Onderdelen en accessoires motor Ducati 950 Supersport
De Ducati 950 Supersport : de perfecte balans tussen traditie, moderniteit en rijplezier. Sinds 2021 is dit model de waardige opvolger van de SuperSport 939, maar met een eigen, vloeiendere en dynamischere persoonlijkheid
Accessoires en onderdelen voor Ducati 950 Supersport
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 950 Supersport volgens het jaar.
Onder zijn scherpe lijnen verbergt de Supersport een stalen buizenframe, een garantie voor stijfheid en lichtheid, gecombineerd met een wielbasis van 1.478 mm en een totaalgewicht van 210 kg. De vloeistofgekoelde 937 cc, 90° L-twin 4-taktmotor met 53 mm injectie levert 110 pk bij 9.000 t/min en een koppel van 9,5 kg bij 6.500 t/min. Deze Euro 5-conforme eenheid is gekoppeld aan een 6-versnellingsbak met standaard Up&Down-schakeling voor snel en nauwkeurig schakelen. De secundaire transmissie verloopt via een ketting. Aan de voorkant biedt de volledig verstelbare 43mm Marzocchi omgekeerde vork 130mm veerweg, terwijl de Sachs monoshock 144mm veerweg biedt. De S-versie heeft Öhlins-vering voor een nog verfijnder weggevoel. De remmen worden verzorgd door twee Brembo-schijven van 320 mm aan de voorkant met radiale remklauwen met 4 zuigers en een schijf van 245 mm aan de achterkant met een remklauw met 2 zuigers, allemaal bijgestaan door Bosch ABS dat actief is in bochten. De elektronische uitrusting is bijzonder uitgebreid: 6-assig IMU traagheidsplatform, 3 rijmodi (Sport, Touring, Urban), 3 brandstofinjectiekaarten, tractiecontrole met 8 niveaus, wielbesturing, ABS in bochten met anti-stoppiefunctie en de mogelijkheid om de achterverlichting uit te schakelen, full LED koplampen, dagzicht, 4,3-inch TFT kleurendisplay. Het verstelbare windscherm en het optionele Ducati multimediasysteem maken hem nog veelzijdiger. De Supersport 950 is toegankelijk voor houders van een A2-rijbewijs dankzij een versie met 35 kW / 47,5 pk. Voordat we in detail ingaan op wat rijders van dit model vinden, laten we eerst eens kijken hoe hij presteert in het dagelijks gebruik en wat zijn gebruikers erover te zeggen hebben.
Rijdend op de Ducati 950 Supersport vinden motorrijders meteen hun draai, of ze nu bekend zijn met de oude generatie of nieuw in de Ducati-wereld. De rijpositie, die het midden houdt tussen sport en comfort, is indrukwekkend vanwege de ergonomie: de hoogte van het halve stuur, de positie van het zadel en de voetsteunen vormen een perfecte driehoek om kilometers te maken zonder oververmoeid te raken. De bekleding van het zadel is opnieuw ontworpen voor meer comfort en de in twee standen verstelbare bel betekent dat de fiets aan elke situatie kan worden aangepast, van een dynamische rit tot een meer stedelijke route. Het 4,3-inch TFT-kleurenscherm, identiek aan dat op de Monster, wordt geprezen om zijn leesbaarheid en de kwaliteit van de graphics, geïnspireerd op de Panigale V4. Verstelbare vering, Brembo remmen van hoge kwaliteit en elektronische verbeteringen (standaard versnellingspook, IMU, ABS bochten, traction control en wheeling) dragen allemaal bij aan het vertrouwen en rijplezier. Motorrijders zullen ook de mogelijkheid waarderen om de motorfiets te beperken voor houders van een A2-rijbewijs, waardoor de Supersport 950 toegankelijk wordt voor een breder publiek. Het gemiddelde brandstofverbruik van 5,6 liter/100 km en een geschatte actieradius van 286 km worden als redelijk beschouwd voor een sportmotor van dit kaliber. De meningen benadrukken het onderhoudsgemak, de veelzijdigheid en de veiligheid die de elektronische hulpmiddelen bieden. Sommige gebruikers hadden graag een nog grotere actieradius of meer standaard aanpassingsmogelijkheden gezien, maar de Supersport 950 blijft een referentie voor wie op zoek is naar een elegante, goed presterende en comfortabele sportmotor. Voor degenen die hun set-up graag fijn afgesteld hebben, maken de S-versie en zijn Öhlins-vering het verschil.
Ontdek de volledige technische specificaties van dit must-have model.
- Vereist rijbewijs: A of A2 (47,5 pk / 35 kW versie beschikbaar)
- Cilinderinhoud: 937 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, Ø 53 mm elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, DOHC, desmodromische kleptiming, 4 kleppen per cilinder, Testastretta 11° motor voldoet aan Euro 5-norm
- Motorvermogen en koppel: 110 pk (81 kW) bij 9.000 tpm en 93 Nm (9,5 mkg) koppel bij 6.500 tpm
- Gewicht (leeg & vol): 184 kg droog, ongeveer 210 kg volgeladen
- Zithoogte: 810 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,6 liter/100 km
- Geschatte actieradius: ongeveer 285-290 km
- Inhoud brandstoftank: 16 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 240 km/u
- Type transmissie: handgeschakeld met 6 versnellingen, standaard schakeling, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 Brembo-schijven Ø 320 mm, remklauw met 4 zuigers; Achter: 1 schijf Ø 245 mm, remklauw met 2 zuigers; ABS-ondersteuning standaard
- Onderhoud en gebruikskosten: Elke 15.000 km of 12 maanden onderhouden; klepspeling elke 30.000 km bijgesteld; 24 maanden garantie met onbeperkt aantal kilometers; lage onderhoudskosten voor een Ducati dankzij de betrouwbaarheid van de Testastretta-motor en de lange onderhoudsintervallen.