Onderdelen en accessoires motor Ducati 800 Scrambler Desert Sled Fasthouse
De Ducati 800 Scrambler Desert Sled Fasthouse belichaamt de geest van avontuur en de woestijn, en is een eerbetoon aan de beroemde Mint 400-race in Nevada
Accessoires en onderdelen voor Ducati 800 Scrambler Desert Sled Fasthouse
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 800 Scrambler Desert Sled Fasthouse volgens het jaar.
Dit model rust op een solide technische basis, trouw aan de geest van de Scrambler. Het stalen buizenchassis zorgt voor een uitstekende stijfheid en robuustheid, terwijl de 46 mm tele-hydraulische voorvork met 200 mm veerweg de onregelmatigheden van het terrein absorbeert. Aan de achterkant biedt de monoshock dezelfde veerweg en garandeert comfort en stabiliteit, zowel op de weg als off-road. De zwart geanodiseerde spaakwielen zijn uitgerust met gemengde Pirelli Scorpion Rally STR banden (120/70-19 voor, 170/60-17 achter), perfect voor afwisselend asfalt en off-road. De remmen worden verzorgd door een 330 mm Brembo-schijf aan de voorkant met een radiale remklauw met 4 zuigers en een 245 mm schijf aan de achterkant, aangevuld met ABS in bochten voor optimale veiligheid, zelfs in bochten. De luchtgekoelde, 803 cc, 4-takt, 90° L-twin met 50 mm brandstofinjectie ontwikkelt 73 pk bij 8.250 t/min en een koppel van 6,7 kg bij 5.750 t/min. De handgeschakelde 6-versnellingsbak en secundaire kettingaandrijving zorgen voor een soepele, dynamische vermogensregeling. Met een drooggewicht van 193 kg (209 kg in volgeladen toestand) en een zithoogte van 860 mm biedt dit model een hoge zitpositie, ideaal om de weg te domineren of zich op trails te wagen. De brandstoftank van 13 liter betekent dat je kunt uitkijken naar een aantal geweldige ritten, hoewel het gemiddelde brandstofverbruik van 5,40 liter/100 km de actieradius beperkt tot ongeveer 241 km. Dit model is verkrijgbaar met een A2 rijbewijs of een 47,5 pk hoofdstel en richt zich daarmee op een breed publiek. Om te weten te komen hoe dit model presteert in het dagelijks gebruik en wat motorrijders ervan vinden, laten we eens kijken waar hij eigenlijk voor wordt gebruikt en wat gebruikers erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik maakt deze motor indruk met zijn veelzijdigheid en opvallende styling. Motorrijders waarderen het gebruiksgemak, de hoge zitpositie en het 860 mm lange zadel, die zelfs op ruwe wegen voor een goede controle zorgen. De rechte zithouding wordt gefaciliteerd door brede, antislip voetsteunen, die actief rijden op technische stukken mogelijk maken. Het hoge, brede stuur biedt uitstekende richtingscontrole, essentieel voor terreinrijden. Het chassis wordt beschouwd als solide en geruststellend, of het nu gaat om een rit door de stad of een off-road escapade. De Desmodue L-Twin-motor van 803 cc levert 73 pk en 67 Nm koppel, gekalibreerd voor een royaal koppel bij lage toerentallen, ideaal voor technische secties of steile beklimmingen. De vering met lange veerweg en de gemengde banden maken het mogelijk om verschillende terreinen te verkennen zonder aan comfort in te boeten, waardoor dit model een populaire keuze is voor wie graag zijn pleziertjes afwisselt. De gelimiteerde serie is vooral aantrekkelijk voor verzamelaars en liefhebbers van zeldzame modellen, dankzij het exclusieve ontwerp, de genummerde plaat en het sportieve erfgoed. Tot de sterke punten die door gebruikers worden genoemd behoren de veiligheid die wordt geboden door ABS in bochten, de mogelijkheid om de motorfiets aan te passen aan je behoeften dankzij een uitgebreid assortiment accessoires en de algehele robuustheid van de machine. Sommige rijders zullen echter de beperkte actieradius op lange ritten of het aanzienlijke gewicht bij het manoeuvreren vanuit stilstand betreuren, maar deze aspecten worden ruimschoots gecompenseerd door de assertieve persoonlijkheid van het model en het rijplezier. De verschillende versies van het model, waaronder deze Fasthouse-editie, worden gezien als machines met karakter, die zich kunnen onderscheiden van de massa op zowel stadsritten als meer uitdagende trails.
Voor degenen die dieper op de technische aspecten willen ingaan, biedt de gedetailleerde factsheet hieronder alle essentiële informatie.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A of A2 compatibel via een versie beperkt tot 35 kW (47,5 pk)
- Cilinderinhoud: 803 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, injectie-Ø 50 mm, luchtgekoeld, 2 ACT desmodromisch, 2 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 73 pk bij 8.250 tpm, 67 Nm (6,7 mkg) bij 5.750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 193 kg droog, ca. 209 kg volgeladen
- Zithoogte: 860 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,40 liter/100 km
- Geschatte actieradius: ongeveer 240 km
- Inhoud brandstoftank: 13 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 180 km/u
- Type transmissie: handgeschakeld met 6 versnellingen, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 1 Brembo-schijf Ø 330 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; Achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 1 zuiger; ABS in bochten
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 12.000 km of 12 maanden onderhouden; distributieriemen elke 15.000 km of 5 jaar gecontroleerd; gematigde onderhoudskosten voor een Ducati, vooral omdat het mechanisme eenvoudig en robuust is.