Onderdelen en accessoires motor Ducati 1199 Superleggera
De Ducati 1199 Superleggera is een hypersport motorfiets die voor opschudding zorgde zodra hij werd onthuld op de EICMA show in Milaan in 2013
Accessoires en onderdelen voor Ducati 1199 Superleggera
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 1199 Superleggera volgens het jaar.
De Ducati is gebouwd op een magnesium monocoque chassis, voor extreme stijfheid en lichtheid. Hij is uitgerust met een Öhlins FL916 43 mm upside-down voorvork, volledig instelbaar en met een veerweg van 120 mm, en een Öhlins TTX36 achtervering met titanium veerweg van 130 mm. De Marchesini magnesium velgen, carbon kuip en achterlus dragen bij aan een indrukwekkende gewichtsvermindering. De remmen worden verzorgd door dubbele 330mm radiale voorschijven met Brembo M50 4-zuiger remklauwen en een 245mm achterschijf met 2-zuiger remklauw, allemaal ondersteund door Bosch 9ME sport ABS. De motor is een 90° L-twin, 4-takt, brandstofingespoten, vloeistofgekoeld, 2-takt, desmodromisch, 4 kleppen per cilinder, met een cilinderinhoud van 1.198 cm³. Hij levert 200 pk bij 11.500 t/min en 13,60 kg koppel bij 10.200 t/min, met een compressieverhouding van 13,2:1. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak en een secundaire ketting. De elektronische uitrusting is state-of-the-art: DTC traction control, DWC wheeling control, DQS shifter, EBC engine brake management, DDA+ data-acquisitie met GPS en hoeksensor, rijmodi, instelbare bedieningselementen tijdens het rijden en TFT-instrumentatie. Er wordt een racekit meegeleverd, inclusief een titanium Akrapovic lijn, een high bubble, een cover, standaards, spiegelinzetkappen, een plaatsteunhoes en een afneembare zijstandaardkit. De brandstoftank heeft een inhoud van 17 liter en de zithoogte is 830 mm. Het model onderscheidt zich door het uitgebreide gebruik van materialen die zijn afgeleid van Superbike en racesport, voor een unieke rijervaring. Laten we eens kijken naar het gebruik in de praktijk en wat rijders te zeggen hebben over deze uitzonderlijke machine.
De feedback van motorrijders over de Ducati 1199 Superleggera is unaniem: deze motor biedt ongekende sensaties, een echte "Formule 1 op twee wielen" waardig. Zijn uitzonderlijke lichtheid en krachtige motor zijn indrukwekkend vanaf de eerste stuurbewegingen en zorgen voor een uitstekende wendbaarheid en acceleratie. Gebruikers roemen de precisie van het chassis, de kwaliteit van de Öhlins-vering en de kracht van de Brembo-remmen, die allemaal helpen om de grenzen op het circuit te verleggen. Het elektronische arsenaal, met zijn vele instelbare assistenten, wordt vooral gewaardeerd omdat het de rijeigenschappen veiliger maakt en het volledige potentieel van de machine benut. Het moderne instrumentenpaneel en de mogelijkheid om instellingen tijdens het rijden aan te passen zijn ook sterke punten die door veeleisende rijders worden benadrukt. Bepaalde aspecten worden echter regelmatig als zwakke punten genoemd: de zeer hoge prijs, de zeldzaamheid van het model en het feit dat de toegang is voorbehouden aan een elite van liefhebbers. De actieradius, beperkt door de 17-liter brandstoftank, en de radicale rijpositie betekenen dat hij vooral bedoeld is voor gebruik op het circuit of als verzamelobject, en niet zozeer voor lange tochten. De meeste van deze motoren worden bewaard in privécollecties of gebruikt voor circuitdagen. Sommige motorrijders hebben melding gemaakt van de moeilijkheid om homologatie te verkrijgen in bepaalde Europese markten, waardoor dit model slechts beperkt op de openbare weg te vinden is. Ondanks deze beperkingen wordt de Superleggera 1199 gezien als een uniek model, een symbool van prestige, technologie en exclusiviteit, een droom voor alle hypersportliefhebbers.
Voor dataliefhebbers volgen hier de gedetailleerde technische specificaties van dit model.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (motor met alle cilinderinhoud)
- Cilinderinhoud: 1.198 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, Magneti Marelli elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, desmodromische kleptiming, dubbele bovenliggende nokkenas (2 OHC), 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 200 pk (147,1 kW) bij 11.500 tpm; koppel van 13,6 mkg (133,97 Nm) bij 10.200 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 155 kg droog, 177 kg volgeladen
- Zithoogte: 830 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik : Ongeveer 6,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: Ongeveer 260 km
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Topsnelheid: 300 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 schijven Ø 330 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; Achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 2 zuigers
- Onderhoud en gebruikskosten: Topklasse motorfiets die zorgvuldig onderhoud vereist; grote onderhoudsbeurt elke 12.000 km; hoge gebruikskosten, in overeenstemming met de gebruikte edele materialen en de technische aard van het model; echt collector's item, geproduceerd in slechts 500 genummerde eenheden wereldwijd.