Onderdelen en accessoires motor Ducati 1199 Panigale
De Ducati 1199 Panigale markeerde een keerpunt in de geschiedenis van de Italiaanse sportmotoren. Deze motor werd voor het eerst geïntroduceerd in 2011 en verkocht van 2012 tot 2014
Accessoires en onderdelen voor Ducati 1199 Panigale
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 1199 Panigale volgens het jaar.
De S en S Tricolore versies zijn uitgerust met Öhlins elektronische vering, Marchesini gesmede wielen en een carbon voorspatbord, die allemaal de rijprecisie en gewichtsbesparing van deze Ducati hypersportmotor vergroten. De S Tricolore voegt daar standaard ABS, DDA+ telemetrie met GPS en een titanium competitie-uitlaatsysteem aan toe. De R-versie heeft een brandstoftank van geborsteld aluminium, een hogere bel en een lager gewicht dankzij het gebruik van koolstofvezel. De Ducati 1199 Panigale R is ontworpen voor het circuit en heeft ook een motor die geoptimaliseerd is voor hoge toerentallen en explosieve prestaties levert op het circuit. De Superleggera, gelimiteerd tot 500 stuks, gaat tot het uiterste met 200 pk, 13,4 mkg koppel en een drooggewicht van 155 kg dankzij het gebruik van magnesium en wolfraam. De Ducati 1199 Panigale Superleggera markeert het toppunt van technologie toegepast op productiemotorfietsen, met een ultralicht ontwerp en onderdelen afgeleid van MotoGP-races. Deze technische basis maakt de weg vrij voor een unieke rijervaring, alom geprezen door gebruikers. Laten we het nu hebben over het gebruik van dit model en wat rijders erover te zeggen hebben: de finesse van het aluminium monocoque chassis, de precisie van het remmen en de reactiesnelheid van het gaspedaal worden vaak genoemd in de feedback.
Reviews van de Ducati 1199 Panigale zijn bijzonder lovend en benadrukken de combinatie van lichtheid, vermogen en een goed uiterlijk. Velen roemen het sterke karakter van de motorfiets, die strengheid en aandacht aan het stuur vraagt, maar tegelijkertijd een grote betrouwbaarheid en opmerkelijke veroudering biedt, zelfs na vele jaren en duizenden kilometers. De motor, met zijn betoverende geluiden en duivelse vermogen, spreekt sensatiezoekers aan, terwijl de handling van het chassis formidabel is, waardoor hij favoriet is voor sport en circuitgebruik. Accelereren en remmen zorgen voor unieke sensaties en dankzij de elektronica aan boord kun je het potentieel van de machine volledig veilig benutten. Sommige motorrijders wijzen erop dat het comfort op ruwe wegen voor verbetering vatbaar is en dat 'ontspannen' ritten vermoeiend kunnen zijn, maar de motor maakt indruk met zijn efficiëntie en rijplezier in scherpe bochten en bij dynamisch gebruik. Rigoureus onderhoud wordt aanbevolen om zijn prestaties en betrouwbaarheid te behouden. Sterke punten zijn de uitzonderlijke motor, de vermogen-gewichtsverhouding, de elektronica aan boord en de bouwkwaliteit. Zwakke punten zijn de blootstelling van de achterschokdemper bij een crash en de hoge prijs, maar de meerderheid van de reviews is enthousiast over dit model, dat wordt omschreven als een technologisch juweel, een kunstwerk en de droom van een motorrijder. Sommige gebruikers vergeleken de Panigale 1199 positief met zijn rivalen en beschouwden hem als een essentiële referentie in de wereld van de sportmotoren, terwijl Autres kritischer waren en een bijzonder ontwerp of een hoog prijskaartje noemden. Deze commentaren bevestigen de speciale plaats die dit model inneemt in de harten van liefhebbers en zijn impact op de hypersportmarkt.
Voor degenen die meer willen weten, is hier de volledige lijst met technische specificaties.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (motor met alle cilinderinhoud)
- Cilinderinhoud: 1.199 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, brandstofinjectie, vloeistofgekoeld, 2-takt, desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 195 pk (143,5 kW) bij 10.750 tpm, 13,50 mkg (132 Nm) bij 9.000 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 166,50 kg droog, 190,50 kg volgeladen
- Zithoogte: 825 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: Ongeveer 6,5 liter/100 km
- Geschatte actieradius: Ongeveer 260 km
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Topsnelheid: Ongeveer 300 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundair door ketting
- Remmen: Voor: 2 x 330 mm schijven, radiaal gemonteerd, 4-zuiger remklauw; Achter: 1 x 245 mm schijf, 2-zuiger remklauw; Bosch 9ME sport ABS standaard
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 12.000 km of 12 maanden wordt een grondige onderhoudsbeurt aanbevolen; klepspeling bijstellen na 24.000 km; hoge gebruikskosten, zoals vaak het geval is voor een hypersport in deze categorie.