Onderdelen en accessoires motor Ducati 939 Supersport S
De Ducati 939 Supersport S markeert Ducati's terugkeer naar het Sport GT-segment in 2017, met een duidelijke ambitie: een sportieve, veelzijdige en comfortabele motor bieden zonder het DNA van het merk op te offeren
Accessoires en onderdelen voor Ducati 939 Supersport S
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 939 Supersport S volgens het jaar.
Op technisch gebied wordt dit Ducati model aangedreven door een 937 cm3 L-twin motor met Euro4 homologatie, die 113 pk produceert die kan worden benut tussen 4.500 en 8.500 tpm, met een extra 1.500 tpm voor sensatiezoekers. Het elektronische 'Ride by Wire'-gaspedaal zorgt voor een fijn afgesteld vermogensmanagement, terwijl de flexibele koppelingsbediening het rijden in de stad en op de openbare weg vergemakkelijkt. De 6-versnellingsbak, gecombineerd met de 'up and down' quickshifter op de S-versie, biedt snelle en nauwkeurige schakelmanoeuvres voor optimaal rijplezier. Het chassis is gebaseerd op een trellis frame afgeleid van de Monster 821, een aantrekkelijke achter monobracket en volledig verstelbare Öhlins vering voor en achter, voor precisie en comfort. Pirelli Diablo Rosso 3 banden zorgen voor uitstekende grip, terwijl de remmen worden verzorgd door high-performance schijven met instelbaar en uitschakelbaar ABS op het achterwiel. Het standaard Ducati Traction Control (DTC) systeem verhoogt de veiligheid, net als de drie rijmodi (Urban, Touring, Sport) die de motorrespons aanpassen aan het gebruik. Het optionele zadel van 810 mm kan worden versteld (+/- 25 mm), zodat het geschikt is voor de meeste rijders, en het windscherm van 5 cm kan zonder gereedschap worden versteld, zodat de bescherming zelfs tijdens het rijden kan worden aangepast. Tot de standaarduitrusting behoren ook een LCD-instrumentenpaneel, LED-verlichting, USB-aansluiting, zadelhoes en de optie van handvatverwarming. De S-versie onderscheidt zich door zijn parelwitte kleur, rode wielen en premium uitrusting. Laten we overgaan naar de dagelijkse ervaring van het motorrijden met dit model.
In het dagelijks leven wordt de Ducati 939 Supersport S geprezen om zijn goede rijeigenschappen en wendbaarheid, ondanks zijn gewicht van 210 kg. Motorrijders waarderen de soepele bediening van de koppeling en het vermogen van de motor om opnieuw te starten vanaf 2.500 tpm, waardoor het een plezier is om in de stad te rijden. Op de weg zorgen de natuurlijke rijpositie en de kwaliteit van de vering ervoor dat je kilometers kunt maken zonder al te vermoeid te raken, zelfs als je benen redelijk gebogen blijven. De Öhlins-vering vangt de oneffenheden van de weg effectief op en de versnellingsbak is soepel en precies en schakelt razendsnel dankzij de snelle Shift van de S-versie. De drie rijmodi maken een wezenlijk verschil in vermogensbeheer en reactievermogen: de Touring-modus verzacht de motorreacties voor lange ritten, terwijl de Sport-modus alle levendigheid van de V-twin losmaakt. Op het circuit profiteert de S-versie van de vering en het schakelmechanisme uit het topsegment, hoewel sommige rijders het ABS en de tractiecontrole aanpassen, die soms als te opdringerig worden ervaren. Sterke punten zijn de veelzijdigheid, de ergonomie op de weg, de uitrustingskwaliteit en het controleerbare vermogen van de motor, ideaal om vooruit te komen of te genieten zonder verrast te worden. Zwakke punten zijn de aerodynamische bescherming van het bovenlichaam, die onvoldoende wordt geacht bij hoge snelheden, de warmte die de motor genereert in de stad, de beperkte stuuruitslag en de handgreep voor de passagier, die alleen als optie verkrijgbaar is. Het LCD-dashboard wordt soms als gedateerd ervaren, maar de algehele betrouwbaarheid en het rijplezier wegen hier ruimschoots tegenop. Dit model wordt gezien als een uitstekende sportwagen voor op de weg, die zowel solo als met z'n tweeën kan worden gebruikt en alle charme van de Italiaanse stijl heeft behouden.
Voor de nieuwsgierigen is hier de volledige lijst met technische specificaties.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorvarianten)
- Cilinderinhoud: 937 cm3
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, Ø 53 mm elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, dubbele ACT (bovenliggende nokkenas), desmodromische kleptiming, 4 kleppen per cilinder, Ducati Testastretta 11° motor, conform Euro 4
- Motorvermogen en koppel: 113 pk (83 kW) bij 9.000 tpm en 96,7 Nm (9,5 mkg) bij 6.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 184 kg droog, 210 kg volgeladen
- Zithoogte : 810 mm (opties +25/-25 mm)
- Gemiddeld brandstofverbruik : Ongeveer 5,5 tot 6 l/100 km, afhankelijk van rijstijl
- Geschatte actieradius: Tot 260 tot 290 km met een volle tank in gemengde omstandigheden
- Inhoud brandstoftank: 16 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 240 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, "up and down" quickshifter op S-versie, secundair door ketting
- Remmen: 2 Brembo-schijven Ø 320 mm voor, 1 schijf Ø 245 mm achter, ABS standaard, instelbaar en uitschakelbaar
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 15.000 km of elke 12 maanden een onderhoudsbeurt, 2 jaar garantie op onderdelen en arbeid, onbeperkt aantal kilometers, onderhoud wordt door gebruikers als eenvoudig beschouwd