Onderdelen en accessoires motor Ducati 1260 Multistrada S
De Ducati 1260 Multistrada S heeft zichzelf gevestigd als een benchmark in de wereld van GT maxi-trailers, en belichaamt de evolutie van een model dat erin geslaagd is sportiviteit, comfort en geavanceerde technologie te combineren
Accessoires en onderdelen voor Ducati 1260 Multistrada S
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 1260 Multistrada S volgens het jaar.
De Ducati is gebaseerd op een stalen buizenframe, gecombineerd met lichtgewicht wielen en een brandstoftank van 20 liter, voor een totaalgewicht van 235 kg. Het zadel kan worden versteld tussen 825 en 845 mm om de rijpositie van elke rijder aan te passen. De vering aan de voorkant wordt verzorgd door een Skyhook Evo 48mm tele-hydraulische omgekeerde voorvork met 170mm veerweg, terwijl de achterkant profiteert van een Skyhook monoshock, ook 170mm lang. Dit semi-actieve systeem past de stevigheid in real time aan op basis van de geselecteerde rijmodus: Sport, Touring, Urban of Enduro. De remmen worden verzorgd door dubbele radiaal gemonteerde remschijven van 330 mm aan de voorzijde, vastgeklemd door Brembo M50 remklauwen met 4 zuigers, en een remschijf van 265 mm aan de achterzijde met een remklauw met 2 zuigers. ABS in de bochten, een traagheidsnavigatiesysteem en bochtenverlichting verhogen de veiligheid, zelfs in de meest veeleisende omstandigheden. Wat de motor betreft: de vloeistofgekoelde, 90° L-twin, 4-takt, Ø 56 mm brandstofinjectie, met DVT variabele kleptiming en 4 kleppen per cilinder, ontwikkelt 158 pk bij 9.500 t/min en 13,2 mkg koppel bij 7.500 t/min. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak en secundaire ketting. Tot de standaarduitrusting behoren sleutelloze ontsteking, cruisecontrol, automatische richtingaanwijzeruitschakeling, hulp bij starten op een helling, tractiecontrole, powermodi, antiwielerstand, bidirectionele Shift en een 5-inch TFT-instrumentenpaneel. Er is een aantal optionele pakketten beschikbaar: Touring (handvatverwarming, zijkoffers, middenstandaard), Sport (goedgekeurde Termignoni uitlaat, carbon voorspatborden, CNC aluminium tankdoppen en -deksels), Urban (topkoffer, tanktas, USB-aansluiting), Enduro (extra LED-verlichting, motor- en radiateurbeschermers, beschermplaat motor, off-road voetsteunen). Met al deze uitrusting kan de Multistrada S 1260 voor alles worden gebruikt, van langeafstandsritten tot sportieve ritten. Laten we nu eens kijken hoe hij presteert in het dagelijks gebruik en wat onze rijders erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik maakt de Ducati 1260 Multistrada S indruk met zijn veelzijdigheid en assertieve karakter. Motorrijders waarderen de rijpositie, die het midden houdt tussen trail, roadster en GT, waardoor ze met gemak kilometers kunnen maken, of ze nu alleen rijden of met z'n tweeën. Het verstelbare zadel maakt op- en afstappen gemakkelijk, hoewel een minimumhoogte van 1,70 m wordt aanbevolen voor een vlakke ondergrond. De bescherming die de luchtbel en kuip bieden wordt als voldoende beschouwd voor het bovenlichaam en de benen, hoewel de wind op de snelweg de schouders en de bovenkant van de helm kan raken. De Testastretta 11° DVT-motor maakt indruk met zijn kracht en souplesse. De acceleratie is vlot, de gasrespons onmiddellijk en het typisch Italiaanse geluid zal liefhebbers zeker bekoren. De snelle versnellingspook en zesversnellingsbak worden geprezen om hun efficiëntie, waardoor het potentieel van de tweecilinder optimaal kan worden benut. Op bochtige wegen maken de veelzijdigheid van de rijmodi en de automatische afstelling van de vering elke bocht tot een plezier, ook al merken sommige gebruikers een verschil in gevoel tussen de voor- en achterzijde in de fabrieksinstellingen. De technologie aan boord, met ABS voor bochtenwerk, tractiecontrole en anti-wheeling, is geruststellend en stelt je in staat om vol vertrouwen het vermogen in te zetten. De elektronische menu's die toegankelijk zijn via het TFT-scherm worden gewaardeerd, ook al moet je misschien even wennen aan de overvloed aan instellingen. In de stad beperkt de Urban-modus het vermogen tot 100 pk en dat maakt het gemakkelijker om eraan te wennen, terwijl op de weg de modi Sport of Touring het volledige potentieel van de machine laten zien. Sommige motorrijders hebben geklaagd over het gewicht bij het manoeuvreren vanuit stilstand en de slechte helmbescherming, maar de Multistrada S 1260 wordt alom geprezen om zijn balans, levendigheid en langeafstandscomfort. Tweedehandsversies bieden een interessant alternatief om te genieten van dit krachtige, goed uitgeruste model.
Voor wie meer in detail wil treden, is hier de volledige lijst met technische specificaties.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (motor met alle cilinderinhoud)
- Cilinderinhoud: 1262 cm³
- Motortype: L-twin, 4-takt, vloeistofgekoeld, DVT variabele kleptiming, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 158 pk bij 9.500 tpm, 13,2 mkg bij 7.500 tpm
- Gewicht: 235 kg(volledig geladen)
- Zithoogte: 825 tot 845 mm (verstelbaar)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,2 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 385 km
- Inhoud brandstoftank: 20 liter
- Maximumsnelheid: 240 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, kettingaandrijving
- Remmen: 330 mm dubbele remschijf voor (Brembo M50 4-zuiger), 265 mm remschijf achter (2-zuiger), ABS bochtenwerk
- Onderhoud en gebruikskosten: Periodiek onderhoud volgens fabrieksaanbevelingen; kosten variëren afhankelijk van gebruik en opties