Onderdelen en accessoires motor Ducati 800 Scrambler Full Throttle Evo
De Ducati 800 Scrambler Full Throttle Evo is de meest rebelse en sportieve versie van de Scrambler familie. Na een opmerkelijke afwezigheid keert hij terug naar de Next Gen serie, vervangt hij de vorige generatie en laat hij zijn inspiratie voor het vlakke circuit verder gelden
Accessoires en onderdelen voor Ducati 800 Scrambler Full Throttle Evo
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 800 Scrambler Full Throttle Evo volgens het jaar.
De Scrambler heeft specificaties die passen bij zijn sportieve aard. Hij wordt aangedreven door een 803 cc, 4-takt, 90° L-twin motor met desmodromische kleptiming, 2 kleppen per cilinder en luchtkoeling. De motor levert 73 pk bij 8.250 t/min en 65,2 Nm koppel bij 7.000 t/min, allemaal aangestuurd door elektronische brandstofinjectie en een Ride-by-Wire-gasklep. De 6-versnellingsbak, gecombineerd met een hydraulisch bediende meervoudige plaatkoppeling met slipbegrenzing, heeft een Up&Down Shift voor snel en moeiteloos schakelen. Het chassis is gebaseerd op een stalen buizenframe voor stijfheid en lichtheid. Het chassis heeft een 41mm Kayaba omgekeerde voorvork en een voorbelasting instelbare Kayaba achterschokdemper met 150mm veerweg aan beide uiteinden. De aluminium spaakwielen, 18 inch voor en 17 inch achter, zijn voorzien van Pirelli MT 60 RS banden voor optimale grip op zowel de weg als het circuit. De remmen worden verzorgd door een 330 mm remschijf aan de voorzijde met een radiale remklauw met 4 zuigers en Bosch bochten-ABS, en een 245 mm remschijf aan de achterzijde met een zwevende remklauw met 1 zuiger en Bosch bochten-ABS. Tot de standaarduitrusting behoren een 4,3-inch TFT-kleurenscherm, een USB-aansluiting onder het zadel, volledige LED-verlichting, LED-richtingaanwijzers, twee rijmodi (Road en Sport), een in vier standen instelbare Ducati tractiecontrole (kan worden uitgeschakeld) en een voormontage voor het Ducati multimediasysteem. De brandstoftank heeft een inhoud van 13,5 tot 14,5 liter, wat een geschatte actieradius geeft van 260 km met een gemiddeld brandstofverbruik van 5,2 l/100 km. Een zithoogte van 795 mm (optioneel 780 mm of 810 mm) maakt de motor toegankelijk voor een brede groep rijders, terwijl een drooggewicht van 170-176 kg wendbaarheid en comfort garandeert. Laten we het nu hebben over het dagelijks gebruik van deze motorfiets en de meningen van rijders die hem hebben aangeschaft.
In het dagelijks gebruik is de Ducati 800 Scrambler Full Throttle Evo gemakkelijk te hanteren en toegankelijk, zelfs voor kleinere rijders. De gebruikersrecensies van het model uit 2025 benadrukken een motor die zeer gemakkelijk in de hand ligt, met een dynamische zithouding en een aanzienlijk comfort dankzij het vlakke zadel, zowel voor de rijder als voor de passagier. Zijn wendbaarheid en wendbaarheid in de stad worden regelmatig geprezen, net als zijn vermogen om plezier op de weg te bieden dankzij een soepele, snel reagerende motor. De opvallende styling, compactheid en lichtheid van de Full Throttle zijn belangrijke pluspunten, net als de standaard technologische uitrusting: TFT-kleurenscherm, Shift, rijmodi, tractiecontrole en ABS in bochten. Veilig remmen en tractiecontrole betekenen dat je met een gerust hart kunt rijden, ongeacht de omstandigheden. De actieradius, geschat op 260 km, wordt als voldoende beschouwd voor deze categorie en het gecontroleerde brandstofverbruik betekent dat je je kunt verheugen op aangename, ongehaaste ritten. Wat de zwakke punten betreft, betreuren sommige gebruikers het dat de versnellingspook op bepaalde versies alleen 'omhoog' staat, waardoor snel terugschakelen zonder koppeling niet mogelijk is. Autres hadden graag gezien dat de sportieve dubbele uitlaatdempers van de vorige generatie waren vervangen om te voldoen aan de Euro 5+ normen. Lange rijders vinden de motor misschien compact, maar de mogelijkheid om de zithoogte te verstellen betekent dat de positie aan iedereen kan worden aangepast. Uiteindelijk draait het bij dit model meer om plezier, toegankelijkheid en stijl dan om extreme prestaties.
Voor meer informatie vind je hier een volledige [list] met de belangrijkste technische specificaties van de Ducati Scrambler Full Throttle Evo 800.
- Vereist rijbewijs: A2 (47,5 pk / 35 kW) of A-rijbewijs
- Cilinderinhoud: 803 cc
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, luchtgekoeld, Desmodromische kleptiming, 2 kleppen per cilinder, elektronische brandstofinspuiting
- Motorvermogen en -koppel: 73 pk bij 8.250 tpm, 65,2 Nm bij 7.000 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 170 tot 176 kg droog, 185 kg volgeladen
- Zithoogte: 795 mm (optioneel 780 mm of 810 mm)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,2 liter/100 km
- Geschatte actieradius: ongeveer 260 km
- Inhoud brandstoftank: 13,5 tot 14,5 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 180 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, natte meervoudige plaatkoppeling, Up&Down-schakeling, kettingaandrijving
- Remmen: 330 mm remschijf voor, radiale remklauw met 4 zuigers, 245 mm remschijf achter, Bosch ABS in bochten
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 12.000 km of 12 maanden onderhoud, kleppen stellen elke 12.000 km, 24 maanden garantie met onbeperkt aantal kilometers