Onderdelen en accessoires motor Ducati 998 Monster S4R Testastretta
De Ducati 998 Monster S4R Testastretta belichaamt de geest van de Italiaanse sport roadster, een combinatie van kracht, stijl en exclusiviteit
Accessoires en onderdelen voor Ducati 998 Monster S4R Testastretta
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 998 Monster S4R Testastretta volgens het jaar.
De Ducati heeft een rigoureus chassis en een uitrusting van hoge kwaliteit. Zijn stalen buizenframe zorgt voor een voorbeeldige stijfheid en lichtheid, terwijl de buisvormige achterbrug zijn visuele identiteit en rijgedrag versterkt. Aan de voorkant biedt de volledig verstelbare 43mm Showa omgekeerde vork 130mm veerweg, terwijl de achterkant is uitgerust met een Sachs schokdemper, die ook verstelbaar is, voor optimaal comfort en rijprecisie. De remmen aan de voorzijde worden verzorgd door dubbele, radiaal gemonteerde 320mm-schijven, gecombineerd met Brembo radiaalremklauwen met 4 zuigers, voor een opmerkelijke 'bite' en remkracht. Aan de achterzijde maakt een 245 mm schijf met 2-zuiger remklauw het pakket compleet. Het hart van de S4R Testastretta is de 90° L-twin 4-taktmotor met desmodromische kleptiming en elektronische brandstofinspuiting. Deze 998cc-motor ontwikkelt 130 pk bij 9.500 tpm in vrijloopmodus (106 pk bij 9.250 tpm in het Frans) en 10,6kg koppel bij 7.500 tpm (9kg bij 5.500 tpm in het Frans). De hydraulische droge meervoudige plaatkoppeling draagt bij aan het kenmerkende geluid van het model. De 6-versnellingsbak is snel en nauwkeurig, zodat het motorvermogen optimaal kan worden benut, terwijl de secundaire kettingaandrijving zorgt voor robuustheid en efficiëntie. De standaarduitrusting omvat een dashboard met naalden, waarschuwingslampjes voor reserve, oliedruk, injectiestoring, gecodeerde sleutel, totale en gedeeltelijke ritten, watertemperatuur, klok, Vent, verstelbare vering, scharnierende brandstoftank, oliekijkglas, hitteschild, afneembare achterromp, handgrepen en sjorhaken. Met een drooggewicht van 177 kg is de Monster S4R Testastretta wendbaar en stabiel bij hoge snelheden. Laten we overgaan naar de rijervaring en wat motorrijders dagelijks over dit model te zeggen hebben.
Rijdend op de Ducati 998 Monster S4R Testastretta liggen de sensaties voor het oprapen. Ervaren rijders zullen vooral de café racer rijpositie waarderen, met een breed, plat stuur, gestrekte armen en de voeten naar achteren, wat sportief en precies rijden stimuleert. Het soepele zadel en het slanke kruis zorgen voor een goede beweeglijkheid in de bochten, maar de hoge zithoogte kan stilstaande manoeuvres lastig maken voor kortere rijders. In de stad maken het dubbele toerental onder de 3.000 tpm en de stevige koppeling het rijden veeleisend, terwijl de grote draaicirkel de wendbaarheid in druk verkeer beperkt. Op de weg laat dit model zijn volledige potentieel zien: de Testastretta motor biedt continue stuwkracht van 3.000 tot 10.500 tpm, met een opwindend geluid en explosief karakter. De radiale Brembo-remmen maken indruk met hun kracht en reactievermogen, en zijn geruststellend op zowel de weg als het circuit. De short-throw versnellingsbak is nauwkeurig en het zeer stijve chassis zorgt voor een geruststellende stabiliteit bij hoge snelheden. Gebruikers roemen de onberispelijke afwerking, de kwaliteit van de materialen en de exclusieve styling, met name dankzij de dubbel gestapelde uitlaat, het monobars en het rode frame. Zwakke punten zijn de stijfheid van de demping, die niet erg vergevingsgezind is op ruwe wegen, en moeilijk gebruik in de stad. Dit model vereist ervaren rijders en wordt niet aanbevolen voor beginners. Ondanks deze eisen zal de Monster S4R Testastretta je overtuigen met zijn prijs/prestatieverhouding, zijn verwoestende uiterlijk en de exclusiviteit die hij met zich meebrengt bij elke rit. Het onderhoud, typisch voor Ducati sportmotoren, vereist zorgvuldigheid en aandacht, maar het rijplezier dat deze Italiaanse machine biedt doet je deze beperkingen snel vergeten.
Lees voor meer informatie de volledige technische specificaties van deze uitzonderlijke roadster.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorinhouden)
- Cilinderinhoud: 998 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, desmodromische kleptiming, elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld
- Motorvermogen en koppel: 130 pk bij 9.500 tpm (vrij), 106 pk bij 9.250 tpm (Frankrijk), 10,6 mkg bij 7.500 tpm (vrij), 9 mkg bij 5.500 tpm (Frankrijk)
- Gewicht (leeg en vol): 177 kg droog en ongeveer 196 kg volgeladen
- Zithoogte: 805 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 7,0 tot 7,5 L/100 km
- Geschatte actieradius: ongeveer 180 tot 200 km
- Inhoud brandstoftank: 13,5 liter
- Maximumsnelheid: 240 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, droge meervoudige plaatkoppeling, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 x 320 mm schijven, Brembo radiale 4-zuiger remklauwen; achter: 1 x 245 mm schijf, 2-zuiger remklauw
- Onderhoud en gebruikskosten: regelmatig onderhoud (ongeveer elke 10.000 km) met controle van de klepspeling; veeleisend en relatief duur onderhoud, zoals bij alle Ducati's met desmodromische kleptiming; reserveonderdelen beschikbaar maar soms duur