Onderdelen en accessoires motor Ducati 696 Monster 20th Anniversary
De Ducati 696 Monster 20th Anniversary belichaamt de geest van de Italiaanse roadster en is een eerbetoon aan een lijn die de geschiedenis van het motorrijden heeft getekend sinds 1992
Accessoires en onderdelen voor Ducati 696 Monster 20th Anniversary
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 696 Monster 20th Anniversary volgens het jaar.
De Ducati is gebaseerd op een stalen buizen trellis chassis, dat zowel stijf als licht is en zorgt voor uitstekende rijeigenschappen. Zijn luchtgekoelde, 90° L-twin viertaktmotor levert 78,8 pk bij 9.000 tpm en 69 Nm koppel bij 7.750 tpm, wat zorgt voor een levendige respons en soepelheid bij alle toerentallen. De elektronische brandstofinspuiting van Siemens en de Marelli-ontsteking zorgen voor een nauwkeurig vermogensmanagement, terwijl de hydraulisch bediende APTC-koppeling de bediening vergemakkelijkt, vooral in stadsverkeer. Dankzij de 6-versnellingsbak in combinatie met een kettingaandrijving kan het potentieel van de motor optimaal worden benut. Qua vering bieden de Showa 43mm upside-down voorvork en de Sachs verstelbare monoshock achter een goed compromis tussen comfort en wegligging, met veerwegen van respectievelijk 120mm en 148mm. De remmen worden verzorgd door twee 320 mm remschijven met vierzuigerremklauwen voor en een 245 mm remschijf met tweezuigerremklauwen achter, allemaal van Brembo, voor een geruststellend vermogen en progressiviteit; ABS is optioneel verkrijgbaar. De 3-spaaks lichtmetalen velgen zijn voorzien van 120/60 ZR17 banden voor en 160/60 ZR17 banden achter. De brandstoftank van 15 liter geeft een actieradius van ongeveer 245 km, met een gemiddeld brandstofverbruik van 6,1 liter/100 km. Met een drooggewicht van 161 kg (185 kg in rijklare toestand) en een zithoogte van 770 mm is dit model toegankelijk voor alle maten. Speciale afwerkingen zoals het bronzen frame, champagne scoops, verchroomde koplampbevestigingen en vintage bekleding dragen bij aan de exclusiviteit van deze editie. Laten we nu overgaan naar de dagelijkse ervaringen van motorrijders en hun meningen over deze jubileum Monster.
Op dagelijkse basis maakt de Ducati 696 Monster 20th Anniversary indruk met zijn zorgvuldige ergonomie en veelzijdigheid. Het lage zadel van 770 mm en het brede stuur zorgen voor een goede grip, ongeacht de lengte van de rijder. Door zijn lage droge gewicht van 161 kg is hij gemakkelijk te manoeuvreren, zowel in de stad als op de weg. Motorrijders zullen de flexibiliteit en het reactievermogen van de L-Twin motor waarderen, die genoeg vermogen levert om plezier te hebben zonder intimiderend te zijn. De hydraulische APTC-koppeling wordt vaak geprezen om zijn soepele werking, waardoor rijden in de stad aangenamer wordt. De Brembo remmen zijn krachtig en progressief en wekken vertrouwen, terwijl de vering een goed compromis biedt tussen comfort en dynamiek. De vintage afwerking, het bronzen frame, de gouden details en de retro spiegels worden regelmatig benadrukt in reviews, wat het gevoel versterkt dat je op een unieke motor rijdt, versterkt door de zeldzame aandacht voor detail. Sommige gebruikers merken echter op dat de windbescherming beperkt blijft, in overeenstemming met het naked concept, en dat de ruimte voor de passagier beperkt is, zelfs als er discrete handgrepen onder het zadel zijn geïntegreerd voor extra veiligheid. Het ontbreken van een snelheidsmeter met naald, vervangen door een digitaal display, en de prijs van optioneel ABS worden soms genoemd als punten die voor verbetering vatbaar zijn. De mogelijkheid om de motorfiets aan te passen met een breed scala aan accessoires en onderdelen is een groot voordeel, waardoor iedereen een machine kan creëren die zijn eigen imago weerspiegelt. Deze jubileumeditie wordt gezien als een succesvol eerbetoon aan de geschiedenis van de Monster, terwijl het een moderne, betrouwbare en lonende rijervaring biedt voor zowel dagelijkse woon-werkverkeer als sportieve ritten.
Voor de techneuten heeft het volledige specificatieblad van dit model nog veel meer verrassingen in petto.
- Vereist rijbewijs: A of A2
- Cilinderinhoud: 696 cm³
- Motortype: 90° L-twin, viertakt, SOHC, 2 desmodromische kleppen per cilinder, luchtgekoeld
- Motorvermogen en -koppel: 78,8 pk bij 9000 tpm; 69 Nm bij 7750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 161 kg droog en ongeveer 185 kg in rijklare toestand
- Zithoogte: 770 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ca. 5,0 l/100 km
- Geschatte actieradius: Ongeveer 270 tot 300 km
- Inhoud brandstoftank: 15 liter
- Maximumsnelheid: 210 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 x 320 mm schijven, 4-zuiger remklauwen; Achter: 245 mm schijf, 2-zuiger remklauw; Brembo-systeem, optioneel ABS
- Onderhoud en gebruikskosten: Onderhoudsintervallen 12.000 km, APTC natte koppeling met slippereffect voor minder krachtsinspanning; kleppen elke 24.000 km onderhouden; over het algemeen goede betrouwbaarheid, redelijke kosten