Onderdelen en accessoires motor Ducati 800 Scrambler Flat Track Pro
De Ducati 800 Scrambler Flat Track Pro doet onmiddellijk denken aan de wereld van het Amerikaanse flat track en de gedurfde neo-retro styling
Accessoires en onderdelen voor Ducati 800 Scrambler Flat Track Pro
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 800 Scrambler Flat Track Pro volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een stalen buizenframe, een garantie voor robuustheid en wendbaarheid, gecombineerd met een wielbasis van 1.445 mm voor stabiliteit en wendbaarheid. De brandstoftank van 13,5 liter is ideaal voor lange ritten, terwijl de zithoogte van 790 mm de motor toegankelijk maakt voor de meeste rijders. Aan de voorkant zorgen de 41 mm upside-down vorken met 150 mm veerweg voor een nauwkeurig en comfortabel rijgedrag. Achter zorgt de monoshock, ook met 150 mm veerweg, voor een goede ondersteuning, zowel in de stad als op de weg. Qua remmen is de Scrambler Flat Track Pro uitgerust met een 330 mm radiale Brembo-voorschijf met vierzuigerremklauw en een 245 mm achterschijf met enkelzuigerremklauw voor optimale grip en veiligheid. Standaard Bosch 9.1 MP ABS zorgt voor remcontrole onder alle omstandigheden. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak en secundaire ketting, voor een efficiënt gebruik van de motor. Het hart van de machine is een 90° L-twin, 4-takt, 50 mm brandstofinjectie, luchtgekoeld, met 2 OHC desmodromisch en 2 kleppen per cilinder. Het 803cc blok produceert 75pk bij 8.250 tpm en 6,90mkg koppel bij 5.750 tpm, wat zorgt voor een scherpe acceleratie en een typisch Ducati geluid. Met een drooggewicht van 170 kg (186 kg volgeladen) en een topsnelheid van rond de 180 km/u is dit een dynamische roadster die zowel de stad als sportieve escapades aankan. Laten we na dit technische overzicht eens kijken hoe motorrijders deze motor dagelijks ervaren.
In het dagelijks leven weet dit model te boeien met zijn speelsheid en zijn kenmerkende neo-retro styling. Motorrijders waarderen vooral het karakter van de Desmodromic luchtademende motor, die de sensaties van de oude Ducati's oproept en tegelijkertijd een modern, toegankelijk rijgedrag biedt. Het 740 mm brede stuur biedt uitstekende richtingscontrole, wat vooral gewaardeerd wordt bij het rijden in de stad. Het vlakke zadel, geïnspireerd op flat track machines, biedt bewegingsvrijheid en comfort op middellange afstanden. De Flat Track Pro wordt ook geprezen om zijn veelzijdigheid: hij voelt zich op zijn gemak in de stad dankzij zijn wendbaarheid, maar is net zo overtuigend op de open weg. Dankzij de natuurlijk geplaatste voetsteunen kun je een ontspannen houding aannemen die geschikt is voor alle lichaamsgroottes, terwijl het lage droge gewicht van 186 kg hem wendbaar maakt in stadsverkeer en de geoptimaliseerde gewichtsverdeling zorgt voor stabiliteit en precisie op de open weg. De ruimte voor customisation, dankzij de reeks originele accessoires, betekent dat iedereen een motorfiets kan creëren die zijn eigen imago weerspiegelt, wat het gevoel van exclusiviteit versterkt. De afwerking, kwaliteit van de materialen en aandacht voor detail worden regelmatig benadrukt in reviews. Sommige motorrijders betreurden echter de vrij hoge prijs en het ontbreken van verstelbare hendels, die voor extra comfort hadden kunnen zorgen. Ondanks dit punt benadrukt de meerderheid van de gebruikers het rijplezier en de originaliteit van dit model, dat een unieke ervaring en een echte knipoog naar de concurrentie biedt. De verschillende versies van de Scrambler 800 staan bekend om hun karakter, maar de Flat Track Pro valt op door zijn exclusiviteit en op een flat track geïnspireerde styling.
Voor wie meteen ter zake wil komen, zijn hier de belangrijkste technische gegevens om te onthouden.
- Vereist rijbewijs: A of A2 (versie beperkt tot 35 kW)
- Cilinderinhoud: 803 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, injectie-Ø 50 mm, luchtgekoeld, 2 ACT desmodromisch, 2 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 75 pk bij 8 250 tpm, 6,9 mkg (67 Nm) bij 5 750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 170 kg droog, 186 kg volgeladen
- Zithoogte: 790 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: Ongeveer 5,1 L/100 km, afhankelijk van gebruik
- Geschatte actieradius: Ongeveer 260 km
- Inhoud brandstoftank: 13,5 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 180 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundair door ketting
- Remmen: Voor: 1 Brembo-schijf Ø 330 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 1 zuiger
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 12.000 km of 12 maanden onderhouden; distributieriemen elke 15.000 km of 5 jaar gecontroleerd; eenvoudig onderhoud, vergelijkbaar met dat van een middelgrote roadster