Onderdelen en accessoires motor Ducati 821 Monster Dark
De Ducati 821 Monster Dark belichaamt de rebelse, minimalistische geest van de Monster familie, terwijl hij de weg vrijmaakt voor een nieuwe generatie Italiaanse roadsters
Accessoires en onderdelen voor Ducati 821 Monster Dark
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 821 Monster Dark volgens het jaar.
Onder zijn donkere, racy buitenkant verbergt dit model een karaktervolle aandrijflijn en een nauwgezet chassis. De 90° L-twin viertaktmotor met Ø 53 mm brandstofinjectie, vloeistofkoeling, 2 ACT desmodromisch en 4 kleppen per cilinder ontwikkelt 112 pk bij 9.250 t/min en 9,10 mkg koppel bij 7.750 t/min. Deze traditionele krachtbron van Ducati staat garant voor een levendige acceleratie en een groot bereik, terwijl hij betaalbaar blijft dankzij de mogelijkheid om het vermogen te beperken tot 47,5 pk voor A2-licenties. Het stalen trellis buizenframe, gemonteerd op de cilinderkoppen, zorgt voor stijfheid en lichtheid, terwijl de 43 mm telehydraulische omgekeerde voorvork (veerweg 130 mm) en de monoshock achter (veerweg 140 mm) zorgen voor een dynamisch, comfortabel rijgedrag. De remmen worden verzorgd door twee radiaal gemonteerde Brembo 320mm schijven met 4-zuiger remklauwen voor en een 245mm schijf met 2-zuiger remklauw achter, allemaal ondersteund door standaard 3-traps ABS. De boordelektronica omvat 8-traps tractiecontrole, drie rijmodi (Sport, Touring, Urban) en een volledig digitaal instrumentenpaneel. Het zadel kan worden versteld tussen 785 en 810 mm voor alle lichaamsvormen en de 17,5-liter brandstoftank zorgt voor voldoende actieradius. Het leeggewicht is 205,5 kg, wat nog steeds handelbaar is voor een roadster in deze categorie. Tot de standaarduitrusting behoren ABS, tractiecontrole, rijmodi, Brembo-remmen en compatibiliteit met een groot aantal motoronderdelen en -accessoires. Klaar om uit te vinden hoe dit model presteert in het dagelijks gebruik en wat motorrijders erover te zeggen hebben? Laten we overgaan op het gebruik en de meningen.
In het dagelijks gebruik maakt dit model indruk met zijn veelzijdigheid en assertieve karakter. Motorrijders waarderen het vermogen van de twin, de reactiesnelheid van het gaspedaal en het keelgeluid dat bij elke acceleratie klinkt. Dankzij de geavanceerde elektronica is het gedrag van de motor eenvoudig aan te passen aan de weg: in de Sport-modus wordt de motor volledig vrijgelaten, in de Touring-modus wordt de respons afgevlakt voor lange ritten en in de Urban-modus kun je veilig door de stad rijden. De verstelbare zithoogte en natuurlijke zithouding maken het gemakkelijk om hem onder de knie te krijgen, voor zowel beginnende als ervaren rijders. In de stad maakt de wendbaarheid van de Monster 821 het gemakkelijk om rond te komen, en zijn compacte formaat maakt het een ideale bondgenoot voor stedelijk woon-werkverkeer. Op de weg geven de wegligging en bandengrip van de motorfiets vertrouwen, terwijl de Brembo remmen veel gewaardeerde veiligheid bieden. Rijders roemen het comfort van het zadel tijdens het dagelijkse woon-werkverkeer en de stabiliteit van het chassis, zelfs bij hoge snelheden. Het onderhoudsgemak en de beschikbaarheid van accessoires zijn ook voordelen voor regelmatig gebruik. Er zijn echter een paar zwakke punten: het gebrek aan Vent op de snelweg beperkt het comfort bij hoge snelheden en de niet-verstelbare voorvork toont zijn beperkingen op ruwe wegen of bij hard afremmen. De praktische aspecten zijn teruggebracht tot het strikte minimum, in overeenstemming met de geest van Monster, wat sommige mensen kan hinderen bij intensief dagelijks gebruik. De verdwijning van de enkelzijdige arm, hoewel betreurenswaardig, wordt gecompenseerd door de veelzijdigheid, robuustheid en unieke styling van het model. Deze roadster is gericht op diegenen die plezier, prestaties en karakter willen combineren in hun dagelijkse ritten.
Als je nieuwsgierig bent, vind je hier het volledige specificatieblad.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A of A2 (47,5 pk / 35 kW)
- Cilinderinhoud: 821 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, injectie-Ø 53 mm, vloeistofgekoeld, 2 ACT desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 112 pk bij 9 250 tpm, 9,10 mkg bij 7 750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 180 kg droog, ongeveer 205 kg in rijklare toestand
- Zithoogte: Verstelbaar tussen 785 mm en 810 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: Ongeveer 6 liter/100 km
- Geschatte actieradius: Tussen 280 en 320 km, afhankelijk van gebruik
- Inhoud brandstoftank: 17,5 liter
- Maximumsnelheid: Ongeveer 220 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving, slipkoppeling
- Remmen: Voor: 2 x 320 mm Brembo-schijven, 4-zuiger remklauwen, ABS 3-traps; Achter: 1 x 245 mm schijf, 2-zuiger remklauw
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 15.000 km of 12 maanden onderhouden, kleppen elke 30.000 km gecontroleerd, lagere kosten dan de standaardversie en de 1200, standaard onderdelen beschikbaar en concurrerende verzekeringskosten voor de categorie.