Onderdelen en accessoires motor Ducati 950 Hypermotard RVE
De Ducati 950 Hypermotard RVE is een echt supermotard icoon, ontworpen voor rijders die op zoek zijn naar sensatie en originaliteit
Accessoires en onderdelen voor Ducati 950 Hypermotard RVE
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 950 Hypermotard RVE volgens het jaar.
Ducati gebruikt een stalen buizenframe voor stijfheid en wendbaarheid, met een wielbasis van 1.493 mm en een lengte van 1.940 mm. Met een drooggewicht van 178 kg (200 kg in rijklare toestand) en een zithoogte van 870 mm is het een motor die toegankelijk is voor liefhebbers van dynamisch rijden. De vooras is uitgerust met een 45mm omgekeerde vork met 170mm veerweg, terwijl de achteras profiteert van een monoshock met 150mm veerweg, voor optimale absorptie van onregelmatigheden. De motor, een 90° L-twin, 4-takt, Ø 53 mm injectie, vloeistofgekoeld, 2 ACT desmodromisch met 4 kleppen per cilinder, ontwikkelt 114 pk bij 9.000 tpm en 9,80 mkg koppel bij 7.250 tpm. De 6-versnellingsbak zorgt in combinatie met de standaard Ducati Quick Shift Up&Down Evo voor snel en nauwkeurig schakelen. De remmen worden verzorgd door dubbele Brembo 320mm voorschijven met 4 zuiger radiale remklauwen en een 245mm achterschijf met 2 zuiger remklauw. De elektronische uitrusting omvat Bosch Cornering EVO ABS, Brake Assist en Ducati Wheelie Control EVO, die allemaal kunnen worden ingesteld via het 4,3-inch TFT-scherm. De 17-inch wielen zijn voor voorzien van 120/70 banden en achter van 180/55 banden voor een uitstekende grip. Met een brandstoftank van 14 liter is het gemiddelde brandstofverbruik 5,10 liter/100 km, voor een geschatte actieradius van 275 km. Dit model heeft geen mechanische wijzigingen ten opzichte van de standaardversie, maar onderscheidt zich door zijn styling en elektronische uitrusting. Voor wie op zoek is naar nog meer efficiëntie, blijft de SP-versie de maatstaf. Laten we eens kijken hoe de RVE 950 presteert in het dagelijks gebruik en wat motorrijders erover te zeggen hebben.
De Ducati 950 Hypermotard RVE wordt gezien als echt speelgoed voor volwassenen, een machine die vanaf de eerste omwentelingen van het stuur voor sensatie zorgt. Motorrijders roemen de Graffiti Evo-decoratie, de standaard versnellingspook en de directe adrenaline die hij levert. In de stad zorgen zijn compactheid en wendbaarheid ervoor dat je gemakkelijk in en uit het verkeer kunt laveren, terwijl op bochtige wegen het precieze chassis en de elektronische assistenten een ideale balans bieden tussen prestaties en veiligheid. De rechte zithouding, het vlakke zadel en de smalle zijkanten zorgen voor totale controle en reactievermogen onder alle omstandigheden. Gebruikersfeedback benadrukt de kwaliteit van de afwerking, het rijplezier en de unieke persoonlijkheid van dit model. Het speelse rijgedrag en gebruiksgemak spreken zowel ervaren rijders als nieuwkomers in de wereld van supermotardrijden aan. Er zijn echter een paar zwakke punten: de passagiersruimte is beperkt, het comfort op de lange afstand kan worden verbeterd en het ontbreken van de originele Termignoni uitlaatdemper kan fans van een sportief geluid teleurstellen. De afwezigheid van motor- of chassisupgrades ten opzichte van de standaardversie wordt ook genoemd door degenen die hoopten op meer technische innovaties. Voor meer efficiëntie op het circuit wordt de SP-versie aanbevolen. Sinds 2020 hebben de verschillende versies op de markt iedereen in staat gesteld om de configuratie te vinden die het beste bij hem past, met een breed scala aan accessoires en motoronderdelen die beschikbaar zijn om aan te passen.
Nu de volledige technische specificaties van de RVE 950!
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorafmetingen)
- Cilinderinhoud: 937 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, injectie-Ø 53 mm, vloeistofgekoeld, 2 ACT desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 114 pk bij 9.000 tpm; 9,80 mkg bij 7.250 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 178 kg droog, 200 kg in rijklare toestand
- Zithoogte: 870 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,10 l/100 km
- Geschatte actieradius: Ongeveer 270 tot 280 km
- Inhoud brandstoftank: 14,5 liter
- Maximumsnelheid: Ongeveer 220 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven Ø 320 mm, radiaal gemonteerd, remklauw met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 2 zuigers
- Onderhoud en gebruikskosten: Motorolie verversen: elke 15.000 km of 12 maanden; kleppen stellen: elke 30.000 km; 2 jaar garantie, onbeperkt aantal kilometers