Onderdelen en accessoires motor Ducati 620 Multistrada
De Ducati 620 Multistrada debuteerde in 2005 en markeerde een belangrijke stap in de wens van de Italiaanse fabrikant om de Multistrada wereld open te stellen voor een breder publiek
Accessoires en onderdelen voor Ducati 620 Multistrada
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 620 Multistrada volgens het jaar.
De Multistrada 620 is gebaseerd op een stalen buizenframe, identiek aan dat van de 1000, dat de stijfheid en stabiliteit garandeert die zowel weg- als circuitrijders weten te waarderen. Zijn 90° L-twin, 4-takt, elektronisch ingespoten motor produceert 63 pk bij 9.500 tpm en een koppel van 5,6 daN.m bij 6.750 tpm, waardoor hij zeer soepel is bij lage toerentallen. De lucht/oliekoeling en desmodromische kleptiming met 2 kleppen per cilinder staan garant voor betrouwbaarheid en karakter, terwijl de APTC-koppeling met oliebad het geluidsniveau en de kracht van de hendel verlaagt, wat het rijden aangenamer maakt. Het chassis is goed verzorgd, met een 43mm Marzocchi telehydraulische omgekeerde voorvork met 145mm veerweg en een Sachs verstelbare monoshock met 121mm veerweg achter. De remmen verschillen per versie: de standaardversie heeft dubbele 300mm voorschijven met 2-zuiger remklauwen, terwijl de Dark Edition het moet doen met een 320mm voorschijf met 4-zuiger remklauw. De achterrem, die beide versies gemeen hebben, kan nog worden verbeterd. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak, die goed op elkaar is afgestemd, hoewel sommige gebruikers de aanwezigheid van een valse neutraal hebben opgemerkt. Met de brandstoftank van 15 liter (inclusief een reserve van 4 liter) kun je meer dan 200 km afleggen, met een gemiddeld brandstofverbruik van 6 liter/100 km. Het zadel van 830 mm is opnieuw ontworpen om het comfort te verbeteren, met name voor kleinere rijders. De uitrusting omvat een vereenvoudigd dashboard, een stabiele zijstandaard, aluminium voetsteunen en een minimalistische gereedschapsset. De verhoogde bel en de behoorlijke passagiersruimte maken het pakket compleet voor dagelijks gebruik of langere tochten. Na dit technische overzicht is het tijd voor rijders om de mix van Ducati's plezier, wendbaarheid en karakter te ervaren.
De meningen van motorrijders over de Ducati 620 Multistrada benadrukken een motor met een assertieve, innemende en levendige persoonlijkheid. De originele ergonomie, met een stuur dat de armen boven de brandstoftank uitsteekt en een rechte rug, biedt een ideale zithouding om de weg te domineren. Lange rijders zullen eraan moeten wennen om de kuip rond hun knieën te drukken, maar dankzij het opnieuw ontworpen zadel, slank aan de voorkant en breed aan de achterkant, kan iedereen zijn plek vinden, of het nu gaat om sport of comfort. De ondersteunde koppeling, soepele versnellingsbak en soepele motor maken het gemakkelijk om de motor onder de knie te krijgen, ook al is het gevoel van hoog zitten op kleine wielen even wennen. Het precieze stuurgedrag, de goede draaicirkel en wendbaarheid van de motor worden zeer gewaardeerd, net als het vermogen om oneffenheden in de weg weg te filteren zonder de rug of armen te belasten. Motorrijders roemen de veelzijdigheid en wendbaarheid van het model, dat uitblinkt in een reeks bochten en op bochtige wegen. Het lage brandstofverbruik en de actieradius van meer dan 200 km zijn grote pluspunten voor langeafstandsritten. Sommige gebruikers hebben gemeld dat ze meer dan 80.000 km hebben afgelegd zonder defect te raken, door te profiteren van de betrouwbaarheid en het gebruiksgemak van de motor, zelfs met twee personen en bagage. Zwakke punten zijn een soms wispelturige versnellingsbak, wat leidt tot valse dode centra, een achterrem die voor verbetering vatbaar is, een brandstoftankcapaciteit die als beperkt wordt beschouwd voor lange ritten en een zithoogte die niet geschikt is voor personen van minder dan 1,63 m lang. De verlichting wordt als perfect beschouwd en de hitte van de motor bij stilstand kan in de zomer hinderlijk zijn. Ondanks deze tekortkomingen zal de Multistrada 620 je overtuigen met zijn speelsheid, levendigheid en ongewone uiterlijk. De Dark versie is aantrekkelijk door zijn afwerking en prijs, terwijl de standaard versie een uitgebreidere uitrusting biedt. Het is een model voor zowel beginners als ervaren rijders, dat een unieke rijervaring biedt die zowel veeleisend als lonend is op elke weg.
Ontdek nu de technische gegevens van Ducati
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorvarianten)
- Cilinderinhoud: 618 cc
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 63 pk bij 9.500 tpm, 5,7 mKg (56 Nm) bij 6.750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 183 kg droog, 198 kg volgeladen
- Zithoogte: 830 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,5 l/100 km
- Geschatte actieradius: ongeveer 270 km
- Inhoud brandstoftank: 15 liter (inclusief 4 liter reserve)
- Maximumsnelheid: ongeveer 190 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, APTC-koppeling in oliebad, secundair door ketting
- Remmen: standaard: 2 x 320 mm voorschijven, zwevende 2-zuiger remklauwen; Dark Edition: 1 x 320 mm voorschijf, 4-zuiger remklauw; achterrem voor verbetering vatbaar
- Onderhoud en gebruikskosten: eenvoudig onderhoud, kleppenrevisie elke 12.000 km, erkende betrouwbaarheid van de motor, gecontroleerde gebruikskosten, Euro 3 homologatie