Onderdelen en accessoires motor Ducati 939 Hyperstrada
De Ducati 939 Hyperstrada is de wegversie van de Hypermotard, ontworpen om het plezier van een supermotard te combineren met de veelzijdigheid van een tourmotor
Accessoires en onderdelen voor Ducati 939 Hyperstrada
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 939 Hyperstrada volgens het jaar.
De Ducati onderscheidt zich door een technisch pakket dat ontworpen is voor zowel weggebruik als sportieve escapades. Zijn 937 cc, 4-takt, 90° L-twin motor produceert 113 pk bij 9.000 tpm en 10kg koppel bij 7.500 tpm. Dit Euro4-goedgekeurde Testastretta 11° blok biedt een scherpe acceleratie en een karakteristiek geluid, terwijl je kunt kiezen uit verschillende rijmodi: Sport, Touring en Urban. Deze modi passen het vermogen, de gasrespons, de tractiecontrole (DTC) en het ABS aan elke situatie aan. Het stalen buizenframe zorgt voor stijfheid en wendbaarheid, terwijl het chassis wordt ondersteund door een 43mm Kayaba omgekeerde voorvork (130mm veerweg) en een Sachs monoshock achter (130mm veerweg). De remmen worden verzorgd door twee Brembo-schijven van 320 mm aan de voorkant met radiale remklauwen met 4 zuigers en een schijf van 245 mm aan de achterkant met een remklauw met 2 zuigers, voor optimale veiligheid. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak en secundaire ketting. Tot de standaarduitrusting behoren een breed zadel met hoge bel, twee 12V-aansluitingen, handgrepen voor de passagier, een middenstandaard en twee halfstijve fietstassen van 50 liter. De zithoogte van 810 mm maakt de motorfiets toegankelijk voor een breed publiek, terwijl het leeggewicht van 210 kg redelijk blijft voor een machine in deze categorie. De brandstoftank van 16 liter zorgt ervoor dat er geen stress op de weg nodig is. Na dit technische overzicht gaan we verder met de dagelijkse ervaringen van rijders met dit model.
Motorrijders die hebben gekozen voor de Ducati Hyperstrada 939 prijzen zijn veelzijdigheid en speelsheid, of het nu gaat om dagelijkse woon-werkritten, duo-ritten of langere tochten. De lichtheid en het vermogen van de motor worden regelmatig benadrukt, net als de hypermotard styling, die nooit onopgemerkt blijft. Zijn wendbaarheid maakt hem een ideale metgezel voor bochtige wegen, waar hij uitblinkt door zijn reactievermogen en levendige temperament. De zijkoffers bieden een goede opslagcapaciteit, hoewel sommige gebruikers ze een beetje breed en onpraktisch vinden in bepaalde stedelijke situaties of bij het manoeuvreren bij stilstand. Ze zijn echter goed geïntegreerd in de algehele lijnen van de motorfiets, waardoor echte tochten kunnen worden overwogen zonder het essentiële op te offeren. De herziene ergonomie, met een hoger stuur en een lager zadel, wordt gewaardeerd vanwege het comfort en de verbeterde toegankelijkheid voor motorrijders van verschillende grootte. De driehoek van zadel, voetsteun en stuur wordt als natuurlijk ervaren, zodat de rijder lange afstanden kan afleggen zonder oververmoeid te raken. De motor maakt indruk met zijn koppel, vermogen en geluid, zelfs met het originele uitlaatsysteem. Sommige eigenaren beschrijven de soepele motor bij lage toerentallen zelfs als een verrijking van hun rijplezier, waarbij schokken in de stad worden vermeden terwijl de levendigheid op de weg behouden blijft. De Brembo remmen worden effectief en geruststellend genoemd, vooral tijdens sportief rijden of wanneer er bagage wordt vervoerd. Sommige rijders hebben echter opgemerkt dat het comfort op lange afstanden kan worden verbeterd, omdat het zadel en de vering meer zijn afgestemd op dynamiek dan op puur toeren. De zithoogte kan ook een probleem zijn voor kortere rijders, hoewel de motor over het algemeen toegankelijk blijft. De boordelektronica met zijn verschillende rijmodi wordt gewaardeerd om zijn veiligheid en aanpassingsgemak, ook al vinden sommige gebruikers ze soms te aanwezig. Ondanks deze kleine nadelen zal de Hyperstrada 939 je overtuigen met zijn vermogen om nooit moe te worden, zijn unieke positionering als een sprinter die in staat is zijn rijder mee te nemen op vakantie en zijn verbeterde ergonomie in vergelijking met de vorige versie.
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de details is hier het volledige specificatieblad van dit model.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorvarianten)
- Cilinderinhoud: 937 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, injectie-Ø 52 mm, vloeistofgekoeld, 2 ACT desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 113 pk bij 9.000 tpm, 10 mkg (98 Nm) bij 7.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 187 kg droog, 210 kg leeggewicht
- Zithoogte: 810 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: Ongeveer 5,1 liter/100 km
- Geschatte actieradius: Ongeveer 290 tot 310 km
- Inhoud brandstoftank: 16 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 200 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven Ø 320 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 2 zuigers
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 15.000 km of 1 jaar onderhouden; kleppen en riemen elke 30.000 km of 2 jaar vervangen; matige onderhoudskosten voor een Ducati, goede betrouwbaarheid als de onderhoudshistorie up-to-date is.