Onderdelen en accessoires motor Ducati Diavel 1200 Carbon
De Ducati Diavel 1200 Carbon inspireert onmiddellijk tot Italiaanse kracht en durf. Met dit model heeft Ducati zich op onbekend terrein gewaagd, dat van de roadster-power cruiser, met een machine die zowel charismatisch als radicaal is
Accessoires en onderdelen voor Ducati Diavel 1200 Carbon
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Diavel 1200 Carbon volgens het jaar.
De technische specificaties van de Ducati zijn net zo indrukwekkend als zijn styling. Het chassis is gebaseerd op een stalen buizenframe dat verbonden is met twee aluminium platen, wat een optimale stijfheid en een verrassend rijgedrag garandeert voor zo'n imposant formaat. Met een drooggewicht van 205 kg (234 kg volgeladen) blijft deze roadster wendbaar en dynamisch, vooral dankzij de gesmede Marchesini-wielen die het totaalgewicht met 2,5 kg verlagen. Het chassis is goed verzorgd, met een 50mm telehydraulische omgekeerde voorvork (120mm veerweg) en een monoshock achter, voor een feilloze stabiliteit. De Testastretta 11° motor, een 90° L-twin, 4-takt, Ø 58 mm brandstofinjectie, vloeistofgekoeld, ontwikkelt 162 pk bij 9.500 tpm en 13,50 mkg koppel bij 8.000 tpm. Deze motor is afgeleid van de Superbike en biedt rijmodi voor elke situatie: Urban voor rijden in de stad en Sport om al het vermogen op de weg los te laten. De elektronische brandstofinspuiting en dubbele ontsteking per cilinder zorgen voor een nauwkeurige respons en een gecontroleerd brandstofverbruik, waarbij sommige gebruikers melding maken van 4,8 liter/100 km in toercondities. De 6-versnellingsbak, gecombineerd met een kettingoverbrenging, zorgt voor een snelle acceleratie en een optimaal gebruik van het koppel. Qua uitrusting is de Diavel Carbon niet te versmaden: standaard ABS, afgeschuinde uitlaten, LED-verlichting, verhoogd stuur, koolstofvezel onderdelen, oversized banden (voor 120/70-17, achter 240/45-17) en topklasse remmen (twee 320 mm schijven voor, 4 zuiger radiale remklauwen; een 265 mm schijf achter, 2 zuiger remklauw). Een pakket dat is ontworpen om het vermogen aan te kunnen en gerust te stellen bij hard remmen. Laten we eens kijken hoe deze machine presteert in het dagelijks gebruik en wat rijders die hem hebben gebruikt erover te zeggen hebben.
In het dagelijks gebruik blijft de Ducati Diavel 1200 Carbon nooit onopgemerkt. Motorrijders zijn unaniem in hun lof voor zijn opvallende uiterlijk, zijn zorgvuldige afwerking en de indrukwekkende trekkracht van zijn motor. De herziene zithouding, met een comfortabeler zadel en een verder naar achteren geplaatst stuur, brengt dit model dichter bij een klassieke roadster, terwijl de muscle-bike spirit behouden blijft. In de Urban modus is de afgezwakte motor soepel en aangenaam voor stadsritten, hoewel de hydraulische koppeling vermoeiend kan zijn op lange ritten in de stad en de versnellingsbak stevig blijft bij lage toerentallen. Op de weg laat de Sport-modus het volledige temperament van de Testastretta 11° los, met explosieve acceleraties en een duivels geluid, vooral met een Termignoni uitlaatsysteem. Rijders waarderen hoe makkelijk hij te besturen is ondanks zijn formaat, de stabiliteit die wordt geboden door de brede banden en de krachtige remmen. Voor toertochten zijn de verwarmde handvatten, het grote windscherm en de koffers gewaardeerde pluspunten, waardoor lange ritten met een zekere mate van comfort kunnen worden overwogen. Het brandstofverbruik van 4,8 liter/100 km voor toertochten blijft redelijk voor een machine in deze categorie. Sommigen zullen echter wijzen op de beperkte windbescherming en het hogere prijskaartje, wat minder enthousiaste rijders kan afschrikken. De beperkte bodemvrijheid, de traagheid en de te grote achterband zorgen voor enkele beperkingen bij snel rijden of op bochtige wegen, maar de meeste motorrijders zijn het erover eens dat de Diavel Carbon unieke sensaties biedt, ergens tussen rauw plezier en exclusiviteit in. Degenen die hem hebben gekozen, spreken van een schitterende, demonische en innemende motorfiets die zijn uitbundigheid en karakter volledig omarmt.
Voor sensatiezoekers en fans van ongebruikelijk design is het moeilijk om een opvallendere machine te vinden.
- Vereist rijbewijs: A-rijbewijs (alle motorinhouden)
- Cilinderinhoud: 1.198 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, vloeistofgekoeld, elektronische brandstofinspuiting Ø 58 mm, 2 ACT, desmodromisch systeem, 4 kleppen per cilinder
- Motorvermogen en -koppel: 162 pk (119 kW) bij 9.500 tpm, 135 Nm (13,5 mkg) bij 8.000 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 205 kg droog, 234 kg volgeladen
- Zithoogte: 770 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 4,8 liter/100 km (gecombineerd)
- Geschatte actieradius: 330 tot 350 km
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Maximumsnelheid: 250 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundaire kettingaandrijving
- Remmen: Voor: 2 x 320 mm schijven (radiale remklauwen met 4 zuigers); achter: 1 x 265 mm schijf (remklauw met 2 zuigers)
- Onderhoud en gebruikskosten: Standaard onderhoudsbeurt elke 12.000 km of 12 maanden; klepspelingcompensatie elke 24.000 km; kettingsmering elke 1.000 km (teruggave door gebruiker), prijs oplopend; hoge onderhoudskosten door motor afgeleid van 1198 sportmotor en hoogwaardige componenten