Onderdelen en accessoires motor Ducati 1200 Multistrada S Granturismo
De Ducati 1200 Multistrada S Granturismo, die tussen 2013 en 2014 op de markt kwam, is ontworpen om te voldoen aan de verwachtingen van motorrijders die ervan dromen lange afstanden af te leggen met alle comfort en functionaliteit van een GT maxi trail bike
Accessoires en onderdelen voor Ducati 1200 Multistrada S Granturismo
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 1200 Multistrada S Granturismo volgens het jaar.
De Ducati onderscheidt zich door een bijzonder uitgebreid technisch pakket en standaarduitrusting, ontworpen voor onderweg. Het chassis is gebaseerd op een stalen buizenframe dat is verbonden met aluminium platen, wat garant staat voor kracht en wendbaarheid. De Testastretta II motor, een 90° L-twin, 4-takt, brandstofingespoten, vloeistofgekoelde eenheid, ontwikkelt 150 pk bij 9.250 tpm en 10,70 mkg koppel bij 7.500 tpm, voor een krachtige acceleratie en een grote veelzijdigheid op alle wegtypen. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak met secundaire ketting voor een optimaal vermogensbeheer. Wat de vering betreft, profiteert de Granturismo van het semi-actieve elektronische systeem Sachs Skyhook, dat de demping in realtime aanpast volgens de geselecteerde rijmodus (Sport, Touring, Urban, Enduro) of individuele instellingen. De 48mm upside-down voorvork en monoshock achtervering hebben een veerweg van 170mm en zorgen voor comfort en stabiliteit, zelfs op ruwe wegen. De remmen worden verzorgd door dubbele 320mm schijven aan de voorkant met 4 zuiger radiale remklauwen en een 245mm schijf aan de achterkant, allemaal bijgestaan door Bosch 9ME ABS voor optimale veiligheid. Tot de standaarduitrusting behoren ook verwarmde handgrepen, een middenstandaard, LED-koplampen, handenvrij starten, tractiecontrole, vier rijmodi, evenals royale bagage (zijkoffers van 73 liter, topkoffer van 48 liter), een waterdichte tas, een hoge voorruit, een comfortzadel, motorbeschermingsstangen en Pirelli Angel GT-banden. Met al deze uitrusting is de Granturismo een referentie in het segment van de Trail GT, klaar om zowel de uitdagingen van het dagelijkse leven als die van langeafstandsritten aan te gaan. Laten we overgaan naar de rijervaring met dit model.
In het dagelijkse gebruik maakt de Ducati 1200 Multistrada S Granturismo indruk met zijn vermogen om van elke rit een echt avontuur te maken. Motorrijders zullen vooral de grote bagageruimte aan de zijkant en de topkoffer waarderen, waardoor ze ver kunnen reizen zonder zich zorgen te maken over ruimtegebrek. Zowel berijder als passagier genieten van een hoog comfortniveau, dankzij het zachte zadel, de hoge bel en het verhoogde stuur, die zorgen voor een ontspannen zithouding, zelfs na meerdere uren onderweg te zijn geweest. De Testastretta II motor wordt geprezen om zijn souplesse en kracht, die zorgt voor een dynamisch gevoel en opmerkelijk gemak bij het inhalen of opnieuw starten, zelfs als hij volledig beladen is. Elektronische hulpmiddelen, zoals het Skyhook semi-actieve veersysteem en rijhulp, worden geprezen om hun doeltreffendheid en bijdrage aan de veiligheid, vooral in moeilijke weersomstandigheden of op bochtige wegen. De standaarduitrusting, zoals handvatverwarming en extra koplampen, zijn een echt pluspunt als je 's nachts of bij koud weer reist. Zwakke punten zijn onder andere het feit dat de fiets zo breed is wanneer hij beladen is met fietstassen dat het moeilijk kan zijn om door de stad of door smalle doorgangen te komen, en het hoge prijskaartje betekent dat dit model alleen geschikt is voor liefhebbers. Sommige gebruikers noemen ook de unieke grijze kleurstelling en een vooras waar je even aan moet wennen. Ondanks deze bedenkingen maken de veelzijdigheid, de veiligheid en het rijplezier van de Granturismo het een ideale metgezel voor veeleisende frequente reizigers.
Voor wie van cijfers houdt, is het gedetailleerde technische informatieblad een must!
- Vereist rijbewijs: Motorrijbewijs (alle motorinhouden)
- Cilinderinhoud: 1.198,4 cm3
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, brandstofingespoten, vloeistofgekoeld, 2-takt, desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 150 pk bij 9.250 tpm, 10,70 mkg (105 Nm) bij 7.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 217 kg droog, ongeveer 245 kg volgeladen
- Zithoogte: 850 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: Ongeveer 5,5 tot 6,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: Ongeveer 300 tot 350 km
- Inhoud brandstoftank: 20 liter
- Maximumsnelheid: 220 km/u
- Type transmissie : 6-versnellingsbak, secundair door ketting
- Remmen: Voor: 2 schijven Ø 320 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 2 zuigers, ABS Bosch 9ME
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 15.000 km onderhoud, klepspeling elke 30.000 km gecontroleerd (Desmo Service); onderhoudskosten zijn hoger dan gemiddeld door de boordtechnologie en het desmodromische systeem, maar de algehele betrouwbaarheid wordt als goed beoordeeld.