Onderdelen en accessoires motor Ducati 950 Multistrada
De Ducati 950 Multistrada is ontworpen om maximale veelzijdigheid te bieden aan alle rijders, zowel beginners als gevorderden. Vanaf het begin heeft dit model zich onderscheiden door de elegantie van Italiaans design te combineren met alledaags gebruiksgemak
Accessoires en onderdelen voor Ducati 950 Multistrada
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 950 Multistrada volgens het jaar.
Ducati onderscheidt zich door zijn technisch ontwerp, dat gericht is op veelzijdigheid en rijplezier. Zijn buisvormige trellisframe, dat ook op de Multistrada 1200 wordt gebruikt, wordt gecombineerd met een speciale achterbrug die de geometrie aanpast: wielbasis verlengd tot 1.594 mm en een grotere casterhoek van 25,2° voor meer stabiliteit. Een volledig instelbare Kayaba omgekeerde voorvork en instelbare Sachs achtervering maken het mogelijk om het rijgedrag van de motorfiets aan te passen aan de voorkeuren van de rijder. De nieuwe velgen, met een 19-inch voorwiel en smallere achterband, bieden een soepele rit en goede handling op zowel de weg als het circuit. De Testastretta 11° 90° V-twin van 937 cc, die al is getest op andere Testastretta-modellen, heeft nieuwe cilinderkoppen en een aangepast smeersysteem. Hij produceert 113 pk bij 9.000 tpm en 9,8 mkg koppel bij 7.750 tpm, aangestuurd door een Ride by Wire-systeem voor een nauwkeurige respons. De boordelektronica omvat Bosch 9.1MP ABS met drie instellingen, DCT-tractiecontrole met acht interventieniveaus en vier aanpasbare motormodi: Touring, Urban, Enduro en Sport. De modi Urban en Enduro beperken het vermogen tot 75 pk voor meer ontspannen rijden. Het LCD-instrumentarium, hoewel niet gekleurd, is compleet en gemakkelijk af te lezen, met nieuwe knoppen op het linkercompartiment om de navigatie te vergemakkelijken. De voetsteunen zijn voorzien van rubberen kussentjes om trillingen te absorberen en de 5 cm verstelbare luchtbel zorgt voor optimale bescherming. Er zijn verschillende zithoogtes beschikbaar (820, 840 of 860 mm), voor iedereen. Laten we, voordat we verder gaan met het dagelijks gebruik en de meningen van motorrijders, [comment] geven op de prestaties van dit model op de weg.
In het dagelijks gebruik is de Ducati 950 Multistrada gemakkelijk te hanteren en toegankelijk. Motorrijders waarderen de comfortabele, natuurlijke zithouding, met een inspringend zadel dat het gemakkelijk maakt om de voeten op de grond te zetten. De keuze uit verschillende zithoogtes is een echt pluspunt, al vinden sommigen het jammer dat het zadel standaard niet verstelbaar is. De 937cc motor wordt geprezen om zijn soepelheid en levendigheid: hij biedt een lineaire vermogensopbouw, wat prettig is voor zowel woon-werkverkeer in de stad als lange ritten. De modi 'Sport' en 'Touring' zijn vergelijkbaar qua gedrag, terwijl de modi 'Urban' en 'Enduro' het vermogen beperken voor meer gemoedsrust. De handling bij lage snelheden wordt vergemakkelijkt door een grote draaicirkel en de motorfiets voelt licht en vloeiend aan in zijn reacties. De stabiliteit wordt vergroot door het 19-inch voorwiel, dat geruststellend is op zowel de weg als het circuit. De Kayaba en Sachs vering worden als consistent beoordeeld, hoewel sommige gebruikers ze iets te zacht vinden voor dynamisch rijden en ze liever bijstellen. Het remmen voor is krachtig, maar het ontbreekt soms aan progressiviteit en het rempedaal achter, dat vrij laag is geplaatst, is niet altijd gemakkelijk te bereiken. Sommige rijders zullen het ontbreken van cruisecontrol en bandenspanningssensoren betreuren, maar de algehele kwaliteit, wegligging en prijs-kwaliteitverhouding worden alom geprezen. Het zadel, dat op lange afstanden soms als stevig wordt ervaren, blijft voor de meeste rijders comfortabel. Dit model wordt ervaren als een elegante motorfiets, prettig om mee te rijden voor zowel dagelijks gebruik als lange ritten, en aantrekkelijk door zijn veelzijdigheid en toegankelijkheid.
Voor degenen die nog verder willen gaan, betekent het assortiment beschikbare accessoires en onderdelen dat elk detail kan worden geoptimaliseerd naar individuele smaak.
- Vereist rijbewijs: A of A2 (35 kW hoofdstel)
- Cilinderinhoud: 937 cm³
- Motortype: 90° L-twin (geen V-twin) Testastretta 11°, vloeistofgekoeld, desmodromische kleptiming, elektronische brandstofinspuiting, Euro 5 homologatie
- Motorvermogen en koppel: 113 pk / 83 kW bij 9.000 tpm, 96 Nm bij 7.750 tpm
- Gewicht (volledig geladen): 222 kg
- Zithoogte: 830 mm (820 mm en 860 mm opties beschikbaar)
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: Meer dan 300 km afhankelijk van rijomstandigheden
- Inhoud brandstoftank: 20 liter
- Maximumsnelheid: 230 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak met droge meervoudige plaatkoppeling, kettingaandrijving
- Remmen: Brembo M4.32 4-zuiger radiale remklauwen, 320 mm semi-zwevende remschijven voor, 245 mm remschijven achter, Bosch Cornering 9.1MP ABS instelbaar op 3 niveaus
- Onderhoud en gebruikskosten: kleppen worden elke 30.000 km onderhouden dankzij desmodromische kleptiming, onderhoudsintervallen elke 15.000 km of 12 maanden, verlengbare garantie van 2 jaar, Euro 5-certificering