Onderdelen en accessoires motor Ducati 1100 Scrambler Sport Pro
De Ducati 1100 Scrambler Sport Pro is het sportieve ijkpunt van de Scrambler familie en combineert neo-retro spirit met moderne technologie
Accessoires en onderdelen voor Ducati 1100 Scrambler Sport Pro
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 1100 Scrambler Sport Pro volgens het jaar.
De Ducati is gebaseerd op een stalen buizenframe, gecombineerd met een aluminium achterframe, dat stijfheid en stabiliteit garandeert. Aan de voorkant biedt de volledig instelbare Öhlins 48mm upside-down voorvork 150mm veerweg, terwijl aan de achterkant de Öhlins laterale monoshock comfort en ondersteuning biedt, zelfs op ruwe wegen. De remmen worden bediend door topklasse Brembo-componenten: twee 320 mm semi-zwevende remschijven aan de voorzijde met radiaal gemonteerde Brembo M4.32 monobloc remklauwen met 4 zuigers en een 245 mm remschijf aan de achterzijde, beide voorzien van Bosch Cornering ABS voor optimale veiligheid. De 1.079 cc L-twin Desmodromic-motor voldoet aan de Euro 5-norm en ontwikkelt 86 pk bij 7.500 t/min en een koppel van 88 Nm bij 4.750 t/min. Ride-by-Wire elektronische brandstofinjectie, een hydraulisch bediende natte meervoudige plaatkoppeling en een handgeschakelde 6-versnellingsbak zorgen voor een nauwkeurige respons en een soepele rit. Tot de standaarduitrusting behoren drie rijmodi, Power Mode, Ducati Safety Pack (ABS in bochten + DTC), LCD-instrumentenpaneel, LED-verlichting, USB-aansluiting onder het zadel en een opbergvak. De brandstoftank van 15 liter, de zithoogte van 810 mm en het leeggewicht van 206 kg bieden een goed compromis tussen actieradius, toegankelijkheid en stabiliteit. Het gemiddelde brandstofverbruik is 5,2 liter/100 km, met een geschatte actieradius van 288 km. De onderhoudsintervallen zijn gespreid (12.000 km of 12 maanden), wat het dagelijks leven voor motorrijders makkelijker maakt. Laten we overgaan naar het gebruik in de praktijk en de meningen van motorrijders die deze roadster met zijn unieke stijl hebben geadopteerd.
In het dagelijks gebruik maakt de Ducati 1100 Scrambler Sport Pro indruk met zijn veelzijdigheid en comfort, zowel in de stad als op de weg. Motorrijders waarderen de comfortabele zithouding, het lage stuur en het speciale zadel, die zorgen voor een dynamisch gevoel en gemakkelijke bediening, zelfs voor minder ervaren rijders. De Öhlins-vering vangt onregelmatigheden effectief op en zorgt voor een opmerkelijke stabiliteit, terwijl de Brembo-remmen met Cornering ABS voor zekerheid zorgen in scherpe bochten of bij een noodstop. Dankzij deze topklasse kenmerken is deze motorfiets even geschikt voor soepel rijden in de stad als voor sportievere escapades op bochtige wegen. De innovatieve verlichting, met LED-dagrijlicht en metallic 'X', maakt indruk met zijn opvallende uiterlijk en verbeterde zichtbaarheid. Feedback benadrukt de kwaliteit van de afwerking, de robuustheid van het stalen frame en het praktische van de standaarduitrusting, zoals het LCD instrumentenpaneel en de USB-aansluiting onder de zitting. De Desmodromische motor biedt een soepele acceleratie bij alle toerentallen en een aangenaam geluid, ideaal voor zowel ontspannen ritjes als dagelijks woon-werkverkeer. Hij is soepel bij lage toerentallen en reageert snel wanneer je het rechter gaspedaal intrapt, voor constant rijplezier, zelfs over lange afstanden. Sommige gebruikers merken op dat het leeggewicht van 206 kg merkbaar is bij het manoeuvreren vanuit stilstand, maar het draagt bij aan de stabiliteit op de weg. Eenmaal onderweg maken het uitgebalanceerde chassis en de responsieve vering korte metten met dit gevoel en bieden ze een nauwkeurig en geruststellend rijgedrag. De aankoopprijs wordt soms als hoog beschouwd en het vermogen lijkt misschien matig voor zo'n hoog geprofileerd model, maar het gecontroleerde brandstofverbruik, de betrouwbaarheid en de mogelijkheid tot aanpassing dankzij de vele beschikbare accessoires worden alom geprezen. De verschillende versies van het model spreken zowel retrostylisten als mensen die op zoek zijn naar moderne technologie aan, waardoor deze motor een referentie is voor liefhebbers van neo-retro roadsters.
Om meer te weten te komen, is hier de volledige lijst met technische kenmerken die dit model zo speciaal maken.
- Vereist rijbewijs: A-rijbewijs
- Cilinderinhoud: 1.079 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, Desmodromische kleptiming met 2 kleppen per cilinder, lucht- en oliegekoeld, elektronische brandstofinspuiting Ø 55 mm. Voldoet aan Euro 5-norm
- Motorvermogen en koppel: 86 pk (63 kW) bij 7.500 tpm; 88 Nm bij 4.750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 189 kg droog; 206 kg volgeladen
- Zithoogte: 810 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,2 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 280-290 km
- Inhoud brandstoftank: 15 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 190 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 Brembo Ø 320 mm schijven, 4-zuiger monobloc remklauwen, Cornering Bosch ABS; achter: 1 x 245 mm schijf, enkelzuiger remklauw, Cornering Bosch ABS
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 12.000 km of elke 12 maanden een onderhoudsbeurt; klepspeling ook elke 12.000 km gecontroleerd; 2 jaar garantie met onbeperkt aantal kilometers; gemiddeld onderhoud vanwege de kwaliteit van de onderdelen (Öhlins, Brembo) en de specifieke Desmodromische motorarchitectuur, maar gerechtvaardigd door betrouwbaarheid en rijplezier van topklasse.