Onderdelen en accessoires motor Ducati 955 Panigale V2
De Ducati 955 Panigale V2 is de waardige erfgenaam van de sportieve traditie van Borgo Panigale, die de geest van Ducati's tweecilindermotoren voortzet en zich tegelijkertijd openstelt voor een breder publiek
Accessoires en onderdelen voor Ducati 955 Panigale V2
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 955 Panigale V2 volgens het jaar.
Dit model is gebaseerd op een aluminium monocoque chassis, dat zowel stijf als licht is voor optimale rijprecisie. Aan de voorkant zorgt de Showa BPF upside-down voorvork met 43 mm diameter in combinatie met twee radiaal gemonteerde Brembo-schijven van 320 mm en remklauwen met 4 zuigers voor een krachtige, progressieve remwerking. Aan de achterkant bieden de Sachs-monoshock en 245 mm schijf met 2-zuigerremklauw uitstekende controle, terwijl de achterbrug het wiel vrijmaakt voor een unieke stijl. De 90° L-twin, 4-takt, brandstofingespoten en vloeistofgekoelde motor produceert 155 pk bij 10.750 tpm en 10,6 mkg koppel bij 9.000 tpm, voor een scherpe acceleratie en een typisch Ducati-geluid. Standaard is een 6-versnellingsbak met shifter gemonteerd voor snel en nauwkeurig schakelen, ideaal voor zowel op de weg als op het circuit. De elektronische uitrusting is state-of-the-art, met 3-traps ABS in bochten, 8-traps DTC EVO 2 tractiecontrole, wheelie control, motorrembeheer, drie rijmodi (Race, Sport, Street) en een 4,3-inch TFT-kleurenscherm. De Ducati Lap Timer GPS, Ducati Data Analyzer + GPS of het Ducati multimediasysteem kunnen als optie worden toegevoegd. De brandstoftank van 17 liter, de zithoogte van 840 mm en het gemiddelde brandstofverbruik van 6 liter/100 km bieden een goed compromis tussen actieradius en comfort. De Panigale V2 955 combineert geavanceerde technologie, veiligheid en rijplezier om elke keer weer een unieke ervaring te bieden. Laten we eens kijken hoe motorrijders dit model ervaren in het dagelijks leven en op het circuit.
Op het stuur maakt dit model indruk met zijn veelzijdigheid en gebruiksgemak, zowel op de weg als tijdens een circuitsessie. Motorrijders waarderen vooral het rijgedrag en de precisie van het chassis, dat vertrouwen wekt in de bochten. Het karakter van de sportieve twin, expressief zonder te radicaal te zijn, wordt vaak benadrukt, net als de schoonheid van de op de V4 geïnspireerde lijnen en de zorgvuldige afwerking. De Ducati 955 Panigale V2 profiteert ook van geavanceerde elektronica, waaronder verschillende rijmodi en een krachtige tractiecontrole, waarmee de motor kan worden aangepast aan alle rijomstandigheden. De terugkeer van de enkelzijdige arm, verbeterde elektronica en verbeterd comfort dankzij een zachter zadel en herziene vering worden regelmatig genoemd als hoogtepunten. Sommige gebruikers wijzen erop dat de motor erg toegankelijk is, bijna 'te gemakkelijk' in vergelijking met extremere sportmotoren, maar dit draagt bij aan zijn alledaagse plezier en zijn vermogen om een gevarieerd publiek aan te spreken, inclusief oudere rijders. Het vermogen van 155 pk wordt als ideaal beschouwd om met volle teugen van de weg en het circuit te genieten, zonder intimiderend te zijn, en dit goed gecontroleerde vermogen biedt een uitstekend compromis tussen prestaties en controle, waardoor minder ervaren rijders met vertrouwen aan sportief rijden kunnen beginnen. In het dagelijks gebruik is de rijpositie vriendelijk voor de rug en onderarmen, en het gecontroleerde brandstofverbruik betekent dat je kunt genieten van ontspannen ritten. Keerzijde van de medaille is de hogere prijs in vergelijking met de 959 en de voor sportmotoren typische Vent, evenals de hardheid van het zadel op lange ritten. Met de verschillende versies, waaronder de S-versie met Öhlins-vering, kun je de motor aan je eigen wensen aanpassen, van sensatiezoekers tot degenen die de voorkeur geven aan veelzijdigheid. Dit model behoudt de geest van Ducati en biedt tegelijkertijd een moderne, high-performance ervaring die een plezier is om op te rijden.
Voor meer informatie vind je hier het volledige specificatieblad van de 955 Panigale V2.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorinhouden)
- Cilinderinhoud: 955 cm3
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, brandstofingespoten, vloeistofgekoeld, 2 OHC desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en koppel: 155 pk (114 kW) bij 10.750 tpm; 10,6 mkg (104 Nm) bij 9.000 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 176 kg droog, ongeveer 200 kg volgeladen
- Zithoogte: 840 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 6 L/100 km
- Geschatte actieradius: ongeveer 283 km bij gemengd gebruik
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Maximumsnelheid: ongeveer 270 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, standaard versnellingspook, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: voor: 2 Brembo 320 mm schijven, 4-zuiger remklauwen, achter: 1 245 mm schijf, 2-zuiger remklauw
- Onderhoud en gebruikskosten: Routinematig onderhoud in overeenstemming met de aanbevelingen van Ducati, redelijke kosten voor een sportmotor in deze klasse, gemakkelijk bereikbare reserveonderdelen, regelmatig onderhoud noodzakelijk om de prestaties en betrouwbaarheid te garanderen.