Onderdelen en accessoires motor Ducati 821 Monster Stealth
De Ducati 821 Monster Stealth treedt in de voetsporen van de iconische roadsters van het Italiaanse merk, de directe erfgenaam van de Mostro die meer dan 25 jaar geleden werd gelanceerd
Accessoires en onderdelen voor Ducati 821 Monster Stealth
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 821 Monster Stealth volgens het jaar.
Onder zijn exclusieve carrosserie wordt de Ducati aangedreven door een 821cc Testastretta 11° L-twin motor die 109 pk en 86 Nm koppel produceert. De vloeistofgekoelde motor heeft een desmodromische kleptiming met vier kleppen per cilinder, wat hem het dynamische karakter en geluid geeft dat typisch is voor het merk. Het stalen trellis buizenframe, dat op de cilinderkoppen is gemonteerd, zorgt voor optimale stijfheid en uitstekende rijeigenschappen. Het chassis is voorzien van een volledig instelbare 43mm Kayaba omgekeerde voorvork voor en een instelbare monoshock achter, waardoor het rijgedrag van de motorfiets kan worden aangepast aan de voorkeuren van de rijder. De remmen worden bediend door Brembo M4-32 radiale remklauwen en 320mm semi-zwevende dubbele remschijven aan de voorzijde, met standaard 3-standen ABS, terwijl de achterzijde een 245mm remschijf krijgt. Tot de standaarduitrusting behoren een TFT-kleurenscherm dat alle essentiële informatie weergeeft, drie rijmodi (Sport, Touring, Urban), een DQS Up&Down Shift voor snel schakelen, 8-traps tractiecontrole en een LED-dagrijlicht. De zithoogte kan worden ingesteld tussen 785 en 810 mm voor verschillende lichaamsvormen en de brandstoftank van 16,5 liter biedt een geschatte actieradius van 260 km met een gemiddeld brandstofverbruik van 6,3 l/100 km. Originele Pirelli Rosso III banden zorgen voor uitstekende grip en een zesversnellingsbak maakt het pakket compleet. Het resultaat is een model dat een balans biedt tussen prestaties, veiligheid en comfort, met moderne voorzieningen die het dagelijks leven voor motorrijders gemakkelijker maken. Laten we overgaan naar de gebruikerservaring en de meningen van de motorrijders die hem hebben geadopteerd.
In het dagelijks gebruik maakt de Ducati 821 Monster Stealth indruk met zijn dynamische rijeigenschappen en expressieve motor. Motorrijders waarderen vooral de levendigheid van de motor in de stad, zijn wendbaarheid en zijn vermogen om in en uit het verkeer te weven, ook al kan de vrij grote draaicirkel het moeilijk maken om te keren. De doordachte gewichtsverdeling en het lage zwaartepunt maken manoeuvreren bij lage snelheden gemakkelijker, zelfs voor kleinere rijders. De DQS versnellingspook wordt vaak geprezen om zijn soepelheid en snelheid, waardoor schakelen aangenamer wordt, terwijl de verschillende rijmodi je in staat stellen om het vermogen en de elektronische ondersteuning aan te passen aan je huidige behoeften. De Urban-modus tempert het temperament van de tweecilinder, ideaal in de regen of in de stad, terwijl de Sport-modus het volle vermogen van de motor laat zien voor dynamische ritten. Op de weg stimuleert de licht naar voren gerichte zitpositie sportief rijden en het neutrale rijgedrag van de motor geeft vertrouwen, met name dankzij de high-performance banden en de kwaliteit van de verstelbare voorvork. De vering is goed afgesteld voor allround gebruik, absorbeert onregelmatigheden goed en behoudt zijn stevigheid in snelle bochten. Gebruikers roemen de algehele homogeniteit van het model, die zeer vergevingsgezind is en je vertrouwen geeft, zelfs als je hard rijdt. De motor wordt geprezen om zijn gevoel en geluid, een echte signatuur van het merk. De voorremmen worden beoordeeld als progressief en veilig, en goed geschikt voor jonge bestuurders, ook al mist de achterrem volgens sommige meningen kracht. Als zwakke punten werden soms het ontbreken van een enkelzijdige armsteun en de hoge prijs genoemd, evenals de passagiersstoel, die als weinig bruikbaar werd beschouwd, waardoor het gebruik als duo beperkt bleef tot korte ritten. Desondanks is de feedback zeer positief: de Monster Stealth 821 wordt gezien als een toegankelijke, lonende en betrouwbare sportroadster die echt rijplezier biedt bij elk uitstapje. Voor liefhebbers van sensatie en stijl blijft dit model een veilige keuze.
Hier vind je het volledige specificatieblad van de motorfiets voor meer informatie.
- Vereist rijbewijs: A of A2 (beperkt)
- Cilinderinhoud: 821 cm³
- Motortype: Testastretta 11° L-twin, vloeistofgekoeld, desmodromische kleptiming, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 109 pk, 86 Nm
- Gewicht (leeg en vol): 180,5 kg droog en ongeveer 200 kg in rijklare toestand
- Zithoogte : Verstelbaar, 785 mm of 810 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,3 liter/100 km
- Geschatte actieradius: 260 km
- Inhoud brandstoftank: 16,5 liter
- Maximumsnelheid: 245 km/u (op circuit)
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, DQS Up&Down shifter, ketting
- Remmen: 320 mm semi-zwevende dubbele remschijf voor, Brembo M4-32 radiale remklauwen, standaard ABS, minder krachtige achterrem
- Onderhouden gebruikskosten: Onderhouden volgens aanbevelingen Ducati, remslang achter terugroepen (oktober 2021)