Onderdelen en accessoires motor Ducati 800 Scrambler Mach 2.0
De Ducati 800 Scrambler Mach 2.0 is bedoeld voor rijders die op zoek zijn naar authenticiteit en stijl, maar trouw willen blijven aan de roadster spirit
Accessoires en onderdelen voor Ducati 800 Scrambler Mach 2.0
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 800 Scrambler Mach 2.0 volgens het jaar.
De Ducati is gebouwd op een stalen buizenframe, voor sterkte en stabiliteit. Zijn compacte geometrie, met een lengte van 2.100 mm en een wielbasis van 1.445 mm, maakt hem gemakkelijk hanteerbaar, zowel in de stad als op de open weg. De zithoogte van 790 mm betekent dat veel rijders het gemakkelijk zullen vinden om achterover te leunen en van de rit te genieten, terwijl de brandstoftank van 13,5 liter je voldoende actieradius geeft om van de open weg te genieten. De 803 cc, 4-takt, 90° L-twin motor met 50 mm brandstofinjectie en luchtkoeling wordt aangedreven door twee ACT desmodromateurs en twee kleppen per cilinder. Hij levert 73 pk bij 8.250 t/min en een koppel van 6,90 kg bij 5.750 t/min. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak en secundaire ketting, voor dynamisch, toegankelijk rijden. Met een droog gewicht van 170 kg en een volgeladen gewicht van 186 kg is er een goede balans tussen wendbaarheid en stabiliteit. Wat het chassis betreft, is de Mach 2.0 uitgerust met een 41 mm telehydraulische omgekeerde voorvork en een monoshock achter, die beide 150 mm veerweg bieden. De remmen worden verzorgd door een 330mm Brembo schijf aan de voorkant, radiaal gemonteerd met een 4-zuiger remklauw, en een 245mm schijf aan de achterkant met een 1-zuiger remklauw. Bosch 9.1 MP ABS is standaard gemonteerd voor extra veiligheid. De wielen zijn voor voorzien van 110/80-18 banden en achter van 180/55-17 banden voor goede tractie en stabiliteit. De topsnelheid ligt rond de 180 km/u, zodat je optimaal kunt genieten van het speelse karakter van de motor. Laten we nu eens kijken hoe motorrijders dit model dagelijks ervaren.
In het dagelijks gebruik heeft de Ducati 800 Scrambler Mach 2.0 een leuke, neo-retro uitstraling die niemand onverschillig laat. Motorrijders waarderen het gebruiksgemak dat mogelijk wordt gemaakt door de natuurlijke zithouding en de lage zithoogte. Het rijgedrag, dankzij het trellisframe en de omgekeerde vork, boezemt vertrouwen in, zowel in de stad als op de open weg. Deze wendbaarheid maakt hem tot een goede keuze voor kleinere rijders of rijders die op zoek zijn naar een motorfiets waarmee het dagelijks leven gemakkelijk is. De desmodromische motor, trouw aan het Ducati DNA, biedt een levendig karakter en een karakteristiek geluid, terwijl hij toegankelijk blijft voor alle ervaringsniveaus. Hij geeft een echt gevoel, vooral in het middenbereik, waar het koppel het mogelijk maakt om met gemak te accelereren, zelfs op smalle bochtige wegen. De kenmerkende Californische styling van Roland Sands, met zijn originele kleuren en minutieuze details, wordt vaak genoemd als een van de belangrijkste pluspunten van dit model. De gelakte tank, het lage stuur en de specifieke afwerkingen versterken de identiteit van deze Mach 2.0-versie, die zijn vintage erfgoed volledig omarmt. De toegankelijkheid, zowel qua zadelhoogte als qua soepelheid van de motor, wordt alom geprezen. De Mach 2.0 is ideaal voor bucolische ritten, escapades en de stad, ook al hadden sommige motorrijders graag een meer betaalbare prijs gehad of een duidelijker technische differentiatie van Autres Scramblers. Een van de genoemde zwakke punten is dat de aankoopprijs soms als hoog wordt beschouwd en dat de verschillen met andere versies in het assortiment als beperkt worden beschouwd. Desondanks blijft de Mach 2.0 een benchmark voor diegenen die willen rijden op een model met een unieke uitstraling en tegelijkertijd willen genieten van een gebruiksvriendelijke rijervaring in de geest van de Scrambler. Elke versie behoudt het DNA van de serie, voor reizen van plezier en ontdekking.
Als je nieuwsgierig bent, vind je hier het gedetailleerde specificatieblad van dit iconische model
- Vereist rijbewijs: A of A2 (model kan worden beperkt tot 35 kW)
- Cilinderinhoud: 803 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, 50 mm brandstofinspuiting, luchtgekoeld, 2 ACT desmodromisch, 2 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 73 pk bij 8.250 tpm, 6,9 mkg (67 Nm) bij 5.750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 170 kg droog, 186 kg volgeladen
- Zithoogte: 790 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: Ongeveer 5,0 liter/100 km
- Geschatte actieradius: Ongeveer 270 km
- Inhoud brandstoftank: 13,50 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 180 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor 1 Brembo 330 mm schijf, radiaal gemonteerd, 4-zuiger remklauw; achter 1 245 mm schijf, 1-zuiger remklauw
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 12.000 km of eenmaal per jaar; klepspeling elke 12.000 km gecontroleerd en afgesteld; redelijke onderhoudskosten voor een Ducati, dankzij een eenvoudige, beproefde motor