Onderdelen en accessoires motor Ducati 800 Supersport (SS)
De Ducati 800 Supersport (SS) belichaamt de Italiaanse sportiviteit, trouw aan de SuperSport-traditie van het merk. Dit model, dat van 2003 tot 2006 op de markt kwam, nam de 750 SS over door de motorcapaciteit te vergroten en extra karakter toe te voegen
Accessoires en onderdelen voor Ducati 800 Supersport (SS)
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 800 Supersport (SS) volgens het jaar.
Het chassis van dit Ducati model is gebaseerd op een stalen buizenframe, een garantie voor stijfheid en lichtheid. Aan de voorkant bieden de 45mm upside-down vorken (Showa of Marzocchi, afhankelijk van de versie) 120mm veerweg, terwijl de achterkant is uitgerust met een Cantilever-type monoshock met 136mm veerweg. De remmen worden aan de voorkant verzorgd door twee 320mm schijven met 4-zuiger remklauwen en aan de achterkant door een 245mm schijf met 2-zuiger remklauw voor optimale controle onder alle omstandigheden. De 90° L-twin, 4-takt, lucht-/oliegekoelde motor ontwikkelt 75 pk bij 8.250 t/min en 7,1 kg koppel bij 6.250 t/min. De elektronische Marelli-brandstofinspuiting en de tweekleppen-per-cilinder desmodromische kleptiming zorgen voor een scherpe respons en een merkbare soepelheid vanaf 2.500 t/min. De 6-versnellingsbak, gecombineerd met een hydraulisch bediende natte meervoudige plaatkoppeling, maakt optimaal gebruik van het vermogen en stelt je in staat om je rijstijl aan te passen aan elke situatie. De brandstoftank van 16 liter (inclusief een reserve van 4 liter) geeft een geschatte actieradius van 243 km, met een gemiddeld brandstofverbruik van 6,59 liter/100 km. Het zadel, met een hoogte van 815 mm, en de sportieve zithouding herinneren eraan dat dit een motor is voor sensatiezoekers. Het elektronische instrumentenpaneel bevat een snelheidsmeter, toerenteller, oliedrukmeter, klok, olietemperatuur, dagteller, tripmeter en startonderbreker. De 5-spaaks lichtmetalen velgen (of 3 op de Sport versie) zijn voorzien van 120/70 ZR 17 banden voor en 170/60 ZR 17 achter. Onderhoud wordt elke 10.000 km aanbevolen en de fabrieksgarantie dekt 2 jaar onderdelen en arbeid, onbeperkt aantal kilometers. Om je uitrusting te vervolledigen of je machine te onderhouden, vind je hier de motoraccessoires en onderdelen geselecteerd door Dafy Moto. Laten we nu eens kijken wat motorrijders dagelijks van dit model vinden.
In het dagelijkse leven wordt de ducati 800 Supersport SS door motorrijders geprezen om zijn karaktervolle motor en zijn onberispelijke chassis. Motorrijders waarderen de beschikbaarheid van de tweecilindermotor, die al bij lage toerentallen aanslaat en een levendige acceleratie biedt, terwijl hij soepel en aangenaam op de weg blijft. Het rijgedrag en de precisie van het chassis worden vaak genoemd als sterke punten, waardoor het mogelijk is om bochten met gemak te nemen en het volledige potentieel van de machine te benutten. Sommige motorrijders wijzen erop dat de zeer sportieve rijpositie veeleisend kan zijn op lange ritten of in de stad, maar het draagt bij aan de authentieke ervaring die liefhebbers zoeken. De eerste jaargangen waren uitgerust met originele banden die als perfect werden beschouwd, maar een eenvoudige verandering van de bandensamenstelling verandert het rijgedrag van de motorfiets radicaal. De actieradius van ongeveer 243 km en het gecontroleerde brandstofverbruik worden gewaardeerd, net als de algemene betrouwbaarheid en de redelijke onderhoudskosten (onderhoud elke 10.000 km). De meningen benadrukken de consistentie van de SS 800, die een ideaal compromis biedt tussen vermogen, beschikbaarheid van de motor en een efficiënt chassis. Sommige eigenaren zijn niet van plan om van motor te veranderen, omdat het plezier door de jaren heen intact blijft. Het zadel, hoewel stevig, wordt door sommige passagiers als comfortabel ervaren, vooral met een hoge bobbel voor langere rijders. De aantrekkingskracht van dit model ligt in zijn veelzijdigheid: hij is goed genoeg voor de weg, maar toch betaalbaar en redelijk om te kopen en te berijden. Motorrijders die van de open weg houden en op zoek zijn naar een authentieke sportmotor, zullen in de SS 800 een trouwe metgezel vinden die elke keer dat ze op pad gaan een glimlach op hun gezicht tovert.
Voor wie meer wil weten, is hier het volledige specificatieblad.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A
- Cilinderinhoud: 802 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, lucht/oliegekoeld, desmodromische kleptiming, 2 kleppen per cilinder, elektronische brandstofinspuiting
- Motorvermogen en -koppel: 75 pk (55 kW) bij 8.250 tpm, 7,1 mkg (70 Nm) bij 6.250 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 185 kg droog, ongeveer 199 kg volgeladen
- Zithoogte: 815 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,6 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 240-250 km
- Inhoud brandstoftank: 16 liter (inclusief 4 liter reserve)
- Maximumsnelheid: 225 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving, hydraulische meervoudige platenkoppeling
- Remmen: Voor: 2 x 320 mm schijven, 4-zuiger remklauwen; Achter: 1 x 245 mm schijf, 2 zuigers
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 10.000 km onderhouden, 2 jaar garantie op onderdelen en arbeidsloon, over het algemeen betrouwbare motorfiets met gematigde onderhoudskosten voor een sportief model.