Onderdelen en accessoires motor Ducati 821 Monster Stripe
De Ducati 821 Monster Stripe heeft zichzelf gevestigd als een benchmark in de wereld van sportieve roadsters. Dit model, gelanceerd in 2015 en geproduceerd tot 2017, onderscheidt zich door de dubbele witte streep die de motorfiets van voor naar achter doorkruist, een knipoog naar Amerikaanse muscle cars en een eerbetoon aan de oude S2R en S4R
Accessoires en onderdelen voor Ducati 821 Monster Stripe
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 821 Monster Stripe volgens het jaar.
De Ducati is gebaseerd op een stalen buizenchassis, bevestigd aan de cilinderkoppen, dat stijfheid en wendbaarheid garandeert. Met een lengte van 2.154 mm, een breedte van 867 mm en een wielbasis van 1.480 mm heeft deze roadster een evenwichtig postuur, ideaal voor zowel stadsritten als dynamische toertochten. Dankzij het droge gewicht van 179,5 kg (205,5 kg leeggewicht) is hij gemakkelijk te hanteren. De zithoogte kan worden ingesteld van 785 tot 810 mm voor een breed scala aan lichaamslengtes, zodat alle rijders er gemakkelijk mee overweg kunnen. De vooras is uitgerust met een volledig verstelbare 43mm KYB omgekeerde vork en een Brembo remsysteem met dubbele 320mm schijven en 4 zuiger radiale remklauwen. De achteras heeft een monoshock met 140 mm veerweg en een 245 mm remschijf met 2-zuiger remklauwen. De banden, 120/70-17 voor en 180/60-17 achter, zorgen voor een uitstekende wegligging. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak en secundaire ketting. Motorisch beschikt de Monster Stripe 821 over een 90° L-twin, 4-takt, 53mm brandstofinjectie, vloeistofgekoeld, 2 OHC desmodromisch, 4 kleppen per cilinder, met een cilinderinhoud van 821cc. Hij levert 112 pk bij 9.250 tpm en 9,10 mkg koppel bij 7.750 tpm. ABS is standaard en het model is toegankelijk voor houders van een A2-rijbewijs dankzij een versie die beperkt is tot 47,5 pk. De 17,5-liter brandstoftank biedt voldoende ruimte voor avontuur. Laten we na dit technische overzicht eens kijken [comment] hoe motorrijders dit model dagelijks ervaren.
Op het stuur maakt de Ducati 821 Monster Stripe indruk met zijn balans tussen sportiviteit en gebruiksgemak. Motorrijders waarderen de kracht van de twin, het reactievermogen van de motor en de souplesse waarmee ze zowel in de stad als op meer dynamische ritten kunnen rijden. De elektronische uitrusting, met name het ABS, is geruststellend en maakt het gemakkelijk om ermee om te gaan, terwijl de instelbare vering een echt pluspunt is om de motorfiets aan te passen aan je rijstijl of de weg van de dag. Met de selecteerbare rijmodi kunnen de prestaties ook worden aangepast aan de omstandigheden, wat een welkome veelzijdigheid biedt in zowel stedelijke omgevingen als op open wegen. De Stripe styling, met zijn iconische versiering, is een blikvanger en een echte bron van trots voor zijn eigenaars. Feedback benadrukte de bouwkwaliteit, de dynamische styling en het kenmerkende motorgeluid, trouw aan de geest van Ducati. De A2 versie laat jonge rijbewijshouders zonder frustratie genieten van de Monster wereld, terwijl het beperkte vermogen nog steeds genoeg is om plezier te hebben. De rijpositie, dankzij het verstelbare zadel, wordt als comfortabel en toegankelijk beschouwd. De verstelbare hoogte zorgt ervoor dat rijders van verschillende lengtes zich op hun gemak voelen vanaf de eerste kilometers, een echte aanwinst voor gebruikers van alle profielen. Sommigen betreuren misschien het ontbreken van een enkelzijdige aandrijving, maar ze prijzen de betrouwbaarheid en eenvoud van de kettingaandrijving. De Monster 821 Stripe wordt ervaren als een gezonde, intuïtieve en lonende motorfiets, die in staat is een sportief gevoel te geven en toch praktisch blijft voor dagelijks gebruik. De gemakkelijke verkrijgbaarheid van geschikte onderdelen en accessoires draagt bij aan onderhoud en aanpassing, wat de gehechtheid van eigenaren aan dit model versterkt. Met de verschillende versies, van standaard tot Stripe, kan iedereen zijn eigen stijl laten zien en de configuratie kiezen die het beste bij zijn of haar wensen past.
Voor meer informatie vind je hier het gedetailleerde specificatieblad van deze Italiaanse roadster.
- Vereist rijbewijs: A2-rijbewijs (versie beperkt tot 47,5 pk / 35 kW) of A-rijbewijs
- Cilinderinhoud: 821 cm³ (boring x slag: 88 x 67,5 mm)
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, injectie-Ø 53 mm, vloeistofgekoeld, 2 ACT desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 112 pk (83 kW) bij 9.250 tpm, 9,10 mkg (89 Nm) bij 7.750 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 179,5 kg droog, 205,5 kg in rijklare toestand
- Zithoogte: Verstelbaar tussen 785 mm en 810 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 5,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: tussen 300 en 320 km
- Inhoud brandstoftank: 17,5 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 220 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 x 320 mm Brembo-schijven, radiaal gemonteerd, 4-zuigerremklauw; achter: 1 x 245 mm schijf, 2-zuigerremklauw; ABS standaard
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 15.000 km of 12 maanden (wat het eerst komt); klepspeling elke 30.000 km gecontroleerd; gematigde onderhoudskosten voor een Ducati model, maar houd rekening met een hoger dan gemiddeld budget voor speciale onderdelen en desmodromisch onderhoud.