Onderdelen en accessoires motor Ducati Diavel 1200 Strada
De Ducati Diavel 1200 Strada liet in 2013 van zich horen en vestigde zich als een toonaangevende touring roadster. Om de Strada versie te creëren, transformeerde Ducati haar beroemde power cruiser in een machine ontworpen voor toertochten, zonder in te boeten aan sportiviteit of stijl
Accessoires en onderdelen voor Ducati Diavel 1200 Strada
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ducati Diavel 1200 Strada volgens het jaar.
Het chassis van de Ducati is gebaseerd op een stalen buizenframe met trellis, gecombineerd met twee aluminium platen die een optimale stijfheid en grote stabiliteit garanderen, zelfs als de motor beladen is om te reizen. De wielbasis van 1.590 mm en een totaalgewicht van 245 kg zorgen voor een geruststellende aanwezigheid op de weg. Aan de voorkant biedt een omgekeerde vork met een diameter van 50 mm en een veerweg van 120 mm, in combinatie met Brembo monobloc-remmen met dubbele 320 mm schijven en radiale remklauwen met 4 zuigers, rijprecisie en remkracht die een sportmotor waardig is. Aan de achterkant dragen de monoshock en het 240 mm brede wiel bij aan de visuele signatuur en de tractie van het model. De 90° L-twin, 4-takt, vloeistofgekoelde motor met Ø 58 mm brandstofinjectie produceert 1.198 cm³ en 162 pk bij 9.500 tpm en 12,90 mkg koppel bij 8.000 tpm. Dit Testastretta 11° blok staat bekend om zijn souplesse bij lage toerentallen en zijn vermogen om een indrukwekkende acceleratie te leveren. De transmissie verloopt via een 6-versnellingsbak en een secundaire ketting. Het model heeft drie motormappings (Sport, Touring, Urban) en een instelbare tractiecontrole om het vermogen aan elke situatie aan te passen. De standaarduitrusting omvat een Touring-voorruit, een Tourer-dubbelzadel met rugleuning voor de passagier, verwarmde handvatten, koffers met een inhoud van 41 liter, twee 12V-aansluitingen, sleutelvrije start en een instrumentenpaneel met twee schermen. Het onderhoud is gespreid, met elke 12.000 km een onderhoudsbeurt en elke 24.000 km een kleppenverstelling. Laten we nu eens kijken naar de ervaringen van motorrijders en het dagelijks gebruik van deze toerroadster.
Rijdend op de Ducati Diavel 1200 Strada ontdekken motorrijders een machine die zowel krachtig als comfortabel is, ontworpen voor lange reizen en dynamische ritten. Reviews benadrukken de algehele indruk van kracht, de mogelijkheid om ver te reizen en het sterk verbeterde comfort in vergelijking met de standaard versie. Het comfortzadel, het Touring windscherm en de geïntegreerde bagagetassen veranderen de ervaring, waardoor rijden met z'n tweeën veel aangenamer wordt. De passagier profiteert van een rugleuning, vaste voetsteunen en een aangepaste zitting, wat ongebruikelijk is voor dit type roadster. De motor maakt indruk met zijn soepelheid bij lage toerentallen en sterke acceleratie, terwijl je met de drie motormappings en tractieregeling het gedrag van de motorfiets kunt aanpassen aan elke situatie. Het goed doordachte elektronische managementsysteem maakt het gemakkelijk om ermee overweg te kunnen, zelfs voor degenen die niet bekend zijn met de grote tweecilinder machines van Ducati. Met name de Urban-modus verzacht de gasrespons in de stad, terwijl de Touring- en Sport-modi het volledige potentieel van de Testastretta 11° naar boven halen. Het rijwielgedeelte is veel wendbaarder dan het lijkt en is verrassend gemakkelijk te hanteren als je eenmaal onderweg bent, ondanks het gewicht van 245 kg. De Brembo remmen zijn nauwkeurig en krachtig en stellen je gerust bij hard remmen, zelfs onder belasting. Als zwakke punten worden vaak de hoge prijs en het bandenbudget genoemd, met name voor de brede achterband. Het windscherm biedt variabele bescherming afhankelijk van de grootte van de rijder en de bagagecapaciteit is beperkt voor lange ritten. Ondanks deze details wordt de Diavel Strada gezien als een extreme, veelzijdige en innemende toerroadster waarmee twee mensen een weekendje weg kunnen zonder in te leveren op rijplezier of stijl. Voor mensen met een passie voor sensatie en avontuur blijft dit model een veilige keuze.
Bekijk hieronder de volledige technische specificaties.
- Vereist rijbewijs: rijbewijs A (alle motorinhouden)
- Cilinderinhoud: 1.198 cm³
- Motortype: 90° L-twin, 4-takt, Ø 58 mm elektronische brandstofinspuiting, vloeistofgekoeld, dubbele bovenliggende nokkenas (2 OHC), desmodromische kleptiming, 4 kleppen per cilinder (Testastretta 11°)
- Motorvermogen en koppel: 162 pk (119 kW) bij 9.500 tpm, 12,9 mkg (127 Nm) bij 8.000 tpm
- Gewicht (leeg en vol): 216 kg droog, 245 kg volgeladen
- Zithoogte: 770 mm
- Gemiddeld brandstofverbruik: 5,4 liter/100 km (gecombineerd gebruik)
- Geschatte actieradius: ongeveer 310 km
- Inhoud brandstoftank: 17 liter
- Topsnelheid: 250 km/u
- Type transmissie: 6-versnellingsbak, secundair door ketting
- Remmen: Voor: 2 schijven Ø 320 mm, remklauw met 4 zuigers; achter: 1 schijf Ø 265 mm, remklauw met 2 zuigers, ABS
- Onderhoud en gebruikskosten: elke 12.000 km of 12 maanden onderhoud; klepspelingcompensatie elke 24.000 km; kettingsmering aanbevolen elke 1.000 km; gematigd hoge onderhoudskosten, in overeenstemming met de premium categorie en Ducati monteurs