Onderdelen en accessoires motor Ducati 939 Hypermotard SP
De Ducati 939 Hypermotard SP doet onmiddellijk denken aan de wereld van de sportieve supermotard, waar prestaties en stijl samengaan om unieke sensaties te bieden
Accessoires en onderdelen voor Ducati 939 Hypermotard SP
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 939 Hypermotard SP volgens het jaar.
Deze supermotard is gebaseerd op een stalen buizenframe, bekend om zijn stijfheid en lichtheid, in combinatie met een wielbasis van 1.498 mm. Het drooggewicht is 178 kg, en 201 kg in rijklare toestand, dankzij het gebruik van Marchesini gesmede aluminium wielen en carbon onderdelen. Het chassis is uitgerust met een volledig instelbare Öhlins omgekeerde voorvork met een diameter van 50 mm en een veerweg van 185 mm voor en een Öhlins monoshock achter met een veerweg van 175 mm voor een grotere bodemvrijheid en een hoge zithoogte van 890 mm (optioneel 20 mm verlaagd). De remmen worden verzorgd door dubbele Brembo-schijven van 320 mm met M4-32 monobloc radiale remklauwen en radiale hoofdremcilinder met verstelbare hendel, aangevuld met Bosch 9MP ABS in 2 fasen (uitschakelbaar). Achteraan zorgt een 245mm schijf voor veiligheid bij hard remmen. De 90° L-twin, 4-takt, 937 cm³, 2-takt Desmodromische motor met 4 kleppen per cilinder, Ø 52 mm brandstofinjectie en vloeistofkoeling produceert 113 pk bij 9.000 tpm en 10,10 mkg bij 7.500 tpm. De 6-versnellingsbak en kettingaangedreven secundaire transmissie zorgen voor een sportieve, nauwkeurige respons. De brandstoftank van 16 liter is ideaal voor een breed scala aan uitstapjes, terwijl de Pirelli Diablo Supercorsa SP-banden zorgen voor optimale grip. Tot de standaarduitrusting behoren drie opnieuw afgestelde rijmodi (Race, Sport, Wet), Ducati Traction Control (DTC), carbon onderdelen, magnesium cilinderkopdeksels en een met grip bekleed zadel. De topsnelheid ligt rond de 200 km/u. Er is drie kilo bespaard ten opzichte van de vorige generatie dankzij het gebruik van lichtgewicht materialen. Laten we nu overgaan naar de ervaringen van alledaagse motorrijders en hun indrukken van dit model.
Op de weg wordt deze supermotard ervaren als een machine gebouwd voor adrenaline en efficiëntie, vooral op bochtige wegen waar zijn wendbaarheid en levendigheid het verschil maken. Motorrijders waarderen de hoge zithoogte en bodemvrijheid, ideaal voor sportief rijden, hoewel de zithoogte een nadeel kan zijn voor kortere rijders. De topuitrusting, waaronder Öhlins-vering en lichtgewicht velgen, wordt unaniem geprezen om zijn precisie en gevoel. Dankzij het elektronische beheer van de rijmodi kan het gedrag van de motorfiets worden aangepast aan alle omstandigheden, van het circuit tot natte wegen, wat de veelzijdigheid van het model vergroot. De sterke punten die door gebruikers worden genoemd zijn het toegenomen vermogen, de kwaliteit van de vering en het exclusieve karakter van de SP afwerking. De krachtige remmen en responsieve motor worden ook zeer gewaardeerd. Aan de andere kant kan de hoge prijs, vergelijkbaar met die van een hypersport, een belemmering vormen, net als de toegankelijkheid door de zithoogte. Feedback benadrukt ook de bouwkwaliteit en betrouwbaarheid van de motor, hoewel er een terugroepactie van de fabrikant is geweest in verband met een mogelijk olielek bij het achterwiel. Dit model vervangt de 821 SP versie en zal zelf worden vervangen door de 939 SP 2017 versie, waarmee de evolutie van de serie naar steeds betere prestaties en verfijning wordt voortgezet. Over het geheel genomen staat deze supermotard bekend om zijn wendbaarheid, efficiëntie en rijplezier, terwijl hij een exclusieve afwerking en een geavanceerde uitrusting biedt. De motorrijders die hem hebben geadopteerd, benadrukken zijn speelse karakter en zijn vermogen om voor sensatie te zorgen, zowel op de weg als tijdens meer sportieve uitstapjes.
Voor degenen die hun machine willen personaliseren of onderhouden, zijn er verschillende opties beschikbaar om dit model aan al hun wensen aan te passen.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorinhouden)
- Cilinderinhoud: 937 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, 2 OHC desmodromisch, 4 kleppen per cilinder, brandstofinjectie Ø 52 mm, vloeistofgekoeld
- Motorvermogen en koppel: 113 pk (83,1 kW) bij 9.000 tpm, 10,10 mkg (98 Nm) bij 7.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 178 kg droog, 201 kg in rijklare toestand
- Zithoogte: 890 mm (-20 mm verlagingsoptie)
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 5,0 tot 5,5 l/100 km, afhankelijk van rijstijl
- Geschatte actieradius: ongeveer 270 tot 300 km
- Inhoud brandstoftank: 16 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 200 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven Ø 320 mm, M4-32 monobloc radiale remklauwen, Bosch 9MP ABS 2-traps + uit; achter: 1 schijf Ø 245 mm
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 15.000 km of een jaar onderhoud, kleppen gesteld elke 30.000 km; 2 jaar fabrieksgarantie, onbeperkt aantal kilometers; bekende terugroepactie van de fabrikant vanwege het risico van olielekkage op het achterwiel (betreft een beperkte serie - controleer bij een Ducati Dealer het serienummer)