Onderdelen en accessoires motor Ducati 800 Scrambler Italia Independent
De Ducati 800 Scrambler Italia Independent is een unieke samenwerking tussen twee Italiaanse iconen, Ducati en Italia Independent, die hun expertise hebben gebundeld om een gelimiteerde editie van de beroemde Scrambler te creëren
Accessoires en onderdelen voor Ducati 800 Scrambler Italia Independent
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 800 Scrambler Italia Independent volgens het jaar.
Dit model heeft een stalen buizenchassis voor sterkte en wegligging, gecombineerd met een wielbasis van 1.445 mm voor stabiliteit en wendbaarheid. De vooras is voorzien van een omgekeerde 41mm telehydraulische vork met 150mm veerweg, terwijl de achteras is uitgerust met een monoshock met dezelfde veerweg. De remmen worden verzorgd door een 330 mm radiale Brembo-voorschijf met 4-zuiger remklauw en een 245 mm remschijf met enkelzuiger remklauw achter, allemaal standaard bijgestaan door Bosch 9.1 MP ABS voor maximale veiligheid. Het hart van de Scrambler Italia Independent is een 90° L-twin, 4-takt, 50 mm brandstofingespoten, luchtgekoelde motor met desmodromische kleptiming en 2 kleppen per cilinder. De cilinderinhoud van 803 cc levert 75 pk bij 8.250 t/min en een koppel van 6,90 kg bij 5.750 t/min, wat zorgt voor een dynamische acceleratie en een sterk karakter. De handgeschakelde zesversnellingsbak, gekoppeld aan een secundaire kettingaandrijving, zorgt ervoor dat het motorvermogen optimaal wordt benut. De brandstoftank van 13,5 liter zorgt voor voldoende actieradius, terwijl de zithoogte van 790 mm de motorfiets toegankelijk maakt voor een breed publiek. Met een drooggewicht van 170 kg (186 kg volgeladen) is deze roadster zowel licht als gemakkelijk te hanteren. De standaarduitrusting, café racer styling en handgemaakte afwerking maken van deze limited edition een opvallend model in het Scrambler assortiment. Om te weten te komen hoe hij presteert in het dagelijks gebruik en wat motorrijders ervan vinden, lees verder voor meningen en feedback over het gebruik van deze motorfiets in de praktijk.
Motorrijders die op de Scrambler Italia Independent reden, waren unaniem over het directe rijplezier en het neo-retrogevoel van deze gelimiteerde editie. De ergonomie wordt geprezen vanwege de natuurlijke houding, waarbij het lage stuur en het exclusieve lederen zadel zowel in de stad als op de weg voor merkbaar comfort zorgen. Het lichte gewicht van de motorfiets, gecombineerd met een goed geplaatst zwaartepunt, maakt het gemakkelijk om door het verkeer te slingeren en bochten met gemak te nemen. De tweecilinder motor, trouw aan de traditie van ducati, maakt indruk met zijn snelle toerentallen en speelsheid, terwijl het geluid van de Termignoni motor niemand onverschillig laat. De charme van de oude air desmo, de gelimiteerde oplage die een gevoel van exclusiviteit geeft en de café racer stijl die blijkt uit de handgemaakte details zijn enkele van de sterke punten die door de gebruikers zijn opgemerkt. De afwerking, de genummerde plaat en de kwaliteit van de materialen worden ook zeer gewaardeerd. Sommige motorrijders hebben echter gewezen op het hoge prijskaartje van deze speciale serie, het ontbreken van verstelbare hendels en een stijlstatement dat soms wordt gezien als 'bling-bling'. De prijs, die door sommigen als 'schandalig' wordt beschouwd, kan liefhebbers afschrikken, maar de passie en originaliteit van dit model blijven klanten aanspreken die op zoek zijn naar een trendy roadster voor verzamelaars. De verschillende versies van de Scrambler bevestigen de aantrekkingskracht van dit type motorfiets, maar de Italia Independent edition blijft een referentie voor wie iets anders wil rijden, met een vleugje Italiaanse elegantie.
Als je nieuwsgierig bent geworden, vind je hieronder een gedetailleerd specificatieblad!
- Vereist rijbewijs: A of A2 (model kan worden overbrugd tot 35 kW)
- Cilinderinhoud: 803 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, brandstofinspuiting Ø 50 mm, luchtgekoeld, 2-takt, desmodromisch, 2 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 75 pk (55 kW) bij 8.250 tpm, 6,9 mkg (67 Nm) bij 5.750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 170 kg droog, 186 kg volgeladen
- Zithoogte: 790 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: Ongeveer 5,0 liter/100 km
- Geschatte actieradius: Ongeveer 270 km
- Inhoud brandstoftank: 13,50 liter
- Maximumsnelheid: Ongeveer 180 km/u
- Type transmissie: Handgeschakeld 6 versnellingen, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 1 Brembo-schijf Ø 330 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 1 zuiger
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 12.000 km of 12 maanden onderhouden; klepspeling elke 12.000 km bijgesteld; gematigde onderhoudskosten voor een Ducati, dankzij een eenvoudige, beproefde motor, maar onderdelen die specifiek zijn voor deze gelimiteerde editie kunnen duurder of moeilijker te vervangen zijn.