Onderdelen en accessoires motor Ducati 998 Monster S4Rs Tricolore
De Ducati 998 Monster S4Rs Tricolore, alleen verkrijgbaar in 2008, belichaamt Italiaanse exclusiviteit en passie in de wereld van sportieve roadsters
Accessoires en onderdelen voor Ducati 998 Monster S4Rs Tricolore
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati 998 Monster S4Rs Tricolore volgens het jaar.
Op technisch gebied maakt Ducati indruk met de kwaliteit van de onderdelen en de prestaties. Het goudgelakte stalen buizenframe staat garant voor een voorbeeldige stijfheid en een unieke esthetiek. De 90° L-twin met een cilinderinhoud van 998 cc is rechtstreeks afkomstig van de Ducati 999 en ontwikkelt 130 pk bij 9.500 t/min en een koppel van 104 Nm bij 7.500 t/min. Dubbele bovenliggende nokkenas met desmodromische kleptiming met vier kleppen per cilinder en 50mm elektronische brandstofinjectie zorgen voor een nauwkeurige brandstoftoevoer. Vloeistofkoeling zorgt voor consistente prestaties, zelfs in sportieve omstandigheden. Het chassis doet de reputatie van het merk eer aan: volledig verstelbare 43 mm Öhlins omgekeerde voorvork met TiN-behandeling voor, Öhlins monoshock achter met progressieve koppeling en Marchesini-velgen met Pilot Power-banden. Voor wordt geremd door twee 320 mm remschijven met radiaal gemonteerde Brembo 4-zuiger remklauwen en een 245 mm remschijf met 2-zuiger remklauw achter. De handgeschakelde 6-versnellingsbak in combinatie met een hydraulische droge meervoudige plaatkoppeling zorgt voor snel en nauwkeurig schakelen. De brandstoftank, met een inhoud van 13,5 tot 15,1 liter afhankelijk van de versie, biedt een actieradius die geschikt is voor dynamisch weggebruik. De zithoogte, tussen 803 en 805 mm, betekent dat de meeste rijders comfortabel zullen kunnen zitten op deze uitzonderlijke roadster. Voordat we dieper ingaan op de meningen van gebruikers, kijken we eerst [comment] naar de dagelijkse prestaties van dit [model].
Met de Ducati 998 Monster S4Rs Tricolore vinden ervaren motorrijders al het karakter van een motor die is afgeleid van de 999, die bekend staat om zijn adel en gevoel. Dit Testastretta blok is levendig en expressief, en levert rechttoe rechtaan stuwkracht vanaf het midden van de toeren, met een lineair maar gespierd toerenverloop dat geen twijfel laat bestaan over zijn sportieve oorsprong. Het rijplezier wordt versterkt door de precisie van het chassis en de effectiviteit van de Brembo-remmen, die vertrouwen wekken, zowel op de weg als tijdens sportievere uitstapjes. Dankzij de Öhlins-vering, die wordt geprezen om zijn compromis tussen comfort en stijfheid, kan de roadster zijn volledige potentieel benutten, terwijl onregelmatigheden op de weg effectief worden gefilterd. Ze zorgen voor een onberispelijk weggedrag en een voorbeeldige stabiliteit in de bochten, zelfs op een oneffen ondergrond, wat het gevoel van veiligheid versterkt. De unieke styling van de Tricolore-versie, met zijn exclusieve afwerkingen, springt in het oog en versterkt de eigenaar bij elke stop. De bouwkwaliteit, de rijkdom aan uitrusting en de exclusieve kleurstelling worden het vaakst als sterke punten genoemd. Motorrijders waarderen ook de veelzijdigheid van de Monster, die trouw blijft aan de familiegeest en tegelijkertijd topprestaties levert. Hij is even geschikt voor dynamisch rijden op bochtige wegen als voor meer ontspannen toeren, ook al wordt hij het liefst met overtuiging bereden. Een van de zwakke punten is de hoge prijs - hoger dan die van de standaardversie - waardoor dit model alleen toegankelijk is voor veeleisende klanten. Sommigen wijzen ook op de kwetsbaarheid van de radiateur, die wordt blootgesteld aan spatwater en speciale aandacht nodig heeft. Ondanks deze bedenkingen wordt de Tricolore gezien als een uitzonderlijke motorfiets, zowel voor op de weg als voor verzamelaars, en is hij bedoeld voor diegenen die rijplezier willen combineren met een goed uiterlijk en toegang tot een ruime keuze aan accessoires en motoronderdelen voor onderhoud en aanpassingen.
Hier zijn de belangrijkste technische specificaties voor deze verzamelaarseditie.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorinhouden)
- Cilinderinhoud: 998 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, Ø 50 mm elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, 2-takt, desmodromisch, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 130 pk bij 9.500 tpm; 104 Nm (10,6 mkg) bij 7.500 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 177 kg droog en ongeveer 195 kg in rijklare toestand
- Zithoogte: 805 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: ongeveer 7,0 tot 7,5 liter/100 km
- Geschatte actieradius: tussen 180 en 200 km, afhankelijk van het rijgedrag, voordat op reserve wordt overgeschakeld
- Inhoud brandstoftank: 13,5 liter
- Maximumsnelheid: tussen 245 en 250 km/u
- Type transmissie: handgeschakelde 6-versnellingsbak, hydraulische droge meervoudige plaatkoppeling, kettingaandrijving
- Remmen: 320 mm dubbele remschijf voor, Brembo 4-zuiger remklauwen; 245 mm remschijf achter, 2-zuiger remklauw
- Onderhoud en gebruikskosten: regelmatig onderhoud (elke 10.000 km, klepspelingcontrole aanbevolen elke 20.000 km); veeleisend onderhoud, met name voor desmodromische klepafstelling; hoge kosten van onderdelen en verbruiksartikelen, met name ophanging, remmen, riemen, enz.