Onderdelen en accessoires motor Ducati 1200 Monster 25eme Anniversario
De Ducati 1200 Monster 25th Anniversario markeert een keerpunt in de geschiedenis van de Italiaanse roadster. Om de 25e verjaardag van de Monster saga te vieren, heeft Ducati een gelimiteerde editie van 500 stuks gecreëerd, geassembleerd in Bologna, die een eerbetoon is aan het DNA van het model en tegelijkertijd een unieke visuele identiteit heeft
Accessoires en onderdelen voor Ducati 1200 Monster 25eme Anniversario
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 1200 Monster 25eme Anniversario volgens het jaar.
De Ducati is gebaseerd op de S-versie en heeft een technische specificatie die zijn status waardig is. Zijn 90° L-twin, 4-takt, 1.198cc motor met 56mm dia. elektronische brandstofinjectie en vloeistofkoeling levert 147 pk bij 9.250 tpm en 12,60kg koppel bij 7.750 tpm. Dit Testastretta 11° blok is gekoppeld aan een 6-versnellingsbak en een secundaire kettingaandrijving, voor een scherpe acceleratie en een sportief temperament. Het stalen buizenframe, dat op de cilinderkoppen is gemonteerd, zorgt voor stijfheid en wendbaarheid, terwijl het chassis is uitgerust met een 48 mm Öhlins omgekeerde vork (veerweg 130 mm), Öhlins monoshock en stuurdemper (veerweg 149 mm achter) en een aluminium monobracket. De standaarduitrusting is de gelegenheid waardig: goudkleurige gesmede Marchesini-wielen, Brembo M50 radiaalremmen met 320 mm dubbele remschijf voor en remklauwen met 4 zuigers, 245 mm remschijf achter en remklauw met 2 zuigers, Bosch 9MP ABS, 120/70-17 banden voor en 190/55-17 banden achter. Het drooggewicht is 184 kg, de brandstoftank is 16,5 liter en de zithoogte is instelbaar tussen 795 mm en 820 mm, voor verschillende lichaamsafmetingen. De carbon onderdelen (spatborden, hitteschild uitlaat, bekleding rond het contactslot) dragen bij aan de exclusiviteit van deze editie. Elk technisch detail is ontworpen voor een rijervaring die zowel high-performance als veilig is. Laten we eens kijken [comment] hoe dit model presteert in het dagelijks gebruik en wat motorrijders erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik boeit de Ducati 1200 Monster 25th Anniversario met zijn assertieve karakter en exclusiviteit. Motorrijders die de kans hebben gehad om met dit model te rijden, benadrukken de kwaliteit van het chassis, dat perfect wordt geacht voor dynamisch rijden, en de topuitrusting die het verschil maakt op de weg. De cockpit wordt vaak omschreven als ideaal, met een natuurlijke houding en toegankelijke bedieningselementen, terwijl iedereen zijn plaats kan vinden dankzij de verstelbare zithoogte. De motor is krachtig en expressief en biedt een kick bij elke acceleratie, en het Öhlins-onderstel zorgt voor een onberispelijke wegligging, zelfs tijdens sportieve uitstapjes. Het reactievermogen van de L-twin wordt vaak geprezen, met een royale koppelkromme die beschikbaar is over een breed toerentalbereik, waardoor hij zich even goed thuisvoelt tijdens ontspannen ritten als agressiever op bochtige wegen. Tot de hoogtepunten behoren de exclusiviteit van de gelimiteerde serie, de voorbeeldige afwerking, de aanwezigheid van talloze carbon elementen en de unieke visuele handtekening van de driekleurige livery. Motorrijders zullen ook het genummerde echtheidsplaatje waarderen, dat elk model een zeer gewilde verzamelaarskwaliteit geeft. De gesmede Marchesini-velgen maken de motor lichter bij het veranderen van hoek en het Brembo-remsysteem is net zo nauwkeurig en geruststellend als de prestaties van de motor. Sommigen hebben er echter op gewezen dat de hoge prijs van deze jubileumeditie betekent dat hij is voorbehouden aan een veeleisende klantenkring, evenals het veeleisende karakter van het model, dat een zekere mate van inzet vereist om volledig te worden benut. De onderhoudsvereisten die specifiek zijn voor Ducati motoren, in het bijzonder het desmodromische systeem, kunnen ook een obstakel zijn voor motorrijders die niet bekend zijn met of niet gewend zijn aan dit type aandrijflijn. Desondanks wordt de Monster 25th Anniversario unaniem geprezen als een mooie viering van de Ducati geschiedenis en een motor die niemand onverschillig laat.
Voor wie meer wil weten, is hier de volledige lijst met technische specificaties voor deze verzamelaarseditie.
- Vereist rijbewijs: A-rijbewijs
- Cilinderinhoud: 1.198 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, vloeistofgekoeld, 8-kleppen, injectie-Ø 56 mm, 2 ACT desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 147 pk bij 9.250 tpm; 12,60 mkg (124 Nm) bij 7.750 tpm
- Gewicht (droog): 184 kg
- Zithoogte: verstelbaar van 795 tot 820 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 5,2 L/100 km
- Geschatte actieradius: ongeveer 280 tot 310 km, afhankelijk van rijstijl
- Inhoud brandstoftank: 16,5 liter
- Maximumsnelheid: 240 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, ketting
- Remmen: 320 mm Brembo M50 dubbele remschijf voor, 245 mm remschijf achter, Bosch 9MP ABS
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 15.000 km of 12 maanden een onderhoudsbeurt; kleppen worden elke 30.000 km gecontroleerd; oliefilter wordt bij elke onderhoudsbeurt vervangen; fabrieksgarantie van 24 maanden, onbeperkt aantal kilometers; geschatte jaarlijkse kosten tussen € 500 en € 1.600, afhankelijk van het onderhoud