omvat LED-verlichting, verstelbare hendels en een aanpasbare styling dankzij een breed assortiment accessoires en motoronderdelen. De Pro-versie wordt geleverd in grijs met decoratieve zijkappen, terwijl de Sport Pro opvalt door zijn Öhlins vork en schokdemper, bruine zadel en Café Racer spiegels. Dankzij zijn veelzijdigheid en comfort is dit model perfect geschikt voor dagelijks motorrijden.
In het dagelijks gebruik is de Ducati 1100 Scrambler Pro gemakkelijk te hanteren, met een levendige motor en een toegankelijke rijpositie, zowel in de Pro als in de Sport Pro uitvoering. Motorrijders waarderen vooral het aantrekkelijke ontwerp, de flexibiliteit van zijn twin bij lage toerentallen en het feit dat hij zowel voor toertochten als voor dagelijks woon-werkverkeer kan worden gebruikt. De A2-versie wordt geprezen om het succes van zijn gasklep, die een royaal koppel behoudt en jonge rijders laat genieten van een echte motorfiets zonder frustratie. De gebruikers noemen als sterke punten het gebruiksvriendelijke zadel, de precisie van de versnellingsbak, de soberheid van de motor en de comfortabele actieradius dankzij de brandstoftank van 15 liter. De Pirelli MT-60 RS banden zijn geruststellend onder alle omstandigheden en de wendbaarheid van de motor maakt hem een goede keuze voor wie houdt van bochtige wegen of woon-werkverkeer in de stad. Als zwakke punten klagen sommigen over een kleine draaicirkel, warmteontwikkeling van de achtercilinder in de stad, een stevig zadel op lange ritten en vering die een beetje stug is, met name bij de Sport Pro. Krachtig remmen wordt soms als te veel beschouwd voor het stoere imago van de motorfiets, maar is geruststellend bij hard remmen. Het gebrek aan echte praktische voorzieningen (topkoffer, handgrepen voor passagiers) wordt gecompenseerd door stijl en de mogelijkheid om de motorfiets aan te passen met accessoires en onderdelen. De Pro en Sport Pro versies worden gezien als complementair, waarbij de eerste zich richt op comfort en ontspanning en de tweede op een extra vleugje sportiviteit. Dit model wordt aanbevolen voor zowel ervaren rijders als beginners die op zoek zijn naar een lonend, gemakkelijk te berijden model dat naar eigen smaak kan worden aangepast.
Lees hieronder meer over de belangrijkste technische kenmerken van het model.
- Vereist rijbewijs: Een rijbewijs (A2-compatibele versie beschikbaar, beperkt tot 47,5 pk)
- Cilinderinhoud: 1.079 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, desmodromische kleptiming, 2 kleppen per cilinder, luchtgekoeld
- Motorvermogen en -koppel: 86 pk bij 7.500 tpm, 90,5 Nm koppel bij 4.750 tpm (A2: 47,5 pk bij 6.250 tpm, 9 mkg (88 Nm) bij 4.250 tpm)
- Gewicht (volledig geladen): 206 kg
- Zithoogte: 810 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 4,9 L/100 km
- Geschatte actieradius: ongeveer 300 km
- Inhoud brandstoftank: 15 liter
- Topsnelheid: meer dan 180 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, kettingaandrijving, natte meervoudige plaatkoppeling
- Remmen: Voor: 2 x 320 mm schijven, achter: 1 x 245 mm schijf, Brembo M4.32 remklauwen, ABS uitschakelbaar
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 12.000 km of 12 maanden onderhouden; 24 maanden fabrieksgarantie, onbeperkt aantal kilometers; voldoet aan Euro 5 (CO₂-uitstoot: ca. 119 g/km); de gebruikskosten blijven onder controle voor een motor met dit vermogen, met name dankzij de betrouwbaarheid van de beproefde en geteste lucht-oliemotor van Ducati.