Onderdelen en accessoires motor Ducati 1200 Multistrada ABS
De Ducati 1200 Multistrada ABS heeft in 2013 en 2014 een revolutie ontketend in het segment van de GT trailmotoren door een ongekende combinatie van sportiviteit, veelzijdigheid en technologische innovatie te bieden
Accessoires en onderdelen voor Ducati 1200 Multistrada ABS
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 1200 Multistrada ABS volgens het jaar.
De Ducati heeft een stalen buizenframe, gecombineerd met aluminium platen die zowel stijfheid als lichtheid garanderen. Aan de voorkant biedt de 50mm-diameter Marzocchi tele-hydraulische omgekeerde vork 170mm veerweg, terwijl de remmen worden verzorgd door twee 320mm radiaal gemonteerde schijven met 4-zuiger remklauwen voor opmerkelijke kracht en uithoudingsvermogen. Het 17-inch voorwiel is uitgerust met 120/70 banden voor een uitstekende wegligging. Aan de achterkant maken de Sachs-monoshock, ook met 170 mm veerweg, en de 245 mm remschijf met 2-zuigerremklauw het uitgebalanceerde pakket compleet. De 90° L-twin, 4-takt, brandstofingespoten, vloeistofgekoelde, 2-takt, desmodromische motor met 4 kleppen per cilinder ontwikkelt 150 pk bij 9.250 t/min en 12,70 kg koppel bij 7.500 t/min. Een 6-versnellingsbak en secundaire kettingaandrijving zorgen ervoor dat het vermogen van de machine optimaal wordt benut, terwijl het standaard Bosch 9ME ABS drie interventieniveaus biedt, afhankelijk van de gekozen rijstijl. De brandstoftank van 20 liter biedt voldoende actieradius, terwijl het zadel van 850 mm een goed compromis vormt tussen toegankelijkheid en comfort. De Multistrada 1200 ABS beschikt ook over ride-by-wire, tractiecontrole en vier rijmodi (Sport, Touring, Urban, Enduro), voor elke situatie. De S-versies zijn voorzien van Skyhook semi-actieve vering, voor een nog nauwkeuriger en comfortabeler rijgedrag. Het drooggewicht is 196 kg, en 224 kg bij volledige belading. Grote revisies met tussenpozen van 24.000 km laten zien dat Ducati er alles aan doet om een betrouwbare motorfiets aan te bieden die geschikt is voor intensief gebruik. Laten we eens kijken hoe dit model dagelijks wordt ervaren door de rijders die hem gebruiken.
Motorrijders die voor de Ducati 1200 Multistrada ABS hebben gekozen, roemen vooral zijn veelzijdigheid en het rijplezier dat hij biedt. Velen zeggen dat de motor gemakkelijk onder de knie te krijgen is, met een gevoel van gecontroleerde kracht en een vermogen om zich aan te passen aan alle soorten gebruik, van dagelijks woon-werkverkeer tot lange ritten met passagier en bagage. De krachtige motor en soepele vermogensafgifte worden bijzonder gewaardeerd, net als het zitcomfort, de rijpositie en de kwaliteit van het chassis. De aanwezigheid van ABS met hoge prestaties, tractiecontrole en verschillende rijmodi stelt gebruikers gerust, die ook wijzen op het grote onderhoudsinterval van 24.000 km als een echt pluspunt voor betrouwbaarheid op lange termijn. Feedback benadrukt het responsieve remmen, het efficiënte chassis en de opvallende styling van de motorfiets. Sommige rijders noemden de hoge prijs of de zware aanwezigheid van elektronica, maar de meeste beoordelingen waren zeer positief en benadrukten dat de Multistrada zich kan meten met de besten in het segment. Vergeleken met directe rivalen zoals de KTM 1190 Adventure, Triumph 1200 Tiger Explorer en Honda 1200 Crosstourer, valt de Multistrada 1200 ABS op door zijn vermogen-gewichtsverhouding, hypersportmotor en geavanceerde technologische uitrusting. Of ze nu van Japanse of Duitse modellen komen, of gepassioneerd zijn door innovatie, gebruikers zullen deze motorfiets een unieke rijervaring vinden die zowel dynamisch als geruststellend is.
Voor wie meteen ter zake wil komen, is hier de volledige lijst met technische specificaties van dit iconische model.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorinhouden)
- Cilinderinhoud: 1.198,4 cc
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, dubbele bovenliggende nokkenas, desmodromische kleptiming, 4 kleppen per cilinder, Testastretta 11°-motor
- Motorvermogen en koppel: 150 pk bij 9.250 tpm, 11,8 mkg (118,6 Nm) bij 7.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 189 kg droog, ongeveer 230 kg volgeladen
- Zithoogte: instelbaar van 825 tot 845 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,5 tot 6,5 L/100 km, afhankelijk van de rijomstandigheden
- Geschatte actieradius: ongeveer 300 km, afhankelijk van rijstijl
- Inhoud brandstoftank: 20 liter
- Topsnelheid: 233 km/u
- Type transmissie: 6-traps droge meervoudige plaatkoppeling met antidribbelsysteem, secundaire transmissie door ketting
- Remmen: Voor: 2 x 320 mm schijven, radiaal gemonteerd, 4-zuiger remklauw; Achter: 1 x 245 mm schijf, 2-zuiger remklauw; Bosch 9.1ME ABS standaard met 3 interventieniveaus
- Onderhoud en gebruikskosten: kleppen elke 30.000 km onderhouden dankzij desmodromische kleptiming, onderhoudsintervallen elke 15.000 km of 12 maanden, 2 jaar garantie, Euro 3/4 goedkeuring afhankelijk van modeljaar